Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Leikkaus pielessä

5 posters

Siirry alas

Leikkaus pielessä Empty Leikkaus pielessä

Viesti kirjoittaja Mimmu La Huhti 10, 2010 2:03 pm

Oletteko lukeneet tätä juttua?
http://www.studio55.fi/artikkeli/1096703/

Olisi kiva tietää mikä meni vikaan leikkauksessa, ja missä hänet oli leikattu.

Mimmu

Viestien lukumäärä : 19
Registration date : 13.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus pielessä Empty Vs: Leikkaus pielessä

Viesti kirjoittaja Kimby La Huhti 10, 2010 3:26 pm

Varsinaista lööppi/iltalehti-journalismiä. Laihdutusleikkauksen riskit Suomessa on huomattavsti pienemmät kuin kirurgisten toimipiteiden riskit keskimäärin. Tämä johtuu tiukasta seulonnasta. Täyttä paskaa siis tuo kirjoitus riskialttiudesta. Ymmärtääkseni kukaan ei ole vielä Suomessa kuollut laihdutusleikkaikseen ja niitä kai on n. 10-15 000 tehty kaiken kaikkiaan.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009

Viesti kirjoittaja sörkänsalli La Huhti 10, 2010 4:11 pm

On sen verran huttua tuo tarina, että en tiedä mikä on totta ja mikä ei. Tuon stoorin oli vissiin tarkoitus tapahtua Suomessa? Olettko koskaan kuulleet, että Suomessa pääsisi noin vain leikkaukseen ja motiivina olisi morsmaikun painostus? Ei ainakaan julkisella pääse, ja jos leikkaus olisi ollut yksityisellä niin siitä olisi varmaan vuotanut tietoja.

Laihdutusleikkauksen suurin riski on mielestäni se, että se on harvemmin pakollinen. Siis, jos päättää että ei mene leikkauksen, riski on nolla, mutta jos menee, riski on sata. Ja leikkauksissa on aina riskinsä.

sörkänsalli

Viestien lukumäärä : 83
Registration date : 06.10.2009

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus La Huhti 10, 2010 5:12 pm

Kimby: ainakin Peijaksessa on yksi kuollut laihdutusleikkauksen jälkeen, mutta hänellä oli jo jonkin verran ikää ja kosolti liitännäissairauksia joten ei voida olla varmoja kuoliko hän itse leikkauksen vai sairauksiensa vuoksi. Sielläkin leikkauksia on tehty jo yli 300.
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viestien lukumäärä : 230
Ikä : 48
Registration date : 27.05.2009

Viesti kirjoittaja Kimby La Huhti 10, 2010 5:34 pm

Siis onhan Peijaksessa tehty ainakin tuhat laihdutusleikkausta. Niin ainakin mulle kerrottiin syksyllä kun kysyin. Tavalliseen flunssaan kuolee vuosittain 60 ihmistä, joten kai tuo on tilastollinen pakko että joku joskus kuolee.
Kimby
Kimby

Viesti kirjoittaja ritu Su Huhti 11, 2010 2:14 pm

Ensiksikin suomessa pääsee laihdutusleikkaukseen aika helposti (yksityisesti) mutta ei julkisellepuolelle. Toiseksi ihmisillä on liian ruusuisia kuvia tähän leikkaukseen liittyvistä riskeistä ja laihtumisesta. Kolmanneksi mitä enempi leikataan ja sairaaloitten hoitoajat lyhenevät niin riskit kasvavat.
Itse olen niitä "onnelisia" joilla leikkaus ei sitten mennytkään niinkuin piti sillä olin kuolla onneksi noutaja ei kerennyt vaan kirurkit olivat nopeampia ja sain jatkaa vielä elämääni tosin useamman viikon sairaalareissun jälkeen sekä kahden suuren korjausleikkauksen haavat mahassa.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja Kimby Su Huhti 11, 2010 4:44 pm

ritu: On tietenkin ikävä että sulle tuli ongelmia. Mutta en voi olla samaa mieltä siitä että leikkausriskejä vähäteltäisiin. Edelleenkin kuitenkin missä tahansa leikkauksessa on riskinsä, mutta laihdutusleikkauksessa pienemmät kuin keskimäärin. Sen sijaan olen täsyin samaa mieltä siitä että välillä tuntuu ihmisllä olevan sellainen käsitys leikkauksesta että se takaa hyvän tuloksen ja olisi valmis resepti jokaiselle. Ois hyvä muistaa että keskimäärin paino putoaa 30-35% leikkauksen jälkeen. Siis keskimäärin. Toiselle enemmän, mutta toiselle ei vältämättä lainkaan.
Kimby
Kimby

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics