Miten kauan kokeista leikkaukseen?
+4
meevin
chrissy
Pellukka
Ananaz
8 posters
Miten kauan kokeista leikkaukseen?
Yksityislääkäri, joka on myös tehnyt ohitusleikkaus saa, teki lähetteen keskussairaalaan ihan vast'ikään ja tänään posti toi kutsun labrakokeisiin (verikokeet + kakkanäyte) kuukauden kuluttua ja EKG, lääkärin tapaaminen yms. Keskussairaalassa siitä kahden viikon kuluttua. Eli kaikki tämä vielä ennen joulua
Miten kauan teillä on kestänyt leikkaukseen pääseminen kokeiden ottamisen jälkeen? Itse mietin, ettei kaikki ihan hirveän pitkää aikaa voi noista kokeista mennä, ettei arvot vallan ehdi muuttua (jos siis nyt ok). :bounce:Melkein(kö) olen innoissani!
Miten kauan teillä on kestänyt leikkaukseen pääseminen kokeiden ottamisen jälkeen? Itse mietin, ettei kaikki ihan hirveän pitkää aikaa voi noista kokeista mennä, ettei arvot vallan ehdi muuttua (jos siis nyt ok). :bounce:Melkein(kö) olen innoissani!
Ananaz- Viestien lukumäärä : 16
Registration date : 01.10.2013
Vs: Miten kauan kokeista leikkaukseen?
Onko lääkäri kirurgi vai mikä? Oliko siellä jossain mainintaa ravitsemussuunnittelijan tapaamisesta?
Mä kävin silleen, että omassa terkassa nippu labroja ja kakkelinäyte, sitten parin vkon päästä lääkärin vo:lle ekg:n kautta, se lääkäri laitto ravitsemussuunnittelijalle... jne.jne.
Mä kävin silleen, että omassa terkassa nippu labroja ja kakkelinäyte, sitten parin vkon päästä lääkärin vo:lle ekg:n kautta, se lääkäri laitto ravitsemussuunnittelijalle... jne.jne.
Pellukka- Viestien lukumäärä : 303
Registration date : 29.08.2012
Voi kökkö
Eli hyvinkin voi mennä vuosi, ennenkuin leikkaukseen pääsee. Oliko sinulla Pellukka, aikaisempia painonpudotusyrityksiä?
Eli hyvinkin voi mennä vuosi, ennenkuin leikkaukseen pääsee. Oliko sinulla Pellukka, aikaisempia painonpudotusyrityksiä?
Oli joo silleen, että meitin omassa terkassa kävin säännöllisesti lääkärin ja terkan valvonnassa painon tiimoilta... plus pakolliset painonvartijat ynnä muut... ne samat mitä kaikki on käyny
Elikäs niinku aattelinkin... jos haluu nopeesti leikkuuseen, pitää mennä kokonaan yksityisen kautta, mutta yksityinen lääkäri voi laittaa lähetteen keskarille, jolloin systeemit menee samaan janaan muiden kanssa. Leikkaukseen keskarilla tarvitaan OBE-tiimin päätös. Mutta jos käy hyvä tuuri voi ajat tulla nopeestikin tai niinku mulla, menee ikä ja terveys....
Elikäs niinku aattelinkin... jos haluu nopeesti leikkuuseen, pitää mennä kokonaan yksityisen kautta, mutta yksityinen lääkäri voi laittaa lähetteen keskarille, jolloin systeemit menee samaan janaan muiden kanssa. Leikkaukseen keskarilla tarvitaan OBE-tiimin päätös. Mutta jos käy hyvä tuuri voi ajat tulla nopeestikin tai niinku mulla, menee ikä ja terveys....
Olen pitkään suunnitellut tätä leikkausta ja yhtenä vaihtoehtona voisi olla myös leikkauttaminen Tallinnassa. Nyt ehdin vaan innostua, että jospa sittenkin pääsisi kohtuullisella aikataululla julkiselle puolelle
Mulla meni niin et kesäkuussa lähete ja 30.8 labrat+helico+ ekg. 11.9 aika sis.taudeille. 11.10 sokerirasitus ( koska sain korkeet pisteet diabetes-kyselyssä) 18.10 ravitsemusterapeutti.--> 13.11 OBE-tiimin palaveri ( ne on kerran kuussa ) ja päätös kirurgille menosta. Tähän mennes kaikki on menny nopeesti ja nyt alkaa se odotus.
Jos pääsen kirran jonoon niin sinne ajat voiki venyä helmi-maaliskuulle koska yks kirurgi on ollu pitkällä saikulla. Ja sit siitä se aika leikkaukseen. noihin kahteen viimeseen saattaa kulua reilustikkin yli puoli vuotta, pahimmassa se vuosi. Mullaki PHKS on leikkuupaikkana.
Jos pääsen kirran jonoon niin sinne ajat voiki venyä helmi-maaliskuulle koska yks kirurgi on ollu pitkällä saikulla. Ja sit siitä se aika leikkaukseen. noihin kahteen viimeseen saattaa kulua reilustikkin yli puoli vuotta, pahimmassa se vuosi. Mullaki PHKS on leikkuupaikkana.
chrissy- Viestien lukumäärä : 87
Registration date : 27.06.2013
Julkisella sektorilla keskimäärin vuosi kestää. joskus voi mennä kauemminkin.
yksityisellä menee muutama kk mutta hinta on 10-12 000e
yksityisellä menee muutama kk mutta hinta on 10-12 000e
chrissy- Viestien lukumäärä : 87
Registration date : 27.06.2013
Mulle sanottiin sillon toukokuussa, että parhaan mukaan yrittävät saada puolen vuoden sisään kirurgille... ja se menee hieman yli sen tämän kirurgin saikun takia... on kuulemma ainakin koko marraskuun pois ja jatkokin on aivan auki...
Mutta musta on mukavaa, kun on muitakin päksiin menijöitä
Mutta musta on mukavaa, kun on muitakin päksiin menijöitä
Sinnehän minäkin olen menossa, tosin täältä keskisuomesta eli vähän erilaisia polkuja pitkin. Kirurgilla kävin siellä lahdessa 2.10 ja leikkuuajaksi lupailtu 2.12. Kokonaisuudessaan mennyt vuosi, viime marraskuussa sain lähetteen omalta tk-lääkäriltä.
Ja niitä labroja otetaan uudelleen ennen leikkausta..
Ja niitä labroja otetaan uudelleen ennen leikkausta..
meevin- Viestien lukumäärä : 517
Registration date : 21.11.2012
Moi Ananaz,
Halutessasi voit käydä kuuntelemassa Helsingissä yksityisen puolen ilmaisia infotilaisuuksia. Nettisivujen mukaan seuraavat ovat 31.10. Eirassa (Bariatric center) ja 11.11.Terveystalolla.
Minä menin leikkaukseen yksityiselle. Onnekseni vakuutus maksoi. Leikkaukseen pääsee kai aika nopeastikin, mutta minulla kesti monesta jutusta, mm. omasta harkinta-ajasta, vakuutuspäätöksestä ja kesälomista johtuen n. 6kk. Se oli minulle sopiva valmistautumisaika. Henkinen prosessointi kyllä jatkuu, tässä uuden elämän opettelun ohella. Leikkauksesta on nyt reilu viikko, yhteensä painoa on pudonnut 22,5kg ja leikkauksen jälkeen viitisen kiloa. Tuntuupa jo kevyemmältä!
Periaatteessa olen sitä mieltä, että tasa-arvosyistä julkisen puolen palveluja pitäisi käyttää. Nopeuden ja vakuutuksen lisäksi minulle tärkeänä syynä yksityiselle hakeutumiseen oli kuitenkin se, että olin jo hyvin epätoivoinen ylipainoni ja terveyteni kanssa. Koin, että vuoden-puolentoista odottelu ja jonottelu, monine lääkärilausuntojen jännittämisineen olisi ollut minulle hyvin (liian) raskasta. Varmaan se on sitä kaikille. Voimia kaikille leikkausta odottaville!
Minusta tärkeintä on valmistautumis- ja päätöksentekoaikana - on se sitten 1kk tai 2v. - hahmottaa, että leikkaus ei ole oikotie onneen. Se on apuväline, mutta syömisen kanssa pitää itse tehdä töitä leikkauksen jälkeenkin. Ennen kaikkea korvien välissä. Ainakaan ihan ekojen viikkojen huumassa, kun ihastuin leikkausajatukseen, en tätä vielä ollut sisäistänyt. Nämä foorumit ja blogit auttoivat minua näkemään asiaa monelta kantilta. Paras kannustus tuli äidiltäni: "terveyden eteen kannattaa koettaa kaikkea".
Halutessasi voit käydä kuuntelemassa Helsingissä yksityisen puolen ilmaisia infotilaisuuksia. Nettisivujen mukaan seuraavat ovat 31.10. Eirassa (Bariatric center) ja 11.11.Terveystalolla.
Minä menin leikkaukseen yksityiselle. Onnekseni vakuutus maksoi. Leikkaukseen pääsee kai aika nopeastikin, mutta minulla kesti monesta jutusta, mm. omasta harkinta-ajasta, vakuutuspäätöksestä ja kesälomista johtuen n. 6kk. Se oli minulle sopiva valmistautumisaika. Henkinen prosessointi kyllä jatkuu, tässä uuden elämän opettelun ohella. Leikkauksesta on nyt reilu viikko, yhteensä painoa on pudonnut 22,5kg ja leikkauksen jälkeen viitisen kiloa. Tuntuupa jo kevyemmältä!
Periaatteessa olen sitä mieltä, että tasa-arvosyistä julkisen puolen palveluja pitäisi käyttää. Nopeuden ja vakuutuksen lisäksi minulle tärkeänä syynä yksityiselle hakeutumiseen oli kuitenkin se, että olin jo hyvin epätoivoinen ylipainoni ja terveyteni kanssa. Koin, että vuoden-puolentoista odottelu ja jonottelu, monine lääkärilausuntojen jännittämisineen olisi ollut minulle hyvin (liian) raskasta. Varmaan se on sitä kaikille. Voimia kaikille leikkausta odottaville!
Minusta tärkeintä on valmistautumis- ja päätöksentekoaikana - on se sitten 1kk tai 2v. - hahmottaa, että leikkaus ei ole oikotie onneen. Se on apuväline, mutta syömisen kanssa pitää itse tehdä töitä leikkauksen jälkeenkin. Ennen kaikkea korvien välissä. Ainakaan ihan ekojen viikkojen huumassa, kun ihastuin leikkausajatukseen, en tätä vielä ollut sisäistänyt. Nämä foorumit ja blogit auttoivat minua näkemään asiaa monelta kantilta. Paras kannustus tuli äidiltäni: "terveyden eteen kannattaa koettaa kaikkea".
Tuplanainen- Viestien lukumäärä : 250
Registration date : 04.06.2013
Heippa, pitkä valmisteluaika on vain sinulle hyödyksi asian sisäistämisen ja ymmärtämisen kannalta. Muistan kyllä itsekin kun sain lähetteen leikkaukseen, sitä odotti ja odotti kuin kuuta nousevaa, tyyliin millään ei ollut mitään väliä, kunhan pääsisi äkkiä leikkaukseen. Yli vuoden sain odotella ennenkuin leikattiin, jälkeenpäin ajatellessa tuo vuosi oli ihan hyvä odotteluaika, pääsipähän pääkin mukaan. Alapuolelta näet minun odotteluaikani.
HyeeNa!- Viestien lukumäärä : 985
Registration date : 26.08.2011
Mä sain lähetteen omalääkäriltä elokuussa.
Verikokeet ja EKG syyskuun lopussa.
Ravitsemusterapeutti lokakuun lopussa (sanoi toisilla menneen 8kk rt:n tapaamisesta leikkuuseen).
Sisätautilääkäri on myös lokakuun lopussa (ens viikon ti).
Siitä sit (toivottavasti) laittaa eteenpäin kirurgille.
Tämä siis Pirkanmaan alueella
Verikokeet ja EKG syyskuun lopussa.
Ravitsemusterapeutti lokakuun lopussa (sanoi toisilla menneen 8kk rt:n tapaamisesta leikkuuseen).
Sisätautilääkäri on myös lokakuun lopussa (ens viikon ti).
Siitä sit (toivottavasti) laittaa eteenpäin kirurgille.
Tämä siis Pirkanmaan alueella
Viipe- Viestien lukumäärä : 74
Ikä : 43
Registration date : 12.06.2013
Itse totesin loppujenlopuksi, ihan hyvä et kesti n. vuoden ennenkuin pääsin leikkaukseen. Sain pohtia asiaa monelta kantilta ja pää kulkee projektissa mukana. Eine kilot ole tulleet muutamassa kuukaudessa.
Eija-Stiina- Viestien lukumäärä : 288
Registration date : 27.06.2012
Tuo on niin totta Eija-Stiina
Vaikka suurin osa? meistä taitaa olla sitä malttamatonta sorttia, niin silti itsekin ajattelen, että se odottelu on vain hyväksi
Vaikka suurin osa? meistä taitaa olla sitä malttamatonta sorttia, niin silti itsekin ajattelen, että se odottelu on vain hyväksi
Viipe- Viestien lukumäärä : 74
Ikä : 43
Registration date : 12.06.2013
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa