Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Sörkänsalli esittäytyy

+11
onnellinen
tonnikeijukainen
Tepa43
haaho
marja72
Poppis
hylje
tigertytto
Nipazu
Tyrannosaurus
sörkänsalli
15 posters

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Siirry alas

Sörkänsalli esittäytyy Empty Sörkänsalli esittäytyy

Viesti kirjoittaja sörkänsalli Ke Loka 07, 2009 3:54 pm

Hei kaikki vakkarit ja vierailijat! Tässä hieman esittelyä aloittelijalta...

Olen kolmekymppinen nainen ja elelen pääkaupunkiseudulla. Minulla on jakkupuku-duuni ja sepä se vasta on hupia kun bmi on 46... Leikkaukseen päätin hakeutua alkavien polvivaivojen takia. Sukurasite-ennusteen mukaan olisi edessä tekonivelet sekä kumpaankiin lonkkaan että polviin ennen kuuttakymmentä ikävuotta. Toisena syynä on se että en vaan halua olla lihava enää. Kategorisointi ulkonäön perusteella tyhmäksi, laiskaksi, ei-naiselliseksi jne. ottaa pannuun (Toivottavasti tämä ei-medikaalinen "haluan olla laiha/laihana olisi ehkä onnellisempi"-perustelu on jees tällä paltalla?)

Menen leikkaukseen (gastric by pass, tähystyksenä, 9.11.09) yksityiselle koska julkiselle olisin "liian terve". Saatan siis kysyä typeriä koska en tiedä mitään julkisen koukeroista kuten ennakkolaihduttamisen kiemuroista. (Eikö pakollinen ennakkolaihduttaminen henkisen sitoumuksen todistamiseksi ole jotenkn paradoksaalista? Jos et laihdu, et ole sitoutunut etkä saa leikkausta, jos laihdut, et tarvitse leikkausta etkä siten sitä saa?)

Konsultaatio Eirassa oli muuten erikoinen kokemus (ja olen muuten satavarma että yksityispuolen sairaalat lukevat tätä foorumia). Kuukausien miettimisen jälkeen soitan varatakseni ajan konsultaatioon, ja "Tulisitko heti tänään?" Joo, tulen. Ja kun tulin, paikalla oli sekä erikoissairaanhoitaja, että leikkaava kirurgi, että avustava kirurgi, että ravintoterapeutti kuunteluoppilaana! Jaiks! Kaiken kukkuraksi tapaaminen vedettiin ilman ennakkovaroitusta englanniksi, koska leikkaava ruotsalainen kirurgi ei puhu suomea ja minä taas en puhu ruotsia. Ja tuli muuten olo että Eirassa leikataan kenet vaan joka vain maksaa ja haluaa, mikä ei ole ehkä mikään maailman paras juttu. Kun sairaala vielä tarjoutui aikaistamaan leikkausta saadakseen aikataulunsa täyteen, tuli ajaksi välille eka konsultaatio - leikkaus alle 6 viikkoa! Taitaa olla jo Suomen ennätys tai jotain. Tosta voisi jo vähän ihmetellä että onko eettistä tarjota "kaikki heti nyt"-vaihtoehtoa tilanteeseen, jossa muutetaan ruoansulatus koko loppuiäksi.

Eli tällaista. Hoidettuna on:
- leikakuslupa- ja aika
- rahoitus
- kerrottu sukulaisille ja hankittu yöpaikka pariksi päiväksi leikkauksen jälkeen

Vielä tekemättä:
- ilmoita pomolle saikkarista
- kerjää pomolta työterveydenhoidon laajentamista että etukäteistestejä ei tarvitsisi maksaa itse
- kertoa kavereille

sörkänsalli

Viestien lukumäärä : 83
Registration date : 06.10.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Sörkänsalli esittäytyy Empty Vs: Sörkänsalli esittäytyy

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus Ke Loka 07, 2009 10:24 pm

Hyvältä kuulostaa! Tervetuloa joukkoomme ja tsemppiä. Mä seuraan sun matkaa kohti leikkausta ja toipumista.
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viestien lukumäärä : 230
Ikä : 48
Registration date : 27.05.2009

Viesti kirjoittaja Nipazu To Loka 08, 2009 2:51 pm

Heips ja tervetuloa jengiin. Olen itsekin menossa yksityiselle puolelle, Ovaskalle Turkuun sleeveen. "Jakkupuku"-duuni täälläkin, itselläni suurin syy leikkaukseen olemassa olevat lihavuuden liitännäissairaudet ja niiden aiheuttamat ongelmat, joista toivottavasti pääsen eroon. Kieltämättä myös se ulkonäköseikka on yksi houkutus, mitä sitä salaamaan. Olen myös loputtoman kyllästynyt siihen, että tietyt ihmiset tietyissä tilanteissä käyttäytyvät kuin olisin ilmaa tai ilman aivoja, p...les. Twisted Evil Välillä tuntuu siltä, että kun on sairaalloisen ylipainoinen, osa ihmisistä kuvittelee sen vaikuttavan aivoihinkin. Yllätys, yllätys, en muuten ole huomannut aivoissani isoja muutoksia niihin aivoihin, jotka olivat normaalipainoisena "menossa mukana".
No, mutta minullakin leikkauspäivä lähenee (19.10.), eneilyä menossa kolmas viikko ja näinkin vähän keventyneenä ( -8 kg) elämä maistuu jo paljon paremmalta kuin ennen.

Olen sitä mieltä, että kyllä me, jotka yksityiselle menemme, olemme ajatelleet asian joka kantilta ja olemme motivoituneita - on kuitenkin kyse niin isosta leikkauksesta, elämänmuutoksesta ja rahakasasta. Ei sillä, että julkisella puolella olisi vähemmän motivoituneita ihmisiä. Very Happy
Ja uskoisin, että pomosikin ymmärtää saavansa saikkarin jälkeen silmissä hupenevan, paremmin voivan työntekijän takaisin. Tsemppiä kertomiseen!

Nipazu

Viestien lukumäärä : 33
Registration date : 08.08.2009

Viesti kirjoittaja sörkänsalli To Loka 08, 2009 3:30 pm

Kiitoksia tsempistä Tyrannosaurus ja Nipazu!

Sain kerrottua pomolle. Mietin etukäteen että sanonko mistä on kyse vai sanonko että "naisten vaivoja, et halua tietää", mikä yleensä luulisi miespomot hiljentävän Wink

No, kerroin sitten suoraan että laihdutusleikkaukseen olen menossa, mikä taisi olla ihan hyvä juttu. Ekaksi siksi että pomo tykkää olla sisällä salaisuuksissa ("eihän sitä tarvitse kaikillekertoa, sanoo vaan että ei ole mitään vakavaa") ja toisekseen, hän oli asiasta niin hämääntynyt että sain samaan syssyyn lueteltua pyynnön laajentaa työterveyttä osaltani just niin laajaksi kuin mitä on tarvis, jopa ravintoterapeuttiin asti, ja hän oli vain että "joo, sopii" Very Happy

Ja tosta "lihavat on tyhmiä"- ongelmasta... about vuoden päästä sitten näkee että onko mun oletusarvoinen älykkyysosamäärä kasvannut samaa rataa kun olen kutistunut Wink Olen omasta mielestäni jakanut lihavuus ei tee ääliöksi-propagandaa niin hartaasti että kieltäydyn tuntemasta syyllisyyttä siitä että haluan parantaa elämänlaatuani järkkäämällä itseäni juuri siihen muottiin mihin yhteiskunta minut haluaakin survoa.

sörkänsalli

Viesti kirjoittaja tigertytto To Loka 08, 2009 3:43 pm

Päijäää kaikille Laughing
Mietin täällä näinkin tyhmää kysymystä kuin että ...miksi jotkut teistä joutuu menemään yksityiselle puolelle leikkaukseen??Eikö kaikilla ylipainoisilla ole samat oikeudet??jotenkin vaan tuntuu väärälle että toiset maksaa kamalan suuren summan tästä minkä toiset saa yleisellä puolella Rolling Eyes
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja hylje To Loka 08, 2009 4:15 pm

kyllä täytyy sanoa että kateeks käy Sallia,,upean nopeasti kaikki toiminut järjestynyt hienoa!!,
vaikka Tiger toisaalta oikeassa.

Upeasti ja hienosti on mennyt sallilla kaikki eiran sairaalassa ja aiheesta täällä ennenkin paljon keskusteltu.siis yksityinen vai yleinen.
Upea työnantaja Sallilla,
kun ymmärtää lama suomessa yrityksen kalliin pääoman, työntekijät, *nostan hattua*
tsemppiä ja aurinkoisia syyspäiviä !
hylje
hylje

Viestien lukumäärä : 185
Ikä : 61
Registration date : 04.08.2009

Viesti kirjoittaja sörkänsalli To Loka 08, 2009 4:39 pm

Tigertyttö, hyvä kysymys! Tätä pitäisi itse asiassa kysyä useamminkin. Ylipainoisilla ei todellakaan ole samoja oikeuksia Suomessa Sad

Uskon, että kysymys on, ylläri ylläri, rahasta, sekä siitä terveydenhoidon konsensuksesta mikä sillä hetkellä sattuu olemaan voimassa.

Tällä hetkellä yhteiskunnan asenne on, että lihavuus ei ole mikään sairaus joka vain "tulee jostain", kuten vaikkapa syöpä tai munuaiskivet, vaan se on itse aiheutettua ja myös itse hoidettavissa. Ja jos kansa ei onnistu laihtumaan niin se on yksilön oma vika. Tämän hetkinen konsensus on, että syömällä niinkuin kansanterveyslaitos ja Pekka Puska suosittelevat ihmisen pitäisi olla laiha. Yhteiskunta siis osaltaan jo "hoitaa" lihavuusongelmaa, ja lihavien hoitaminen muulla tavalla merkitsisi sen myöstämistä, että jossain on menty vikaan. Vika sysätään yksilölle. Tämä tietysti nostaa esiin kysymyksen, että miksi alkoholisteja ja tupakoitsijoita hoidetaan mutta ylipainoisia ei... Puhuin aikaisemmin ystäväni kanssa joko on valmistunut lääkäriksi, ja hän sanoi että ylipainosta oli koko opiskeluaikana *yksi luento*, ja sekin oli sitä tavallista "syö vähemmän kuin mitä kulutat"- juttua. Suomessa lääkäreillä ei yksinkertaisesti ole selalista kulttuuria että ylipaino olisi leikkauksella hoidettava vakava sairaus. Ja asiat muuttuvat todella hitaasti, esimerkiksi diabeteksen käypähoito-suositusta tehtäessä erikseen päätettiin että laihdutusleikkausta ei suositella hoitomuotona. Arvaa vain kaksi kerttaa, olivatko insuliinia hyvällä katteella myyvät lääkefirmat mukana lobbaamassa tuota päätöstä...

Toinen juttu on raha. Leikkaus on todella kallis tehdä, sekä niin uusi hoitomuoto että kellään ei ole ollut tähän mennessä halua laskeskella sitä rahamäärä mikä säästyy kun leikkaa kolmekymppisen laihaksi. Sydänlääkkeet, diabeteslääkkeet, lonkkaleikkaus, puhumattakaan sairaspäivistä... Tämä säästetty raha ei näy missään, ainoastaan leikkauksen kulut näkyvät. Itse uskon että tulevaisuudesta liikapainosta tulee niin iso ongelma että leikkausta tullaan tarjoamaan käytännössä kaikille sitä haluaville, ellei siinä vaiheessa ole jo keksitty jotain muuta, vähemmän dramaattista hoitomuotoa.

Itse päätin mennä yksityiselle koska en ole nykykatsannon mukaan "tarpeeksi sairas". Yritetty on, ja tuomio on ollut aina Xenical-resepti (yök!) ja sessiot laihdutus-sairaanhoitajan kanssa, joka silmät kirkkaina kertoo oikeasta annoskoosta ja piilorasvasta niinkuin en olisi moista kuullut jo miljoonaan kertaan. Ihmisiä ei todellkaan kohdella samalla tavalla kun päätetään, kuka pääsee leikkaukseen ja kuka ei. Eli henkilökohtainen päätökseni oli että rahalla saa ja hevosella pääsee.

On erittäin epäreilua että suurin osa ylipainoisista, joilla ei ole laittaa henkilöauton verran omaa hynkkyä, joutuvat kärsimään koko loppuelämänsä. Ja tämä vain sen tähden että yhteiskunta ylläpitää keinotekoista myyttiä siitä, miten lahduttamisen pitäisi oikeaoppisesti onnistua.

sörkänsalli

Viesti kirjoittaja Poppis Pe Loka 09, 2009 10:49 pm

Tervehdys Salli!
Minäkin olen menossa Eiran sairaalaan konsultaatioon 14.10 ja toivottavasti myös leikkaukseen. Oli hauska kuulla sinun kokemuksestasi sieltä koska olin itsekkin valmistautunut pitämän melkoisen palopuheen leikkaustarpeestani mutta nythän voinkin olla sielä vain "maksava potilas" joka tilaa mitä tahtoo Very Happy . Pikkusen kuitenkin hirvittää tuo englanniksi puhuminen, ruotsi kun on vielä huonompi. Mitä asioita sielä käytiin läpi ja mitä he sinulta halusivat kuulla? Entäpä mitä tutkimuksia tekevät ennen leikkausta? Kuinka monta päivää arvioivat sairaalassa olo ajan olevan leikkauksen jälkeen? Kuuluiko tuohon 12500 euroon koko paketti tutkimuksineen, leikkauksineen ja sairaalapäivineen?
Hups, tulipa lista kysymyksiäja, toivottavasti kerkeilet vastata.

Poppis

Viestien lukumäärä : 14
Registration date : 09.10.2009

Viesti kirjoittaja sörkänsalli Pe Loka 09, 2009 11:28 pm

Moi Poppis! Asiathan voivat olla toki tapauskohtaisia, mutta näin minulla:

ensin tapasin sairanhoitajan, joka kyseli pituuden, painon, jne, otti verenpaineen ja veren hapenottokyvyn. sitten tapasin lääkärit, jotka olivat enemmänkin että "mitä sinä haluaisit tietää? onko sinulle kysymyksiä?" ja käyttivät aikaa siihen että vakuuttivat heidän kirurginsa olevan paras ja hyvin kokenut.

Jos en olisi puhunut englantia niin sitten suomalainen lääkäri olisi toiminut tulkkina. Koska olin "palopuheen" miettinyt niin siitä myös lievennetyn version esitin. Mainitsin laihdutuksistani ja kuinka paino tuli takaisin, että olen syönyt xenicalia, että on tutkittu että minulla ei ole diabetestä, kilpirauhasongelmia, polykystisiä munasarjoja tai ylipäätään mitään selittävää tekijää lihavuudelleni. En tiedä, oliko tuosta hyötyä, heitä kiinnosti eniten bmi:ni. (vaikuttaa siltä että bmi:n ei tarvitse olla yli 40, yli 35 riittää jos on joku liitännäissairaus.

Mulla on siitä tuuria että mulla ei ole mitään lääkytystä tarvitsevia vaivoja tai mitään tällä hetkellä, joten sen puolesta ei tarvinnut punnita että sopisinko kandidaaatiksi. He tekevät vain yhdenlaista leikkausta, vatsalaukun kokonaan ohitusta, ja se tehdään tähystysleikkauksena. Leikkaus tehdään aamulla, sitten tarkkaillaan 12 tuntia että ei tule keuhkoveritulppaa ja sut potkitaan yöksi kotiin. ei yhtään sairaalayötä (!) Peräti kustannustehokkaita ovat nämä... Painonpudotustovomusta ennen leikkausta ei esitetty (mitä kyllä hoitajakin ihmetteli). Voi olla, että he vaan unohtivat sen. Kertoivat vaan että 2vk ENEdiettiä enen leikkausta.

hinnan luvattiin kattavan koko hela hoidon lukuunottamatta sinä päivänä otettavia verikokeita, koska niiden ottamisne määrä vaihtelee. Esim, kunsultaatiokäynti maksoi 70€ mutta se jyvitetään osaksi kokonaishintaa jos päätyy ottamaan leikkauksen. Se, mitä hinta ei sisällä, on etukäteen otettavat labratestit ym. Ne voi teettää siellä tai jossain muualla. Itse teetän ne työterveydenhoidon kautta ja työnantaja lupasi maksaa.

Ensi keskiviikkona mulla on eirassa ravintoterapeutti ja kokous siitä, miten tämä juna saadaan kunnialla asemalle. kerron sitten lisää.

sörkänsalli

Sörkänsalli esittäytyy Empty Heippa!

Viesti kirjoittaja marja72 La Loka 10, 2009 2:13 pm

Olen 168cm ja 103kg ja menossa leikkaukseen. Soitin Eiran sairaalaan perjantaina ja kyselin leikkauksesta ja päädyin sinne menemään. ihan täpinöissäni olen ja haaveilen jo normaalimmasta elämästä hoikkana mutta ainoana ongelmana on rahoituksen järjestäminen. Miten ihmeessä te muut olette rahoittaneet leikkauksen? Oletteko saaneet pankista lainaa vai kuinka? Pitääkö leikkaus maksaa kerralla kokonaan vai saako siihen jotain maksuaikaa? Maananataina soitan ja varaan ajan sille hoitajalle ja toivon että jotenkin saan rahoituksen kasaan ja pääsen leikkaukseen viimeistään tammikuussa. Mukava lueskella teidän muiden kokemuksia ja lukea miten hommat etenee.

marja72

Viestien lukumäärä : 65
Ikä : 52
Registration date : 10.10.2009

Viesti kirjoittaja hylje La Loka 10, 2009 4:34 pm

mites salli , onkos teitä tai missä vaiheessa tuo vatsan tähystys tehdään , sekin siellä eirasako?
hylje
hylje

Viestien lukumäärä : 185
Ikä : 61
Registration date : 04.08.2009

Viesti kirjoittaja Poppis La Loka 10, 2009 9:34 pm

Kiitos Salli tyhjentävästa vastauksestasi. Minun bmi on 37 ja korkea kolesteri ja kyselin aikaa varatessa hoitajalta olenko leikkauskriteerit niiltä osin täyttävä ja kuulema olin. Katsotaan nyt mitä kirurgit sanovat mutta luulen että myyvät leikkauksen minulle 20 vuotisen jojoilun takia. Ikää on 40 ja laihduttamisen aloitin jo 18-vuotiaana painonvartioissa ja pelkästään sielä olen laihduttanut lukuisia kertoja välillä 10 kg valillä jopa 25 kg. Ja kaikki on aina tullut korkojen kera takaisin eli painon normaalirajoissa pitäminen on täysin mahdotonta minulle. Lääkkeitä en ole koskaan syönyt vaikkakin niistäkin on ollut työterveyslääkärin (joka on muuten myös Eirassa) kanssa puhetta mutta todettu että ei taida toimia minulla pidemmällä tahtäimella. Joten toivottavasti saan tästä pysyvän ratkaisun.
Ja Marja 72, minä rahoitan tämän pankkilainalla, ja ihan kertomalla leikkausajatuksestani. Kysyivät vaan että paljonko tarvitset. Onhan se iso laina mutta kyllähän elämä on paljon arvokkaampi.

Poppis

Viesti kirjoittaja marja72 La Loka 10, 2009 10:04 pm

Poppis: mä ottaisin pankkilainan innolla vastaan tähän tarkoitukseen mutta taidan olla sen suhteen aika heikoilla kun olen sairaanhoitaja ja tällä alalla noi työsuhteet ovat tunnetusti määräaikaisia... Mutta ens viikolla aloitan soittorumban pankkeihin ja kyselen minkälaiset mahdollisuudet lainan saantiin olisi. Pankkilaina olisi se kaikkein paras ratkaisu mutta sen saanti kyllä arveluttaa. Toivottavasti kaikki kuitenkin onnistuu ja pääsen leikkaukseen pian.

marja72

Viesti kirjoittaja Poppis La Loka 10, 2009 10:51 pm

Hei Marja!
Minäkin en ole varmaankaan mikään ihanneasiakas pankille, sen verran tuota asuntolainaa on mutta tälläisen lainan sain Helsingin Op:sta. Laina 12.000,- maksuaika 117 kk (aika hurja aika), kk-lyhennys 154,-. Laina on vakuudeton täsmäluotto. Kyllä nuo tuntuvat aika suopeasti suhtautuvan tällaiseen terveydelliseen tarkoitukseen olevaan luottoon. Tsemppiä sinulle rahoituksen hankkimiseen Smile

Poppis

Sörkänsalli esittäytyy Empty Jee

Viesti kirjoittaja marja72 Ma Loka 12, 2009 1:59 pm

Varasin ajan ekalle käynnille 14.10 Eiraan. Mukana on sekä ruotsalainen että suomalainen lääkäri mutta suomella kuulemma selviää hyvin eli suomalainen lääkäri hoitaa puhumisen. Minut voitaisiin leikata joko 24.11 tai 8.12 ja "valitsin" jo sen 8.12 koska silloin voisin olla joulun kotona sairaslomalla Laughing Teen siis vuorotyötä eikä vapaa joulu ole ollenkaan itsestään selvyys. Enää vain se rahoitus mutta olen hyvin luottavaisella mielellä sen suhteen... Very Happy

marja72

Viesti kirjoittaja sörkänsalli Ma Loka 12, 2009 4:20 pm

Marja ja Hylje, menen keskiviikkona Eiraan kokoustamaan leikauksen käytännön asioista. Kerron sitten, miten kävi! Esim. mulla ei ole hajuakaan että pitääkö tehdä vatsatähystys etukäteen. Jos pitää niin toivottavasti työterveys sen suostuu tekemään että ei tule mitään omasta pussista maksettavia ylläreitä tuon leikkausmaksun päälle.

Tapasin muuten muissa asioissa työterveyshoitajaani (Diacor) ja hän oli ihan messissä. Tosi positiivinen asenne! Saas nähdä, kuinka kimurantiksi tämä menee. En esim. tiedä että salliiko potilaslaki sen että valtuuttaisin työterveyssairaanhoitajan lähettämään sähköisesti mun tulokset heti Eiran hoitajalle, vai pitääkö minun käydä ne itse viemässä kädestä käteen tai jotain.

Heh, kohta me täällä voisimme melkein pitää omaa kalenteria Eiran leikakuspäivistä. Mulle tarjottiin ensin just tuota 24.11. mutta sitä aikaistettiin 9.11. kun niillä oli siellä slotti vapaana. Vähän kyllä hirvittääettä en kai minä ole niiden ENSIMMÄINEN potilas, enhän! Niillä näyttäisi olevan kaksi kertaa kuussa-aikataulu.

sörkänsalli

Viesti kirjoittaja Poppis Ma Loka 12, 2009 4:50 pm

Marja ja Salli, sielähän olemme sitten kaikki pyörimässä Eiran käytävillä, minullakin on tuo aika keskiviikkona Very Happy . Taidanpa minä sitten pyrkiä tuohon 14.11 leikkausaikaan Laughing Laughing

Poppis

Viesti kirjoittaja Poppis Ma Loka 12, 2009 4:51 pm

Äh, siis 24.11. aikaan

Poppis

Viesti kirjoittaja marja72 Ma Loka 12, 2009 5:24 pm

Mun aika on 14.10 klo 17. Mukavaa jos sattuisitte olemaan siellä samoihin aikoihin Very Happy Kääk tämähän menee jännittäväksi.

marja72

Viesti kirjoittaja Poppis Ma Loka 12, 2009 5:32 pm

Marja, minulla on aika klo 16 eli olen kiirastulessa juuri ennen sinua cheers. Alkaa muuten jännittämään ihan osmona jo. Tajusin vasta nyt tuosta Sallin kertomasta että sairaalasta heitetään ulos vielä samana päivänä, kuinkahan sitten kunnallisessa pidetään sisällä niin monta päivää,luulisi että sielä vasta nopeasti ulos pistetäänkin, näin säästösyistä. Kyllä tuo äkkiä kotiutuminen on aika hermostuttava juttu, mutta kaipa ne tietävät mitä tekevät.

Poppis

Viesti kirjoittaja sörkänsalli Ma Loka 12, 2009 5:34 pm

Mun aika on vain paria tuntia aikaisemmin! Maailma on pieni, kohta alamme varmaan kolhimaan toisiamme samoissa ovenpielissä Very Happy Pitäisköhän laittaa joku kukka rintapieleen salaiseksi merkiksi? king

sörkänsalli

Viesti kirjoittaja haaho Ma Loka 12, 2009 6:36 pm

Työterveyshoitaja voi lähettä labrat Eiraan, mikäli hänellä on sinun allekirjoittamasi lappu, että ne saa sinne lähettää. Tämän nimmarin pyytäminen on aivan arkipäivää sairaalamaailmassa aina kun tietoja pyydetään tai lähetetään sairaaloiden välillä.

Onnea leikkaukseen, ihanan lyhyt odotusaika sinulla. Tämän kunnallisen systeemi on kovin hidas kun odottavan aika on pitkä.

haaho

Viestien lukumäärä : 176
Registration date : 16.07.2009

Viesti kirjoittaja marja72 Ma Loka 12, 2009 6:44 pm

Poppis, mä tähyilen sitten sua kun tulet sieltä huoneesta ulos cyclops Mä siellä käytävällä jo hermostuneesti odotan omaa vuoroani bounce
Mulla on musta huivi hiuspantana ja valkoinen huivi kaulassa jos vaikka satutaan törmäämään. Tänne sitten heti kertomaan mitä teille on siellä sanottu.

marja72

Viesti kirjoittaja sörkänsalli Ma Loka 12, 2009 6:51 pm

Paree siellä Eirassa henkilökunnan pitää konseptit suorassa kun asiakkaat vertailee tietoja! cheers

sörkänsalli

Viesti kirjoittaja Poppis Ma Loka 12, 2009 7:21 pm

Onneksi meillä Marja on tuo Salli "koekaniinina" Very Happy niin ei ihan heikoille jäille jouduta. Oletkohan Salli muuten todella ensimmäinen leikattava, vastahan nuo rupesivat näitä leikkausia Eirassa tarjoamaan. No, luottavaisin mielin minä tuohon sairaalaan suhtaudun, yli 20 vuotta olen ollut heillä työterveyshuollon puolella potilaana ja vielä hengissä affraid

Poppis

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla: