Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Laihtumisvauhti leikkauksen jälkeen?

4 posters

Siirry alas

Laihtumisvauhti leikkauksen jälkeen? Empty Laihtumisvauhti leikkauksen jälkeen?

Viesti kirjoittaja kasvain Ti Helmi 03, 2015 3:00 am

Hei kaikki foorumilaiset!
Mulle tehtiin vatsalaukun ohitusleikkaus 9.12.14. Leikkaus meni mun mielestä hyvin. Painoin ennen leikkausta 98,4 kiloa. Leikkauksesta on nyt siis pian 2 kk. Paino on tällä hetkellä 92 kg. Olen lukenut mahdottomilta kuulostavista painonpudotuksista ensimmäisten kuukausien aikana ja nyt olenkin hieman epätoivon partaalla, kun oma paino ei ole lähtenyt laskemaan. Onko tällainen jumitus normaalia? Onko muilla ollut vastaavaa ja miten tilanne korjaantui? Olen varmaan juonut liian vähän ja ehkä kalorejakin on tullut hieman alakanttiin syötyä, kun toissä on aika hankalaa ylläpitää sopivaa ateriarytmiä. Miten paljon olette laihtuneet ekojen 2 kk aikana? Kiitos vertaistuesta Smile

kasvain

Viestien lukumäärä : 2
Paikkakunta : Jalasjärvi
Registration date : 03.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Laihtumisvauhti leikkauksen jälkeen? Empty Vs: Laihtumisvauhti leikkauksen jälkeen?

Viesti kirjoittaja Lellukka Ti Helmi 03, 2015 11:20 am

Sen verran voin sanoa että silloin kun aloituspaino on todella korkea, paino putoaa todella nopeasti. Luulen ettei itsellänikään tule olemaan mitään hirmu nopeaa painonpudotusta leikkauksen jälkeen koska en kuitenkaan ole bmi:ltäni 40ntä suurempi. Toki nääkin asiat ovat tosi yksilöllisiä, veden juonti, aineenvaihdunnan nopeus/hitaus...jopa ikä taitaa olla vaikuttava tekijä jne...hormoonitoiminta etenkin naisilla...
Onko mahdollista että kroppasi on mennyt säästöliekille ja yrittää nyt hätäpäissään pantata kiloja kiinni sinussa?

Itseänikin kyllä kiinnostaa noin muuten muiden mielipiteet tähän kysymykseen joten jään seurailemaan vastauksia Razz
Lellukka
Lellukka

Viestien lukumäärä : 226
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 19.12.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Laihtumisvauhti leikkauksen jälkeen? Empty Vs: Laihtumisvauhti leikkauksen jälkeen?

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ti Helmi 03, 2015 8:48 pm

Lellukka on tuossa yläpuolella ihan oikeassa. Kaikki vaikuttaa, lähtöpaino, ikä, syömiset ja juomiset, hormoonit.
Omalla kohdalla paino putosi leikkauksen jälkeen 4kk:ssa noin 20kg mikä mun mielestä on aika hyvä vauhti. sen jälkeen on pudonnut hissuksiin sen reilu 10kg ja suunta on edelleen alaspäin, joskin hitaasti mutta mitäpä tuo haitannee. Smile
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 26.08.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Laihtumisvauhti leikkauksen jälkeen? Empty Vs: Laihtumisvauhti leikkauksen jälkeen?

Viesti kirjoittaja kasvain Ti Helmi 03, 2015 9:00 pm

Kiitos tuhannesti vastauksista! Kyllä varmaan on niin, että oon yrittänyt syödä vähemmän, jotta laihtuminen nopeutuisi ja olenkin joutunut ojasta allikkoon. Korjaantuukohan tilanne, kun alan syödä enemmän? Mulla on siinä mielessä kummallinen vatsa, että voisin syödä varmaan paljon enemmän kuin tuon pari desiä, jota ilmeisesti suositellaan... en tietenkään ole syönyt, mutta kiinnostaisi vielä tietää teiltä jo pidemmälle prosessissa edistyneiltä, että minkä verran syötte kerralla... itse olen syönyt nyt noin 1,5 kerralla... Kuten sanoin, työn takia välipalailu on aika ongelmallista ja syön noin 5 ateriaa päivässä, ei välipaloja oikeastaan ollenkaan ja juotuakin tulee aterioiden välillä todella harvoin... aterialla sitten kyllä juon jonkin verran... Juotteko nesteet erikseen vai otatteko ateriallakin juomista ja lasketteko sen annoksen kokoon miten? Anteeksi nyt vaan nämä kaikki tyhmät kysymykset... Razz

kasvain

Viestien lukumäärä : 2
Paikkakunta : Jalasjärvi
Registration date : 03.02.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

Laihtumisvauhti leikkauksen jälkeen? Empty Vs: Laihtumisvauhti leikkauksen jälkeen?

Viesti kirjoittaja Lellukka Ti Helmi 03, 2015 9:37 pm

Mulle sanottiin ettei vettä saa juoda aterian aikaan, koska muuten se pieni vatsalaukku täyttyy nesteellä eikä ruoalla. Nestettä pitäisi pyrkiä juomaan 1.5-2L per päivä. Annoskoosta sen verran ettei sen pidä olla heti alunpitäen sen 2dl vaan se on sitten se maximi annoskoko mihin myös pyritään.
Kokeile syödä mieluummin yhden aterian verran lisää päivässä, sen neuvon sain ravintoterapeutilta tulevaisuutta varten. Sillä tavalla ei venytä vatsalaukkua isommaksi kuin sen kuuluu olla.
Sekin on tärkeää muistaa mitä syö, eli katsoa ettei täytä vatsaa liialla rasvalla ja turhilla hiilihydraateilla (vaalea leipä jne)..hiilarit kannattaa ottaa mm. hedelmistä sekä kasviksista/vihanneksista.
Lellukka
Lellukka

Viestien lukumäärä : 226
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 19.12.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Laihtumisvauhti leikkauksen jälkeen? Empty Vs: Laihtumisvauhti leikkauksen jälkeen?

Viesti kirjoittaja Vesinokkaeläin Ma Helmi 09, 2015 8:39 am

On todella todella tärkeää syödä. Melkein koko ajan. 6-7 kertaa päivässä. Alkuun piti laittaa kello soimaan merkiksi että nyt on ruoka-aika. Sitten siihen alkoi tottua. Eli nyt otat eväät mukaan töihin ja aikataulutat syömisesi tarkemmin. Ei missään nimessä pidä yrittää kituuttaa leikattuna. JOka aterialle mietit ensin sen proteiinin mitä syöt ja sitten vasta että mitäs hiilaria sen kyytipoikana.

Mun painonpudotustahdin näkeekin allekirjoituksesta. Nyt yhteensä -37 kiloa vuodessa. Leikkauksesta on 10 kk ja siitä tiputusta -26.

Vesinokkaeläin

Viestien lukumäärä : 204
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 07.04.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Laihtumisvauhti leikkauksen jälkeen? Empty Vs: Laihtumisvauhti leikkauksen jälkeen?

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa