Tallukan leikkaus 27.11.2013
+7
Pellukka
Ananaz
Nanne Napaneera
Tuplanainen
meevin
Eija-Stiina
Tallukka
11 posters
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Tallukan leikkaus 27.11.2013
Näin se on aika kulunut, reilu puolitoista vuotta siitä kun sain työterveyslääkäriltä lähetteen GBP-leikkaukseen ja huomenna olisi edessä esikäynti Vaasan keskussairaalassa ja leikkauspäivä sitten ensi keskiviikkona. ENEllä olen saanut pudotettua painoa n. 7kg. Onko muita, joilla on leikkaus Vaasassa keskiviikkona?
Tallukka- Viestien lukumäärä : 31
Registration date : 25.09.2012
Vs: Tallukan leikkaus 27.11.2013
Leikkaus meni hyvin, vähän kipuja alavatsassa mutta muuten kaikki OK. Vähän oon keittoa ja jugurttia maistellut ja vettä tietysti. Kaikki on uponnut ihan hyvin. Odottelen isäntää parin tunnin päästä hakemaan kotiin
Onnea uuden masun johdosta ja hyviä toipumisia
Eija-Stiina- Viestien lukumäärä : 288
Registration date : 27.06.2012
Toipumisia täältäkin, perässä tullaan..
meevin- Viestien lukumäärä : 517
Registration date : 21.11.2012
Onnea pikkumasusta!
Tuplanainen- Viestien lukumäärä : 250
Registration date : 04.06.2013
Toipumisia läksi täältähin!
Nanne Napaneera- Viestien lukumäärä : 516
Registration date : 16.01.2013
Kiva kuulla, että kaikki meni hyvin ja pääsit pian kotiin!
Minä olen menossa leikkaukseen ensi maanantaina 2.12., joten tullaan kulkemaan yhteisiä polkuja.
Minä olen menossa leikkaukseen ensi maanantaina 2.12., joten tullaan kulkemaan yhteisiä polkuja.
Ananaz- Viestien lukumäärä : 16
Registration date : 01.10.2013
Kiitos kiitos Kotona on nukuttu nyt omassa sängyssä yksi yö ja kylläpä se uni maistuikin, oli sen verran pätkittäistä se nukkuminen sairaalassa pumppusukkien hurinassa ja hoitsujen häiritessä milloin minkäkin mittauksen kans Tänään on mennyt alas vettä ja sairaalan reseptillä hankittua protskujuomaa pitkin päivää vähän kerrallaan. Jotain pureskeltavaa kyllä tekisi mieli
Meevin ja Ananaz: tsemppiä tulevaan koitokseen!
Meevin ja Ananaz: tsemppiä tulevaan koitokseen!
Kiitos Tallukka! Enää viikonloppu ja sitten onkin jo minun vuoroni
Niin, ja tsemppiä sinulle kotiutumiseen ja uuteen ruokailuun
Onnea uudesta pikkumasusta ja toipumiseen tsemppiä
Pellukka- Viestien lukumäärä : 303
Registration date : 29.08.2012
Hei Ananaz, missä sinut leikataan? Jos lahdessa niin ollaan sitten samaan aikaan samassa paikassa...
meevin- Viestien lukumäärä : 517
Registration date : 21.11.2012
Onnea ja toipumisia =)
Käivelö- Viestien lukumäärä : 27
Registration date : 29.11.2013
Hei meevin!
Minua ei leikata Lahdessa, vaan olen menossa Tallinnaan.
Minua ei leikata Lahdessa, vaan olen menossa Tallinnaan.
Tallukka: Monenko aikaa sut on leikattu? Mun äiti oli samana päivänä vaasas ohituksessa. Oottekohan ollu heräämös samaan aikaan:D Äiti pääs tosin vasta pe kotiin.
chrissy- Viestien lukumäärä : 87
Registration date : 27.06.2013
Hei Chrissy! Minut leikattiin kolmen porukasta viimeisenä, iltapäivällä siinä yhden jälkeen. Osastolle pääsin ilta-kuuden jälkeen. Sun äiti oli sitten varmaan mun huonekaverina :)Ainakin hän jäi vielä toiseksi päiväksi kun minä lähdin torstaina ja kolmas meistä lähti myös torstaina. Miten hän on toipunut? Kerro terveisiä ja vinkkaa tästä palstasta jos hän ei ole vielä mukana.
Kiitos vielä kaikille onnitteluista! Hyvin olen toipunut, sosemuotoista ruokaa menee reilun desin kokoisia annoksia ja vettäkin jo yli litra päivässä. Aamuisin syön kaurapuuroa+Valion luumu-rusinakeittoa (nam). Suolaiseksi jotain sosekeittoa tai muuta soseutettua ruokaa, lihaa tai leipää en vielä ole uskaltautunut maistamaan. Välipalaksi jugurttia tai rahkaa johon olen sekoittanut vähän mehutiivistettä ja pakasteesta muutaman mansikan. Kipuja ei ole enää minkäänlaisia ja vatsakin on alkanut toimimaan kun pystyn juomaan vettä riittävästi. Paino on pudonnut leikkauksen jälkeen n. 2kg eli ihan kivasti on alkanut tämä uusi elämä. Huomenna pitäis käydä työterveydessä ottaan tikit pois. Toivottavasti on parantuneet kunnolla, ettei ala vuotamaan tai muuta ikävää. Hyvää itsenäisyyspäivää ja joulun odotusta itse kullekin
Oon vinkannu palstasta et katotaan saako aikaseks kirjautua. Nyt on menny jo ihan hyvin, vaikka alkuun näytti heikommalle. Suolinesteitä oli päässy valumaan ja siks antibioottia vielä sai.
Perjantaina sit pääs kotiin. äiti on semmonen et se on yleensä kahta kipeempi kuin moni muu kaikkien operaatioiden , eikä tämäKÄÄN ollut poikkeus:D
Kahvi on kuulemma ekan kerran maistettuna pahaa mikä on todella jännää koska meillä kotona on aina pannu päällä Nukuttu on ihan mukavasti ja jopa kyljellään.
Kerron terkut!
Perjantaina sit pääs kotiin. äiti on semmonen et se on yleensä kahta kipeempi kuin moni muu kaikkien operaatioiden , eikä tämäKÄÄN ollut poikkeus:D
Kahvi on kuulemma ekan kerran maistettuna pahaa mikä on todella jännää koska meillä kotona on aina pannu päällä Nukuttu on ihan mukavasti ja jopa kyljellään.
Kerron terkut!
chrissy- Viestien lukumäärä : 87
Registration date : 27.06.2013
Minä olen kyllä vähän kahvia maistellut ja ihan samalta se mun suussa maistui kuin ennenkin. Just äsken maistoin kahvin kans pienen palan sitruunapullaa ja ihan hyvin meni sekin alas 05.12.2013 .
No nyt on itsenäisyys päivän kunniaksi maisteltu vähän kaikenlaista: kahvin kans pienet nokareet kanelimunkkia ja kääretorttua, päivällisellä perunamuusia, jauhelihaa ja kanaa ja iltapalaksi jälkiuunileivän pala minilättan kera. Ja pitihän sitä muutama siemaus skumppaakin kokeilla. Kaikki meni sujuvasti alas ja maistui hyvältä. Onkohan mua leikattu ollenkaan ;-)
Onpas aika vierähtänyt... joulu oli ja meni ja taas on arki käsillä. Masu pienenee hitaasti mutta varmasti. Leikkauksesta on nyt n. 8 viikkoa ja suurinpiirtein saman verran on myös kiloja kadonnut eli kilo/viikko -vauhtia tässä mennään ja ihan hyvä niin. Kokonaispudotus ENEn kanssa on n. 16 kg . Kaikenlainen ruoka ja juoma maistuu entiseen tapaan, mutta huomattavasti pienempinä annoksina kuin ennen. Dumpinkia ei ole ollut vaikka välillä tuleekin vanhasta muistista tai ahneuttaan syötyä liikaa. Silloin on todellä ähky ja raskas olo puolisen tuntia, jonka jälkeen vähitellen helpottaa. Jonkin verran olen saanut liikuntaharrastustakin elvytettyä: kerran viikossa käyn salilla ja 2-3 kertaa viikossa lenkillä tai sitten juoksumatolla jos keli ei anna myöten mennä ulos. Mukavaa talven jatkoa kaikille
Todella hienoja uutisia! Tuo kilo per viikko kuulostaa tosi hyvältä.
Palleroinen- Viestien lukumäärä : 157
Registration date : 21.11.2009
Päivitetäänpä taas pitkästä aikaa uutisia tännekin. Just ennen juhannusta kävin 6kk kontrollissa ravitsemusterapeutilla. Paino silloin 105,9 kg ja kaikki labra-arvot kohillaan. Proteiinit oli alarajalla, joten maitotuotteita ja kananmunaa pitäisi ruokavalioon lisätä. Lihaa, juustoa ja leipää menee jo riittävästi sekä normi kotiruokaa noin muutenkin ylipäätään. Eilen kotivaaka näytti lukemia 104,4 kg eli leikkauksesta on nyt pudonnut -20,2 kg ja ENEn kanssa tasan -28 kg . Pikkuhiljaa on siis alaspäin menty, viimeiset 1,5 kk tosin ollut jumia, nyt sitten oli taas 1kg humpsahtanut jonnekin. Hieno juttu jos taas alkaa pitkän jumin jälkeen vähitellen paino hilautua alaspäin ja ne kaksinumeroiset lukematkin häämöttää. Ongelmia ei syömisten tai juomisten kanssa ole ollut. Vointi on erinomainen ja mieli hyvä. Aurinkoista kesää kaikille palstalaisille
Nyt se on sitten tapahtunut: vaaka näytti eilen eka kertaa herra ties kuinka moneen vuoteen (vuosikymmeneen) kaksinumeroisia lukuja: 99,8 kg eli kokonaispudotus nyt -32,6 kg. Vaatekoko on pienentynyt koosta XXL/50-52 kokoihin L/44-46 .
Tokihan matkaa vielä on ja paino saisi pudota mielellään vielä saman verran lisää, mutta pikkuhiljaa hyvillä mielin tässä porskutetaan eteenpäin. Hyvää syksyn jatkoa kaikille .
Tokihan matkaa vielä on ja paino saisi pudota mielellään vielä saman verran lisää, mutta pikkuhiljaa hyvillä mielin tässä porskutetaan eteenpäin. Hyvää syksyn jatkoa kaikille .
Huippua Tallukka! Onnea!
Tsemppiä jatkoon! <3
Tsemppiä jatkoon! <3
HyeeNa!- Viestien lukumäärä : 985
Registration date : 26.08.2011
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Similar topics
» Leikkaus 30.1.2013 TAYS
» Huomen olis leikkaus!---kotona taas leikkaus onnistui!
» 6 viikon Superdieetti 6.5.2013
» Huomen olis leikkaus!---kotona taas leikkaus onnistui!
» 6 viikon Superdieetti 6.5.2013
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa