espoolainen leikattu ja kotiutunut!
+11
ritu
haaho
mammamuumi
Shaman
Tyrannosaurus
Tepa43
Tangotar-70
bulleriina
sinny
tigertytto
espoolainen
15 posters
Sivu 1 / 2 • 1, 2
espoolainen leikattu ja kotiutunut!
Hei kaikille! Nyt on leikkaus takana ja uuden elämän opettelu alkanut. Leikkaus oli ti 16.2.10 ja eilen pe pääsin kotiin, nopeata on toiminta Peijaksessa. Ei silti, ihan mukava oli päästä kotiin nukkumaan... sairaalassa kun en unta oikein saanut.
Minulle tehtiin GBP ja kaikki meni hyvin. Ihmeen vähän kipuja on ollut, mutta ajattelin tässä alkuun kyllä ottaa kipulääkkeitäkin lääkärin määräyksen mukaan. Aivan uskomatonta on se, että sain jättää diabetes- ja verenpainelääkkeet samantien pois! Olen syönyt niitä melkein 7 vuotta ja nyt 2 päivää leikkauksen jälkeen lääkäri sanoi, että jätetään pois. Ihanaa!
4 viikon päästä on kontrollikäynti Peijaksessa ja siinä vaiheessa olen varmaan jo löytänyt sopivan aikataulun syömisiin ja juomisiin. Olen niin onnellinen!
t. espoolainen
Minulle tehtiin GBP ja kaikki meni hyvin. Ihmeen vähän kipuja on ollut, mutta ajattelin tässä alkuun kyllä ottaa kipulääkkeitäkin lääkärin määräyksen mukaan. Aivan uskomatonta on se, että sain jättää diabetes- ja verenpainelääkkeet samantien pois! Olen syönyt niitä melkein 7 vuotta ja nyt 2 päivää leikkauksen jälkeen lääkäri sanoi, että jätetään pois. Ihanaa!
4 viikon päästä on kontrollikäynti Peijaksessa ja siinä vaiheessa olen varmaan jo löytänyt sopivan aikataulun syömisiin ja juomisiin. Olen niin onnellinen!
t. espoolainen
espoolainen- Viestien lukumäärä : 15
Ikä : 68
Registration date : 26.01.2010
Vs: espoolainen leikattu ja kotiutunut!
Onnea onnistuneesta leikkauksesta ja uuden elämän alusta
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Paljon onnea minultakin.Siitä se uusi elämä alkaa.Tsemppiä!
sinny- Viestien lukumäärä : 70
Registration date : 14.04.2009
Moi!
Meillä on saman ikäinen uusi massu!
Tsemppiä ja kärsivällisyyttä toipumiseen! On tässä vähän opettelemista, mutta onhan koko loppu elämä aikaa.
Meillä on saman ikäinen uusi massu!
Tsemppiä ja kärsivällisyyttä toipumiseen! On tässä vähän opettelemista, mutta onhan koko loppu elämä aikaa.
bulleriina- Viestien lukumäärä : 182
Registration date : 09.04.2009
Onneksi olkoon uudesta masusta ja pikaista toipumista!
Tangotar-70- Viestien lukumäärä : 57
Registration date : 03.12.2008
Onneeeeee uusille masuille................malttakaa silti ottaa iisisti, vaikka
olo antais tehä vaikka mitä niin kuukauden karanteeni ..........lupa vaan lepooooon!
Tsemppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
olo antais tehä vaikka mitä niin kuukauden karanteeni ..........lupa vaan lepooooon!
Tsemppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Tepa43- Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009
Onnea!! Perässä tullaan...
Tyrannosaurus- Viestien lukumäärä : 230
Ikä : 48
Registration date : 27.05.2009
Paljon Onnea molemmille leikatuille!
Tuota en ollut ennen kuullutkaan että verenpainelääkkeetkin samantien pudotettaisiin pois!?
Tuota en ollut ennen kuullutkaan että verenpainelääkkeetkin samantien pudotettaisiin pois!?
Shaman- Viestien lukumäärä : 22
Registration date : 07.02.2010
Onnea molemmille uusista masuista.
Minunkaan ei ole leikkauksen jälkeen tarvinnut verenpainelääkkeitä ottaa.
Minunkaan ei ole leikkauksen jälkeen tarvinnut verenpainelääkkeitä ottaa.
mammamuumi- Viestien lukumäärä : 50
Ikä : 59
Registration date : 16.09.2009
Mitäs uusille masuille kuuluu?????????
Kiiots lysymästä!
Kuuluu käsittämättömän hyvää! Kertaakaan ei ole ollut dumping-tuntemuksia, nälkä ei vaivaa eikä päälipuolikaan ole kuin hieman arka, tosin edelleen kirjava kuin pakanamaan kartta. Olen syönyt periaatteessa ihan tavallista ruokaa, yritän vain pureskella huolellisesti ja syödä hitaasti. Ainoa hankala puoli on, että pieni annos tuppaa jäähtymään ennen kuin sen ehtiii syödä. Pitää kai alkaa tarjota itselleen ruoka lämmitetyltä lautaselta.
Sain sairaslomaa kaksi viikkoa, josta vielä neljä päivää on jäljellä. Jos toiipuminen jatkuu näin hienosti, riittää tuo kaksi viikkoa mainiosti.
Paino on nyt pudonnut kaiken kaikkiaan 15 kg josta vajaat kolme leikkauksen jälkeen. Tuo tantan ihmiskoe kantaa puntteja antaa aika mainion käytännön kuvan siitä, miten raskasta taakkaa meistä itse kukin on mukanaan kantanut, minullakin kuitenkin jo 30 voipakettia
Tuntuu tosi kivalta ajatella ensi kesää, siihen mennessä pitäisi olla jo aika paljon kevyempi olo!
Tsemppiä kaikille uuden elämän opettelijoille!
Kuuluu käsittämättömän hyvää! Kertaakaan ei ole ollut dumping-tuntemuksia, nälkä ei vaivaa eikä päälipuolikaan ole kuin hieman arka, tosin edelleen kirjava kuin pakanamaan kartta. Olen syönyt periaatteessa ihan tavallista ruokaa, yritän vain pureskella huolellisesti ja syödä hitaasti. Ainoa hankala puoli on, että pieni annos tuppaa jäähtymään ennen kuin sen ehtiii syödä. Pitää kai alkaa tarjota itselleen ruoka lämmitetyltä lautaselta.
Sain sairaslomaa kaksi viikkoa, josta vielä neljä päivää on jäljellä. Jos toiipuminen jatkuu näin hienosti, riittää tuo kaksi viikkoa mainiosti.
Paino on nyt pudonnut kaiken kaikkiaan 15 kg josta vajaat kolme leikkauksen jälkeen. Tuo tantan ihmiskoe kantaa puntteja antaa aika mainion käytännön kuvan siitä, miten raskasta taakkaa meistä itse kukin on mukanaan kantanut, minullakin kuitenkin jo 30 voipakettia
Tuntuu tosi kivalta ajatella ensi kesää, siihen mennessä pitäisi olla jo aika paljon kevyempi olo!
Tsemppiä kaikille uuden elämän opettelijoille!
Kiva kuulla, että sinullakin menee hyvin. Minä olen myös syönyt alusta asti (10.2) normaalia ruokaa, pureskellut vain hyvin. Ei ole massu ollut kipeä ja tikitkin ovat jo sulaneet pois. 2 viikkoa sairauslomaa olisi riittänyt hyvin, täällä Pirkanmaalla sain kuitenkin 3 ja nautinkin olostani ja "lomastani" täysin rinnoin.
haaho- Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 52
Registration date : 16.07.2009
Nauttikaa vielä "täysistä"rinnoista kun ne ovat vielä täydet!
He heh........ ottakaa huumorilla!
He heh........ ottakaa huumorilla!
Hyvä kevennys Tepa vaikkei täällä niin vakavia ollakkaan.
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Luulin, että saikkua mätkähtää AINA vähintään se 4 viikkoa. Niin ne Peijaksessa mulle sanoivat. Olinko väärässä? Ovat jo töissä ottaneet mulle 4:ksi viikoksi sijaisenkin
Ainahan sairasloman pituus määräytyy niin sairaalasta ja miten raskasta työtä tekee, toisille ei riitä kuusiviikkoakaan ja minä en saanut yhtään, mutta missään tapauksessa ei saa mennä puolikuntoisena töihin vaan hakea lisää sairaslomaa.
ritu- Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008
Onnea minultakin leikatuille ja uudelle elämälle!
Täällä kanssa leikkausta odotellaan ja elän toivossa että pääsen viä enen kesän taukoja pöydälle...
Täällä kanssa leikkausta odotellaan ja elän toivossa että pääsen viä enen kesän taukoja pöydälle...
SandeN73- Viestien lukumäärä : 7
Ikä : 51
Registration date : 26.02.2010
Voi Tepa, toi rintajuttu oli yliveto, kieltamatta sellaista hienoksenlaista liehuntaa on havaittavissa nyt siella missa ennen oli uhkeat rinnat.
Mutta se on pieni hinta tasta hyvasta olosta.
Mulla on nyt ollut ensimmainen viikko kun paino ei ole pudonnut puolta kiloa enempaa. Otin sitten kayttoon Kimbyn (oliko se Kimby?) kayttaman keskiarvolaskelman ja huomasin, etta keskimaarin 1,7 kiloa on tippunut viikossa leikkauksen jalkeen.
Eli ei syyta paniikkiin. Soin just jokirapuvoileivan ja se oli hyvaa, nieleskelin viela instant-kanakeittoa kupillisen kyytipojaksi ja nain jaksaa hyvin iltaan asti. Kahvikupillisen aion ottaa heti kun vatta on vahan laskenut. Kahveehammasta jo kolottaa.
Onnea kaikille uusille vatsoille ja vahan vanhemmillekin.
Hyvaa viikonloppua kaikille.
PS tossa sairastusloma-asiassa taitaa olla yhta monta tulkintaa kuin on kirurgiakin. Minulle antoi heti kyselematta 5 viikkoa. Kun sitten kavin ensimmaisella kontrollikaynnilla kuukauden kuluttua leikkauksesta ja kysyin, saisko sita lisaa, niin ei antanut. No, ei olis tarvinnutkaan, hyi minua. Oli vaan niin kivaa olla kotona.
Mutta se on pieni hinta tasta hyvasta olosta.
Mulla on nyt ollut ensimmainen viikko kun paino ei ole pudonnut puolta kiloa enempaa. Otin sitten kayttoon Kimbyn (oliko se Kimby?) kayttaman keskiarvolaskelman ja huomasin, etta keskimaarin 1,7 kiloa on tippunut viikossa leikkauksen jalkeen.
Eli ei syyta paniikkiin. Soin just jokirapuvoileivan ja se oli hyvaa, nieleskelin viela instant-kanakeittoa kupillisen kyytipojaksi ja nain jaksaa hyvin iltaan asti. Kahvikupillisen aion ottaa heti kun vatta on vahan laskenut. Kahveehammasta jo kolottaa.
Onnea kaikille uusille vatsoille ja vahan vanhemmillekin.
Hyvaa viikonloppua kaikille.
PS tossa sairastusloma-asiassa taitaa olla yhta monta tulkintaa kuin on kirurgiakin. Minulle antoi heti kyselematta 5 viikkoa. Kun sitten kavin ensimmaisella kontrollikaynnilla kuukauden kuluttua leikkauksesta ja kysyin, saisko sita lisaa, niin ei antanut. No, ei olis tarvinnutkaan, hyi minua. Oli vaan niin kivaa olla kotona.
Tantta- Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009
Hei!Minutkin leikattiin Peijaksessa syksyllä ja kyllä siellä se 4 vkoa on sairasloma näiden leikkausten jälkeen.
sinny- Viestien lukumäärä : 70
Registration date : 14.04.2009
Näin mäkin sinny asian ymmärsin ja antoivat ymmärtää myös, että saattaa olla lisääkin tulossa kun olen päiväkodissa töissä.
Tuo sairasloman tarve on taatusti tosi yksilöllistä. Päiväkodissa joutuu nostelemaan ja kumartelemaan, joten jokainen lomapäivä on taatusti tarpeen. Oma työni on lähinnä leukojen heiluttelua, ja siihen tällä GBP:llä on aika vähän vaikutusta (ainakaan ei ole kotiväki huomannut minun muuttuneen mitenkään hiljaisemmaksi).
Tsemppiä kaikille toipumiseen, parasta varmaan on kuunnella omaa kehoaan ja toimia sen mukaan!
Tsemppiä kaikille toipumiseen, parasta varmaan on kuunnella omaa kehoaan ja toimia sen mukaan!
Hei kaikille!
Kiitos toivotuksista. Minulle tuli vähän takapakkia ja jouduin kuumeen takia takaisin Peijakseen. Pitivät siellä vielä toiset 4 pv antibioottitiputuksessa ja minulta otettiin vielä tietokonekuvaus vatsasta, kun tuli "ylimääräistä" kipua, jota en yhdistänyt leikkaukseen. Itse tulin kuitenkin siihen tulokseen, että ensimmäisen kotiutusaamun kaatuminen sairaalassa aiheutti jonkinlaisen venähdyksen kylkeen, josta kipu sitten yltyi...
Olen nyt taas kotona ollut melkein viikon, edelleen antibioottikuurilla, mutta muuten ok, kipujakaan ei ole.
Minä olen aikalailla testannut, mitä maha sietää, en ole pysynyt liemiruualla, niinkuin ohje oli. Hyvin on mennyt, kun olen pureskellut kiinteät ruuat hyvin. Syön silti puuroa, viiliä, jugurttia ja mehukeittoja enimmäkseen, vaikka välillä kokeilen muutakin. Paino tippuu joka päivä, mikä on minusta käsittämätöntä! Huomenna tulee 2 vko leikkauksesta ja paino on laskenut 8 kg. Huimaa vauhtia, vaikka olen myös herkkuja maistellut...
Kiitos toivotuksista. Minulle tuli vähän takapakkia ja jouduin kuumeen takia takaisin Peijakseen. Pitivät siellä vielä toiset 4 pv antibioottitiputuksessa ja minulta otettiin vielä tietokonekuvaus vatsasta, kun tuli "ylimääräistä" kipua, jota en yhdistänyt leikkaukseen. Itse tulin kuitenkin siihen tulokseen, että ensimmäisen kotiutusaamun kaatuminen sairaalassa aiheutti jonkinlaisen venähdyksen kylkeen, josta kipu sitten yltyi...
Olen nyt taas kotona ollut melkein viikon, edelleen antibioottikuurilla, mutta muuten ok, kipujakaan ei ole.
Minä olen aikalailla testannut, mitä maha sietää, en ole pysynyt liemiruualla, niinkuin ohje oli. Hyvin on mennyt, kun olen pureskellut kiinteät ruuat hyvin. Syön silti puuroa, viiliä, jugurttia ja mehukeittoja enimmäkseen, vaikka välillä kokeilen muutakin. Paino tippuu joka päivä, mikä on minusta käsittämätöntä! Huomenna tulee 2 vko leikkauksesta ja paino on laskenut 8 kg. Huimaa vauhtia, vaikka olen myös herkkuja maistellut...
espoolainen- Viestien lukumäärä : 15
Ikä : 68
Registration date : 26.01.2010
Ihanaa että tuntuu hyvälle........ota silti varovaisesti ja kostuta ruoka löysäksi suussa ennen nielasuu ettei tuu mitään tukoksii niin ja muista syödä HITAASTI!
alun hurja pudotus on varmaan nesteitä mitä sulle tiputettiin sairaalassa, mutta hälläväli kunhan tippuu se antaa tsemppiiiiiiiiiii jatkoon......
Jaksamista ja pirteitä päiviä sulle!
alun hurja pudotus on varmaan nesteitä mitä sulle tiputettiin sairaalassa, mutta hälläväli kunhan tippuu se antaa tsemppiiiiiiiiiii jatkoon......
Jaksamista ja pirteitä päiviä sulle!
Moikka, toi oli ihana tunne kun joka paiva se paino vaan putos silloin alussa. Ei kaynyt niinkuin entiselle tytolle, etta paino putos, mutta ei tarpeeksi, pysahtyi pohkeisiin!
Tantta- Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009
Hei espoolainen ja kotiútunut..
Perässä tullaan, Onnea vaan oikein kovasti
Kiva lukea tuosta Sinun painonpudotuksestasi, jospa se minullakin
Perässä tullaan, Onnea vaan oikein kovasti
Kiva lukea tuosta Sinun painonpudotuksestasi, jospa se minullakin
countrywoman- Viestien lukumäärä : 26
Registration date : 24.03.2009
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Similar topics