Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Mitä tämä tarkoittaa, minulle soitettiin kirurgian polilta aika ja kävin jo verikokeissa?

3 posters

Siirry alas

Mitä tämä tarkoittaa, minulle soitettiin kirurgian polilta aika ja kävin jo verikokeissa? Empty Mitä tämä tarkoittaa, minulle soitettiin kirurgian polilta aika ja kävin jo verikokeissa?

Viesti kirjoittaja Emppuliini1 To Loka 01, 2015 7:51 pm

Hei viisaat ihmiset Smile

Olen 37 vuotias nainen, pituutta 169cm ja painoa 109kg. Sairastuin kesällä aivopaineeseen, pseudotumor cerebri oikealta nimeltään. Harvinainen, mutta tavataan tyypillisesti juuri ikäisilläni ylipainoisilla naisilla. Laihdutusyrityksiä takana lukuisia ja lukuisia. Viimeksi Neuropolin kontrollissa pyysin lähetettä vatsalaukun ohitusleikkaukseen. Eilen minulle soitettiin sairaalasta ja pyydettiin tänään antamaan paastonäytteet labraan jossa otettiin siis kaikki kolesterolit, maksa yms yms näytteet. Maanantaina minulla on aika endokrinologille sisätautikirurgian polille.

Mitä se tarkoittaa? Voidaanko siellä jo tehdä päätös leikkauksesta? En ymmärrä kuviota. Sen tiedän että ylipaino nostaa aivopainetta laihdutus on yksi tärkeä tekijä lääkkeiden lisäksi pitää paine normaalina.

Kiitos kovasti vastauksista jo etukäteen!!

Emppuliini1

Viestien lukumäärä : 3
Paikkakunta : lohja
Registration date : 01.10.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä tämä tarkoittaa, minulle soitettiin kirurgian polilta aika ja kävin jo verikokeissa? Empty Vs: Mitä tämä tarkoittaa, minulle soitettiin kirurgian polilta aika ja kävin jo verikokeissa?

Viesti kirjoittaja ibid To Loka 01, 2015 9:21 pm

Endokrinologi ei tee leikkauspäätöstä mutta voi laittaa lähetteen eteenpäin.

Edit, jaa se oli kirurigan polilla. Edelleen leikkauspäätöksen tekee vain kirurgi mutta tuo voi olla jo vähän pidemmällä tuo.  Endokrinologi varmaan kattelee jos sulla on diabetestä tms että mikä vaikutus niillä on ja voi ehkä tehdä esiharkintaa.


Viimeinen muokkaaja, ibid pvm To Loka 01, 2015 9:39 pm, muokattu 2 kertaa

ibid

Viestien lukumäärä : 85
Ikä : 46
Paikkakunta : Jyvaskyla
Registration date : 09.05.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä tämä tarkoittaa, minulle soitettiin kirurgian polilta aika ja kävin jo verikokeissa? Empty Vs: Mitä tämä tarkoittaa, minulle soitettiin kirurgian polilta aika ja kävin jo verikokeissa?

Viesti kirjoittaja Emppuliini1 To Loka 01, 2015 9:35 pm

Okei. Mä jotenkin innostuin että jos vaikka maanataina saisinkin jo päätöstä.

Emppuliini1

Viestien lukumäärä : 3
Paikkakunta : lohja
Registration date : 01.10.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä tämä tarkoittaa, minulle soitettiin kirurgian polilta aika ja kävin jo verikokeissa? Empty Vs: Mitä tämä tarkoittaa, minulle soitettiin kirurgian polilta aika ja kävin jo verikokeissa?

Viesti kirjoittaja ibid To Loka 01, 2015 9:39 pm

Voi toki myös olla että vastaanotolla ei ole mitään tekemistä lihavuusleikkauksen kanssa vaan tutkitaan sitä pseudotumoria. Endokrinologi voi toki tällöin kirjoittaa lähetteen leikkaukseen jos katsoo sen aiheelliseksi.

ibid

Viestien lukumäärä : 85
Ikä : 46
Paikkakunta : Jyvaskyla
Registration date : 09.05.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä tämä tarkoittaa, minulle soitettiin kirurgian polilta aika ja kävin jo verikokeissa? Empty Vs: Mitä tämä tarkoittaa, minulle soitettiin kirurgian polilta aika ja kävin jo verikokeissa?

Viesti kirjoittaja Emppuliini1 To Loka 01, 2015 9:44 pm

Ei tutkita pseudotumoria, siinä on tiivis kontrolli neuron polilla ja ja neuro oftalmologilla. Kyllä tuo liittyy tuohon leikkaukseen, sen tiedän ja niin sanoi myös minulle soittanut polin sihteeri.

Emppuliini1

Viestien lukumäärä : 3
Paikkakunta : lohja
Registration date : 01.10.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä tämä tarkoittaa, minulle soitettiin kirurgian polilta aika ja kävin jo verikokeissa? Empty Vs: Mitä tämä tarkoittaa, minulle soitettiin kirurgian polilta aika ja kävin jo verikokeissa?

Viesti kirjoittaja hellu Pe Loka 02, 2015 1:54 am

Moi Emppuliini. Minulla kaksi vuotta sitten epäiltiin myös pseumotudor cedebriä kun sain näköhermotulehduksen niin pahan että sokeuduin. Onneksi sain heti jättikortisonia suoneen ja n. puolen vuoden päästä näkö alkoi pikkuhiljaa palautumaan. Ravasin melko usein neurologilla ja neuro-oftamologilla. Loppujen lopuksi kun minulta otettiin aivopainerekisteröinti(putki porattiin päähän ja seurattiin monitorin kautta vuorokausi) ei ollutkaan aivopainetta. Lihavuuteni ei ole aiheuttanut näkähermojen surkastumista vaan ottamani Twinrix-hepatiittirokote. No tutkimuksista oli kuitenkin hyötyä sillä alettiin tutkimaan myös mun lihavuutta ja neurologi ohjasi minut lihavuusleikkaukseen. Minulla ei ole korkeaa verenpainetta eikä diabetestä. Kilpirauhasen toimimattomuus ja uniapnea on. Se riitti kriteereihin sekä painoindeksi joka silloin oli 46. Ennen ensikäyntiä ravintoterapeutin käynnillä ja kirurgin vastaanotolla otetaan nämä runsaat verikokeet. Itse jouduin heti sen jälkeen vähäkaloriselle dieetille eli eneily-juurille. Mun matka on nyt kestänyt kutakuinkin vuoden endokrinologin käynnistä. Vielä on yksi kirurgin käynti,anestesialääkärin haastattelu ja eneily ennen leikkausta. Välissä olen käynyt 2kertaa ravintoterapeutin kontrollissa. Toivon että tästä oli sinulle apua ja tervetuloa meidän foorumilaisten joukkoon. Mun tarinaa voit lukea Hellun höpinöitä viestiketjusta.

hellu

Viestien lukumäärä : 241
Paikkakunta : pirkanmaa
Registration date : 28.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä tämä tarkoittaa, minulle soitettiin kirurgian polilta aika ja kävin jo verikokeissa? Empty Vs: Mitä tämä tarkoittaa, minulle soitettiin kirurgian polilta aika ja kävin jo verikokeissa?

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa