Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Terhikki esittäytyy

+5
haaho
Tepa43
muotovalio
sinny
Terhikki
9 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Terhikki esittäytyy Empty Terhikki esittäytyy

Viesti kirjoittaja Terhikki Ke Syys 09, 2009 2:44 am

14.10. on ultra aika ja 16.10. gastroskopia. Kauhea tiedonjano, mutta mitään järkeviä kysymyksiä ei ole. Tulee mitä tuleman pitää ja siihen olen henkisesti valmistautunut jo kaksi vuotta.

2007 syksyllä kävin itkemässä työterveydessä, että nyt ei enää jaksa tätä painoa 160. 2008 keväällä olin ENED ryhmässä ja sain painoa alas 36,6 kg. Siitä lähtien paino on hiissannut ylös tuosta 123,4 ~5 kiloa ja sitten olen saanut sen taas takaisin. Töölössä minua juoksutettiin pariin otteeseen, josko olisivat leikanneet roikkomahan pois, mutta olen edelleen liian lihava leikattavaski. Minä ja laihdutus lääkäri oltaisi oltu tyytyväisiä tuohonkin tulokseen.

Periksi ei anneta, joten nyt olen sitten matkalla ohitukseen tai mitä sitten sanovatkin. Pitkä tie on kuljettu ja se on alkanut jo neuvolakäynneistä, kun olen vielä ollut rintaruokinnalla. Neuvolalääkäri on sanonut äidilleni 37 vuotta sitten, ettei tämä lapsi mitään aluspaitaa tarvitse, kun on niin lihava.

Tässä minä ja kiloni lyhyesti. Kaikkea on kokeiltu Painonvartijoista Atkinsiin, hyvillä tuloksilla. Mutta se mutta on siellä aina... Nyt kun on "isoveli" joka valvoo, ettei paino saa nousta on päivittäinen elämä jotenkin helpompaa, yksinkertaisesti ei voi lipsua.

Terhikki

Viestien lukumäärä : 39
Registration date : 06.09.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Terhikki esittäytyy Empty Vs: Terhikki esittäytyy

Viesti kirjoittaja sinny Ke Syys 09, 2009 2:39 pm

Heissan Terhikki!Sullekin tsemppiä ja voimia leikkaustaipaleella. Kyllä kannattaa.Itsekin velloin vuosia laihdutusten ja lihomisten suossa.Vanhoja kalentereita kun katsoo, joka maanantai alkoi laihdutuskuuri kun aina oli tietoinen ,että jotain täytyy tehdä.Paino laskikin useita kertoja paljon, mutta nousi korkojen kanssa aina takaisin.Minut leikattiin viime vkon tiistaina , kaikkiaan koko prosessiin meni vähän toista vuotta , kun keväinen leikk.peruuntui sairastumiseni takia.Jo tällä hetkellä olo mahtava, vaikka olen vielä toipilas täällä kotona.Tiedän tehneeni just oikean ratkaisun ja olen superonnellinen!Nyt jo paino laskussa. Very Happy Very Happy

sinny

Viestien lukumäärä : 70
Registration date : 14.04.2009

Viesti kirjoittaja muotovalio Ke Syys 09, 2009 3:49 pm

Tervetuloa joukkoon Terhikki! Minun kokemuksiani voit lukea tuolta Lääkärin kokemus leikkauksesta -otsikon alta.
Itselläni on nyt 3kk elettyä elämää leikkauksen jälkeen ja vointi on loistava. Taustani on hyvin samankuuloinen kuin sinäkin kuvailet, aina neuvolaa myöten. Joten toivoa on, ja olethan suoriutunut ihan valtavan hienosti jo eneilystä aikaisemmin aivan upealla tuloksella. Minusta ei siihen kyllä olisi ollut, ihan rehellisesti sanottuna.
Joten tsemppiä!

muotovalio

Viestien lukumäärä : 52
Registration date : 05.08.2009

Viesti kirjoittaja Terhikki Su Syys 13, 2009 4:05 am

Kiitos toivotuksista, vielä ei ole päätökseni edes meinannut horjua vaikka olen löytänyt jo ei niin positiivia vaikutuksia leikkaukselle. Oikeastaan odottelen innolla tulevaa, jopa gastroskopiaa.

Katselen ruoka-annoksiani "sillä silmällä" ja mietin, voinko leikkauksen jälkeen enää ikinä syödä esim. lakua. Mietin, että miten ihmeessä selviän, kun olen aina juonut kaksi mukillista kahvia kerralla ja tulevaisuudessa ei voi varmaan juoda sitä yhtäkään.

Itse leikkauksessa minua eniten hirvittää dreeniputket ja niiden näkeminen, haavatkaan ei varmaan ole pahoja. Minua vain ällöttää ajatuskin siitä, että jotain tulee minun nahan läpi ulos.

Terhikki

Viesti kirjoittaja Terhikki Ti Loka 20, 2009 6:40 pm

Päivitystä tilanteeseen: maha ultrattu ja sisukset kaiveltu.

Ultrassa lääkäri ei meinannut löytyy sappea ollenkaan, taisi raukka jo vähän tuskastua. Kysyi jo minulta, ettei vaan ole koskaan leikattu. Gastroskopia ei ollut niin paha kuin oletin, vaan eihän se nyt mikään miellyttävä kokemuskaan ollut.

Kuinkahan kauan pitää odottaa seuraavaa vaihetta ja onko se jo todellakin sitten se leikkauspäätös? Jos siis mahanäytteistä ei löydy mitään outoa, silmämääräisesti oli kuulemma ok.

Painon olen saanut pysymään miten kuten aisoissa, mutta pieni potku (esim. leikkauspäivämäärän tietäminen) ei olisi juuri nyt pahitteeksi.

Terhikki

Viesti kirjoittaja sinny Ti Loka 20, 2009 7:24 pm

Hei Terhikki!Minulla oli gastroskopia ja ultra helmikuussa tänä vuonna ja sisätautilääkäri soitti tuloksista helmikuun viim.vkolla ja kertoi kaiken olevan ok. Kuultuani ,että edelleen haluan leikkaukseen sanoi lähettävänsä paperini edelleen kirurgille.Kirurgin ja rav.terapeutin vas.otto oli maaliskuun loppupuolella jolloin sain tietää leikk.päivän 12.5.Tosin minut leikattiin vasta 1.9 sairastumiseni takia , mutta tälläinen aikataulu minulla oli.Toivon onnea sinun leikk.taipaleellesi! Very Happy

sinny

Viesti kirjoittaja sinny Ti Loka 20, 2009 7:25 pm

Ja minut leikattiin Peijaksessa!

sinny

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ke Loka 21, 2009 1:14 am

Moi Terhikki!
Tsemppiä jatkoon.....täytyy kyl myöntää, et kyl rauhottaa saada tietää se leikkauspäivä vaikka menisikin muutaman kuukauden päähän. Mä sain tietää 13.10. kun soitin jononhoitajalle, että mut leikataan 15.12.-09.....peloteltiin tähystyksessä, että voi mennä kevääseen!
Ei kun ootellaaaaaan!
T: Tepa 43
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009

Viesti kirjoittaja Terhikki Ti Loka 27, 2009 5:43 am

Tänään tuli soitto, että pääsenkö keskiviikkona käymään. Peijakseen siis matkaan lääkärikäynnille ja ravitsemusterapeutille. Very Happy

Ah' tämä tuli niin äkkiä, kun juuri sain vastauksen kyselyyni, että ehkä tammikuussa.

Jippii! Peruutuspaikat rulettaa!!!

EDIT
Tänään oli postissa tullut leikkauspäätös, joulukuun alussa. cheers En siis tiennyt mitään tästä, kun soittivat eilen ja tarjosivat aikaa huomiselle. Voisi siis sanoa, että huomenna se alkaa. Huomenna on loppuelämäni ensimmäinen päivä.

Terhikki

Viesti kirjoittaja haaho Ke Loka 28, 2009 7:52 pm

Onneksi olkoon! Minulla on taas päinvastaisia uutisia tältä päivältä. Alun perin sisätautilääkäri lupaili leikkausta syksyyn/alkutalveen. Soittelin ja ihmettelin kun gastroskopia-aikaa ei kuulunut vaikka syksy alkaa olla ohi. Jonohoitaja sanoi, että leikkausajat menevät ensi kesälle tällä hetkellä, joten ei ole gastroskopiallakaan kiire..

haaho

Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 52
Registration date : 16.07.2009

Viesti kirjoittaja Terhikki Ke Loka 28, 2009 8:46 pm

haaho, voi harmi. Odottaminen on kaikista pahinta, kun mitään varmaa tietoa ei ole.

Minun riemulla taasen ei ole rajoja ollenkaan. Leikkauspäivä 19.11. ja ensi viikolla on jo tulotarkastus. Tukkaputkella ja nama virneessä. rendeer

Terhikki

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ke Loka 28, 2009 9:12 pm

Moi Terhikki!
Oot jo kuukauden vanhempi konkari kun mut leikataan! lol!
Tsemppiä!
Tepa43
Tepa43

Viesti kirjoittaja Terhikki La Loka 31, 2009 7:59 pm

Pientä valitusta. Vaikka kuinka on leikkausaika tiedossa ja olen siitä ihan intopinkeänä, niin pussiruuat tökkii niin pahasti ettei sanat riitä kertomaan.

Olen vuosia sitten kyllästänyt itseni Nutrileteillä ja puolitoista vuotta sitten sinnittelin niillä puolittain ENE ryhmässä. Nyt ennen leikkausta pitää sitten taas ottaa pieni pyristys ja tämä on ehkä vaikeinta ikinä. Pelkää ajatuskin etoo.

Tiedän, että voin hoitaa ENEilyn ilman pussejakin, mutta sitten on ISO nälkä. Töissä vielä pystyy jotenkuten sen pari pussia syömään, kun on muuta ajateltavaa samalla. Nämä viikonloput ovat VAIKEITA, kun tekisi mieli jotain. Koko ajan tekee mieli jotain muuta. Vihanneksia napostelen pahimpaan hätään ja kahvin kanssa olen ottanut pienen palan ruisleipää. Sallin myös itselleni silloin tällöin (ei joka päivä) pienen lakupötkön. Laku auttaa vatsantoimintaa, joten ei ole ihan kauhea asia.

Kyllä tämä tästä. Kaapissa ei ole ruokaa, joten kotona ei voi huomaamattaan napostella. Lähin ruokakaappi, jossa voin käydä on parin kilometrin päässä. Luojalle kiitos vanhemmista. Eikä tätä kestä kuin pari viikkoa, pari viikkoa seisoo vaikka päällään. Smile

Kiitos, tämä helpotti selkeyttämään omia ajatuksia. pig

Terhikki

Viesti kirjoittaja Tirlittan Su Marras 01, 2009 5:51 am

Oletko kokeillut Terhikki jo kaikki Nutrilet-patukat? Siis se soppahan on niin kamalaa, ettei sitä kauaa pysty syömään, mutta minä ihan ihastuin Nutriletin "karamellipatukkaan". Pitää hyvin nälän loitolla ja on HYVÄÄ! Vai onkohan mun makuaisti jo ihan turta???

Tirlittan

Viestien lukumäärä : 117
Registration date : 13.09.2009

Viesti kirjoittaja sörkänsalli Ma Marras 02, 2009 4:27 pm

Terhikki, otan osaa pussikeittoinhoon, mulla on nyt reilut kaksi viikkoa takana ENE-rumbaa ja vielä olisi viikko jäljellä.

Itsellä reilun viikon päästä pussikeitto alkoi tulemaan jo korvista ulos ja pälli oli kireällä. Painokin tippui vajaassa kahdessa viikossa jotain 2kg. Päätin että nyt ei kestä, ja lisäsin ruokavalioon pussien lisäksi päivässä 2-4 riisikakkua päällystettynä salaatinlehdillä ja viipaleella kevytkalkkunaleikettä. Nam! (vajaa 40cal/leipä) Mieli parani, ja paino lähti laskuun, nyt on -6kg. Mutta tämä on siis vain oma kokemukseni, en varsinaisesti lähde suosittelemaan kellekkään kalorien kasvattamista, mutta mulletuo 500 ckal nyt vaan oli ihan liian vähän vissiin.

sörkänsalli

Viestien lukumäärä : 83
Registration date : 06.10.2009

Viesti kirjoittaja Terhikki Ti Marras 03, 2009 4:06 am

Silloin, kun Nutrilet patukat oli uusia laihdutin niillä yli 20 kiloa. Nyt ostin sen myslinnäköisen patukan, en vielä rohjennut syödä. Huomenna töissä kokeilen uppoaisiko. Minä en pidä niistä kiinteistä suklaisista patukoista, niissä on jotain mikä tökkää. Voisi tietysti kokeilla pilkkoa pieniksi kuutioiksi ja laittaa jääkaappiin. Pieniä paloja voisi sitten nappaili, kuin karkkeja.

Töissä syön kaksi pussiruokaa ja illalla salaatteja ja paistettuja wok vihanneksia yms. Joukkoon olen laittanut raejuustoa, fetajuustoa tai tonnikalaa. Salaattikastiketta mielen mukaan. En ole kauheasti kaloreita laskenut, mutta rasvaa ja hiilareita vältän.

Terhikki

Viesti kirjoittaja Terhikki Ti Marras 03, 2009 4:09 am

Niin siis ENE-ryhmässä silloin tein samalla lailla, piti vain huolehtia että saa tarpeeksi proteiinia.

Modifast kahvi on melkeinpä hyvää, mutta sitä ei ole paikallisessa apteekissa. Täältä ei löydy myöskään Nutrifastin Lattea, jonka oletan olevan syötävää. Nutrifast päärynä on aika kauheaa, mutta menee kun nopeasti juo.

Tsemppiä kaikille kitukuurilaisille, siitä se sitten pahenee, ennen kuin hyväksi muuttuu. Laughing

Terhikki

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ti Marras 03, 2009 1:07 pm

MOI TERHIKKI!

Pyydä apteekkias tilamaan haluamaasi tuotetta.....varmaan homma hoituu.....toimii ainakin täällä perämettässä! Laughing

tsemppiä!

Tepa43
Tepa43

Viesti kirjoittaja Terhikki Ma Marras 30, 2009 4:00 am

Viimeistä viikkoa viedään. Leikkuriaikani siis muuttui ja uusi aika on 7.12. Viikonloppuna on syöty "jouluateria" ja kaikkea muuta herkkua.

Meni tämä aika sitten kuitenkin nopeasti, onneksi töissä on ollut kiire. Nutriletti yms muita mömmöjä meinaan jatkaa vielä arkisin töissä. Vaikka ravitsemusterapeutti sanoikin, että viimeisellä viikolla saa syödä normaalisti.

Jos söisin normaalisti tietäen, etten ikinä enää syö niin, lihoisin varmasti kymmenen kiloa. Joten turvatakseni leikkaukseen pääsyn päätin jatkaa osa Nutrailua. Viikon sitä seisoo vaikka päällään, jos on pakko.

Tsemppiä kaikille "tuskailijoille".

Terhikki

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ma Marras 30, 2009 10:58 am

MOI!
Iteltä meni nilkka eilen kuului vaan paukahdus ja nut mennääm kepeillä eteenpäin!
Aamulla klo: 8.20 on aika ultraan...toivottavasti ei löydy mitään leikkattavaa!
Pelkään jos löytyy niin toi GBP-leikkaus varmaan siirtyy.No sen kuulee sit aamupäiväl kui ämmäl käy!

Mullakin ois nyt Nutri kuurin ekä päivä.......Porin PIG &PAY kaupas maksaa muuten nuo nutrit 12,35€ ja kanakeittoo sa kolme laatikkoo 30€!
En tiedä onko noita kauppoja ympäri Suomee......toivottavasti!

Niiin .......mullakin oli kinkun syömis juhlat nyt viikonloppuna!
Hyvää oli!

Tsemppiii kaikille!

Tepa43
Tepa43

Viesti kirjoittaja Mama XXL Ti Joulu 01, 2009 8:20 pm

Heissan, Terhikki meillä on sitten sama leikkuupäivä,joko on ruvennut jänskättää tuleva operaatio?Itse en vielä oikein tiedosta,että leikkaus on jo ensi viikolla.Eilen olin tulotarkatuksessa Tyksissä,tapasin nukkumaijan ja sairaanhoitajan myöskin.Ja sain tietää leikkaustyypinkin,tehdään sleeve.Tiedätkö kumpi sulle tehdään?Tsemppiä "kituiluun" sullekkin ja leikkaukseen myöskin!

Tepalle43,koitahan saada jalka kuntoon,että olet kovassa iskussa sitten 15.12!Paranemisia! sunny
Mama XXL
Mama XXL

Viestien lukumäärä : 71
Registration date : 29.08.2009

Viesti kirjoittaja Terhikki La Joulu 12, 2009 4:02 am

Maanantaina 6.30 Peijaksessa ja 8 oltiin jo leikkurissa. Matkalla saliin alkoi vasta jännitys ja kädet vähän hikosi.

Kroppa ei tykännyt nukutusaineista ja olin ihan kanttuvei koko maanantain ja vielä tiistaina aamullakin. drunken Ti aamupäivällä pääsin tarkkailusta, omin jaloin, käytävän toiselle puolelle päivystykseen kaikenmaailman mittareilla ja letkuilla varustettuna. Ti iltana tuntui siltä, että elämä voittaa ja ke aamuna olin jo valmis mihin vain. Osastolle mahduin kuitenkin vasta to aamupäivällä ja tänään pääsinkin jo kotiin. cheers

Olo on hieno. Ei ole ollut kipuja, huimausta tms, kun alun pahoinvoinnista yms. selvittiin. Tänään sain jo ongelmitta 2000 ml syötyö/juotua. Pitää vain muistaa aloittaa tankkaaminen heti aamusta, että ehtii.

Lääkärin luvan kanssa viikonloppuna koiranäyttelyihin. lol!

Mitäs Mama XXL? Menikö kaikki hyvin?

Terhikki

Viesti kirjoittaja Tepa43 La Joulu 12, 2009 4:07 am

ONNEEE TERHIKKI!

TSEMPPII JATKOOOOON!

T: TEPA 43
Tepa43
Tepa43

Viesti kirjoittaja Tirlittan La Joulu 12, 2009 4:43 am

hienosti on sullakin mennyt Terhikki, onnittelut operaatiosta! On se vaan jännä, kuinka eri tavalla ihmiset reagoi nukutuksessa käytettäviin aineisiin. Pulssissa kyllä panostivat aivan erityisesti siihen pahoinvoinnin torjuntaan, koska yökkiminen kipeän massun kanssa ei ole oikein herkkua. Anestesiologi sanoikin, että heillä on käytössä kaikkein tehokkaimmat pahointivointilääkkeet, eli ne, joita käytetään syöpähoitojen yhteydessä. Tosin taitaa ne samat olla Peijaksessa, vai säästäisivätköhän siinä kohdin???

Pahin on kuitenkin ohitse, ja tästä eteenpäin se on vaan eteenpäin menoa! Ja lykkyä koiranäyttelyyn myös! Muista ottaa jukurttijuomia tai muita mukaan, koska aika äkkiä iskee heikotus, jos ei ole syönyt hetkeen!

Tirlittan

Viestien lukumäärä : 117
Registration date : 13.09.2009

Viesti kirjoittaja Terhikki Ti Maalis 02, 2010 3:13 pm

Tähän kohtaan liitämme muutamat Jorma Uotisen kisatuuletukset.

2,5 vuotta ja -50kg
Leikkauksen jälkeen mennyt reilu 15 kiloa.

Terhikki

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla: