Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ajatus laihdutusleikkauksesta ahdistaa, normaalia?

3 posters

Siirry alas

Ajatus laihdutusleikkauksesta ahdistaa, normaalia? Empty Ajatus laihdutusleikkauksesta ahdistaa, normaalia?

Viesti kirjoittaja Aurinko La Huhti 01, 2017 1:26 am

Jotenkin sitä itsestään ajattelee,että etkö tosiaan pysty pudottamaan painoa, vaan täytyy ehkä lähteä silpomaan kehoa että laihdut. Tiedän ettei se noin mustavalkoista ole, mutta jotenkin leikkaus on iso juttu ja jotenkin tosi radikaali juttu..pelottaa. pelottaa jos käykin niin etten enää nauti syömisestä. Jos siitä tulee jotenkin todella hankalaa: jatkuvaa puputtamista, jos joku tuttu tavallinen ruoka aine tai useampi ei enää sovikkaan(mistä johtuu?) Ja ruokailusta tulee jotenkin epämiellyttävää ja saa pelätä oksentelua ym. Nuo tuntuu olevan jotenkin tosi yleisiä juttuja..huoh. mieli myllertää.

Aurinko

Viestien lukumäärä : 10
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 31.03.2017

Takaisin alkuun Siirry alas

Ajatus laihdutusleikkauksesta ahdistaa, normaalia? Empty Vs: Ajatus laihdutusleikkauksesta ahdistaa, normaalia?

Viesti kirjoittaja Sanni Su Huhti 02, 2017 2:16 pm

No, vaihtoehtona monien yritysten jälkeen taitaa olla tässä vaiheessa useimmalla että pysyy lihavana tai menee leikkaukseen. Itse olen käytännössä 30 vuotta laihduttanut,lihonut takaisin ja taas yrittänyt. Toki voihan tehdä päätöksen että ok, olen sitten lihava. Entäs sitten terveys? Lihavuus aiheuttaa kaikennäköistä ja lyhentää elinaikaa. Itse haluan pysyä niin terveenä kuin mahdollista ja leikkaus on siihen apu. En usko edes kaunistuvani laihtumisen myötä, tulee roikkoja jne, naama venähtää ja käsivarret lepattaa. Lihavuus vaikuttaa kuitenkin muuten niin paljon että katsotaan sitten kun laihtuu että mitä noille jutuille voi tehdä vai tekeekö mitään. Ja tämä leikkaus pelastaa monelta muulta isommalta operaatiolta.

Sanni

Viestien lukumäärä : 7
Paikkakunta : Kainuu
Registration date : 27.03.2017

Takaisin alkuun Siirry alas

Ajatus laihdutusleikkauksesta ahdistaa, normaalia? Empty Vs: Ajatus laihdutusleikkauksesta ahdistaa, normaalia?

Viesti kirjoittaja petraisa Ke Huhti 05, 2017 6:37 pm

Ainakin minulla leikkaus ajatukseen totuttautuminen kesti 2 vuotta.
Tuona aikana ehdin jojotella lisää.
Kun sitten uskalsin lääkärille antaa mahdollisuuden lähetteen lähettää,
alkoi aikamoinen jännitys / voi joku ahdistukseksikin sanoa.

Mutta nyt 14KK, leikkauksesta voisin sanoa: Ihan turhaan odotin 2-vuotta.
Mutta vielä leikkaus aamunakin, ajattelin mitähän tulee tehtyä, mutta kertaakaan
en ole katunut. (no ehkä kihti kohtauksen aikana)

Mulle on aina sairaalat olleet jotenkin kammottavia paikkoja, mutta nyt voisin
sanoa. Että ainakin Päijät-Hämeen KS- on minulle hyviä muistoja tuottava paikka.

Yksi syy mikä leikkauksessa minua ahdisti, on se ettei itse voi tavallaan tehdä mitään.
Tosin ennen leikkausta oleva ENE ja ruokailun harjoitteleminen eivät ole mitään huuhaa
asioita. Vaan leikkauksen onnistumisen kannalta, jopa "elin" tärkeitä. Itse sain noin 8%, pois ENE-llä, ja näin kirurgille paremmat näkymät.

-Petri
petraisa
petraisa

Viestien lukumäärä : 118
Paikkakunta : Jyväskylä
Registration date : 27.01.2016

Takaisin alkuun Siirry alas

Ajatus laihdutusleikkauksesta ahdistaa, normaalia? Empty Vs: Ajatus laihdutusleikkauksesta ahdistaa, normaalia?

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa