Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Maria esittäytyy ja kyselee..

5 posters

Siirry alas

Maria esittäytyy ja kyselee.. Empty Maria esittäytyy ja kyselee..

Viesti kirjoittaja 654321 Ma Toukokuu 10, 2010 11:18 pm

Moikka!
Olen uusi tulokas ja leikkaukseen haluava. Olen käynyt TK:ssa huhtikuun alussa ja lääkäri lupasi laittaa lähetteen TYKS:aan (kriteerit täyttyivät BMI 44 ja verenpainetta riesana). Olen ollut koko ikäni jonkun verran ylipainoinen, mutta nyt viimeiset kymmenen vuotta reilummin. Leikkausta olen miettinyt jo useamman vuoden ja nyt vasta uskalsin tehdä jotain asian eteen. Olen lukenut teidän kirjoituksianne leikkauksesta ja tullut siihen tulokseen, että tää on mun juttu loppu elämää ajatellen. Nyt pelkään, etten jostain syystä pääsekkään leikkaukseen....tosin pelkään sitä mahdollista leikkaustakin...
Voiko joku TYKS:ssä leikkauksessa käynyt kertoa, kuinka kauan kesti päästä leikkaukseen, kun lähete on lähtenyt TK puolelta? Miten homma eteni? Oliko mutkia matkassa? Yms tiedoista olisin kovasti kiitollinen.
Onnittelut myös jo kaikille leikkauksessa käyneille, kiva kun jaksatte kertoa omista kokemuksistanne meille uusille. :)

Viimeinen muokkaaja, 654321 pvm Ke Toukokuu 12, 2010 11:19 pm, muokattu 5 kertaa (Raportin syy : k)

654321

Viestien lukumäärä : 14
Registration date : 19.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Maria esittäytyy ja kyselee.. Empty Vs: Maria esittäytyy ja kyselee..

Viesti kirjoittaja tigertytto Ma Toukokuu 10, 2010 11:37 pm

moikka 654321

Mun leikkaus matkani alkoi tammi/helmikuussa 2009 ja nyt olen saanut leikkaus ajan joka on 6.9.2010
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja Tikrustiina75 Ti Toukokuu 11, 2010 12:07 am

Tervehdys.
Mun matkani alkoi 11/2008 tk lääkäri käynnillä ja leikkaus tehtiin 1.9.2009.
Nopeasti matka menee. Onnittelut hyvästä päätöksestä.
Tikrustiina75
Tikrustiina75

Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 49
Registration date : 12.01.2009

Viesti kirjoittaja hylje Ti Toukokuu 11, 2010 5:16 pm

aika menee nopeesti mä aloitin loppu vuonna 08,
eka aika maaliskuulle siitä kuukauden päähän siirto, ja viel päivän siirsivät,,
mutta huhti-toukokuun taitteessa leikattin.
jonoa siirtää joulun ja kesän lomakausi ja minulla vielä pääsiäinen sotki eteenpäin aikaa.
ja kaikki muut ns. kiirreellisemmt leikkauksethan , ajaa aina lihavuuden hoito leikkausten ohi.

jälkikäteen ajan kulku mennyt nopeesti, odottavan aikahan aina pitkä.
tsemppiä jonotukseen!!
hylje
hylje

Viestien lukumäärä : 185
Ikä : 61
Registration date : 04.08.2009

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ti Toukokuu 11, 2010 6:27 pm

Tsemppiiiiiiiiiiiiii matkaaan!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009

Maria esittäytyy ja kyselee.. Empty Kyselykausi jatkuu...

Viesti kirjoittaja 654321 Ke Toukokuu 12, 2010 7:28 pm

Tervehdys!
Kiitos kaikille, jotka ovat mulle jo ehtineet vastailla. Kyselisin nyt vielä teiltä konkareilta vähän lisää...elikkä mitä tapahtuu sisätauti poliklinikalla? Ravitsemusterapeutin/psykologin luona? Mitä taas tuolla gastrokirurgin luona? Missä vaiheessa mahdollinen leikkaus päätetään ja sen ajankohta? Ja kuka sen pääsyn leikkaukseen päättää? Näitä olen nyt miettinyt ja pähkäillyt. Kiittelen jo etukäteen vastauksista. -kiitos-

Viimeinen muokkaaja, 654321 pvm Ke Toukokuu 12, 2010 11:20 pm, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : kyselykausi jatkuu....)

654321

Viestien lukumäärä : 14
Registration date : 19.04.2010

Viesti kirjoittaja Tikrustiina75 To Toukokuu 13, 2010 4:17 am

Sisätautipuolella käydään läpi verikokeiden tulokset jotka on otettu ennen sinne menoa. Ravintoterapeutilla käynti on ihan aluksi. Hän sulkee pois syömishäiriön. Sisätauti puolella päätetään lausuntojen ja oman juttelun perusteella laitetaanko lausunto kirurgille menemään. Jos lausunto lähtee menemään niin sitten tulee aika kirurgin tapaamiseen. Ja hän taas katsoo oletko leikkaukseen sopiva. Alkuksi gastrolla juttelette leikkauksen riskeistä ja siitä että itse tiedostaa sen ettei kyse ole pienestä operaatiosta. Tämän jälkeen matka jatkuu ravintoterapeutilla uudestaan ja letkun nielemisellä. Siinä vaiheessa kerrottiin, että muutaman viikon päästä saa leikkaus päivämäärän kotiin.
Muistaakseni posti toi lapun kotiin kesäkuun alussa 09 ja leikkauspäivä oli 1.9.09. Leikkaava kirurgi voi ja päättää sen leikkaako hän vai ei. Itselleni kriteeri oli että saan painoa tiputettua ennen leikkausta väh 10 kg ja onneksi sitä lähti 11,5 kg. Tosin aloitin heti vähentämään kaloreita ensimmäisen tapaamisen jälkeen, koska halusin näyttää että musta on leikkaukseen menijä ja otan asian vakavasti. Ja en ole katunut päätöstä vaikka ongelmia onkin ollut. Mutta mitkään ei ole ongelmat eivät ole olleet korjaamattomia. Toivottavasti saat selvää mun sekavasta tekstistä. Tsemppiä jatkoon.
Tikrustiina75
Tikrustiina75

Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 49
Registration date : 12.01.2009

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa