Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Leikkaus tänään...

+8
tigertytto
Tangotar-70
Terhikki
onnellinen
sinny
Norsu
hylje
Beege
12 posters

Siirry alas

Leikkaus tänään... Empty Leikkaus tänään...

Viesti kirjoittaja Beege Ma Syys 14, 2009 11:53 am

Elikkä mulla olis tänään tarkotus olla tuo mahalaukun pienennysleikkaus. Olen 22w mies ja pituutta 189 cm ja painoa 138 kg. Pienennys tehdään Turun Pulssissa. Kotiutuminen näillänäkymin keskiviikkona.

Onko täällä muita kenellä ko. leikkaus on tehty Pulssissa? Kuinka nopeesti olette päässy takas auton rattiin jne? Ja miten paino on lähtenyt tippumaan?

Beege

Viestien lukumäärä : 7
Registration date : 14.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus tänään... Empty Vs: Leikkaus tänään...

Viesti kirjoittaja hylje Ma Syys 14, 2009 7:58 pm

onnea leikkaukseen ja tervetuloa turkuun ja toipumisia leikauksesta.
hylje
hylje

Viestien lukumäärä : 185
Ikä : 61
Registration date : 04.08.2009

Viesti kirjoittaja hylje Ma Syys 14, 2009 9:15 pm

niin ja jos jaksat kun toivut , olisi kiva kuulla koska bmistäsi päätelle sinulla liitännäis sairauksia, miten ne huomioitiin huomioidaan leikkauksessa ennen ja jälkeen?

erikois ohjeita ruokavaliota yms? riippuen tietenkin mitä ne liitännäis sairaudet on mutta, noh kuitenkin

mukavaa toipumis aikaa!!iloa ja terveyttä leikkauksen jälkeen!!
hylje
hylje

Viesti kirjoittaja Norsu Ti Syys 15, 2009 10:15 pm

Aluksi myöhäisiä onnentoivotuksia leikkaukseen.

Itsellä 8 päivää takana GBPstä ja en usko ainakaan viikkoon vielä itse ajavani kun eilinen taksimatka kotiinkin meinasi viedät mehut ihan tyystin.

Mutta ajokunnon osalta kannattanee kuunnella omaa kroppaansa eikä lähteä liian aikaisin. Sitä vaan turhaan kerjää itselleen ongelmia kun hätäilee liikaa.
Norsu
Norsu

Viestien lukumäärä : 84
Registration date : 16.12.2008

Viesti kirjoittaja sinny Ke Syys 16, 2009 2:57 pm

Hei Norsu!Onnea kotiinpääsyn johdosta.Ja paljon tsemppiä ja voimia toipumiseen.Se on totta,että hitaasti hyvä tulee.Se pätee erityisen hyvin tähän leikkauksen jälkeiseen toipumiseen. Very Happy

sinny

Viestien lukumäärä : 70
Registration date : 14.04.2009

Viesti kirjoittaja onnellinen To Syys 17, 2009 12:15 am

Onnea näin jälkikäteenminultakin sinulle Norsu Nyt olet sitten king king
Nyt sitten vain kärsivällisyyttä ja vielä kärsivällisyyttä.
Parin kuukauden päästa kaikki hankaluus unohtuu ja muistelee vain että eihän se niin kauheeta ollutkaan vaikka kyllä se alussa oli, kiristi ja heikotti yökötti ja nukutti. Mutta LOPUSSA KIITS SEISOO flower

onnellinen

Viestien lukumäärä : 57
Registration date : 03.06.2009

Leikkaus tänään... Empty Noniin

Viesti kirjoittaja Beege To Syys 17, 2009 12:37 am

Elikkä kotiuduin tänään. Eilisen jälkeen en ole tarvinnut kipulääkitystä, jonkin pillerin tosin aamulla sain mutta yö meni ilman ja tämä päivä ilman mitään. Kaupassa kävin ja apteekissa. Olo ei ole itseasiassa mitenkään ihmeellinen, tänään syönyt yhden vanilla rahkan ja aamulla velliä sairaalassa. Useempia lasillisia nestettä on tullut nautittua. Lenkilläkin jo kävin. Toipuminen lähtenyt otdella hyvin käymään, suihkussakin on jo tullut käytyä ja leikkauksesta tosiaan kaksi päivää...

Joku kanssa kyseli liitännäissairauksista, niitä minulla ei ole. Jos jollain jotain kysyttävää, niin kysykää rohkeasti...

Beege

Viesti kirjoittaja Terhikki To Syys 17, 2009 12:53 am

Beegee, kuulostaa vallan loistavalta. Millaiset haavat leikkauksesta jäi ja miten niitä pitää hoitaa.?

Terhikki

Viestien lukumäärä : 39
Registration date : 06.09.2009

Viesti kirjoittaja Beege To Syys 17, 2009 1:46 am

No mulla on tällä hetkellä kuusi pientä haavaa vatsassa, joista yksi on piilossa navassa, muut ylävatsassa. Hoitoa ei oikeastaan ole. Huomenna saa poistaa laput reikien päältä ja mennä suihkuun (kävin tosin jo tänäänkin) Haavat saa kastua, mutta uimaan, saunaan tai kylpyyn ei saa mennä. Tikit poistetaan 10 vrk leikkauksen jälkeen...

Beege

Viesti kirjoittaja Tangotar-70 To Syys 17, 2009 2:07 am

Onneksi olkoon Beege onnistuneesta leikkauksesta ja hienoa, että toipuminen on sujunu noin hyvin!
Tangotar-70
Tangotar-70

Viestien lukumäärä : 57
Registration date : 03.12.2008

Viesti kirjoittaja hylje To Syys 17, 2009 2:02 pm

toipumisia tosiaan , kyllä nuorena kaikki nopeasti paranee Very Happy
kiitos vastauksistasi , ja oikeastaan ne kriteerit aikataulut hinnat nyt kun ne sulla tuorees muistis vois olla hyvä laittaa ihan kaikille näkyville,
jos kuka innostuis kans yksityiselle menee .

toipumisia ja koitahan kuitenkin hyvästä voinnista huolimatta,
malttia kaikkeen urheiluun jne
hyviä vointeja!!!!
hylje
hylje

Viesti kirjoittaja tigertytto To Syys 17, 2009 5:19 pm

onnittelut onnistuneesta leikkauksesta flower
ihanaa lukea aina teistä muista kun leikkaukset on mennyt hyvin ja toipuminen lähtee hienosti käyntiin I love you
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja Tikrustiina75 To Syys 17, 2009 6:08 pm

Beegee kyselit autoilusta. Itse olin leikkauksessa 1.9 GBP Tyksissä ja nyt 14.9 ajoin ensimmäisen kerran autoa leikkauksen jälkeen.
Sulla parantuminen on sitten lähtenyt hyvin käyntiin mutta koita muistaa siltikin että sisältä päin uusi vatsalaukku kestää parantua kauemmin.
Aikaa siihen menee vissiin noin kuukausi. Itselläni ei ole ollut vielä voimia kävelyä enempää tehdä. Ja nostaahan en ole saanut kuin 3-4 kg.
No kuitenkin paranemisia sinne.
Tikrustiina75
Tikrustiina75

Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 49
Registration date : 12.01.2009

Viesti kirjoittaja Beege La Syys 19, 2009 4:55 am

Joo, no, mut leikattiin tosiaan maanantaina, keskiviikkona kotiuduin kaupan kautta, torstaina autonrattiin ja kauppaan taas, tänään tullut reissattua jo sukulaisilla, Porissa olin kaupungilla, ja tosiaan itse ajoin. Kumartumaan pystyn, oikeastaan mikään liikesarja ei aiheuta kipua enää. Enkä ole edes avannut Ovaskan määräämää kipulääkerasiaa, koska varsinaista kipua ei ole ollut. Juomaan olen pystynyt todella hyvin ja lähinnä syön jogurttia tms.

Jostain kumman syystä, mulla on tullut kauhea himo tehdä kaikenlaista ruokaa, pääasiassa leipoa??? Onneksi on iso suku, meinaan leivoin tänään illalla muutaman kakon ja pari pitkoa pullaa perään. Ja kaikki roudasin porukoille... Itse ei edes tehnyt mieli maistaa...

Ja huomenna olen menossa jo koiranäyttelyyn, tosin peruin menon aikaisemmin koska luulin olevani rikki-poikki-puhki, mutta olo on ihmeen hyvä joten menen sittenkin. Ja painoa lähtenyt kiitettävät 8kg maanantaisesta punnituksesta... Todennäköisesti pelkkiä nesteitä. Vessassa joudun käymään aika usein...

Beege

Viesti kirjoittaja sinizii La Syys 19, 2009 3:34 pm

Joillakin totta tosiaan on reipas ja rohkea olo ihan heti leikkauksen jälkeen kun toisilla taas katoaa voimat ihan täysin ja kivut jatkuu pidempään. Itse kuulun jälkimmäiseen porukkaan... Autolla ajoin noin 2vkoa leikkauksen jälkeen, oikeastaan siksi että sinne ja pois pääseminen oli tosi vaikeaa ku kiristi ja sit ku pitkään istu ni se sitten sattui mun megamustelmaan..

Mutta tosi hienoa että vointi on noin hyvä! Kaikille sitä toivoisi että olisi hyvä olo heti leikkauksen jälkeenkin.Smile Nii ja mulle tehtiin gbp.
sinizii
sinizii

Viestien lukumäärä : 147
Ikä : 39
Registration date : 05.03.2009

Viesti kirjoittaja Norsu La Syys 19, 2009 10:10 pm

Joo ittellä on ollut tosi hyvä olo sen jälkeen kun keksivät syntyneen HYLA-ongelman, mutta mehän ollaan jokainen yksilö eli siitä että toinen porskuttaa heti eka päivästä leikkauksen jälkeen ei voi vetää mitään yleisiä johtopäätöksiä. Mulle kirurgi sano, kun kysyin, että elimistön soputuminen GBP-leikkauksen muutoksiin voi viedä jopa vuoden.

Mutta ens viikolla meinaan uudelleen kokeilla itse autolla ajoa.
Norsu
Norsu

Viesti kirjoittaja Beege Ma Syys 21, 2009 1:54 am

Tuli muuten mieleen, mitä olen lukenut vastauksia, niin onkohan sleeve ja GBP- leikkauksista toipumisissa ylipäänsä eroa..? Että olisiko sleeve-leikkauksesta toipuminen nopeampaa??? Tuli vaan mieleen...

Beege

Viesti kirjoittaja Tirlittan Ti Syys 22, 2009 4:25 am

Ovaskan kanssa kun juttelin, niin hän sanoi, että sleeve on vähemmän traumatisoiva kuin ohitus, ja siksi suosii sitä Pulssissa. Tyksissa on ilmeisesti menossa tutkimus, jossa puolet potilasta leikataa sleevella ja puolelle tehdään ohitus, jotta nähdään molempien hyödyt ja haitat. Eri sairaaloissa saattaa olla kirurgeillakin koulukuntaeroja tässä asiassa; joku suosii toista, toinen taas toista.

Näin maallikkona kun tuota järkeilin, niin ohituksessaha tavallaan puututaan dramaattisemmin ruansulatukseen, ja saattaa tulla jotain imeytymispulmia myöhemmin. Eikös joku täällä puhunut herkistyneensä esim. laktoosille? Tämä on nyt vaan omaa järkeilyäni, ja loppuviimeksi toipumiseen vaikuttaa niin kovin moni seikka...

Tirlittan

Viestien lukumäärä : 117
Registration date : 13.09.2009

Viesti kirjoittaja Tikrustiina75 Ti Syys 22, 2009 5:00 am

Itselleni tehtiin GBP ja luulen että sleevestä paraantuu nopeammin, mutta siihen kyllä vaikuttaa moni asia. Itse kuulun niihin joille parantuminen ja liikkeelle lähtö kesti kauemmin. Tosin haavat ovat parantuneet todella nätisti ja leikkauksestani on kolme viikkoa. Itselläni on nyt sellainen olo että voisi kohta puolin suunnitella jo töihin menoa. Syöminenkin alkaa jo sujua paremmin, mutta toi juominen on välillä tuskaa kunnei tiedä mitä joisi. Olen ollut light limpparin juoja ja nyt se ei oikein mene alas. Joten täytyi keksiä muuta juotavaa. Mutta tsemppiä kaikille parantumiseen tai tuleviin leikkauksiin.
Tikrustiina75
Tikrustiina75

Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 49
Registration date : 12.01.2009

Viesti kirjoittaja Tirlittan Ti Syys 22, 2009 5:04 am

Heti jäin miettimään tuota light limpparia, koska sitä olen juonut minäkin! Kertoisitko Tikrustiina mikä siinä on pulmana, hiilihapotko? Vai eikö sitä tee mieli, vai eikö vaan jostain syystä pysty juomaan?

Tirlittan

Viestien lukumäärä : 117
Registration date : 13.09.2009

Viesti kirjoittaja sisar hento valkoinen Ti Syys 22, 2009 1:53 pm

Huomenna SE tapahtuu! GB tehdään Tays:ssa. Just tänään sattuu olee iso juttu aiheesta Aamulehdessä. Eilen olin pre-käynnillä ( käynti on suhteellinen käsite, siel meni 4 tuntia ). Jonottaessani luin papereitani ja katoin, että prosessi vieny tasan 9 kk. 23.12.2008 tullu lähete ( lähetetty edellisenä päivänä, jolloin myös kävin lääkärillä ) ja leikkauspäivä 23.9. Vauvan siis olis täs välis ehtiny pyöräyttää... Vähän alkaa jännittää. Shocked

sisar hento valkoinen

Viestien lukumäärä : 17
Registration date : 06.02.2009

Viesti kirjoittaja sinizii Ti Syys 22, 2009 2:08 pm

Tikrustiina: Mä totesin siinä ihan alkuvaiheessa, että vesi on parasta juotavaa, koska menee helpoiten alas ja eteenpäin. Tai ku mulle tuli kaikista mehuista yms jotenki hirvee ällötys, tulee vieläkin, ni pysyin sitten vesilinjalla. Jos juomassa on sokeria ni inhottava olo on taattu, sama ilmiö mm jäätelössä. Nyt pystyn juomaan light limpparia jo ihan kevyesti, hetken aikaa kun on lasissa tai pullossa jos on ni pikkusen ravistaa ja päästää ilmoja ni on ärhäkimmät kuplat poistunu ja pystyy helposti juomaan ku juo hissukseen. Mut ei tarvi silti ihan kuplattomanakaan mun ainakaan juoda. Tämäkin ehkä yksilöllistä.

Tirlittan, se ettei pysty juomaan limpparia johtuu varmastikin juuri niistä kuplista, koska ne kerää ilmaa vatsaan ja "tuore masu" ei oikein siedä sitä. Mutta yleispätevästi ei kannata huolehtia siitä, että tykkää jostain hirveästi ja mitä jos ei sitä pystykään leikkauksen jälkeen syömään/juomaan, koska ihan oikeesti sitä ei edes tee mieli. Esim suklaavanukkaat/jäätelö oli mun suuurintasuurinta herkkua ja olisin voinut suunnilleen elää niillä, mutta nyt niistä tulee niin hirveä ällötys, että ei tosiaan käy edes mielessä että nam, jätskiä. Kai sitä niin nopeasti ehdollistuu sille että tietty aine aiheuttaa tietyn olon ja ku ei tee mieli oloa ei tee mieli myöskään ainetta.Smile
sinizii
sinizii

Viestien lukumäärä : 147
Ikä : 39
Registration date : 05.03.2009

Viesti kirjoittaja Norsu Ti Syys 22, 2009 2:48 pm

Kiitos kannustuksen sanoista ja Beegeelle kanssa onnittelut hyvin menneestä leikkauksesta.
Norsu
Norsu

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa