Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Juuri leikattu uusijäsen Tervehtii! =o)

4 posters

Siirry alas

Juuri leikattu uusijäsen Tervehtii! =o) Empty Juuri leikattu uusijäsen Tervehtii! =o)

Viesti kirjoittaja Miukku Ma Toukokuu 10, 2010 3:03 pm

Heippa vaan kaikille!

Oi että kun on mahtava olo! Mulle tehtiin mahalaukun ohitus 4.5. 130,4kg lähtöpainolla
ja meinaa unohtaa aika ajoin että pitää ottaa rauhallisesti.
Koko hommahan leikkaukseen lähti rullaamaan jo pari vuotta sitten, mutta ainoastaan ajoittaisilla pilkahduksilla mietteissäni.
Yhä enenevässä määrin ajatuksissani pyörivän leikkauksen päätin sitten toteuttaa hieman päälle 2kk sitten ja tässä sitä
nyt ollaan. Aivan mahtavaa, ei voi muuta sanoa!
vaikka tosin olenkin vasta matkan alussa.

painoni on tippunut aika kovaa vauhtia, eilen oli tasan 5kg lähtenyt siitä mitä painoin sairaalassa ennen leikkausta.... tasottuuko paino kun pääsee aloittamaan kiinteän ruuan? ...tai siis nouseeko se vähän ennen kun alkaa taas laskea?
en sitten tiedä tuosta neste ajan ruokavaliostani.... Mitä olette mieltä? Korjauksia ruokavalioon otetaan vastaan! =o)
-funlight
-tuorepuristetut mehut
-banaani-maitojuoma pirtelö
-peruna-porkkana sosekeitto kanaliemeen tehtynä
-Hevi-shotit
-kahvi maitojuomalla
-sokeriton ja vähälaktoosinen jäätelö (tietenkin aika sulaneena)

Kuinka pian olette itse alottanu soseet ja kiinteet ruuat?.

Ja se kaikkein tärkein... Kuinka paljon olette saanut painoa alas leikkauksen jälkeen?

Kiitos jo etukäteen vastauksista!

Terveisin Into Piukee XD
Miukku
Miukku

Viestien lukumäärä : 2
Ikä : 45
Registration date : 10.05.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Juuri leikattu uusijäsen Tervehtii! =o) Empty Vs: Juuri leikattu uusijäsen Tervehtii! =o)

Viesti kirjoittaja Tantta Ma Toukokuu 10, 2010 6:53 pm

Heippa vaan Miukku, kiva kun on mennyt noin hyvin kaikki.
Missa sa kavit leikkauksessa?
Ei sita kiinteata ruokaa pysty niin paljon ensi alkuun syomaan, etta paino vois nousta. Eli kylla se laskee aika vauhdille ekat pari kuukautta ainakin. Sitten ainakin mulla alkoi tasaantua. Nyt, vajaa 5 kk leikkauksesta, on mennyt 34 kg ja 11 kg ennen leikkausta. Nyt putoaa noin 1-1,5 kg viikossa. Ja olen vakuuttunut, etta se hidastuu siita viela. Ja niinhan sen kai pitaakin.
Sun ruokavaliosta sen verran, etta ma lisaisin siihen hedelmasoseet, jugurtit ja rahkat (ei makeutettuja, ma ostin ihan maustamattomia ja sitten ostin keinomakeutetttua hilloa, jolla maustoin). Lisaa viela erilaisia keittoja (ilman suurempia sattumia). Mun ainakin kaskettiin naita alkaa syoda heti sairaalasta tultuani ja sellaista kovin suussa sulavaa kuivattua vaaleata leipaa annettiin jo sairaalassa.
Viikon jalkeen ma ainakin aloin syoda ihan mita mieli teki, muussasin vaan hyvin ensin lautasella ja sitten pureskelin huolella. Eka kiintea ruoka mulla oli kala ja pernamuussi, joita tietysti soin liikaa, mutta ei maailma siihenkaan kaatunut.
Raakasalaatteja ja punaista kokolihaa ei kannata ihan heti ruveta syomaan, mulle ainakin tekivat huonon olon.
Hyvin pian leikkauksen jalkeen mun yks herkku oli keitetyt porkkanat. Ja ma en ole ikina porkkanoista tykannyt. Ainakaan keitetyista.
Mulla on sellainen tunne, etta naa on hyvin yksilollisia asioita, jotka selviaa kokeilemalla. Pienina maarina ja aarimmaisen hyvin pureskellen. Ja hitaasti.
Sairaalat varmaan pelaa varman paalla ja antaa hyvin varovaiset ohjeet jotta kukaan ei sitten tulis sanomaan, etta annoitte liian aikaisin luvan syoda sita tai tata.
Light-tuotteet on mulla pannassa kokonaan, ei mitaan eika koskaan. Ainoa keinomakeutettu juttu on tumma suklaa, jota toisinaan otan pari palaa. Ja se riittaa hyvin, ennen ei riittanyt 300g levy Fazerin sinista. Leivan paalle panen voita ja pekoniakin syon.
Ota hissukseen tama alku, semmoisella maalaisjarjella se onnistuu hyvin. Eihan tassa ole kiire minnekaan.
Onnea matkaan jatkossa!
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009

Juuri leikattu uusijäsen Tervehtii! =o) Empty Vs: Juuri leikattu uusijäsen Tervehtii! =o)

Viesti kirjoittaja Miukku Ti Toukokuu 11, 2010 12:14 pm

Moikka Tantta!
Ja kiitokset vastauksestasi!
minut leikattiin Eiran sairaalassa yksityisesti... eihän tuo prosessi olisi muuten niin nopeasti edennytkään. Ensin kirurgin vastaanotto ja siitä n. kuukauden kuluttua ravitsemusterapeutin ja sisätautilääkärin tapaaminen, sitten vielä hoitajan tapaaminen vähän ennen leikkausta.
Kiitos muuten ruoka ehdotelmista, sitä on itsellä jotenkin niin lukkiutuneet ajatukset ravinnon suhteen niin on hyvä kuulla mitä toiset ovat syöneet ja ammentaa sieltä vaihtelua omaankin ruokavalioonsa.
Söin eilen ekan kerran vähän kiinteämpää ruokaa, lohta ja muusia myös, ja hyvin meni vaikka taisin itsekin syödä pikkasen liikaa.
Olen kyllä huomannut, että sairaalasta tosiaan sai aika varovaiset ohjeet. Osastolta saadut ohjeet oli huomattavasti tiukemmat mitä taas ennen leikkausta ravitsemusterapeutilta saamani ohjeet.
Siispä maalaisjärjellä etiäpäin!

Odotan innolla, että aika kuluu ja paino putoaa!

Hyvää kevättä vai voisiko jo alkaa toivottamaan hyvää kesää! =o)
Miukku
Miukku

Viestien lukumäärä : 2
Ikä : 45
Registration date : 10.05.2010

Viesti kirjoittaja Tantta Ti Toukokuu 11, 2010 3:28 pm

En tieda tuleeko tana vuonna kesaa ollenkaan, meilla ainakin on vielakin viileeta, vaikka koko ajan ennustuksissa luvataan lampimampaa.
Aika kuluu uskomattoman nopeasti ja alkuun se paino ihan kuin solahtaa pois. Nain jalkikateen ajatellen, en ymmarra kuinka se koko prosessi olikin niin helppo ja nopea. Vai onko tassa se, etta niita huonoja puolia ei vaan muista.
Mene ja tieda, yhtakaikki olen kylla tosi onnellinen tasta leikkauksesta ja nyt jo tuloksista.
Toiovon kaikkea hyvaa sulle ruokakokeiluissa ja muutenkin.
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ti Toukokuu 11, 2010 6:37 pm

Taas Tantta ehti neuvooo...................mäkin tykkään pekonista! :)

Vähintää 2RKL 70% näkyvää rasvaa joka päivä syötävä joko puuron kanssa tai leivän päällä!
Minä syön nyt vaan mitä mun todellakin tekee mieli.....siis ei välttämättä kuulu terveellisimpiin vaihtoehtoihin! Mutta kun sitä menee niin vähän niin miksi kiusata itseään jollain "pahalla" ruualla!
Ja tosiaan HITAASTI syöminen on se juttu mikä on vaikein oppia...tulee niin helposti hiki ja höntti olo!

MUISTA JUODA 2LITRAA VETTÄ!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ma Toukokuu 24, 2010 7:18 pm

Moi,

mut siis leikattiin tassan viikko sitten 17.5.2010, tässä mun ruokapäiväkirjasta ote:

[b]19.5.2010[/b]
2 dl jugurttia + 2 dl vettä
2 dl energiajuomaa + 4 dl vettä
2 dl Savuporo-juustokeittoa+2 dl vettä
2+ 2 ld vettä dl Jugurttia
Keiton lientä + 2 dl vettä
2 dl energiajuomaa 2 dl savuporokeittoa, myöh. 2 dl mehukeittoa
[b]20.5.2010[/b]
2 dl marjarahkaa + 3 dl vettä
2 dl vettä + energiajuoama 2 dl
2 dl tomattivuohenjuustokeittoa, siivu maksamakkaraa, 1 dl vettä
Pieni pala Banaania, vettä
1.5 dl viiliä ja sokeritonta hilloa, 2 dl vettä. 2 dl vettä
Juuressosetta 1 dl, kalaa 1 dl, remulade-kastiketta
Pirtelöä 2 dl + 2 dl vettä
[b]21.5.2010[/b]
1.5 dl jogurttia, mehukeittoa + vettä Kahvia + vettä
Kinkku, juusto, maksapasteija, pala banaania + mehua
Juuresmuusia ja kalaa, remuladekastiketta, sok mehua.
Energiajuomaa 1 dll, vettä
Vähän tuorepastaa, 1 kotletti, vettä
Mustikkarahkaa 2 dl + vettä 1 dl energiajuomaa, pala banskua
22.5.2010
1.5 dl jogurttia, mehukeittoa + vettä
Teetä 3 dl, siivu juustoa, 2 siivua kinkkua
energiajuomaa 3 dl + vettä 3 dl
Tonnikala-juustopannaria, vettä
Kahvi + vettä
Pirtelöä
Pieni possupihvinpala, paistettua sipulia ja paprikaa, raastesalaattia, hyvin pureskeltuna, + 3 dl vettä
Tonnikalapannaria, kahvia, vettä
[b]23.5.2010[/b]
jogurttia + mehukeittoa, 2 dl vettä
Teetä 3 dl, tonnikalapannaria
Mehua3 dl, savuporokeittoa
Kahvia, 4 siivua leikkelettä
Energiajuoma 2 dl Spagettia ja kastiketta 2 dl, menua 3 dl
mannapuuroa ja kiisseliä
Kahvia, pala tonnikalapannaria

Muita fiiliksiä:

19.5.2010 Vatsa löysällä. Illalla vähän heikko olo, 1 panadol, 1 burana.
20.5.2010 Yö vatsan pörpötystä. Aamulla heikotusta, muuten hyvä päivä. Sokeria pitää välttää(energiajuoma pahin). Oikea pehmeä ruoka oli hyvää
21.5.2010 Vuotoa napapiikkihaavasta, läynti lauttasaaressa. Rasvaisesta kotletista huono olo.
22.5.2010 Liikaa pirtelöä, tuskanhiki.
23.5.2010 Energiajuomasta oksennut ja tuskanhki.

Sun pitäisi saada 60g proteiinia/päivä, että lihakset ei katoa ja ei mene kroppa säästöliekille. Onnea ja menestystä uudessa elämässä sullekin!
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ti Toukokuu 25, 2010 11:42 pm

TSEMPPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa