Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Tervetuloa

+27
Matami Mimmi
Eine
Minni67
fortissimo
hansu
Sokerihiiri
alati roculis
dunbar
Bulla65
.tuisku.
Poutapilvi
Kimby
mariannani
SirpaMc
joiku
hyljepullukka
kissus nytkö jo
kanttura
Tantta
Maria
tipo57
sateenkaarenpäässä
Palleroinen
isomahamamma
päivi
flikka
Admin
31 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Tervetuloa Empty Tervetuloa

Viesti kirjoittaja Admin Pe Syys 05, 2008 7:51 pm

Tervetuloa kaikki avoimen foorumin sivuille.

Täällä siis voivat ajatuksiaan ja tietojaan vaihtaa ja esittää kaikki, joita laihdutusleikkaukset jollain tavoin koskee. Olet sitten jo leikattu, menossa, tai suunnittelet sitä, sekä kaikki alan asiantuntijat, lääkärit, hoitajat, ravitsemusterapeutit, kuntohoitajat, jne kaikki tervetulleita. Toivon aktiivista keskustelua sekä tiedon jakoa molemminpuolin.
Usko on vahva, että jatkossa tästä tulee olemaan molemminpuolista hyötyä, sillä niin potilaat, kuin henkilökunta tulee saamaan tästä kuitenkin hyvin paljon irti.
Kukaan tuskin joutuu suuren pommittelun kohteeksi kyselyillä, sillä jokaisen on hyvä olla anonyyminä täällä, mutta kuitenkin kertoisi, millä saralla toimii, vai onko potilas. Näin keskusteluja on jatkossa helpompi seurata.

Kaikki toivotetaan tervetulleiksi vielä uudelleen ja toivottavasti tämä tuottaa sitä tulosta, mitä haetaan.


Mikäli haluat ottaa yhteyttä Adminiin, eli ylläpitäjään, klikkaa yksityisviesti-linkkiä, tai laita sähköpostia osoitteeseen:
leikkaukset@gmail.com
t Sirpa l. Admin


Viimeinen muokkaaja, Admin pvm Su Toukokuu 24, 2009 5:34 pm, muokattu 4 kertaa
Admin
Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 107
Registration date : 05.09.2008

https://laihdutusleikkaus.palstani.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja flikka Pe Syys 05, 2008 9:32 pm

Lämmin kiitos foorumista Very Happy
flikka
flikka

Viestien lukumäärä : 3
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Registration date : 05.09.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja päivi To Helmi 12, 2009 5:05 pm

:sunny: minäkin kiitän tästä foorumista. :cat:
päivi
päivi

Viestien lukumäärä : 21
Ikä : 58
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 12.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja päivi To Helmi 12, 2009 5:05 pm

sunny cat
päivi
päivi

Viestien lukumäärä : 21
Ikä : 58
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 12.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja päivi Ke Helmi 18, 2009 2:34 pm

cat pientä alustusta minusta,43v,nainen,naimisissa,11v tytär,asuu muuaalla ja kissoja on tällä hetkellä yksi,olen aivan sekaisn kissoista,kun ne ovat niin ihania. Very Happy painoa on kertynyt pikku hiljaa vuosikymmenien saatossa,tunnesyöppö,iloon ja suruun ja vielä raskaus kilot päälle.eli kaikki menee liikkuvat ja ei liikkuvat. Razz
mun jumalallinen kroppani laittaa jo hanttiin,eli jotain on tehtävä,selässä kulumia,ja vääli levyn pullistuma,oikee jalka ei tunne paljoakaan ja olen heinäkuusta köpötellyt sauvoilla,jees!!! bounce olen 172cm/167,4kg. huutelisin kohtalo tovereita,asun hesassa ja kaikkihan me samassa veneesä ollan,muttei upota kuienkaan. cheers tänään ulkoilemaan ja kylään matka kestää tuplaten kun on noi kyynär sauvat,mutta ei ole kiirettä mihinkään ja pois kotoa tekee tosi hyvää välillä,hisuksiin käveliminen.en tiedä tuliko oikeeseen osioon,jos ei niin siirtäkää jos voitte tai sitten ei.

mukavaa talvi päivää kaikille. -päivi. cherry
päivi
päivi

Viestien lukumäärä : 21
Ikä : 58
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 12.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa Empty kiitos

Viesti kirjoittaja isomahamamma To Helmi 26, 2009 5:50 pm

Tämä foorumi on erittäin hyvä ja tarpeellinen, loistokeksintö. Laihd.leikkaus on suuri asia, ja monenlaisia kysymyksiä herää, pelottaakin. Siksi on hyvä jakaa kokemuksia ja infoa. Varsinkin tulokkaille, itse odotan innolla vastauksia kysymyksiini. Kirjoittakaa hyvä kanssakulkijat kokemuksianne, yksityisesti tai julkisesti! Very Happy

isomahamamma

Viestien lukumäärä : 36
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 26.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja Palleroinen Ti Marras 24, 2009 3:53 am

Täällä ilmoittautuu 29v naikkonen, painoindeksi 55. Perjantaina on aika tk-lääkärille keskustelemaan mahdollisuudesta laihdutusleikkaukseen. Hirvittää vaan se, että mitä jos täti toteaa "syö vähemmän ja liiku enemmän" confused Pidetään nyt peukkuja et lääkärillä olisi silmät ja järki samassa päässä ja näkisi et tämän tyllerön tulevaisuus voisi helpottua leikkauksen avulla huomattavasti.
Palleroinen
Palleroinen

Viestien lukumäärä : 157
Paikkakunta : Kuopio
Registration date : 21.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa Empty Seinäjoen alueella vertaistapaaminen

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä Ma Heinä 26, 2010 5:58 am

Milloinka Seinäjoen alueella on vertaistapaaminen?


Viimeinen muokkaaja, sateenkaarenpäässä pvm La Heinä 31, 2010 3:43 am, muokattu 1 kertaa
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viestien lukumäärä : 214
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Registration date : 26.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa Empty Kiitos tiedoista

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä Ti Heinä 27, 2010 12:47 am

Kiitokset tänään saamistani tiedoista! Vertaisryhmätoiminta on todella tärkeä muoto. Huomenna on puhelinsoiton aika.
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viestien lukumäärä : 214
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Registration date : 26.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja tipo57 Ti Heinä 27, 2010 1:37 pm

Hauskaa kesän jatkoa ja kaikille tsemppiä jotka pudottavat leikkausta varten jo painon niikun itse teen.
syyskuun lopulla olisi leikkaus Vaasassa. toivottavasti vielä enellä paino tippuis jonku kilon.
tipo57
tipo57

Viestien lukumäärä : 31
Paikkakunta : vaasa
Registration date : 10.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä Ti Heinä 27, 2010 9:13 pm

Nyt sitten on ensimmäinen lääkäriaika varattu Lääkäritalolle elokuun puoliväliin! Jännitys kohoaa. Onneksi täällä tsempataan.

Ensimmäinen lääkäritapaaminen Lääkäritalolla ma 16.8.2010
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viestien lukumäärä : 214
Paikkakunta : Etelä-Pohjanmaa
Registration date : 26.07.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa Empty Esittely

Viesti kirjoittaja Maria Su Elo 15, 2010 2:18 am

Hei, tänään liityin jäseneksi foorumille, joten tässä pieni esittely. Nainen 34 vuotias, namisissa vähän yli 2kk. Leikattu 09.07.2010. Paino 3 vk ennen leikkausta 170kg, 9.7.2010 162, tänään 14.8.2010 145. Hiljalleen totuttelemista ,)


Viimeinen muokkaaja, Maria pvm Ma Elo 16, 2010 4:44 pm, muokattu 1 kertaa

Maria

Viestien lukumäärä : 90
Paikkakunta : 0
Registration date : 15.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja Tantta Su Elo 15, 2010 3:17 am

Heissan Maria, "taalta meilta pain", tervetuloa mukaan. Olit sitten ihan samassa painossa kuin minakin alkaessani taman projektin. Mulla on nyt kaiken kaikkiaan pudonnut 54kiloa, ja vauhti on hidastunut nyt kovasti, mutta niinhan sen kai sitten pitaakin.
Hienosti on lahtenyt sun pudotus kayntiin, onnea ja menestysta sulle jatkoon!
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Paikkakunta : Brysseli
Registration date : 21.12.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja Maria Su Elo 15, 2010 8:35 am

Hei Tantta :) Joo katselin etten ole ainoa ulkomailla asuva ja leikattu. ja onnittelut myös sinulle, olet huiman pudotuksen tehnyt, toivon vain että samaan pystyn .)

Toivon vaan tuon pudotuksen jatkuvan noin, vähän epäilyttää kun tämä syöminen ei oikein suju, kiitos 3viikon sairaalassa olon ennen leikkausta, 10 pv leikkaavassa sairaalassa ja takaisin "toipumaan" samaan sairaalaan missä olin ennen leikkausta. ainoa hyvä puoli siellä oli että meitä potilaita oli siellä samassa tilanteessa muutama ja yksi poika leikattiin samana päivänä kuin minä, niin sai tosiaan vertaistukea, vaikka olenkin tällainen kielitaidoton mulli, ei ranska taivu ;) Onneksi useimmat potilaat joilla tämä leikkaus oli edessä ja toipuminen samaan aikaan puhuivat jossain määrin englantia. Vielä en ole jaksanut heidän kuulumisten perään kysellä, mutta, hiljalleen :)
Oli tosi hyvä löytää tämä palsta, vasta tänään tämän löysin, helpompaa omalla äidinkielellä lukea ja kommunikoida.
mutta, pakko sanoa että olen tosi onnellinen että leikkaus tehtiin täällä Ranskassa, toiminta paljon parempaa kuin Suomessa. Ja juu, tiedän kuinka prosessi pyörii siellä, olin turhaan jonossa haukuttavana 2 vuotta viimeisin niitti oli kun tähystävä lääkäri nauroi ettei toivoakaan ainakaan kahteen vuoteen Suomessa leikkaukseen.
Täällä prosessi olisi ollut ohi julkisella sektorilla neljässä kuukaudessa mutta sairastuin vakavasti, joten toipuminen lykkäsi sitä 6kk. Mutta, ero yksityisen ja julkisen operaation välillä ajassa oli 6 viikkoa. Eli ei paljon kauemmin tarvinnut odotella julkisella.
Mutta se täytyy todeta että ravitsemusterapeutit on Suomessa paljon parempia, Tantan kertoma valkoisesta leivästä jne heijastelee omaa kokemusta täällä ,)
Mutta hassu ero täällä on se että kaikki kuplivat juomat, limsat, vissyt, siiderit jne on täysin kiellettyjen listalla ja kun tätä foorumia olen lueskellut, niin ei tunnu Suomessa sama olevan?
Mutta nyt viimein uni ottaa kiinni, joten kiitos paljon foorumista ja palaan asiaan unien jälkeen .)


Viimeinen muokkaaja, Maria pvm Ma Elo 16, 2010 4:43 pm, muokattu 1 kertaa

Maria

Viestien lukumäärä : 90
Paikkakunta : 0
Registration date : 15.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja kanttura Su Elo 15, 2010 5:43 pm

Hei Maria!

Onnea matkaan uuteen hoikkenevaan elämään!

Ihana kuulla, että "isommatkin ihmiset" selviävät leikkauksesta hengissä - se luo uskoa tähän minunkin "ikuisuusprojektiin" täällä kotimaassa. Olen nipistänyt toukokuusta (silloin BMI 71) painoa reilut 30 kiloa ja kolmen viikon päästä on ensimmäinen lääkäriarvio julkisella puolella, että onko toivoakaan päästä leikkaukseen.

Vointisi varmasti paranee hiljalleen kohenevan yleiskuntosi myötä. Suo itsellesi reilusti aikaa kuntoutua ja nauti puntarin alenevista lukemista!!!


kanttura

Viestien lukumäärä : 40
Paikkakunta : Leppävirta
Registration date : 19.05.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja Maria Su Elo 15, 2010 8:45 pm

Juu kyllä isommatkin ihmiset leikkauksesta selviää. Se vaan taitaa olla niin että ei Suomessa ole tarpeeksi kokeneita lääkäreitä tekeen näitä. Ja tahti tuossa sairaalassa missä olin, 4 leikkausta 5 päivänä viikossa, joskus kuutena.
Poika joka minun edelläni leikattiin oli noin 190 kiloinen ja hyvin hänkin siitä selvisi. Ja toinen poika joka on nyt syyskuussa menossa leikkaukseen, painaa noin 230 kg. Niin ja pojittelu on paikallaan, koska nuo poijaat ovat 18 ja 20 vuotiaat .)
Sen voin sanoa vinkiksi että jos osaat vähänkin ranskaa (mitä minä en osaa;) niin voisi olla ihan hyvä vaihtoehto Ranskakin tälle operaatiolle.
Hintahaarukka on jossain Suomen ja Viron hintojen välissä yksityisenä.
Ainoa on että ne haluavat tehdä kaikki kokeet täällä paikan päällä.
Ihan näin kielitaidottomalle kuin minä, suomi ja englanti on sujuvat, en suosittele täällä leikkauksen tekemistä, sillä ei kaikki hoitajat ja lääkärit osaa/viitsi muita kieliä kuin ranskan. minä olisin ollut ihan hukassa ilman rakkaan aviomieheni apua kun olin osastolla.
Mutta jos joku haluaa enemmän tästä tietää niin kerron mielelläni, laittaa vain yksityisviestiä minulle.

Maria

Viestien lukumäärä : 90
Paikkakunta : 0
Registration date : 15.08.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo To Syys 09, 2010 8:03 pm

Haluaisin kertoa oman tarinani miten voin avata uuden keskustelun
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Paikkakunta : oulu
Registration date : 09.09.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja hyljepullukka La Syys 11, 2010 12:19 am

Vähän jännittää leikkaus, joka on 25.10.10. Neljän viikon "vähäruokainen" kausi arveluttaa. Toisaalta olen jopa onnellinen, että konkreettinen tapahtuma parempaan elämään on tulossa.

hyljepullukka

Viestien lukumäärä : 7
Paikkakunta : naantali
Registration date : 27.05.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa Empty Hei kaikki

Viesti kirjoittaja joiku Ma Tammi 10, 2011 7:45 pm

Olen 45v kolmen lapsen äiti ja minulle tehtiin pantaleikkaus 2007 , leikkaus ym meni hienosti ja painoa putosi 22kg , nyt olen oppinut "huijaamaan" ja paino on noussut joitain kiloja , niin häpeäkseni täytyy tunnustaa. Tuskin kuitenkaan muilla konstein olisin laihtunut edes tätä määrää. Noin 25 kg olisi vielä laihduttava tai 20 ainakin , enkä silti olisi kovin pieni tyttöVery Happy kaipaisin KOVASTI saman kokeneita ihmisiä neuvoja ja vinkkejä teiltä Vaasassa ei kokoonnu mikään ryhmä tietoni mukaan pantaleikatuille .

joiku

Viestien lukumäärä : 3
Paikkakunta : vaasa
Registration date : 10.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja SirpaMc To Tammi 27, 2011 11:39 pm

Heippa. Olen 50v iloinen kilojen kartuttaja. Kiloja on tullut ja mennyt mutta aina ne on tullut korkojen kanssa takaisin. Se normi jojoilu takana siis. BMI 37 ei kuitenkaan herunut säälipisteitä Peijakseen ja keskiviikkona kävin Eirassa. Eneilyä aloittelen ja jos hyvin käy vko 10 on jo leikkaus Very Happy

SirpaMc

Viestien lukumäärä : 13
Paikkakunta : Helsinki
Registration date : 27.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja mariannani Ma Tammi 31, 2011 8:06 pm

Hei kaikille. Olen 48v nainen Helsingistä ja kiinnostunut leikkauksesta, lääkärinajan saan huomenna...saa nähdä miten pitkälle se menee? Ihan terveyskeskukseen ja pyydän häneltä lähetteen leikkaukseen. Missä leikataan helsinkiläisiä? BMI 43, 2. luokan diabetes ja verenpainetauti. Osaatteko sanoa, miten kauan suunnilleen on leikkausjono Helsingissä? Voisin hieman suunnitella lomia tms. Very Happy

mariannani

Viestien lukumäärä : 1
Paikkakunta : helsinki
Registration date : 31.01.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja Kimby Ma Tammi 31, 2011 8:38 pm

Jos huomenna haet lähetettä laihdutusleikkaukseen niin lomia voit tän vuoden puolella suunnitella ihan vapaasti. Peijaksen sairaalassa tehdään PK-seudun leikkaukset. Sisätautilääkäri ja esitutkimukset tehdään Helsinkiläisille yleensä Meilahden sairaalassa.

Vaikka sulla olisi hyväksytty sairaalavalvottu ENE-jakso takana niin tuskin pääset leikkaukseen tän vuoden puolella. Jos ei ole ENE-jaksoa takana niin seuraava tähtäys ois päästä sellaiseen ensi syksynä. Ilman tuota jaksoa et pääse leikkaukseen.


Viimeinen muokkaaja, Kimby pvm Ti Helmi 01, 2011 1:52 am, muokattu 1 kertaa
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ma Tammi 31, 2011 10:21 pm

Ei Eirassa tehdä helsinkiläisten esitutkimuksia vaan Meilahdessa on sisätautilääkäri ja gastro. Ultra yms. leikkausta ennen olevat tehtiin Peijaksessa.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja Kimby Ti Helmi 01, 2011 1:53 am

Aivot tarkoitti Meilahtea mutta käsi naputteli jotain muuta... Itsekin siis käyn Meilahdessa asian tiimoilta. Nyt tuo aivopieru on korjattu.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 52
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ti Helmi 01, 2011 3:37 am

Kimby näin mä aattelinkin, mutta piti korjata Smile Tokihan jotkut kunnat ostaa yksityisiltä palveluita, mutta ei sentään Helsinki tässä tapauksessa Very Happy
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu
Registration date : 24.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Tervetuloa Empty Vs: Tervetuloa

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa