Sörkänsalli esittäytyy
+11
onnellinen
tonnikeijukainen
Tepa43
haaho
marja72
Poppis
hylje
tigertytto
Nipazu
Tyrannosaurus
sörkänsalli
15 posters
Sivu 2 / 3 • 1, 2, 3
Vs: Sörkänsalli esittäytyy
No nyt on taas Eirassa käyty.
Meillä oli hoitajan kanssa kiiretapaaminen kun tapasin samaan syssyyn myös ravintoterapeutin. Hoitajalle kerroin että yhden päivän leikkaus oli alkanut hirvittää, ja että:
koska olen ostamassa kallista palvelua, haluan kirjallisen kuvauksen tuotteesta, siitä, mitä siihen sisältyy ja siitä mitä siihen ei sisälly. Kerroin, että tilanne jossa 12 500€ päälle laskuun paiskataan varoittamatta sairaalassaolopäivä tms. on kannaltani kestämätön. Missä vaiheessa hoitaja kertoi että tota noin, he ovat päättäneet ryhtyä kahden päivän sairaalassaoloaikaan. Olivat vissiin tulleet järkiinsä siellä? Tämä ei kuitenkaan nosta luvattua hintaa, luojan kiitos. Samalla selvisi, että 9.11. on ihan oikeasti niiden eka "leikkuupäivä" ja että olen suurinpiirtein niiden toka potilas ikinä. Koska hoitajalla ei ollut antaa minulle mitään kirjallista ja niillä muutenkin tuntui olevan vähän pallo hukassa että miten potilas kuuluu valmistella, sovimme uuden tapaamisen taas viikonpäästä.
Ravintoterapeutilla sain ohjeet leikauksen jälkeiseen ruokavalioon sekä kehoituksen aloittaa ENEily heti. Ohjeena on 8% painonpudotus, eli mulla noin 10kg, "mutta viisikin kiloa riittää." Kävin kotimatkalla ostamassa nutrilettiä (Blyök!) ja juhlan kunniaksi vetäisin huiviin viimeisen purkin viininlehtikääryleitä. huomenna alkaa sit kitukuuri
Meillä oli hoitajan kanssa kiiretapaaminen kun tapasin samaan syssyyn myös ravintoterapeutin. Hoitajalle kerroin että yhden päivän leikkaus oli alkanut hirvittää, ja että:
koska olen ostamassa kallista palvelua, haluan kirjallisen kuvauksen tuotteesta, siitä, mitä siihen sisältyy ja siitä mitä siihen ei sisälly. Kerroin, että tilanne jossa 12 500€ päälle laskuun paiskataan varoittamatta sairaalassaolopäivä tms. on kannaltani kestämätön. Missä vaiheessa hoitaja kertoi että tota noin, he ovat päättäneet ryhtyä kahden päivän sairaalassaoloaikaan. Olivat vissiin tulleet järkiinsä siellä? Tämä ei kuitenkaan nosta luvattua hintaa, luojan kiitos. Samalla selvisi, että 9.11. on ihan oikeasti niiden eka "leikkuupäivä" ja että olen suurinpiirtein niiden toka potilas ikinä. Koska hoitajalla ei ollut antaa minulle mitään kirjallista ja niillä muutenkin tuntui olevan vähän pallo hukassa että miten potilas kuuluu valmistella, sovimme uuden tapaamisen taas viikonpäästä.
Ravintoterapeutilla sain ohjeet leikauksen jälkeiseen ruokavalioon sekä kehoituksen aloittaa ENEily heti. Ohjeena on 8% painonpudotus, eli mulla noin 10kg, "mutta viisikin kiloa riittää." Kävin kotimatkalla ostamassa nutrilettiä (Blyök!) ja juhlan kunniaksi vetäisin huiviin viimeisen purkin viininlehtikääryleitä. huomenna alkaa sit kitukuuri
sörkänsalli- Viestien lukumäärä : 83
Registration date : 06.10.2009
Heissan Salli ja Marja!
Marjanhan kohtasinkin Eirassa ja se oli tosi mukavaa
Mutta asiaan eli minullakin on nyt leikkausaika ja se 24.11 Tapaaminen hoitajan että kirurgien kanssa meni ihan mukavasti ja sain omasta mielestani aika hyvin tietoa, enkäpä tämä palstalta haalittu tieto auttoi sisäistämään informaation vähän paremmin. Ensi keskiviikkona ravintoterapeutti ja hoitajakin lupasi toimittaa siihen menessä infopumaskan leikaukseen valmistautumisesta ja toipumisesta. Sairaalassa aioin kyllä olla ne 2 yötä ihan suosiolla, saapahan vähän lomaa kotoakin . Käsky kävi pudottaa painoa 3-5 kiloa ja eiköhän tuo onnistu aika helposti.
Joten kaikin puolin positiivinen kokemus
Marjanhan kohtasinkin Eirassa ja se oli tosi mukavaa
Mutta asiaan eli minullakin on nyt leikkausaika ja se 24.11 Tapaaminen hoitajan että kirurgien kanssa meni ihan mukavasti ja sain omasta mielestani aika hyvin tietoa, enkäpä tämä palstalta haalittu tieto auttoi sisäistämään informaation vähän paremmin. Ensi keskiviikkona ravintoterapeutti ja hoitajakin lupasi toimittaa siihen menessä infopumaskan leikaukseen valmistautumisesta ja toipumisesta. Sairaalassa aioin kyllä olla ne 2 yötä ihan suosiolla, saapahan vähän lomaa kotoakin . Käsky kävi pudottaa painoa 3-5 kiloa ja eiköhän tuo onnistu aika helposti.
Joten kaikin puolin positiivinen kokemus
Poppis- Viestien lukumäärä : 14
Registration date : 09.10.2009
Kuulostaa tosi hyvältä! Jos sinulla on kotona perhettä "vaivaamassa" niin varmaan on parempi toipua sairaalassa. ITse ajattelin että jos pääsisi seuraavan päivän iltana lähtemään niin olisi jees.
Mun kohdalle varmaan sitten osui se ekan potilaan syndrooma että sain väärää tietoa kun niillä itselläänkin oli vielä pari viikkoa aikaisemmin pallo hukassa. Hyvä homma että pidensivät sairaalassaoloaikaa suosiolla, muuten tulis sellainen fiilis että ne olis keinotekoisesti alentaneet leikkauksen nimellishintaa laskemalla hinnan epärealistiselle päiväleikkaukselle. Ja sitä infopumaskaa on nyt saamassa viikonpäästä useampikin
Mun kohdalle varmaan sitten osui se ekan potilaan syndrooma että sain väärää tietoa kun niillä itselläänkin oli vielä pari viikkoa aikaisemmin pallo hukassa. Hyvä homma että pidensivät sairaalassaoloaikaa suosiolla, muuten tulis sellainen fiilis että ne olis keinotekoisesti alentaneet leikkauksen nimellishintaa laskemalla hinnan epärealistiselle päiväleikkaukselle. Ja sitä infopumaskaa on nyt saamassa viikonpäästä useampikin
Heippa täältäkin. Poppiksen tapasin Eirassa ja ei voi muuta sanoa kuin että Poppis sä olet tosi kaunis
Mulle kirurgit sanoivat että sairaalassa ollaan yksi yö, mut en varmaan saisi lapsillekaan hoitajaa pidemmäksi aikaa joten yksi yö riittäköön mulle. Vähän hirvittää kotiintulo kun on noi kaksi pientä (5v. ja 7v.) poikaa täällä rellestemässä. Jospa äitini voisi tulla meille pariksi yöksi niin selviäisin vähän vähemmällä reuhkaamisella. Ravintoterapeutin ja Hannan tapaan 28.10 ja sitten lisää ohjeita. Painoa pitäisi pudottaa 3-4kg juuri ennen leikkausta, aika helppo nakki Multa löytyy yksi paketti Allevon jotain keittoa mutta mulle kun ei noi keitot uppoa niin täytyy ostaa Nutrilettin suklaanmakuista juomaa, saanhan edes jotain "makeaa"
Nyt täytyy laittaa muksut nukkumaan jotta pääsen lueskelemaan opuksia joita sieltä matkaani sain.
Mulle kirurgit sanoivat että sairaalassa ollaan yksi yö, mut en varmaan saisi lapsillekaan hoitajaa pidemmäksi aikaa joten yksi yö riittäköön mulle. Vähän hirvittää kotiintulo kun on noi kaksi pientä (5v. ja 7v.) poikaa täällä rellestemässä. Jospa äitini voisi tulla meille pariksi yöksi niin selviäisin vähän vähemmällä reuhkaamisella. Ravintoterapeutin ja Hannan tapaan 28.10 ja sitten lisää ohjeita. Painoa pitäisi pudottaa 3-4kg juuri ennen leikkausta, aika helppo nakki Multa löytyy yksi paketti Allevon jotain keittoa mutta mulle kun ei noi keitot uppoa niin täytyy ostaa Nutrilettin suklaanmakuista juomaa, saanhan edes jotain "makeaa"
Nyt täytyy laittaa muksut nukkumaan jotta pääsen lueskelemaan opuksia joita sieltä matkaani sain.
marja72- Viestien lukumäärä : 65
Ikä : 52
Registration date : 10.10.2009
kyselin ennenkin jo et missä vaihees se mahantähystys teillä helikobakteeri kokeet yms??
yrittänyt seurata teitin eiraan menijöiden keskustelua , mennyt ohi silmienkö et milloin ne tehdään??
tsemppiä teille eneilyyn , mukavaa kun kaikkihoituu noin nopealla aikataululla, motivoi taatusti)
aurinkoista päivää kaikille!!
yrittänyt seurata teitin eiraan menijöiden keskustelua , mennyt ohi silmienkö et milloin ne tehdään??
tsemppiä teille eneilyyn , mukavaa kun kaikkihoituu noin nopealla aikataululla, motivoi taatusti)
aurinkoista päivää kaikille!!
hylje- Viestien lukumäärä : 185
Ikä : 61
Registration date : 04.08.2009
Sain eilen listan labroista, ja mahatähystystä ei tehdä! Kuin ei myöskään ultraa.. Näyttäisi olevan ihan vain nukutusta varten labrat, ei muuta. On varmaan niin että julkisella halutaan sulkea kaikki mahdolliset muut vaivat ja yllätykset etukäteen pois (saada esim selville että pitäiskö poistaa sappikivet samalla) kun taas yksityisellä tehdään vain just se mitä sovitaan eikä mitään muuta.
Moi!
En nyt muista mikä teille tehään sleeve vai GBP, mut mulle lääkäri sanoi,että kun mulle tehään tuo GBP niin on tähystettävä jo sen takii kun isompi osa vattasta joka jää sinne sisään niin ei enää koskaan voi tähystää! Sinne kun ei enää pääse tähystimellä! että tämmöstä!
Tsemppiä teitille itellä on vielä 61 aamua leikkaukseen!
T: Tepa43
En nyt muista mikä teille tehään sleeve vai GBP, mut mulle lääkäri sanoi,että kun mulle tehään tuo GBP niin on tähystettävä jo sen takii kun isompi osa vattasta joka jää sinne sisään niin ei enää koskaan voi tähystää! Sinne kun ei enää pääse tähystimellä! että tämmöstä!
Tsemppiä teitille itellä on vielä 61 aamua leikkaukseen!
T: Tepa43
Tepa43- Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009
Ööh nyt en oikein ymmärrä että miksi ei enää voitaisiin tähystää? Samat"osat" sinne jää kuin ennenkin, eihän sinne mitään lisätä. Mulle kirurgit nimenomaan korosti sitä että sieltä ei mitään poisteta eikä mitään lisätä vaan tehdään vaan pieniä muutoksia. Eirassa tähystyksen tekee ruotsalainen kirurgi sen takia että Suomessa näitä leikkauksia ei olla vielä paljonkaan tehty mutta Ruotsissa hyvinkin paljon eli heikäläisillä kirurgeilla enempi ammattitaitoa näissä asioissa. Itseäni ei kyllä haittaa vaikka tämän operaation jälkeen ei enää tähystää voisikaan, asiat voisivat olla hullumminkin:))
Marja, sulla siis Eira-gbp:n kuuluu tähystys? Ei mulla vaan kuulu? Onpa outoa.
Ja vaikka gbp:ssä vanhaan mahaan ei pääse enää mitenkään tähystimellä kurkkimaan niin voihan sen ultrata. Tietty jos vanha maha kehittää vaikka mahahaavan niin sen hoito voi olla vaikeampaa.
Ja vaikka gbp:ssä vanhaan mahaan ei pääse enää mitenkään tähystimellä kurkkimaan niin voihan sen ultrata. Tietty jos vanha maha kehittää vaikka mahahaavan niin sen hoito voi olla vaikeampaa.
Moi! Laajat labrat otetaan myös, että tiedetään ennen leikkausta mm. d-vitamiinitaso ym. Näihin arvoihin pyritään vitamiineilla sitten leikkauksen jälkeenkin. Eirassa ovat varmaan järkeilleet, että riittää kunhan arvot pysyvät leikkauksen jälkeisessä seurannassa viitearvoilla. Teillähän hintaan kuuluu leikkauksen jälkeinen seuranta vai tehdäänkö se sitten julkisella? Gastroskopiaa pidetään tosiaan välttämättömänä ennen leikkausta, koska tässä huomataan paitsi mahdolliset poikkeamat mahassa myös helikobakteeri. Kyllä mahan voi tähystää leikkauksen jälkeenkin mutta silloinhan sitä ei enää tehdä rutiinisti vaan jonkun syyn tai ongelman vuoksi.
haaho- Viestien lukumäärä : 176
Registration date : 16.07.2009
Itse asiassa en tiijä kuuluuko hintaan jälkitarkastus. Kai ne on ulkoistanu senkin. Täytyy listä mun listaan kaikista niistä asioista mitkä pitää vielä etukäteen selvittää. Niillä ei siellä asiat vielä kulje niin sanotusti kuin junan vessa, tylsää jos pitää pelätä että jos ei osaa kysyä jotain (vaikkapa että pitääkö pistää itseensä etukäteen verenohennuslääkettä ja miten se käytännössä sujuu) niin ei sitä sielläkään päässä ole välttämättä kukaan tullut ajatelleeksi..
Alkaa tulla sellainen olo että eiran leikkaukseen ei kuulu oikein mitään
Alkaa tulla sellainen olo että eiran leikkaukseen ei kuulu oikein mitään
Heissan, ja kiitos Marja ihanista sanoistasi . Taisi olla minulla melkoinen onnen hehku kasvoilla . Salli, sen verran minulle jäi mieleen noista ohennuslääkkeistä että leikkauksen yhteydessä isketään suoneen sekä antibiootit että verenohennuslääke. Luulen että jälkitarkastuksenjoutuu maksamaan itse mutta en ole varma. Jokavuotiset verikokeet loppuelämän ainakin menee omasta pussista (tai työnantajan )
Poppis- Viestien lukumäärä : 14
Registration date : 09.10.2009
Salli, mulla ei kuulu siihen hintaan sitä ennen gbp tehtävää tähystystä vaan tarkoitin tähystyksellä sitä itse operaatiota joka tehdään tähystyksellä. Sori sekava sepustus Hintaan kuuluu verenohennuslääke sekä antibiootti. Mä olen sitä mieltä että Eirassa asiat hyvällä mallilla koska heillä toimitaan ruotsin mallin mukaisesti. Ruotsissa näitä leikkauksia tehty jo todella pitkään joten he varmasti tietävät mitä on tarpeellista tehdä ja mitä ei. Itse olen erittäin levollisella mielellä asian suhteen. Julkisella puolella vasta opetellaan systeemiä ja haluavat tehdä asiat varman päälle koska siellä ei niin pitkää kokemusta. Sekä julkisella että yksityisellä puolella saa varmasti saman tuloksen eli laihtumisen ja terveemmän elämän jota me kaikki varmaan olemme hakemassa
Kävin tänään työterveyslääkärillä ja heitin verikoelapun pöydälle ja kainosti pyysin laittamaan labrat koneelle ja lääkäri teki työtä käskettyä
Ensi viikolla käyn otattamassa kokeet ja vien sitten mukanani kun menen käymään ravitsemusterapeutilla. Itse olen operaatiosta ihan innoissani ja odotan sitä kuin kuuta nousevaa
Kävin tänään työterveyslääkärillä ja heitin verikoelapun pöydälle ja kainosti pyysin laittamaan labrat koneelle ja lääkäri teki työtä käskettyä
Ensi viikolla käyn otattamassa kokeet ja vien sitten mukanani kun menen käymään ravitsemusterapeutilla. Itse olen operaatiosta ihan innoissani ja odotan sitä kuin kuuta nousevaa
Moi Taas!
Jos muistan oikein niin se etukäteen tähystys sen takii et ei sit jää mitää vakavii juttui sinne esim.syöpää toi on kyl pahin....eli varmistetaan että maha on terve teko hetkellä! Se isompi osa mahasta jää niin mutkan taa ettei sinne enää saa sitä tähystys letkuu! Se ultra ei taija olla kovin tarkka Nooh....voidaanhan me jäädä vaikka auton alle kotimatkalla ehkä on parempi kun ei mieti liikoja!
Tsemppiväääää
T: Tepa 43
Jos muistan oikein niin se etukäteen tähystys sen takii et ei sit jää mitää vakavii juttui sinne esim.syöpää toi on kyl pahin....eli varmistetaan että maha on terve teko hetkellä! Se isompi osa mahasta jää niin mutkan taa ettei sinne enää saa sitä tähystys letkuu! Se ultra ei taija olla kovin tarkka Nooh....voidaanhan me jäädä vaikka auton alle kotimatkalla ehkä on parempi kun ei mieti liikoja!
Tsemppiväääää
Halusin kirjoittaa tuohon leikkauksen jälkeiseen mahatähystys- juttuun. Minun tieto asiasta on se tai mitä kirurgi sanoi, ettei gastroskopiaa voi tehdä enää leikkuksen jälkeen, koska se jäljelle jäänyt mahalaukku joka on eristetty uudesta mahalaukusta on poissa käytöstä eli sinne ei voi mennä tähystämään koska edessä on ompeleet millä se maha on suljettu ja samoin se ohutsuolen osa mikä jää "oleskelmaan"sinne ohituksesta johtuen, ei sitäkään voida tutkia koska reitti on suljettu ompeleillä eli tämmösen vastaujsen mie sain. ja siksi meillä päin tehdään se gastroskopia heti aluksi, eli niinkuin joku teistä sanoikin pois suljetaan asiat jotka voidaan hoitaa ennen leikkausta. vatsan uä ei tehdä minulle...leikkaus 4.11 .
tonnikeijukainen- Viestien lukumäärä : 10
Registration date : 03.08.2009
Juu ei tietenkän sinne "mahaan", joka suljetaan koko ruoansulatusjärjestelmästä pois pääse enää skoopilla. Skopioda voin vain sen "uuden" mahan leikkauksen jälkeen.
Mahtaakohan sinne "vanhaan pois suljettuun mahaan"voida tulla joku sairaus?ajattelin vaan että kun sinne ei sitten enää pääse kurkkimaan
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Ei se vanha maha siitä sulkemisesta hermostu, ei ainakaan jos leikkaus tehdään oikein. Kaikenlaista voi tietysti tapahtua, vaikka sleeve-leikakuksessa pois suljettuun mahaan voi kasvaa ylimääräistä arpikudosta. Ja syöpä voi tulla siinä missä muuallekkin. (on oo kyllä missään nähnyt mitään siitä että leikkaus lisäisi syöpäriskiä.)
Heissan taas!
Tätä tietoo on niin hirveesti, etten nyt tiiä kenen jutusta tää tieto tuli, mut oon ymmärtänyt että sleeve leikkauksesta se ns. ylimääräinen mahan osa poistetaan sieltä eli se ei jää sinne!
Nooh oli miten oli kaippa ne lääkärit tietää mitä ne tekevät....onneksi itellä on taju kankaalla sillon kun mahassa jyllätään!
jaksellaaan!
Tätä tietoo on niin hirveesti, etten nyt tiiä kenen jutusta tää tieto tuli, mut oon ymmärtänyt että sleeve leikkauksesta se ns. ylimääräinen mahan osa poistetaan sieltä eli se ei jää sinne!
Nooh oli miten oli kaippa ne lääkärit tietää mitä ne tekevät....onneksi itellä on taju kankaalla sillon kun mahassa jyllätään!
jaksellaaan!
Öö.. voit olla oikeassa. En tiedä sleevestä paljoa kun en ole sitä niin tarkkaan opiskellut. Itselle olis tulossa gbp eikä muuta ole edes tarjolla joten olen voinut saada väärän mielikuvan mun "esittelemme kaikki leikkaustyypit tässä"-oppaasta.
Eipä mitään salliseni
Onneksi on tää palsta....tuntee ittensä kohta vallan tohtoriks kun niin paljon saa tietoooo! Ei kirjoi jaksa lukee, mut nää on kivoi tietolähteitä! Kirjuutellaan kuulumisia!
T: tepa43
Onneksi on tää palsta....tuntee ittensä kohta vallan tohtoriks kun niin paljon saa tietoooo! Ei kirjoi jaksa lukee, mut nää on kivoi tietolähteitä! Kirjuutellaan kuulumisia!
T: tepa43
Kerrompa miten täällä tehtiin minulle mahantäystys sillon puolisen vuotta takaperin. Olin paastolla klo 00.00 lähtien sitten kahdeksan aikoihin aamulla juotettiin jotain ilkeänmakuista valkoista mönjää ja sitten kuvattiin pyörivässa rontgenkoneessa kaipa se mönjä sinne mahalaukkuunkin meni kun vastaus oli että ok. kaikki. Pääsin vielä ekana jonossa kun tiesivät että sairastin silloin vielä diabetis2:sta ettei olis tullut ihan kauhee horkka pitkästä paastosta. Maksaa en muista kuvattinko sitä mutta ainakin sen toiminta tarkastettiin labrakokeilla, ja senkin tulos oli lähes ok. ja sanoivat että se pieni heitto johtuu diabettislääkkeistä, joten ei huolta. Mitään painon pudotusta ei vaadittu vaan pikemminkin painottivat uusien tulevien ruokailuaikojen opettelemiseen jo ennen leikkausta. Joten täkäläinen toimita vastaa paljon ruotsalaista vaikka sanoivatkin mulle että tekotapa ja hoito sekä syömäohjeet on samanlaista kuin ameriikossa.
Ohituslaikkaus tehtiin huhtikuussa ja lähtö paino oli 113,600 plus diabettis 2, verenpaineet korkealla.Imb 42 ja jotain.
Nyt paino 94,800 ei diabettislääkitystä , silmät tarkistettin eikä sokeritauti ehtinyt vioittaa näköä, vielä 1 verenpaine tapletti aamuisin, sanoivat että jatkaavat vuoden leikkauksesta sen antamista Imb 36,2 . tsekkasivat myös kilpirauhastoiminnan koska kroppa on kuulemma käynyt kovan stressin ja halusivat olla varmoja että toiminta jatkuu normaalisti nämä kaikki siis perhelääkärin omaalotteisuudesta ei leikkaavan lääkärin kehoituksesta. Vasen reisi on edelleen tosi kipäa ja estää kunnolisten kävelylenkkien teon. Saan siihen fysioterapiaa mutta ei ole auttanut mitään , nyt sitten koko kropan venytyksestä on ollut vähän apua. Mutta sain lähetteen reumaläkrylle että löytyiskö jotain pahempaakin tulehdusta ja jos ei niin sitten seuraava vaihe on erikois selkälääkäri..
Ohituslaikkaus tehtiin huhtikuussa ja lähtö paino oli 113,600 plus diabettis 2, verenpaineet korkealla.Imb 42 ja jotain.
Nyt paino 94,800 ei diabettislääkitystä , silmät tarkistettin eikä sokeritauti ehtinyt vioittaa näköä, vielä 1 verenpaine tapletti aamuisin, sanoivat että jatkaavat vuoden leikkauksesta sen antamista Imb 36,2 . tsekkasivat myös kilpirauhastoiminnan koska kroppa on kuulemma käynyt kovan stressin ja halusivat olla varmoja että toiminta jatkuu normaalisti nämä kaikki siis perhelääkärin omaalotteisuudesta ei leikkaavan lääkärin kehoituksesta. Vasen reisi on edelleen tosi kipäa ja estää kunnolisten kävelylenkkien teon. Saan siihen fysioterapiaa mutta ei ole auttanut mitään , nyt sitten koko kropan venytyksestä on ollut vähän apua. Mutta sain lähetteen reumaläkrylle että löytyiskö jotain pahempaakin tulehdusta ja jos ei niin sitten seuraava vaihe on erikois selkälääkäri..
onnellinen- Viestien lukumäärä : 57
Registration date : 03.06.2009
Hei Onnellinen! Sinulle ei siis taidettu tehdä gastroskopiaa ollenkaan vaan tietokonekuvaus sen sijaan. Toivottavasti pääset kroonisista kivuistasi.
Kävin eilen taas juttelemassa Eirassa ja sain tarkan selvityksen siitä miten homma kulkee. Tuli heti paljon turvallisempi fiilis kun kuuli miten homma menee noin niinkuin käytännössä. Vähän kyllä kirpaisee tuo hinta, opin vasta jälkikäteen, tehtyäni päätöksen että tähän rupean, että muualla olisi saanut pari tonttua halvemmalla. No, en tuohon hintaeroon kuole, mutta saavat kyllä oikeasti olla huippuhyviä siellä että korkein hinta jotenkin oikeutetaan!
Sairaalassaoloaika on nyt sitten että maanantaiaamuna sisään ja joko tiistai iltana tai keskiviikkoaamuna veke. Ja jos tulee lisäpäiviä niin se on sitte 450€/vuorokausi. Siinäpä motivaatiota kyllikseen! Ja kyllä, olen niiden koko lafkan ihka ensimmäinne gbp potilas (!!) Vähän arveluttaa se että mulla pitäis loppua kuukautiset just ennen leikkausta. Entäs jos ei lopukkaan? Joo, ei tarvi siirtää kuukautisia, eikä leikkausta. Okei sitte. Olen arka tälalisten asioiden kanssa ja esim. ajatus katetrista ahdistaa, mutta minkäs teet. Kyllä kaksi päivää voi seisoa vaikka päällään.
Sain myös labra-arvoni, ja kaikki muu on nätisti raja-arvojen sisällä paitsi fS-Krea = 41 umol/l (viitearvo 60-115) Toi on siis kreatiniini joka on lihasten joku sivutuote. Jos veressä on kreatiniiniä yli raja-arvon niin se kertoo että munuaiset toimii huonosti, tai että tyyppi on niin lihaksikas että sivutuotetta tulee paljon ihan sen takia. Viitearvon alle menemisen syiksi tarjottiin joko vähäistä lihasmassaa (huomattava alipaino, polion jälkitila) tai kilpirauhasen liikatoimintaa. Ööö.. Kyllä mulla pitäisi olla ihan tavallinen määrä lihaksia tän läskin alla. Mitä nyt mun arvo osuu paremmin välille 40-90, joka on seitsemäntoistavuotiaan tytön viitearvo. Huoh. Mut ainakaan ei oo munuaisten vajaatoimintaa sitte?
Viikko ENE-diettiä takana. 17 päivää edessä. Vähän lähtee taju ton nutriletin kanssa. Mutta mieluumin jatkan sillä kuin "oikealla" ruoalla. Yhden kerran vaihdoin pussikeiton muuhun ruokaan ja seurauksena oli tipahtaminen paastolle, väsymys ja kauhea vilu. Ei kiva. Mut siis viikko nutrilettia ja joka päivä 30min reipasta kevelyä, ja tulos? 2.0kg pois. Epistä.
Sairaalassaoloaika on nyt sitten että maanantaiaamuna sisään ja joko tiistai iltana tai keskiviikkoaamuna veke. Ja jos tulee lisäpäiviä niin se on sitte 450€/vuorokausi. Siinäpä motivaatiota kyllikseen! Ja kyllä, olen niiden koko lafkan ihka ensimmäinne gbp potilas (!!) Vähän arveluttaa se että mulla pitäis loppua kuukautiset just ennen leikkausta. Entäs jos ei lopukkaan? Joo, ei tarvi siirtää kuukautisia, eikä leikkausta. Okei sitte. Olen arka tälalisten asioiden kanssa ja esim. ajatus katetrista ahdistaa, mutta minkäs teet. Kyllä kaksi päivää voi seisoa vaikka päällään.
Sain myös labra-arvoni, ja kaikki muu on nätisti raja-arvojen sisällä paitsi fS-Krea = 41 umol/l (viitearvo 60-115) Toi on siis kreatiniini joka on lihasten joku sivutuote. Jos veressä on kreatiniiniä yli raja-arvon niin se kertoo että munuaiset toimii huonosti, tai että tyyppi on niin lihaksikas että sivutuotetta tulee paljon ihan sen takia. Viitearvon alle menemisen syiksi tarjottiin joko vähäistä lihasmassaa (huomattava alipaino, polion jälkitila) tai kilpirauhasen liikatoimintaa. Ööö.. Kyllä mulla pitäisi olla ihan tavallinen määrä lihaksia tän läskin alla. Mitä nyt mun arvo osuu paremmin välille 40-90, joka on seitsemäntoistavuotiaan tytön viitearvo. Huoh. Mut ainakaan ei oo munuaisten vajaatoimintaa sitte?
Viikko ENE-diettiä takana. 17 päivää edessä. Vähän lähtee taju ton nutriletin kanssa. Mutta mieluumin jatkan sillä kuin "oikealla" ruoalla. Yhden kerran vaihdoin pussikeiton muuhun ruokaan ja seurauksena oli tipahtaminen paastolle, väsymys ja kauhea vilu. Ei kiva. Mut siis viikko nutrilettia ja joka päivä 30min reipasta kevelyä, ja tulos? 2.0kg pois. Epistä.
Samoilla kiloilla mennään Sörkänsalli, eli hitaasti putoaa mullakin paino, mutta putoaa sentään. Pulssissa noudatetaan 1000 kcal-dieettiä, joka ei ole ollenkaaan paha noudattaa, mutta painokin sitten putoaa kitsaasti. Mullehan lääkäri laittoi niinkin maltillisen painonpudotustavoitteen kuin 3-4 kiloa, ja sehän nyt sentään on pudonnut.
Mulle tehdään sleeve, eikä ole tähystetty lainkaan (mistä en todellakaan ole pahoillani, kun sekin on joskus aiemmin jo tullut koettua). Juu, ja siinä sleevessä mahalaukussa poistetaan 80 % ja se ylimääräinen todella lentää uuniin, eikä sinne jää mitään "suljettua tilaa" (tätä kun tuossa edellä pohdittiin!)
Ai niin, ja vertailun vuoksi Pulssissa ollaan maanantaista keskiviikkoon (ja ylimääräinen torstaipäivä sisältyy hintaan, jos joku ei tunne vielä jaksavansa lähteä kotiin). Sen jälkeen sitten laskutetaan lisää.
Mulle tehdään sleeve, eikä ole tähystetty lainkaan (mistä en todellakaan ole pahoillani, kun sekin on joskus aiemmin jo tullut koettua). Juu, ja siinä sleevessä mahalaukussa poistetaan 80 % ja se ylimääräinen todella lentää uuniin, eikä sinne jää mitään "suljettua tilaa" (tätä kun tuossa edellä pohdittiin!)
Ai niin, ja vertailun vuoksi Pulssissa ollaan maanantaista keskiviikkoon (ja ylimääräinen torstaipäivä sisältyy hintaan, jos joku ei tunne vielä jaksavansa lähteä kotiin). Sen jälkeen sitten laskutetaan lisää.
Tirlittan- Viestien lukumäärä : 117
Registration date : 13.09.2009
Sivu 2 / 3 • 1, 2, 3
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa