Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Floora esittäytyy

+9
pioni
Onnekas13
Tantta
Tyrannosaurus
Tangotar-70
Tepa43
bulleriina
tigertytto
Floora
13 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Floora esittäytyy Empty Floora esittäytyy

Viesti kirjoittaja Floora Su Helmi 21, 2010 4:45 pm

Hei!

Olen seurannut tätä palstaa nyt jonkin aikaa ja ajattelin tänne kirjoittaa ja liittyä joukkoon.

Olen kolmekymppinen nainen pohjois-pohjanmaalta, Oulun läheltä. Olen ollut lapsesta asti lihava ja ensimmäisen kerran pudotin yläasteella painoa 35 kg ja se tuli korkojen kanssa takaisin. Ja sama rumba on jatkunut monta kertaa 15 vuoden ajan. Olen kokeillut kaikkea mahdollista: painonvartijat (monta kertaa), allit, xenicalit, karppauksen ja paljon muuta, eli lähes kaiken mikä on hyvän maun mukaan sallittua. Ja aina sama tulos, paino tuli takaisin. Ja siinä samalla tuli vuorotyöstä verenpaine tauti ja ajoittain oli joskus verensokerit koholla. Ajatus loppuiän jatkuvasta verenpainelääkkeiden syömisestä ja mahdollisesta sokeritaudista alkoi kauhistuttamaan ja varasin ajan ODL:ään.

Asiat ovat nyt edenneet mukavasti. Olen tavannut laihdutusvalmentajan ja ravitsemusterapautin. Olen käynyt kirurgin luona ja gastroskopia on tehty. Myös anestesialääkärin ja hoitajan kanssa olen jutellut. Viikko sitten varmistui leikkausaika ja se on 17.3. Sairaalaan menen 16.3. Jännittää jo vähän, mutta odotan paljon paljon enemmän!

ENE-dietin aloitin viikko sitten. Nutriletilla ja Allevolla mennään. Eihän ne mitään herkkuja ole. Ne marjan makuiset ovat kuitenkin ihan hyviä. Minua helpottaa ainakin kovasti kun saa kasviksia ja muita syödä sen tietyn määrän. Nytkin keittelen kaalikeittoa ja se on aina yhtä hyvää. Ja juoda yritän riittävästi. Nälkä ei ole ollut ja vointi on hyvä. Mutta kun tietää mihin on menossa ja mitä tulossa, niin kyllä sen enen jaksaa. Nyt ensimmäisellä viikolla paino tippui 6,5kg. Yllättävän paljon. Saa nähdä miten tulevilla viikoilla. Ehdin eneillä 4 viikkoa ennen leikkausta.

Aika kuluu vaan aika hitaasti. Vielä reilu 3 viikkoa leikkaukseen. Kaikki ovat suhtautuneet leikkaukseen positiivisesti ja mies kannustaa kovasti. Tästä se "uusi elämä" kohta alkaa.

Floora

Viestien lukumäärä : 16
Registration date : 16.02.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Floora esittäytyy Empty Vs: Floora esittäytyy

Viesti kirjoittaja tigertytto Su Helmi 21, 2010 5:15 pm

TerveTuloa floora joukkoomme Smile

Hyvä pudotus sulla Smile mussa on varmaan jotain vikaa kun olen nyt seurannut omaa painon "putoamista"joka ei putoa ,ei sitten millään..
Saatan syödä aamulla yhden ruisleivän,kuppi kahvia.Päivällä lihakeittoa(saarioisen valmiskeitto)ja kaksi tummaa leipää,lasi maitoa.illalla noin2 dl lkevyttä jugurttijuomaa.
Eikä paino silti tipu Sad SYÖNKÖ EDELLEEN LIIKAA????
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja bulleriina Su Helmi 21, 2010 5:44 pm

Moi!

Minusta tuntuu, että syöt liian vähän ja liian harvoin. Noin pitkillä ateriaväleillä aineenvaihdunta ei ainakaan kaikilla pysy käynnissä. Lisää vihanneksia ja proteiineja ja JUO vettä.

Voimia ja kärsivällisyyttä!

bulleriina

Viestien lukumäärä : 182
Registration date : 09.04.2009

Viesti kirjoittaja Tepa43 Su Helmi 21, 2010 6:08 pm

Tervetuloa Floora!
Täällä aika kuluu joutuin ja ei pitkästy....kaikkee kannattaa kyysyy jos on jotain mikä askarruttaa.......

Tsemppiiiiiiiiiiiii kaikille eneilijöille..........muistakaa se on elämänne VIIMEINEN!
Leikkauksen jälkeen on laihdutus jutut unohdettava!

JAKSAMISTA ja muistakaa se 2litraa VETTÄ
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009

Viesti kirjoittaja Tangotar-70 Su Helmi 21, 2010 10:08 pm

Tsemppiä eneilyyn Floora!

Paino ei laske, jos syö liian vähän tai liian harvoin. Proteiinin saanti on tärkeää ja hiilihydraatteja kannattaa välttää. Mitä enemmän proteiinia, sitä vähemmän nälkää ja mielitekoja. Vihanneksiahan saa syödä enellä, joten jos kalorimäärät ei anna myöten, esim. tomaatti, pala tuorekurkkua tms. välipaloina niin, että suusta menee jotakin sisään vähintään 3-4 tunnin välein pitää aineenvaihdunnan ja sen myötä myös rasvanpolton käynnissä. Nestettä reilusti, vähintään se 2 litraa, mutta mielellään enemmän. Ja solut tarttee VETTÄ toimiakseen, eli se 2 litraa pitäis mennä ihan vetenä, vissy on myös ok. samoin vihreä tee. Ja liikunta auttaa myös aineenvaihduntaan.

Mulla alkaa nyt viimeinen ene-viikko ja leikkaus on 1.3. Palelee, mutta muuten olo on hyvä ja energinen. Oon eneilly proteiinipirtelöillä ja ruoalla...
Tangotar-70
Tangotar-70

Viestien lukumäärä : 57
Registration date : 03.12.2008

Viesti kirjoittaja Floora Pe Helmi 26, 2010 3:24 pm

Eneilyä takana kaksi viikkoa ja paino tippunut 9,8 kg. En tiedä paljonko sen pitää ennen leikkausta tippua, mutta antaa tippua niin paljon kuin ehtii. Palelee jatkuvasti, mutta muuten on tosi virkeä olo. Uni ei tahdo tulla millään, mutta silti ei päivisin väsytä. Suklaa tai mikään muukaan herkku ei ole edes käynyt mielessä, jee! Ja päätin että leikkauksen jälkeen en suklaata suuhuni laita.
Leikkaukseen vielä reilu kaksi viikkoa. Aika näkyy kuitenkin kuluvan, kun koko ajan jotain pientä tekemistä keksii.. Tässä sitä vaan leikkausta odotetaan.

Floora

Viesti kirjoittaja Tepa43 Pe Helmi 26, 2010 5:07 pm

JESSSSSS!
Hyvä Floora...pidä vaan tiukka linja tuon suklaan suhteen......
tai jos tekee tiukkaa niin koita nutrin suklaata tai semmonen valkonen pussi oliko se nyt MODIFASTIN tummasuklaa enepussia näistä tulee hyvä kylmä suklaapirtelö jos vaan pystyt syömään laita sekotuksen jälkeen muutamaksi minuutiksi pakkaseen, että siitä tulee tosi kylmää ja se paksuuntuu on sit semmosta täyteläistä herkkua............ja jos palelee niin juo kuuma tee tai kahvi päälle!

Itse eneilin näillä suklailla koko sen ajan mitä eneilin muut maut oli mielestäni pahoja!
Kiitän tuota yläkerran herraa siitä kun ei oo anatunt mulle suklaa/makean himoa se mihin voin sortuu on nuo roskaruuat pizzat ja hampparit.
Siis suolainen on heikkouteni onneksi sipsit on jo muutaman vuoden maistunut liian suolaisilta!

Hehkutan vielä tsempiksi teille enelijöille.............mulla meni tänään 80kg rikki vaaka siisnäytti 79kg Smile mun leikkauksesta tulee ens maanantaina 2kk ja 1viikko ja tänä aikana on lähtenyt 12,5kg ja yhteensa aprillipäivästä -09
on lähtenyt 36kg.

Olen tosi onnellinen olotilaani joten toivonkin teille kaikille samanlaista tunnetta mikä mulla nyt tällä hetkellä on...en kadu omaa GBP leikkausta!

TSEMPPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Tepa43
Tepa43

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus Pe Helmi 26, 2010 5:50 pm

Onnea Tepa43!! I love you Sähän oot LAIHA jo Exclamation
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viestien lukumäärä : 230
Ikä : 48
Registration date : 27.05.2009

Viesti kirjoittaja bulleriina Pe Helmi 26, 2010 5:51 pm

Onnea Tepa43!

Tuo uusi kymmenluku tuntuu varmaan tosi hienolta. Itse odottelen innolla päivää, jolloin pääsen alle 100. Kyllä sekin sieltä vielä tulee. Tuo sinun upea pudostustahtisi antaa toivoa.

Kiitos että jaksat jakaa positiivisuutta ja onnistumisia meille kaikille. flower

bulleriina

Viestien lukumäärä : 182
Registration date : 09.04.2009

Viesti kirjoittaja Tepa43 Pe Helmi 26, 2010 5:55 pm

Ja vielä lisään hehkutukseeni, että se paino putoo vaikka en pääse "urheilemaan" kun tuo nilkka on sökö............käsipainoja heiluttelen telkkua
katellessani ja oon JO 3kertää käynyt uimassa kilsan! Siinä mun kuntoilut!

SIIIIIS TSEMPPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
Tepa43
Tepa43

Viesti kirjoittaja Floora Pe Helmi 26, 2010 6:02 pm

Onnea Tepa43!!!!!!!!

Floora

Viesti kirjoittaja Tantta Pe Helmi 26, 2010 7:56 pm

Onnea matkaan Floora!
Ja Tepalle suuri onneittelu, taitaa tosiaankin tuntua mahtavalta kun on noin laiha. Ma jos joskus paasisin alle sadan kilon, niin olisin ikionnellinen. Saa nahda kuinka kay. Mun tavoite on 99 kg. Se on paljon, mutta ihmiselle, joka viela marraskuussa paino 170kg se on tosi vahan.
Nyt on kaiken kaikkiaan pudonnut n 30kg.
Tigertytto, musta tuntuu, etta sa syot liian vahan ja paino ei siksi putoa.
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009

Viesti kirjoittaja tigertytto La Helmi 27, 2010 3:38 am

Kiitos vastauksistanne Smile
Tuntuu vaan jotenkin hassulle tuo että en syö tarpeeksi jasiksi paino ei putoa Rolling Eyes mutta toki uskon teitä Wink taidan olla liian tyhmä laihtuakseni
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja Onnekas13 La Helmi 27, 2010 7:58 am

Hienoa Tepa ! Tosi kiva lukea onnistumisestasi, parin leikkauksen jälkeen, jalka tohjona. Kyllä miunkin johonkin pitäis pystyä ennen ja etenkin jälkeen leikkauksen.
Onnekas13
Onnekas13

Viestien lukumäärä : 91
Registration date : 04.08.2009

Viesti kirjoittaja Onnekas13 La Helmi 27, 2010 8:01 am

Hei Tangotar, minkälainen se kävelytutkimus oli, paljon meni aikaa kaikenkaikkiaan ? Ja vaude sentään, siehän oot jo ihan kohta leikkaussalissa. Tuhannesti onnen matkaan !
Onnekas13
Onnekas13

Viestien lukumäärä : 91
Registration date : 04.08.2009

Viesti kirjoittaja pioni Ti Maalis 02, 2010 4:05 pm

Hei Floora!

Tervetuloa joukkoon. Minäkin olen ollut lihava niin kauan kuin muistan. Nyt toivon, että se on taakse jäänyttä elämää. Leikkaus tehtiin Peijaksessa tammikuun lopulla ja vaakakin on ruvennut näyttämään pienempiä lukemia.
Tsemppiä jatkoon Floora
Pioni Smile

pioni

Viestien lukumäärä : 12
Registration date : 16.01.2010

Viesti kirjoittaja pioni Ti Maalis 02, 2010 4:08 pm

Hei Floora!

Tervetuloa joukkoon. Minäkin olen ollut lihava niin kauan kuin muistan. Nyt toivon, että se on taakse jäänyttä elämää. Leikkaus tehtiin Peijaksessa tammikuun lopulla ja vaakakin on ruvennut näyttämään pienempiä lukemia.
Tsemppiä jatkoon
Pioni

pioni

Viestien lukumäärä : 12
Registration date : 16.01.2010

Viesti kirjoittaja Floora Ma Maalis 08, 2010 2:27 pm

Niin siinä kävi, että flunssan pukkasi eilen päälle ja leikkaus viikon päästä. Onneksi flunssan ehtii karistaa viikossa, kun buranaa ja coldrexia syö kuin karkkipastilleja. Sairaslomaakin on ja perjantaina töihin. Nyt nukkuu ja uuniin tulet. Jos söisi puolikkaan Nutrilett parukan, niin olisi aamupala syöty.

Floora

Viesti kirjoittaja dunbar Ma Maalis 08, 2010 4:02 pm

Floora- eikö eneily ole kiellettyä, jos on sairaana? Muistelen, et siitä on ollut palstalla puhetta... Voisit parantua nopeampaa normaalilla ruualla. Tsemppiä paranemiseen ja leikkaukseen!

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009

Viesti kirjoittaja Floora To Maalis 11, 2010 3:13 pm

No niin, nyt alan olla voiton puolella tämän flunssani kanssa. Menikin sen häätämiseen kauheasti valkosipulia, mustaviinimarja mehua, vitamiinejä, ja kaikkia mahdollisia flunssa lääkkeitä. Nyt vielä pitäisi miettiä meneekö huomenna töihin vai jatkaako sairaslomaa??? Se leikkaus kun on jo muutaman päivän päästä.
Eneily meni vähän sekaisin flunssan aikana. Mutta salaatti ja lihasuikale linjalla kuitenkin 3 päivää menin.
Nyt alkaa leikkaus jo jännittämään hieman.

Floora

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus To Maalis 11, 2010 3:33 pm

Hienoa kuulla Floora, että olet jo paranemaan päin! Pidän niin kovasti peukkuja sulle tulevan suhteen.
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viesti kirjoittaja Tepa43 To Maalis 11, 2010 4:09 pm

Tsemppiiiiiii ja voimii tulevaan!
Tepa43
Tepa43

Viesti kirjoittaja Floora La Maalis 13, 2010 4:13 am

Yksi päivä taas lähempänä leikkausta. Jippii!!!!

Ajattelin aamulla, että uskomatonta, vihdoin ja viimein tämä jatkuva kamppailu läskien kanssa loppuu. Eneily alkaa olla lopuillaan ja "oikeaa" ruokaakin olen syönyt. Nyt päätin, että hedelmäkielto saa loppua ja söin appelsiinin. Ja toisenkin. Ja oli se niin hyvää, että voisin elää pelkillä appelsiineilla leikkaukseen asti!!

Jee jee!!! Kohta on tiistai. Jatkoin sairaslomaa siihen asti, ettei vaan flunssa pääse uudestaan yllättämään. Nyt alkaa jo hieman jännittämään, mutta se taitaa kuulua asiaan.

Floora

Viesti kirjoittaja Floora Ti Maalis 16, 2010 2:30 pm

Odotus alkaa olla jo loppusuoralla. Eilen otettiin miehen kans leikkaukseen lähtö kuvat, onpahan jotain mitä vertailla matkan varrella. Ei mukamas jännitä... No, ei tosiaankaan, maha on sopivasti sekaisin. Huomenna olenkin klo 8 jo leikkauspöydällä ja tänään illalla sairaalaan...Toivottavasti kaikki menee hyvin!!

Floora

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus Ti Maalis 16, 2010 2:51 pm

Onnea matkaan Floora! Hyvin se menee! Paikanpäällä jännitys luultavasti laukeaa. Ainakin mulla kävi niin. Ilmoittele itsestäsi kun kotiudut!
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun