Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Mikä nopeuttaa painon laskua? ja mikä vikana kun omalla kohdalla lasku on seisahtanut?

+5
Tikrustiina75
papis73
sisar hento valkoinen
Terhikki
emäntä-85
9 posters

Siirry alas

Mikä nopeuttaa painon laskua? ja mikä vikana kun omalla kohdalla lasku on seisahtanut? Empty Mikä nopeuttaa painon laskua? ja mikä vikana kun omalla kohdalla lasku on seisahtanut?

Viesti kirjoittaja emäntä-85 Ke Marras 18, 2009 4:12 pm

Alan olla jo epätoivoinen!! Leikkauksesta on vasta 3 viikkoa ja painon lasku on seisahtanut Mad Ruokailla olen yrittänyt ravitsemusterapeutin ohjeen mukaan ja kalorimäärä on n. 800 päivässä. Vettä juan enemmän ja vähemmän toisinä päivinä mutta pääsääntöisesti ainakin 1,5-2L päivässä. Lisäksi nyt tietysti kahvia..
Lenkillä käyn kerran päivässä sellainen 45min.
emäntä-85
emäntä-85

Viestien lukumäärä : 31
Ikä : 39
Registration date : 26.05.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Mikä nopeuttaa painon laskua? ja mikä vikana kun omalla kohdalla lasku on seisahtanut? Empty Vs: Mikä nopeuttaa painon laskua? ja mikä vikana kun omalla kohdalla lasku on seisahtanut?

Viesti kirjoittaja Terhikki Ke Marras 18, 2009 5:59 pm

Kyllähän noita stoppeja tulee kaikille. Lisää liikuntaa toisille päiville ja väliin lepopäiviä, joka ei tarkoita löhöilyä vaan lepopäivinä vain normaali kävelylenkki 45 min.

Mistä ne kalorit muodostuu? Silläkin on merkitystä, jokin pieni muutos saattaa auttaa. Lisää rasvaa ja proteiinia, vähemmän hiilareita.

Niin ja naisilla kaikkeen vaikuttaa myös onko kuukaustiskierron alku loppu tai keskivaihe tai jotain sillä välillä.

Pitää muistaa, että vaikka paino ei laskisi, niin senttejä voi hävitä hurjasti. Eli kannattaa aika ajoin mitata seuraavat mitat ja pitää niistä kirjaa. Sitten voi ihmetellä, että mihin ne sentit oikein häviää. (Saunalahtihan niitä tarvitsee. Very Happy )

Ympärysmitta seuraavista:
Rinta
-tissin kohdalta ja alapuolelta
Vyötärö
Lantio
Reisi
-ylä ja ala
Pohje
Nilkka
Olkavarsi
-ylä ja ala
Ranne
Kaula

Terhikki

Viestien lukumäärä : 39
Registration date : 06.09.2009

Mikä nopeuttaa painon laskua? ja mikä vikana kun omalla kohdalla lasku on seisahtanut? Empty Vs: Mikä nopeuttaa painon laskua? ja mikä vikana kun omalla kohdalla lasku on seisahtanut?

Viesti kirjoittaja sisar hento valkoinen To Marras 19, 2009 11:23 pm

Hei!
Noihin aikoihin mullakin tuli painonlaskussa seisokki. Älä huolestu. Elimistö vain ihmettelee, että mitä ihmettä ny tapahtuu. Pienen tuumaustauon jälkeen painonlasku jatkuu ilman mitää muutoksia. Ole huoleti! Tsemppiä! Mut leikattiin 23.9 ja nyt on paino laskenu ENE:n aloituksesta 17 kg. Tämän nopeammin ei tarvikkaa, pysyy nahka mukana. Leikkauksen jälkeen on menny n. 10 kg.

sisar hento valkoinen

Viestien lukumäärä : 17
Registration date : 06.02.2009

Viesti kirjoittaja emäntä-85 Pe Marras 20, 2009 2:40 am

Okei.. mä oon ehtiny jo aika ajoin oikeasti huolestua. Tuntuu että, kun syön ravitsemusterapeutin ohjeen mukaan et syön niinku hevoonen Very Happy pääsääntöisesti aamulla jugurttia ja vitamiinit
kahavia
lounas: sosekeittoa myöhemmin maitoa 1,5dl
välipala: kahavia
päivällinen: keittoa (pinaatti tai sit jotain muuta..
iltapala: viiliä, piltti hedelmä mysliä tms..
sillo tällön oon syöny pari kinkun siivua, juustoa tai raejuustoa..
Mitähän vielä uskaltais syödä..
emäntä-85
emäntä-85

Viesti kirjoittaja sisar hento valkoinen Pe Marras 20, 2009 3:42 am

Aika nopeasti mä aloin syödä vahvempaa ruokaa, kun ei kerta ollu vetovaikeuksia. Pureskella pitää hyvin, muuten tulee paha olo. Ja tuoresalaatteja ainakaa mun maha ei oikein vedä , liian raskasta sulateltavaa vissiin. Ny leikkauksesta tulee maanantaina 2 kk ja syön samaa ruokaa, ku muutki. Mut kaikki toipuu omaa vauhtiaan. Kannattaa kuunnella kehoaan. Olin itekki huolissani, kun painon lasku pysähty ja pysy aika pitkään samana. Lisäks musta tuntu, et pussukka on jätetty liian isoksi, mielestäni syön aika paljon. Mut hyvin on menny ja mukavahan se on, kun jaksaa vähä nauttia ruoasta.

sisar hento valkoinen

Viesti kirjoittaja emäntä-85 La Marras 21, 2009 5:24 pm

Okei.. mä jännitän täällä että, paino lähtee uudelleen laskuun.. vitsi vie Sad toissa päivänä kokeilin syödä keitetyn kananmunan pinaattikeiton kanssa niin seurauksena oli että, maha meni aivan totaalisesti sekaisin Sad Uskaltaakohan esim. 3vk leikkauksen jälkeen syödä hapankorppua? Mulle on tullu sellanen olo että, tekis mieli syödä jo jotain pureskeltavaa..
emäntä-85
emäntä-85

Viesti kirjoittaja sisar hento valkoinen La Marras 21, 2009 6:37 pm

Ai, ny huomasin sun nimimerkkis... tehtiinkö sulle se pantaleikkaus? Mun kokemukset on vain ohituksesta, pantaleikkauksen jälkeisistä tunnelmista en tiä mitään. Mut toisaalta, siinähän ei oo leikkaussaumoja niin ku ohitukses, et ainakaa sitte niitä ei tarvi varoa. Mut kumpi sulle tehtiin?
Samalla lailla se painon lasku varmaan pysähtyy välillä leikkaustavasta riippumatta, en keksi syytä, miksei vaikuttais samalla tavalla. Mutta se, miten saa/pitää syödä operation jälkeen, vaihtelee ehkä leikkaustavasta riippuen. Samoin tuntemukset.

sisar hento valkoinen

Viesti kirjoittaja emäntä-85 La Marras 21, 2009 6:57 pm

Mulle tehtiin se pantaleikkaus...
emäntä-85
emäntä-85

Viesti kirjoittaja sisar hento valkoinen Su Marras 22, 2009 12:17 am

OK.Sitte en tiedä, minkälaisia ohjeita sen jälkeen annetaan. Mutta oman kehon kuuntelu on silti tärkeetä, uskon niin. Kyllä sen tuntee, mikä ei sovi. Voi olla, että ohjeet on hiukan erilaiset. Joko paino on uudelleen lähteny laskuun? Tsemppiä!

sisar hento valkoinen

Viesti kirjoittaja emäntä-85 Ti Marras 24, 2009 2:05 am

Nyt paino lähteny taas laskuun. Koitin syödä yhden hapankorpun. Saas nähdä mitä tulee Smile Eikös tuo määrä oo melkein sama ku söis puuroa sen 1dl
emäntä-85
emäntä-85

Viesti kirjoittaja sisar hento valkoinen Ti Marras 24, 2009 3:32 am

Kiva, et laskee taas. Noita pysähdyksiä saattaa tulla viä matkan varrella. Vaan mikäs kiire tässä, onhan näitä kiloja kerätty vuosia... Syö ja juo kuitenkin riittävästi! Mulla tahtoo juominen unohtua.

sisar hento valkoinen

Viesti kirjoittaja papis73 Ti Joulu 08, 2009 2:33 pm

Itse olen nyt samassa tilanteessa, eli paino pysyy samassa. (Leikkauksesta on se kolme viikkoa)Ärsyttää, mutta tätä lukiessa huomaan etten ole ainoa, joten kuuluu kai "taudin" kuvaan. Minkalaisia kalorimääriä te syötte? Minulle ei sairaalassa sanottu siitä mitään (tai sitten en muista), mutta itsellä kalorit ovat pyörineet siinä 400-900 välissä. Silloin korkeampi kun olen juonut maitoa ja tavallista mehua. Peruna on muuten pop nykyään! Kaikkea olen pystynyt syömään, mutta jos on hiukan rasvaisempaa siitä saan huonon olon. Välillä pää yrittää syödä niin kuin ennen ja tajuaa vasta kun on täynnä, että todellakin olen ollut leikkauksessa kun muuten ei ole oluut mitään ongelmia. Onneksi!
papis73
papis73

Viestien lukumäärä : 35
Ikä : 51
Registration date : 01.01.2009

Viesti kirjoittaja Tikrustiina75 Ti Joulu 08, 2009 3:40 pm

Itselleni kalori määrällissesti söin yli 500 kcal. Nyt en ole enää laskenut mutta luulisin sen pyörivän lähellä 1000 kcal. Leikkaukseni oli 1.9 ja 7.12 painoa oli tippunut 19,2 kg. Kaikkiaan painoa on jo pois 30,5 kg. Itse huomasin ainakin sen että jos söin alle 500 kcal niin painoa ei tippunut kuin 400g ja kun lisäsin kaloreita niin silloin pudotus oli yli 1 kg luokkaa. Kannattaa varmaan vaan tarkastella kalori määriä, etteivät ole liian alhaiset. Säästöliekillä ei laihdu, mutta tosin kaikki on yksilöllistä.
Tikrustiina75
Tikrustiina75

Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 49
Registration date : 12.01.2009

Viesti kirjoittaja tigertytto Ti Joulu 08, 2009 5:32 pm

Moiks Tikrustiina Smile
Onko sulla paljon sitä ylimääräistä nahkaa?kysyn kun olet laihtunut niin paljon jo.
Ja jos on niin miten sen kanssa pärjää?Mulla on kamalat kuvitelmat itselläni siitä että mulla roikkuu jalat,maha,käsivarret,peppu,kasvot jne...jossain suunnilleen maassa asti sitten kun on laihtunut affraid ja miten niitten nahkojen kanssa pärjää,,minne ne laittaa Shocked
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja Tikrustiina75 Ti Joulu 08, 2009 8:28 pm

moi tiikerityttö. Kyllähän sitä löysää nahkaa on. Käsivarsissa on kunnon allit ja nahka roikkuu. Vatsassa vatsanahka roikkuu ja sisätauti puolella sanottiin että 1-1,5 vuoden kuluttua vatsanahka kiristetään. Itse olen vielä pärjännyt hyvin nahkojeni kanssa mutta huolellinen kuivaus suihkun jalkeen on pakollinen, ettei hiivat ala kasvamaan ja mitkään muutkaan. Reisissä on jo jonkun verran häiritsevää nahkaa, mutta edelleen pärjään sen kanssa. Toisin mitään kaunista katsottavaa se ei ole ja ens kesän etelän reissu vähän huolestuttaa ja koko ens kesä. Miten menee tuleeko hiertymiä tai muuta. Mutta kyllä sen löysän nahan kansssa pystyy elämään. Itselläni oli se hyvä puoli että käsivarteni eivät olleet niin kamalan "lihavat" joten ei aivan mahdottomia alleja tullut. Tosin matkaa olisi vielä 20 kg joten kaikki on mahdollista.
Tikrustiina75
Tikrustiina75

Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 49
Registration date : 12.01.2009

Viesti kirjoittaja papis73 Pe Tammi 22, 2010 6:00 pm

Taas on paino jumissa. Tässä kuussa ei ole tapahtunut laskua ollenkaan! Mikä ihme voi olla??? Taisteleeko elimistö muutosta vastaan vai olenko todella niin kummalllinen että paino ei vaan tipu? Alkaa olemaan epätoivoinen olo taasen Evil or Very Mad Mikä neuvoksi?
papis73
papis73

Viestien lukumäärä : 35
Ikä : 51
Registration date : 01.01.2009

Viesti kirjoittaja Kimby Pe Tammi 22, 2010 7:07 pm

Jos on pakko ottaa stressiä kiloista, laskekaa se keskiarvo vaikka leikkauksesta lähtien. Mulla on vielä keskimäärin 3 kg/viikko vaikka kahden viimeisen viikon aikana on lähtenyt vain 1,5 kg. Mun mielestä kaikki yli -1kg/viikko on turhankin vauhdikasta ajatellen koko kehoa kokonaisuutena.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009

Viesti kirjoittaja luke64 Ti Helmi 02, 2010 2:03 pm

Emäntä -85.
Kyllä se antaa jumeja lähes jokaselle.
Mulla ollu 2pitempää jumia kestot ollu 8kk.

Nyt taas jumi päällä 4ttä kuukautta.
Tosin vikat kilot tiukimassa, mulla tavotteeseen +6kg.
tsemppiä.
luke64
luke64

Viestien lukumäärä : 58
Ikä : 60
Registration date : 10.11.2009

Viesti kirjoittaja Tiluski To Helmi 04, 2010 1:05 am

Jumei on kaikille ennemin tai myöhemmin... Niin tylsää kuin se onkin.
Mulla on nyt menossa kohta 6 kk kestänyt jumi ja aikaisemmin on ollut sit vähän lyhäsempii jumei mutta en oo masentunut niistä kun alaspäin kumminkin ollaan menossa Wink
Yks juttu on minkä mä huomaan aina unohtavan ja mikä liittyy oleellisesti tähän hommaan: juominen!
Sitä pitäs juoda vähintään 1,5 litra per päivä mutta allekirjoittaneella se meinaa aina välil unohtuu tai kääntyy kahvin lipityksen puolelle mikä ei edistä asiaa yhtään ilman vettä Wink
Eli muistakahaan juoda Laughing
Tiluski
Tiluski

Viestien lukumäärä : 3
Registration date : 26.10.2008

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa