Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Tervetuloa

+27
Matami Mimmi
Eine
Minni67
fortissimo
hansu
Sokerihiiri
alati roculis
dunbar
Bulla65
.tuisku.
Poutapilvi
Kimby
mariannani
SirpaMc
joiku
hyljepullukka
kissus nytkö jo
kanttura
Tantta
Maria
tipo57
sateenkaarenpäässä
Palleroinen
isomahamamma
päivi
flikka
Admin
31 posters

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Siirry alas

Tervetuloa - Sivu 2 Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja .tuisku. Ti Helmi 01, 2011 8:49 pm

Minut leikattiin 14.12 2010. Paino putosi ENE:llä 10kg, kun olin lähestulkoon syömättä koko kuukauden.Leikkauksesta meni pari viikkoa ja paino putosi 6kg. Mutta sen jälkeen ei sitten tapahtunutkaan mitään. Ei auta syömättömyys, eikä syöminen. Kävin lääkärin juttusilla ja hän totesi ,ettei kaikki ole niinkuin pitäisi.Painon kuuluisi pudota. Ei liioin apua ravintoterapeutista.Hän laski kalorimääräkseni vain noin 600-800 vrk.
Nyt sain lääkäriltäni lääkkeen, jonka pitäisi kiihdyttää painonpudotusta. Lääkkeen nimi on Victoza. Yksi piikki päivässä maksaa 5 euroa ja sain sitä vuodeksi. Onko kellään kokemusta Victozasta?Lääke vaikuttaa insuliinin tuotantoon.

.tuisku.

Viestien lukumäärä : 18
Paikkakunta : mikkeli
Registration date : 03.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa - Sivu 2 Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ti Helmi 01, 2011 8:53 pm

Hei Tuisku! Onko sulla diabetes?
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 58
Paikkakunta : Suomi
Registration date : 14.04.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa - Sivu 2 Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja .tuisku. Ti Helmi 01, 2011 9:20 pm

Kuulema on, kun paastoarvo oli verikokeissa nyt 7,1, mutta lääkärin mielestä laihtumisen myötä Victoza voitaisiin jossain vaiheessa lopettaa. Menen kohta apteekkiin hakemaan sen, mutta pelottaa se ,kun joutuu itse pistämään, taidan delegoida sen homman miehelleni. Very Happy

.tuisku.

Viestien lukumäärä : 18
Paikkakunta : mikkeli
Registration date : 03.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa - Sivu 2 Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja dunbar Ti Helmi 01, 2011 11:15 pm

Minusta kuulostaa ihan siltä, että syöt liian vähän ja aineenvaihduntasi on lepotilassa tai miten se nyt kauniisti sanotaankaan... Kannattaisi itse laskea kaloreitten määrä esim kiloklubin avulla.

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 11.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa - Sivu 2 Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja .tuisku. Ti Helmi 01, 2011 11:53 pm

Kokeilin myös säännöllistä syömistä kahden tunnin välein (jukurttia, hedelmiä,rahkaa ym),mutta paino lähti tasaisesti nousemaan. Eli minulle tästä leikkauksesta ei ole ollut hyötyä niin paljon kuin olisi pitänyt. Jotain häikkää aineenvaihdunnassa,johon myös mm insuliini kuuluu.Toivon Victozan auttavan.

.tuisku.

Viestien lukumäärä : 18
Paikkakunta : mikkeli
Registration date : 03.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa - Sivu 2 Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja alati roculis To Helmi 03, 2011 4:41 pm

Tuiskulle.
Katso löytyisikö vielä areenalta Akuutti-ohjelma 16.9.2010 Diabeteksen kallis hoito, jossa Strand ODL:stä kertoo näistä uusista lääkkeistä (toinen oli muistaakseni kauppanimeltään Victoza). Lääkkeet ovat tosi kalliita (n. 2800 €/vuosi), auttavat normaalisti n. 3 kg:n painonpudotukseen 3-6 kk:ssa. Mielestäni tuollaisen pudotuksen 0,5-1 kg kk:ssa saa rukattua oikean ruokavalion ja liikunnan yhdistämisellä normaalisti (jos nivelrikoista, kulumista huolimatta pystyy liikkumaan vähänkään), mutta painonpudotus on vaikeaa sellaiselle (myös GBP-leikatulle), jolla on häikkää kilpirauhasen ja/tai lisäkilpirauhasen toiminnassa, vaikka lääkitys ja arvot olisi kohdallaan. DM2 saattaa hiljaa hiipiä ja lääkityksenkin voi joutua aloittamaan leikkauksen jälkeen. Kaikille leikkauksesta saatava hyöty ei ole samanlainen, eli voi itseasiassa yllättää.

alati roculis

Viestien lukumäärä : 77
Paikkakunta : Pohjanmaa
Registration date : 08.07.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa - Sivu 2 Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja .tuisku. To Helmi 03, 2011 11:55 pm

Aivan alati roculis. Lääkärini ihmetteli huonoa tulosta leikkauksen suhteen ja antoikin juuri tuota Victozaa. Olen pistänyt sitä kolme kertaa mahamakkaraan. Huonoa oloa kestää puolisen tuntia piikin jälkeen. Kallishan se on, joka pistos maksaa 5 euroa.Vuoden pitäisi käyttää.Maksakoon ,mitä maksaa,jos se laihduttaa.

.tuisku.

Viestien lukumäärä : 18
Paikkakunta : mikkeli
Registration date : 03.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa - Sivu 2 Empty Sokeririippuvuus ja GBP?

Viesti kirjoittaja Sokerihiiri Su Maalis 06, 2011 1:50 am

Moikka!
Liityin tänään jäseneksi foorumille. Olen Pirkanmaalta ja harkitsen vakavasti leikkausta yksityispuolella.
Minulla on kuitenkin selkeä sokeririippuvuus. Jojoillut olen jo 30 vuotta.
Onko kenelläkään tietoa, miten leikkauksen jälkeen sokeririippuvaisen käy?
Voiko sokerinhimo vähentyä? Question
Sokerihiiri
Sokerihiiri

Viestien lukumäärä : 93
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 06.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa - Sivu 2 Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja hansu Su Maalis 06, 2011 4:01 pm

Minulla on "aiemmassa elämässä" sokeririippuvuus. Mikä tahansa sokerilla upposi ongelmitta ja vielä suurissa määrin. Nyt leikkauksen jälkeen (Gbp) makeanhimo on lähes olematon. Joskus haastan isännälle, että ostan jotain makeaa, mutta useimmiten se jää syömättä. Suklaa on entinen intohimo, nyt pärjää palalla tai kahdella. Alkuun en pystynyt syömään mitään sokeripitoista, nyt pienissä määrin.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa - Sivu 2 Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja Sokerihiiri Su Maalis 06, 2011 4:17 pm

Vau! Smile Kiitos vastauksestasi! Todellakin toivon, että minulle kävisi samoin.
Olin tammikuussa 3,5 vkoa enellä ja sitten retkahdin ja nyt menee taas aivan kamalasti suklaata ja muuta. Siis todellakin levyittäin.
Olen pohtinut leikkausta jo pitkään kun on jo metabolista oireyhtymää yms,yms. Olen ollut jo yhteydessä Terveystaloon... Paljonko sinun operaatio maksoi Tilkassa? flower
Sokerihiiri
Sokerihiiri

Viestien lukumäärä : 93
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 06.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa - Sivu 2 Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja hansu Su Maalis 06, 2011 4:24 pm

Mulla gastoskopia ja ultra jo tehtynä pohjalla. Leikkauksen hinta 10 300 euroa.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 48
Paikkakunta : etelä-savo
Registration date : 09.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa - Sivu 2 Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja fortissimo Ti Toukokuu 10, 2011 6:53 pm

Moi foorumille!

Liityin tänään tänne uutena tyyppinä. Täällä siis 32 v. sairaalloisen tuhti tapaus Espoosta. Tänään työterveyslääkärini laittoi lähetteen Jorviin laihdutusleikkausta varten. Olen lukenut muiden juttuja täällä ja näyttäisi arviolta siltä, että ensimmäisestä lähetteestä/arviosta pääsee gastroskopiaan noin 3-6 kk päästä, jonka jälkeen ENE dieettiä 4-6 vkoa. Eli leikkaukseen pääsee aikaisintaan vasta noin 6-8 kk ensimmäisestä lähetteestä alkaen. Otan mielelläni lisäinfoa tästä, jos joku osaa arvioida tarkemmin?

Minua tämä tietoa nimittäin hieman masentaa. Olen tosi pitkään miettinyt asiaa ja jo valmiiksi laihduttanut 6 kg, mutta sitä ei voida huomioida kun lääkäri/hoitaja ei voi vahvistaa laihtumista. Sad Olin toivonut, että pääsisin leikkaukseen jo hyvissä ajoin alkusyksystä. Noh, ei mahda mitään.

Minulla on miljoona kysymystä, jos joku ehtisi konsultoimaan? Esim. missä vaihessa päätetään mikä GBP leikkaus tehdään? Mihin tämä päätös perustuu? Kuinka kauan sairaalassa menee? Kuinka pitkä sairasloma on? En ole löytänyt näitä tietoja mistään. En millään malttaisi odotttaa kysymyksineni Jorvin kutsuun asti, kärsimätön kun olen!! Hetikaikkimullenyt-asenne on myös syy miksi kaikki 4772 yrittämääni laihdutuskuuria epäonnistuivat. Wink

Toivottavasti homma etenee nopeasti, olen ollut lihava koko elämäni ja nyt päätin, että tämä riittää nyt.

Tsemppiä kaikille kanssakokijoille! Hienoa, että on tällainen foorumi,jossa voidaan jutella asiasta. Smile

fortissimo

Viestien lukumäärä : 2
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 10.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa - Sivu 2 Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja Minni67 Ti Toukokuu 10, 2011 7:09 pm

Elä hyvä ihminen maseenu, tuosta on hyvä lähteä eteenpäin ja tulee vastauksia matkan varrella kaikkiin kysymyksiinkin.

En ole varma, mutta mun mielestä HUS:in alueella on ollut se 10 vko painonpudotusryhmä "pakollisena", ennen leikkuuajan antamista.

Leikkauksen tyypin päättää leikkaava lääkäri, ainakin julkisella puolella ja täällä sanoi sisätautilääkäri, että julkinen sektori käyttää pääsääntöisesti tuota GBP/ohitus leikkausta ei sleeveä.

Sairaslomakin käsittääkseni määräytyy vähän sen mukaan minkälaista työtä tekee, mutta pääsääntöisesti alle kk, muutama viikko kai keskiverto.

Huom, nämä vastaukset on osittain mutuja ja koottu muiden täällä olijoiden kokemuksista täältä luettuina, koska itsekin aikaisemmin huomasin, että kun tiedonjano oli suurimmillaan, ei sen haku ollut ihan helppoa.

Toivottavasti saat alkuu helpotusta näistä Smile

Minni

Minni67

Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 57
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 02.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa - Sivu 2 Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja dunbar Ke Toukokuu 11, 2011 7:52 pm

Fortissimo- Hussin alueen potilaat joutuu eneilemään sisätautilääkärin jälkeen 10 viikkoa ja siinä menee hieman aikaa... Mä kävin viime kesäkuussa sisätautilääkärillä, eneilin syksyllä 10 viikkoa ja 17.1. mut leikattiin. Peijaksessa leikataan ja leikkausmuotoja siellä on ohitus (GBP) ja kavennus (sleeve). Sisätautilääkärin ja kirurgin kanssa sovitte, mikä muoto sulle on paras.

10 viikon eneilyssä pitää pudota paino km 15kg. Ja ennen leikkaustakin joutuu eneilemään 4 viikkoa. Mä en tosin onneksi joutunut enää ennen leikkausta eneilemään, koska olin pudottanut painoani jo tarpeeksi.

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 11.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa - Sivu 2 Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja fortissimo To Toukokuu 12, 2011 4:38 pm

Moikka!
Kiitos vastauksista. Täytyy kärsivällisesti odotella kutsua sisätautilääkärille.

Tsemppiä teidän proggiksiin!

fortissimo

Viestien lukumäärä : 2
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 10.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa - Sivu 2 Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja Eine Ma Syys 02, 2013 3:44 pm

Hei. Olen 45v kolmen lapsenlapsen mummo. Nuorena oli hoikka,mut toisen muksun jälkeen jäi reilusti raskauskiloja. Olen elämäni aikana laihduttani paljon 5kg-36kg. Nyt mul on kummastakin jalasta jalkaholvi romahtanu ja painoa 129kg,eiku 128kg(viikossa pudonnu 1kg:D .Olen vasta alkumetreillä menossa leikkaukseen,mut on tosi hienoo et on tämmönen foorumi mistä voi lukea toisten kokemuksia ja varmasti jakaa myös omiaan.

Eine

Viestien lukumäärä : 1
Ikä : 56
Paikkakunta : Tarvasjoki
Registration date : 02.09.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa - Sivu 2 Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja Matami Mimmi Ti Syys 24, 2013 5:23 pm

Heips.
Liityin tänään tänne foorumiile.
Oon 39v ja 2 lapsen äiti Riihimäen seutuvilta.
Lihavuusleikkaus oli toukokuussa 2012 ja 50 kiloa kadonnut.
(maximipaino oli lähemmäs 170 kg)

Oon tyytyväinen leikkaukseen. Viime viikolla sain luopua
verenpainelääkkeistä.
Leikkaus oli pelastus.
Matami Mimmi
Matami Mimmi

Viestien lukumäärä : 20
Paikkakunta : riihimäki
Registration date : 24.09.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa - Sivu 2 Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja apila Ti Syys 24, 2013 6:17 pm

Tervetuloa Matami Mimmi. Hienoa kuulla, että leikkaus on tuonut sen, mitä me muutkin sitä etsimme. Mulla on leikkauksesta 5 viikkoa ja 11,5kg on painonpudotus leikkauksen jälkeen, joten uskon, että tämä oli niin oikea ratkaisu minulle. Missä sut leikattiin, Matami?

apila

Viestien lukumäärä : 133
Paikkakunta : Riihimäki
Registration date : 01.06.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa - Sivu 2 Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja Matami Mimmi Ti Syys 24, 2013 7:07 pm

Kiitti APILA

Leikkaus oli Eiran sairaalassa.
Matami Mimmi
Matami Mimmi

Viestien lukumäärä : 20
Paikkakunta : riihimäki
Registration date : 24.09.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa - Sivu 2 Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja Lynni79 Ke Loka 02, 2013 5:34 pm

Moro!
Oon 33v mies uudeltamaalta. Leikattu 23.10-12 lähtöpainohan täs projektissa oli hulppeat 215kg. Tiputin ennen leikkausta 30kg ja leikkurin jälkeen on tippunu 37kg lisää. Onhan sitä painoa vieläkin 148kg, mut on sitä yhden teinin verran lähtenykkin Smile
paino jumitti n.4kk? Ja nyt on lähteny taas tippumaan.
Voi luoja tätä löysän nahan määrää...

Lynni79

Viestien lukumäärä : 4
Paikkakunta : Mäntsälä
Registration date : 02.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa - Sivu 2 Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja marian76 Su Kesä 29, 2014 10:37 pm

Heissan! Olen 38 vuotias perheen äiti jolla on takana hyvin monet laihdutusyritykset ja nyt tuli mitta täyteen. Olen keskustellut lääkärini kanssa vatsalaukun ohitusleikkauksesta yhtenä vaihtoehtona, Bmi 44,5 joten ilmeisesti perusteet olisi, mutta hän jäi vielä miettimään asiaa...
Olen täällä tutkimassa ja kuulastelemassa ihmisten kokemuksia ja saamassa varmuutta siihen että olen oikealla tiellä. Wink

marian76

Viestien lukumäärä : 2
Paikkakunta : jyväskylä
Registration date : 29.06.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa - Sivu 2 Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja trintilla Ma Kesä 30, 2014 4:52 am

Tervetuloa joukkoon iloiseen Smile

Täällä on välillä vähän hiljaista, mutta vanhoistakin teksteistä saa paljon vinkkiä ja kyllä kysymyksiin yleensä vastauksen saa Smile
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa - Sivu 2 Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa