Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

NettaMaria vauhdillaleikkaukseen

+10
Tötterö
Minttu 76
MatamiMimmi
chrissy
annukka1955
meevin
Eija-Stiina
trintilla
Tuplanainen
NettaMaria
14 posters

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Siirry alas

NettaMaria vauhdillaleikkaukseen - Sivu 2 Empty Vs: NettaMaria vauhdillaleikkaukseen

Viesti kirjoittaja Tötterö Ma Helmi 24, 2014 11:35 pm

Paljon onnea matkaan NettaMaria! Voihan se olla, että unet jää vähiin....  sunny 

Tötterö

Viestien lukumäärä : 141
Registration date : 07.10.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

NettaMaria vauhdillaleikkaukseen - Sivu 2 Empty Vs: NettaMaria vauhdillaleikkaukseen

Viesti kirjoittaja NettaMaria Ma Helmi 24, 2014 11:47 pm

Paljon kiitoksia kannustuksesta ja neuvoista Pellukka, Palleroinen, Chrissy, trintilla, Tötterö, Viipe, Minttu76, Tuplanainen, MatamiMimmi ja annukka1955. Olen saanut korvaamatonta vertaistukea teiltä tällä palstalla. Palataan astialle.... fileroinnin jälkeen  affraid cheers 

NettaMaria

Viestien lukumäärä : 43
Ikä : 66
Registration date : 29.01.2014

Viesti kirjoittaja Tötterö Ti Helmi 25, 2014 12:00 am

Fileroinnin!!!!  Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy 

Tötterö

Viesti kirjoittaja laskipantteri Ti Helmi 25, 2014 4:10 pm

Moi NettaMaria plus muut

Täällä myös toinen vantaalainen pikavauhdilla leikkaukseen menijä. Asian päätin (pitkän pohdinnan jälkeen) tammikuussa ja leikkausaika nyt parin viikon päästä.

Menetkö Bariatric Servicen kautta? Itse olen menossa sitä kautta. Kerrothan kaikki kokemukset?Smile Itseäni nimitäin jännittää todella paljon vaikkakin lääkäri jota kävin etukäteen tapaamassa, vaikutti todella mukavalta ja osaavalta.

Sulla lähtöpaino 30 kg vähemmän kun mulla ja itselläni ene-hommat olleet käynnissä vasta nyt toista viikkoa. Lääkäri ei kyllä vaatinut mitään kummempia tiputuksia, mutta ajattelin myös itse, että jos nyt edes muutaman kilon saisi pois. Sitäkin jo ehtinyt miettimään, että heivaako ne mut takasi lauttaan leikkaamattomana jos paha rasvoittunut maksa..

hui hui.. Smile

laskipantteri

Viestien lukumäärä : 11
Registration date : 19.02.2014

Viesti kirjoittaja Palleroinen Ti Helmi 25, 2014 5:14 pm

Hurjasti onnea matkaan NettaMaria!! Täällä ollaan peukut pystyssä ja odotellaan pikkumasuisen kuulumisia Smile
Palleroinen
Palleroinen

Viestien lukumäärä : 157
Registration date : 21.11.2009

Viesti kirjoittaja MatamiMimmi Ti Helmi 25, 2014 6:10 pm

Tsemppiä!!!!! Toivoisin kuulevani jossain vaiheessa mitä kautta menit, tai missä leikkaus suoritettiin , ja paljonko kustansi... Kun eihämn tässä vielä tiiä mitä tulee tapahtumaan...  Rolling Eyes 

MatamiMimmi

Viestien lukumäärä : 88
Registration date : 17.02.2014

Viesti kirjoittaja NettaMaria To Helmi 27, 2014 1:20 am

Täällä ollaan, edelleen sairaalassa mutta erittäin hyvässä voinnissa - uuden pikkumasun kanssa  Very Happy  Very Happy  Very Happy  cheers . Leikkauksesta on kulunut noin 27 tuntia ja kaikki on mennyt jopa paremmin kuin odotin. Nyt käy vähän täällä aika pitkäksi, mutta täällä pidetään ne 3 yötä vaikka olisi kuinka hyvin toipunut. Olen valmis suosittelemaan tätä vaihtoehtoa tähänastisen kokemukseni myötä.... palaillaan palstoille tarkemman selonteon merkeissä cheers 

NettaMaria

Viesti kirjoittaja laskipantteri To Helmi 27, 2014 1:30 am

Hienoa hienoa! Itseäni tuleva leikkaus jännittää päivä päivältä enemmän. Jäänkin siis odottelemaan hyvin yksityiskohtaista kertomusta ja myös vinkkejä, mitä sairaalaan mukaan jne:)

laskipantteri

Viesti kirjoittaja Tuplanainen To Helmi 27, 2014 4:15 am

Onnea ja pikaista toipumista ! cheers
Tuplanainen
Tuplanainen

Viestien lukumäärä : 250
Registration date : 04.06.2013

Viesti kirjoittaja Pellukka To Helmi 27, 2014 10:21 am

Onnea pikkumasusta, kuulumisia odotellaan täällä...  cheers 
Pellukka
Pellukka

Viestien lukumäärä : 303
Registration date : 29.08.2012

Viesti kirjoittaja Tötterö To Helmi 27, 2014 11:29 am

Hienoa kuulla, että kaikki on mennyt hyvin!  cheers 

Tötterö

Viesti kirjoittaja Eija-Stiina To Helmi 27, 2014 2:33 pm

Onnea pikkumasusta ja hienoa että kaikki on hyvin.  flower 

Eija-Stiina

Viestien lukumäärä : 288
Registration date : 27.06.2012

Viesti kirjoittaja meevin To Helmi 27, 2014 4:24 pm

Onnea täältäkin

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Registration date : 21.11.2012

Viesti kirjoittaja NettaMaria To Helmi 27, 2014 5:20 pm

Tästä se uusi elämä pikkumasuisena alkaa... opetellaan juomaan  Rolling Eyes 
Kipuja ei ole, mitä nyt vatsa on vähän hellä. Huomenna kotiin  Very Happy Very Happy Very Happy cheers 

NettaMaria

Viesti kirjoittaja Käivelö To Helmi 27, 2014 8:00 pm

Onnea ja pikaista paranemista =)

Käivelö

Viestien lukumäärä : 27
Registration date : 29.11.2013

Viesti kirjoittaja NettaMaria La Maalis 01, 2014 12:38 am

Kotona, viimeinkin  Very Happy Matka meni hyvin, saatettiin lähtöportille asti. Nyt alkaa opettelu, juominen sujuu jo aika mukavasti, seuraava haaste on soseet ja säännölliset ruokaajat sekä riittävästi proteiineja. Pikkuhiljaa se lähtee  Very Happy Very Happy Very Happy 

NettaMaria

Viesti kirjoittaja NettaMaria Su Maalis 02, 2014 12:17 am

Kerron vähän leikkauspolustani:
Leikkaukseen hakeuduin siis Bariatric Servicen internet-sivujen kautta. Lähetin kyselykaavakkeen ja paluupostissa sain seuraavana päivänä myönteisen leikkauspäätöksen.
Kävimme sähköpostikirjeenvaihtoa koordinaattori Merle Saarevälin kanssa leikkaukseen liittyvistä asioista.
Leikkaus maksoi 6500 euroa. Sain käteisalennusta 5 % joten hinnaksi jäi 6185 euroa,jonka maksoin viikkoa ennen leikkausta.
Mitään dieetti ja painonpudotusvaatimuksia minulle ei asetettu, mutta eneilin 2 vk ennen leikkausta lähinnä maksan rasvaisuuden vähentämiseksi.
Lähdin tiistai-aamuna Tallinnaan, edellisestä illasta asti olin syömättä ja 7 jälkeen aamulla juomatta (no, vähän vettä).
Satamassa minua oltiin vastassa ja sairaalaan päästyämme otettiin verikokeet ja EKG. Myös leikkaava lääkäri Ilmar Kaur kävi keskustelemassa.
Gastoroskopia oli vasta n. puoli kolme, joten siinä jäi vähän luppoaikaa. (lukemista mukaan). Gastroskopia oli helpoin ja nopein mitä minulle on tehty. Sain suihkeena kurkkupuudutteen ja laskimoon lihasrelaksanttia.
Leikkaussaliin lähdettiin n. klo 16 ja siellä vielä anestesilääkäri kyseli aikaisemmista nukutuksista. Ensimmäisiä havaintoja leikkauksen jälkeen heräämössä n.klo 18 ja klo 19 minut siirrettiin takaisin osastolle. Kipuja ei ollut, mutta hiukan jano ja suu kuivana.
Liikkeelle lähdin kahden hoitajan saattaman joskus yön aikana WC:n, ei huimausta eikä pahoinvointia.
Aamulla tippa otettiin pois ja lähdin kahvioon ostamaan kahvia (lääkärin luvalla) ja kävin tupakalla, ensimmäinen reissu sujui hyvin, vaikka vähän jännitinkin.
Ensimmäisenä leikkauksen jälkeisenä päivänä oli tavoitteena juoda vähintään 1 litra. Se onnistui, vaikkakin hitaasti.
Toisena leikkauksen jälkeisenä päivänä kävi ravitsemusterapeutti, jonka kanssa kävimme ruokailuasiat läpi.
Tämän jälkeen olo sairaalassa oli vähän ajan tappamista, koska vointi oli hyvä ja oli liikkeellä jatkuvasti.
Lääkäriltä sain reseptit ja ostin lääkkeet Tallinnasta, koska ne on siellä paljon halvempia. Lisäksi epikriisin sekä viroksi että suomeksi jossa on myös seurantalabra-asiat selvitelty.
Jos on jotain kysyttävää aiheesta, vastaan mielelläni tällä palstalla.
P.S. Tänään, neljäntenä päivänä leikkauksesta kävin kävelemässä hissukseen 1,6km.  cheers

NettaMaria

Viesti kirjoittaja MatamiMimmi Su Maalis 02, 2014 6:19 am

bounce  huippua!!!!!!

mainitsit tuolla 5% käteisalennuksen, olisiko tuota kautta voinut saada myös jonkin sortin "rahoituksen" asialle? Odotan yhä ensimmäistä lääkärireissua, jolla otan sen ensiimäoisen askeleen, eli puheeksi. AIka on jo varattuna  Rolling Eyes  Ja mitään en vielä mihinkään suuntaan tiedä...

Kuinka kauan pitää varoa nostamisia tms, vai pitääkö? mistä tietää että haava sisällä on parantunut? koska voi alkaa liikkua normaalisti?  Rolling Eyes 

MatamiMimmi

Viestien lukumäärä : 88
Registration date : 17.02.2014

Viesti kirjoittaja NettaMaria Su Maalis 02, 2014 11:42 am

Hei MatamiMimmi ja muut! Very Happy 

Rahoituksesta, jotenkin sen pystyy sinne hoitamaan pienemmissä erissä, mutta siitä minulla ei ole tarkempaa tietoa, kannattaa kysyä.
Nostamista on syytä varoa ensimmäisen kuukauden ajan max. 6 kg mikäli oikein ymmärsin. Samoin kuntosaliharjoittelun voi alkaa kuukauden päästä, omaa kroppaansa kuunnellen painojen suhteen.
Normaalin arkiliikunnan ja kevyen lenkkeilyn voi aloittaa oman voinnin mukaan (olen jo aloittanut  bounce ).
Sisäisten haavojen paranemisaikataulua en tiedä, mutta ulkoiset haavat paranevat nopeasti, minullakin on vain pienet laastarit päällä, etteivät tartu kiinni mihinkään. Niistäkin voi luopua viikon kuluttua leikkauksesta. Haavat on ommeltu ns. plastiikkakirurgisesti, joten ne on hyvin huomaamattomia ja tosi pieniä  Very Happy . Paljon onnea tulevalle leikkaukselle, missä se sitten tapahtuneekin cheers 

NettaMaria

Viesti kirjoittaja NettaMaria Ke Maalis 05, 2014 12:05 am

Täällä vietetään jo synttäreitä, pikkumasu täyttää tänään viikon.  cheers  Sen kunniaksi bataattisosekeittoa 150 g ja 3 km:n lenkki rauhallista kävelyä  bounce . Toipumisia Mintulle  Very Happy Very Happy Very Happy 

NettaMaria

Viesti kirjoittaja laskipantteri To Maalis 20, 2014 2:41 pm

Moi NettaMaria. Miten sulla on mennyt? Itse pääsin pois sairaalasta viime viikon keskiviikkona ja olen ollut jotenkin ihmeen yllättynyt siitä, miten helppoa on ollut. Viime viikko meni ehkä vähän kipuillessa leikkauksen jäljiltä (olkapääpistos), mutta syöminen/juominen ei oikeastaan tuota mitään ongelmia. Olen syönyt soseita ja kokeillut jo pehmeitä ruokia. Ensi viikkoa odotan kuin kuuta nousevaa, että voin maistaa voileipääSmile Painokin tippui itsellä noin nelisen kiloa ekalla viikolla. Ensi viikolla pitäisi palata töihin.

laskipantteri

Viesti kirjoittaja NettaMaria Pe Maalis 21, 2014 2:28 pm

Hei laskipantteri ja muut!
Minulla on toipuminen sujunut erittäin hyvin, vielä ei ole tullut minkäänlaisia ongelmia vastaan. Nyt on kulunut 3,5 vk leikkauksesta. Pikkuhiljaa tässä laajennan ja monipuolistan ruokavaliota. Yhtään dumpingia en ole vielä kokenut (koputtaa puuta). Paino on nyt jymähtänyt paikoilleen, eikä ole juurikaan pudonnut 1,5 vk:n aikana. No, siitä se pikkuhiljaa taas laskee... Ulkoilemassa olen käynyt joka päivä noin 3-4,5 km lenkillä cheers .
Vesi menee hyvin alas samoin kaikki muu ja proteiinit olen saanut nostettua suositusten mukaan noin 1 g/painokilo. Seuraavaksi on ohjelmassa suuntautua takasin töihin ja saada siellä ruokailut sujumaan, vaatii hiukan suunnittelua ja omia eväitä scratch .
Hyviä eneilyjä ja toipumisia kaikille kohtalotovereille  sunny 

NettaMaria

Viesti kirjoittaja annukka1955 Ti Huhti 01, 2014 5:04 am

Hei Nettamaria!
Onnee hyvin menneen leikkauksen vuoksi ja nyt pääset sitten laihtumaan uudella masulla varustettuna. Ja hyvinhän se onkin Sinulla alkanut joten toivottelen jatkoonkin tsemppiä.
Minun kuulumiset voit lukea omasta kohdastani niin en tarvi uudelleen niitä kirjootella. Vointeja ja hyvää kevättä!

annukka1955

Viestien lukumäärä : 219
Registration date : 21.07.2013

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa