Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Tupakkalakko alkaa huomenna

+7
Matias
Juho
hylje
Tepa43
ritu
Tantta
bmi35
11 posters

Siirry alas

Tupakkalakko alkaa huomenna Empty Tupakkalakko alkaa huomenna

Viesti kirjoittaja bmi35 Ke Helmi 17, 2010 8:34 pm

Kun kävin silloin sis.polilla lääkäri kehoitti lopettamaan polttamisen (menee noin20 tupakkaa päivässä) sillä voi tulla vaikeuksia leikkauksessa ja voi olla että Kys.ei ota edes leikattavaksi kun astma ja poltan.
Eipä silti olen sitä itsekin mielessä pyöritellyt jo kuukausia ja ollutkin polttamatta lapsia odottaessa ja heidän ollessa pieniä mutta pöljä menen aina sitten maistamaan sen yhden ja koukkuun jään.
Lauantaina menin lähiapteekkiin että ostan laastarit ja inhalaattorin mutta eivätpä myyneet minulle,sairauksien vuoksi,piti kuulemma jutella ensin lääkärin kanssa.Tänään sitten vihdoin soitin ja lupa tuli lyhytaikaiseen käyttöön eli viikko.No onneksi tiedän että minulla se vain on paljon tapapolttamista ja voin selvitä siitä viikossakin.Ostin kyllä turkinpippureita ja olen alkanut pelata Aapelissa tylsistyttävää mutta koukuttavaa Poks-peliä niin ei tupakalle mentyä joka hetki kun ei malta. Smile
Illalla laitan laastarin käsivarteen sillä minun on aina aamuisin päästävä ensin savuille ennenkuin mitään saan tehtyä ja sitten kahvi ja taas savuille.Eli aamut ovat pahimmat.Toivottavasti nyt sitten jo pääsen lopullisesti eroon tuosta hyi hyi pahasta tavasta ja ei olisi este leikkaukselle sitten sekään.
Jos löytyy muitakin samassa tilanteessa olevia,kirjoitellaan kuulumisia ja tsempataan toisiamme ja saa muutkin tietysti tsempata sunny
bmi35
bmi35

Viestien lukumäärä : 74
Ikä : 60
Registration date : 08.02.2010

http://laihdutusleikkaus.vuodatus.net/

Takaisin alkuun Siirry alas

Tupakkalakko alkaa huomenna Empty Vs: Tupakkalakko alkaa huomenna

Viesti kirjoittaja Tantta Ke Helmi 17, 2010 9:48 pm

Hei taas bmi35,
Ymmarran oikein hienosti milta susta tuntuu kun tarttee lopettaa polttaminen. Ma tein saman homman 9,5 vuotta sitten. Yli 30 vuotta yli aski paivassa, ei ollut ihan helppoa. Laastareita pidin lahes 2 kk.
Nykyaan vielakin tekee tupakkia mieli melkein joka paiva. Ma olenkin sanonut, etta jos mulle yhtena paivana laakari sanois, etta sulla on nyt 3kk aikaa elaa, eka mita tekisin, olis etta menisin ostaan pakkilaatikollisen tupakkia ja istuisin puutarhaan ja polttelisin paivat pitkat.
Muuten en taida enaa aloittaa. Se tarttee sanoa, etta kylla silla lopettamisella on paljon positiivisia vaikutuksia, haju- ja makuaisti peranevat hyvin pian, puhumattakaan vahentyvasta sydan- ja verisuonitautien riskista, samoin keuhkosyovan riskista.
Ja loppuu se hemmetin huohotus.
Oikein paljon onnea ja tsemppia sulle
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009

Viesti kirjoittaja ritu Ke Helmi 17, 2010 10:38 pm

Hieno homma bmi35 että lopetat tuon tupakoinnin vaikka ei edes KYSissä sitä kysytä kun menee leikattavaksi itsekkin poltin vielä alaovella kun menin sairaalaan.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ke Helmi 17, 2010 10:51 pm

Täällä on hatunnoston arvoista yritystä.....TSEMPPIIIIIIIIIIIIIIII!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009

Viesti kirjoittaja hylje To Helmi 18, 2010 12:01 am

olen ennenkin mainostanut tänne , champix tuotetta,
nobel palkinnon ansaitseva tuote minusta,
mä pääsin sillä eroon, 35 tupakka vuoden jälkeen,

suosittelen, lekuriin ja pyytää resepti
hylje
hylje

Viestien lukumäärä : 185
Ikä : 61
Registration date : 04.08.2009

Viesti kirjoittaja bmi35 To Helmi 18, 2010 6:29 pm

Kiitos tsemppauksesta,sitä tarvitsen todellakin Smile
No nyt on aamu mennyt ilman tupakkaa ja hiukan on hölmö olo.Käväisin kaupassa aamulla niin käsi ojentui tupakkahyllyyn kunnes tajusin että ei tarvitse,kotona on sitä muutama aski kun mies polttaa mutta niin vähän ettei tarvitse ostaa enempää.Mies lähti töihin ja ajattelin että se voi olla kriittinen hetki kun tupakat jää näkyville mutta tapojani hiukan myötäillen otin inhalaattorin ja menin parvekkeelle ja vedin muutamat "savut" ja yllättävän tehokas juju oli aivoille.Ihminen on tapojensa orja,valitettavasti.
Hylje,kiitos neuvosta,lääkäri olisi kirjoittanut minulle sitä mutta olen nähnyt pari tapausta jotka sillä yrittäneet lopettaa ja se oli melko kovaa kun eivät nukkuneet pariin viikkoon ja oireet olivat hirveät,eihän se välttämättä minulla olisi niin mutta pelottaa silti ja kokeilen ensin tätä laastari ,inhalaattori yhdistelmää.
Tepa,ritu ja Tantta...Kiitos myös teille kannustuksesta sunny
bmi35
bmi35

Viesti kirjoittaja hylje To Helmi 18, 2010 8:25 pm

moiks bmi35, niin no oliko se zybania vai champixisa, tosin ,
tiedän kanssa et kumpikaan ei aina sovi ,
sama juttu kuin kaikissa lääkkeissä,
mulla ystävä piirissä hyviä kokemuksia suurin osa hyviä , 2tapausta,
toinen ei saanut nukutuks tai toinen nukkui koko ajan.

et edelleen suosittelen kokeilemaan, jos apteekin kaupan nicorette ja vastaavilla ei onnistu.
itse kävin ne kaik läpi, ei auttanut.
tsemppiä tarvitset !!!!
hylje
hylje

Viestien lukumäärä : 185
Ikä : 61
Registration date : 04.08.2009

Viesti kirjoittaja Juho To Helmi 18, 2010 10:48 pm

Mie lopetin tupakki-nuuska kierteen yhellä rysäyksellä. 19 pvä lokakuuta olen viimisen tupakan polttanu. Vaikeaa se oli mutta en kadu.
Välillä on tosin niitä päiviä (stressi) että tekis mieli.. Mutta kun olen päättäny niin ei. TSEMPPIÄ TUPAKKALAKKOON!

Juho

Viestien lukumäärä : 43
Ikä : 36
Registration date : 06.09.2009

Viesti kirjoittaja Matias To Helmi 18, 2010 11:02 pm

Tupakkalakko alkoi, tai sanotaan että vähennin tupakointia viime juhannuksena. Kolmekymmentä vuotta kestänyt harrastus kerrasta poikki. Onhan se mielessä käynyt monesti , mutta yhtään tupakkaa en ole polttanut. On kyllä ollut sellaisia vastamäkiä tällä elämän polulla, että on ihme etten ole uudestaan aloittanut. Tsemmppiä kaikille !
Matias
Matias

Viestien lukumäärä : 143
Registration date : 03.09.2009

Viesti kirjoittaja bmi35 Pe Helmi 19, 2010 6:25 pm

Kiitos taas tsemppauksesta Hylje,Juho ja Matias. Noita stressi/paha päivä tilanteita pelkäänkin sillä ainakin aiemmin kuin suutuin niin poltin sitten kuin korsteeni ja nyt yritän vain olla ihan "kiltti" ja vältellä tilanteita missä kiukustuisin.
Eilinen meni suht hyvin,hikoillessa tuskasta ja pelasin nettipelejä vähän väliä ja yritin nukkua.Mutta suoriuduin päivästä ja yöstä mielestäni hyvin ja aamu olikin yllättävän helppo vaikka nyt alkaa olla jo otsa nihkeä ja suuta kuivaa ja tekisi mieli mennä mutta näiden kuulumisten jälkeen poksuttelen taas Aapelissa muutaman pelin.
Seuraavana projektina alankin sitten lenkkeillä kunhan tuo pakkanen hiukan hellittäisi ja saisin tämän sohvaperunan liikkeelle,sehän oli yksi lääkärin ohje myös,ja ei ihan väärässä taida olla... Tuntuu vain että jos tässä kauan joutuu odottamaan leikkausta ja saan itseni kuriin pahoista tavoista niin pääsenkö sitten leikkaukseen jos vaikka katsovat että pystyy tuo itsekin...
bmi35
bmi35

Viesti kirjoittaja douniainen La Helmi 20, 2010 3:13 am

bmi35 mä aloitan huomenna lakon kun menen leikkuriin ens kuussa eli täällä toinen joka tulee kirvistelemään..

douniainen

Viestien lukumäärä : 28

Viesti kirjoittaja bmi35 La Helmi 20, 2010 6:57 pm

Tsemppaan mielessäni sinua douniainen,itselläni kolmas päivä menossa ja eilen repsahdin yhteen tupakkaan kun autosta loppui akku ja sen kanssa piti tapella,no syy sekin mutta tänään taas hikoillaan ja tuskaillaan.
Tiedän että eka päivät on tuskaa mutta illalla kun pään painaa tyynyyn niin voi kätellä itseään kun oli pystynyt taas yhden päivän tekemään jotain mistä voi olla itseensä tyytyväinen.
TSEMPPIÄ ja kerrotaan kuulumisia...
bmi35
bmi35

Viesti kirjoittaja bmi35 Ma Helmi 22, 2010 1:49 pm

Huomenta kaikille,minä täällä aamusta jo tilitän tuntemuksiani ja tunnustelen eilen polttaneeni 2 tupakkaa What a Face . No aloin eilen melkein hyppiä jo seinille tai ei vaineskaan vaan oikeasti vapisin ja hikoilin peiton alla,jos nukahdin näin painajaisia ja sydän pomppi kurkussa sitten pitkät tovit. Olo oli siis aivan hirveä,välillä tuntui ettei sängystä uskalla ylös nousta kun tuntui että taju lähtee ja kun pakko oli ruokaakin laittaa niin päätin että poltan yhden ja sitten hiivin keittiöön varovasti.Ja kuinka hyvältä drunken se maistuikaan,aivan kuin jokin suussasulava hyvä makea syötävä,ja sitten iski pieni morkkis.Mutta illalla ennen nukkumaanmenoa poltin vielä yhden ja nyt taas aamu ollut helpompi.
Tyttö eilen sanoikin että ei varmaan alkuun ole niin paha jos poltankin vaikka 1-2 ,sillä siitä on varmasti helpompi päästä eroon kuin jos polttaa 20.Eli jos mahdollista olen kokonaan ilman mutta sittenkun alkaa autovarkaat sun muut tappajat kummitella mielessä,taidan vetäistä savut lol!
Mites sinulla menee douniainen? Ja mukavaa viikonalkua Kaikille muillekin. sunny
bmi35
bmi35

Viesti kirjoittaja douniainen Ma Helmi 22, 2010 3:24 pm

Täällä on yks pirttihirmu jolla ei ole enää itsehillintää ja perhe saa kyllä siitä osansa.
Siis aivan hirveä himo on ja siksi oonkin niin kiree jota perhe sit joutuu todistamaan... No

Aamulla tuli tunne ett jospa vetäis tupakan kunnes muistin että ei...

Miten tuo pieni valkoinen pötkö voikin olla niin haluttu ja niin ihana että mieleen heti ensimmäisenä tulee.

bmi35; älä masennu vaan ajattele että poltit vain "kaksi" etkä normaaliasi määrää ja se on jo hyvin!
Tästä tää meillä alkaa pikkuhiljaa...

Very Happy

douniainen

Viestien lukumäärä : 28

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ma Helmi 22, 2010 4:16 pm

Tsemppiiiiiiiiiiiiiiii täältä!

Koittakaa jaksaa................. lopussa kiitos seisoo!!!!!!!!!!!
Tepa43
Tepa43

Viesti kirjoittaja Veli Maha Ma Helmi 22, 2010 11:38 pm

Sama kirous löytyy täältäkin. Viikon verran olen ollut polttamatta ja onnistunut todella hyvin, mutta ainoastaan koska olen ollut jättiflunssassa. Jotain hyvää siis tästäkin taudista.
Antaas kattoo kuinka käy kun flunssa poistuu, varsinkin kun on ENED päällänsä. Mulla kun on aina mennyt niin että kun laihduttaa niin röökiä menee vähintää aski päivässä ja kun on tupakkilakossa niin paino nousee.
Kyllä muutama hermosauhu päivässä voisin tarvittaessa itselleni sallia, ei ne keuhkot kuitenkaan niin pian "parane" ennen leikkausta...näin sitä voisi myös selitellä, mutta EI yhtään on parempi ainakin mulle.
Pitääkin kokeilla malluhimon tullessa suolakurkun imeskelyä....

Tsemppiä kaikille!

Veli Maha

Viestien lukumäärä : 14
Registration date : 20.12.2009

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ti Helmi 23, 2010 2:10 am

Tsemppiiiiiiiiiiiiii kaikille..............koittakaa nyt keksii mikä tahansa veruke sille tupakille...................pliiiiiiiis!
Tepa43
Tepa43

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus Ti Helmi 23, 2010 3:58 am

Tsemppiä! Itse lopetin tupakanpolton 1v3kk sitten ja tiedän kuinka vaikeaa se on, muttei mahdotonta. Teitä odottaa jättipalkinto!! bounce
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viestien lukumäärä : 230
Ikä : 48
Registration date : 27.05.2009

Viesti kirjoittaja bmi35 Ti Helmi 23, 2010 4:03 pm

Huomenta taas kaikille ja Kiitos Veli Maha ja ja Tsemppiä hirveesti sinullekin niin savuttelun lopettelussa,leikkauksen odottelun loppumetreillä ja toivottavasti flunssa hellittää,tuntuu olevan aika sitkeää laatua mitä meidän porukoita olen kuunnellut. Ja kiitos myös Tyrannosaurukselle ja Tepalle myös joka aina jaksaa tsempata sunny
douniainen,kuinkas on mennyt?.Kyllä me tästä kurimuksesta selvitään ja joskus viellä naureskellen luetaan näitä meidän vanhoja viestejä kuinka on ollut vaikeaa Rolling Eyes
Minulla nyt eka aamu ilman laastaria kun eilen illalla oli pakko poistaa sillä iho alkoi kutista aivan hirveästi ja nyt sitten oikeastaan eilisestä noin klo 7.stä olen ollut ilman.Otin tilalle imeskelytabletit ja ne maistuu pahalle,sillä en tykkää mintun mausta joita sattuin vahingossa ottamaan ,täytyy tänään käydä katsomassa josko löytyisi lakua tai salmiakkia... Mutta oireilu alkaa mielestäni helpottaa,hikoilu vähentynyt ja järkikin kulkee hiukan paremmin.Eilen jopa uskalsin taas autonrattiin.
Yhden huonon jutun huomasin aamulla vaa`alla käydessä eli paino oli noussut kilon ja se ei hyvä ollenkaan,sillä ensi viikolla on rt ja tuokin kilo saatava kavereineen poistumaan ettei tule sanomista.
Mutta Tsemppiä taas tähän päivään niin tupakkalakkolaisille,Eneilijöille kuin Muillekin kilojen kanssa taistelijoille.
bmi35
bmi35

Viesti kirjoittaja Ulde Ke Helmi 24, 2010 12:40 pm

Fiksu päätös tuo tupakanpolton lopettaminen!!!

Ensinnäkin se on niin vanhanaikaista touhua ja sen lisäksi tupakoitsija näyttää erittäin typerältä! Katsokaa vaan, imeä nyt jotain käärylettä posket lommossa. Olen itse lopettanut 5 vuotta sitten ja syitä oli kaksi: ensinnäkin se haisee ja toiseksi en halunnut näyttä samanlaiselta kuin naapurin yli 70 vuotiaat ryppyiset muijat, jotka polttavat posket lommossa sitä käärylettä. Ajattelin, että tuolta minäkin näytän 70 vuotiaalta.
Jos nyt tekee mieli tupakkaa, luon nämä perusteet mieleeni ja ohi mieliteko menee.
Ulde
Ulde

Viestien lukumäärä : 160
Registration date : 21.01.2010

Viesti kirjoittaja bmi35 Ke Helmi 24, 2010 8:01 pm

Ulde bounce
Ihana tuo sinun kommenttisi Very Happy Totta joka sana. Vaikka olitkin kirjoittanut sen tosi napakasti mutta sait minutkin nauramaan vaikka tässä tuskanhikeä valuen yritän pysyä poissa parvekkeelta. Eilen lipsahdin sitten kaksi kertaa kun laastareita ei voi pitää niin oireet taas tuntuvat paljon kovemmilta vai luulenko vain että voin antaa itselleni luvan polttaa.... tai sitten tuska on kova kun tiedän ettei saatavilla olekaan tupakkaa..
Mutta näillä kuulumisilla ja Ulden mietteitä ajatellen oireilun pahetessa mukavaa Keväistä päivää jokaiselle joka tännekin vilkaisi...
bmi35
bmi35

Viesti kirjoittaja bmi35 Ma Maalis 01, 2010 6:43 pm

No nyt taas pakko tännekin vuodattaa luuserin kyyneleitä. Flunssa on vaivannut muutaman päivän ja niinhän tuota on tullut repsahdettua tupakkaan noin 2-4 krt päivä. En ole niinkään käyttänyt noita korvikkeita kun laastarit rikkoi ihon ja imeskelytabletit sekoitti mahan ja inhalaattori sai kurkun kipeäksi...voisi sanoa että vali vali..niinkuin suomen urheilijat syy löytyy aina muualta ei itsestääm..
Huomenna Rt ja paino on suht ennallaan joten toivottavasti ei kovin moitteita tule siltä suunnalta.
Mutta Kaikille mukavaa alkanutta hiihtolomaviikkoa ja sunny -päiviä
bmi35
bmi35

Viesti kirjoittaja Tantta Ke Maalis 03, 2010 2:54 am

Hyva BMI35, ei elama muutamaan rookiin kaadu, et sa niitten takia mikaan luuseri ole. Isompi stressi kropalle on se, jos ei meinaa onnistua se lopettaminen ja siita sitten tulee kovaa murehtimista.
Leikkausta silmallapitaen lopettaminen toki olisi kovin hyva, ei olisi sita limaa keuhkoissa niin paljon, eika sitten tarttis vastaleikatun mahan kanssa niin kovin kohia.
Onnistuiskohan sulla sellainen ajatus, etta olen nyt lakossa ja sitten leikkauksen jalkeen saan taas polttaa? Ehka sitten pystyisit paremmin olemaan nyt polttamatta. Ja sitten leikkauksen jalkeen ei ehka enaa tekisikaan mieli...
Kieroa ajattelua, muta vois toimiakin.
Tantta
Tantta

Viestien lukumäärä : 296
Registration date : 21.12.2009

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ke Maalis 03, 2010 3:12 am

Hei....... tuo oli hyvä idea............huijjaa ittees! Wink
Se voi tosiaankin toimia!
Tepa43
Tepa43