Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

leikkauksen jälkien korjaaminen

+3
Luisfigo
lootus75
lie
7 posters

Siirry alas

leikkauksen jälkien korjaaminen Empty leikkauksen jälkien korjaaminen

Viesti kirjoittaja lie Ma Marras 03, 2008 7:31 pm

Minulle on 11/2 vuotta sitten tehty leikkaus ja painoa on pudonnut 49 kg jättäen jälkeensä ison vatsapoimun ja nyt ollaan suunnittelemassa sen poistoa kirurgisesti, onko jollain kokemuksia vastaavasta?

lie

Viestien lukumäärä : 6
Registration date : 02.11.2008

Takaisin alkuun Siirry alas

leikkauksen jälkien korjaaminen Empty jälkien korjaamineen

Viesti kirjoittaja lootus75 To Joulu 04, 2008 3:13 pm

lie kirjoitti:Minulle on 11/2 vuotta sitten tehty leikkaus ja painoa on pudonnut 49 kg jättäen jälkeensä ison vatsapoimun ja nyt ollaan suunnittelemassa sen poistoa kirurgisesti, onko jollain kokemuksia vastaavasta?

Minuakin kiinnostaisi tietää miten leikkauksen jälkiä korjataan ja onnistuuko se julkisella puolella eli siis mitä se maksaa ja selviääkö normaaleilla sairaalakuluilla? Minulle voi myös laittaa asiasta sähköpostia lootus75@gmail.com
lootus75
lootus75

Viestien lukumäärä : 91
Ikä : 48
Registration date : 21.09.2008

leikkauksen jälkien korjaaminen Empty Vs: leikkauksen jälkien korjaaminen

Viesti kirjoittaja Luisfigo Ma Maalis 05, 2012 6:53 pm

leikkauksestani 2v 4kk, 2v tarkastuksessa tuli lähete plastiikkakirurgille roikon poistoa ajatellen. Nyt olen käynyt Töölössä, plastiikkakirurgi määritteli roikon olevan tuleva terveyshaitta ja olen nyt jonossa roikkoleikkaukseen ihan kunnallisesti. leikkaus siis tulee maksamaan vain poliklinikkakäynnit ja sairaalavuorokaudet. Asun pääkaupunkiseudulla, leikkaus tapahtuu joko Töölössä tai Tammisaaressa, jossa samat kuin helsingissä olevat lääkärit leikkaavat,mutta koska Helsingissä puuttuu leikkaussalivuoroja, niitä tehdään Tammisaaressakin. olen lupautunut myöskin äkkilähtöön, eli peruutuspaikalle- jännittää aivan kamalasti kuitenkin, vaikka vapaaehtoisesti menenkin. Pari kokemusta sivuilta olen löytänyt, joten rohkaisua olen saanut, silti pelottaa...olisin kiitollinen kun te jo roikkoleikatut jaksaisitte selsittää uudestaan ja uudestaan kokemuksia. Se liivi, joka kuristaa kiinnostaa, miksi sitä oikein pidetään ja onko se kamalan tuskallista ja kivuliasta? Pitikö haavaa suihkuttaa joka päivä? Mitsen sitten oikeen sen liivin irroitus ja takaisin laitto? Otettiinko tikit pois vai sulivatko ne? Kannattaako? Jääkö palleaan jokin pömppö,kun alapuolelta roikko häviää? En mä missiks ajattele, mut kiinnostaa silti.

Luisfigo

Viestien lukumäärä : 89
Registration date : 01.11.2009

Viesti kirjoittaja lootus75 Ma Maalis 05, 2012 7:03 pm

Multa poistettiin vatsasta roikkoa 1,5kg kokoinen kappale. Tukiliiviä piti pitää jonkin aikaa ja vatsaan jäi ainakin minulla pömppö jolle lääkärit eivät ilmeisesti mitään tee koska ihoa ei voi kiristää äärimmilleen.
Haavoja voi suihkuttaa kun lakkaavat isommin erittämästä, tärkeää on kuitenkin pitää ne puhtaana ja huolehtia että saavat myös ilmaa eli ei haudota niitä siteen alla kokoaikaa.
Minulla tikit olivat poistettavia, nykyään varmaan käytetään aika paljon sulavia ompeleita, tämäkin riippuu lääkäristä minkä hän kokee tarpeelliseksi.

Liivi on tarrakiinnitteinen eikä sen pitäminen järin kivuliasta ole, saat kyllä kipulääkkeitä joita kannattaa tarpeen mukaan napostella. Liivi litistää kudoksia ja auttaa niitä muotoutumaan oikein.
Oma leikkaukseni tehtiin lokakuussa 2008, nyt syksyllä tai keväällä pitäisi korjata käsivarsista allit kun ovat melkoiset "roiskeläpät" ettei ilkeä kesällä t-paitaa pitää julkisesti.
lootus75
lootus75

Viestien lukumäärä : 91
Ikä : 48
Registration date : 21.09.2008

Viesti kirjoittaja haidi66 Ma Maalis 05, 2012 8:46 pm

Smile moikka LIE, käy lukemassa mitä oon kirjottanut roikkojen poistosta ja jos jää jotain kysyttävää, niinvastaan mielellään, koska mulle ei ainakaan jääny mitään ylimäärästä leikkuun jälkeen vaan kaikki saatiin pois ja tosi siististi, kannattaa mennä jos on mahdollisuus, koska ainakin mulla tulokset on ollu pysyviä Very Happy
haidi66
haidi66

Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 58
Registration date : 23.10.2011

Viesti kirjoittaja isomummi Pe Maalis 23, 2012 10:28 pm

Sain tk:sta lähetteen plastikkakirurgille 3.-11 ja lupasivat leikata roikot pois noin puolen vuoden päästä. Elämän tilanteeni ei sillä kertaa antanut siihen periksi, mutta nyt olen KYSissä ja roikot leikattiin keskiviikkona ja läskiä lähti kuulemma 7-8 kg. Lääkäri teki vielä samalla kerralla vyötärölle rasvaimun. Olen todella tyytyväinen, kunhan pääsen vaatekauppaan, mutta turvotusta on vielä varmaankin jonkin aikaa. Very Happy

isomummi

Viestien lukumäärä : 13
Registration date : 21.03.2009

Viesti kirjoittaja Rullukka La Maalis 24, 2012 12:26 am

Toipumisia sinulle isomummi!
Minä odottelen malttamattomana KYSin plastiikkakirurgin juttusille pääsyä.
Minullakin saattaa lähteä useampi kilo noita maharoikkoja. Tuo oli positiivinen tieto, että sinulle on tehty samalla tuo rasvaimu.

Rullukka

Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 63
Registration date : 02.01.2010

Viesti kirjoittaja Luisfigo To Huhti 12, 2012 1:15 am

Roikokorjaus kuuluu III-kiireellisyysluokkaan, jotenodotellan rauhassa, vaikka hermot menee, pelottaa niin kovasti. Onkohan vikatikki antaa lupa, et Töölön sairaalan sijaan leikattais Tammisaaressa? Kuulema siis samat lekurit, koska Hesassa puutuu saliaikoja. Ihmetyttää vaan, onkohan siellä Tammisaaressa samat mahdollisuudet hoitoon, jos vaikka kvis jotain siis menis fibaan? Jotenkin koko ajan näen painajaisia koko roikkoleikkauksesta, taidan olla jo sairaaloisesti huolissani, toivottavasti siis turhaan. Kertokaa jo roikkoleikatut, korjataanko siis palleankin kohdan roikot, vaan ainoastaan se hervaton heltta tuolta alakerrasta? Miten se häpykumpujuttu menee? Oliskos siitä pitänyt ise tajuta jutella jo silloin kun oli arvioinnissa tosta roikosta? En ainakaan itse tajunnut siitä puhua ja rinnoistakin puhuttin vaan ohimennen ja et sporttirintsikat auttaa...

Luisfigo

Viestien lukumäärä : 89
Registration date : 01.11.2009

Viesti kirjoittaja Aurinkomuori La Huhti 28, 2012 1:14 am

Luisfigo, kannattaa olla itse hirmu aktiivinen ja kysellä tuon leikkausajan perään. Itselläni kävi niin, että kun oli kiireettömin tapaus, niin minut melkein unohdettiin Töölössä :-( Ei tullut kutsuja peruutuspaikoille, vaikka olin niihin suostunut :-(
Riippuu varmaan niin leikkaavasta sairaalasta, lääkäristä sekä omasta kunnostasi, miten roikkoja leikataan. Multa otettiin vain alavatsasta.
Toki olen nyt siitäkin onnellinen, vaikka aluksi tuntui pömpöttävän yläkropan kanssa toiselta.

PS: Onko täällä leikattuja linjoilla? Heitä jotka osaisivat kertoa että missä vaiheessa on turvallista aloittaa hikiliikunta haavojen kanssa?

Aurinkomuori

Viestien lukumäärä : 8
Registration date : 23.02.2012

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa