Vilttis uutena mukaan!
+5
matamiina
Elämä edessä
annukka1955
Paksu perhonen
Vilttis
9 posters
Vilttis uutena mukaan!
Moi!
Pitkään olen seurannut ja lukenut täältä kirjoituksia ja nyt "viisastuneena" päätin rekisteröityä mukaan porukkaan
Elikkäs itse olen -74 syntynyt nuori nainen, 3 lasta ja puoliso. Vantaalla asustellaan ja töitä tehdään.
Tosiaan innostuin nyt viimein kirjoittelemaan kun asiat etenevät ja loppusuora häämöttää leikkauksen suhteen. Jo melkein kolme vuotta sitten otin asian leikkauksesta puheeksi TK-lääkärin kanssa ja kävin siitä 1/2 vuoden päästä ekan kerran juttelemassa endokrinologin kanssa. Vaihtoehtona oli liittyä painonhallintaryhmään Hus:sissa tai ainakin laihduttaa 5kg. Tuolloin painoa oli about 105kg/ 158cm..onhan siinä muutama ylimääräinen..
No minäpä jäin sitten empimään, en liittynyt ryhmään, enkä edes sitä vaivaista 5kg saanut pois! Nyt kyll jälkikäteen miettii, että mikä siinä olisi niin vaikeata ollut?
No, meni reilu vuosi ja asia edelleen mielessä leikkauksen suhteen. Mun onneksi meillä kävi töissä erään tuotefirman esittelijät (proteiinijuomia) ja niillä alkoi tammikuussa 2013 uusi "Kinkun sulatus"- kurssi joka kesti 10vkoa. Siltä istumalta kahvihuoneessa päätin, että nyt viimeistään tää muutos ja järkevä päätös on tehtävä!
Seuraavalla viikolla alkupunnitus; 104.8kg ja 10 vkoa myöhemmin -10.6kg! Hyvä minä!
Samalla kuin aloitin tämän kurssin otin yhteyttä ravitsemusterapeuttiin (lähetteen sain nivelrikon vuoksi) ja kuukausittain olen käynyt hänen vastaanotolla ja käyn siis edelleen.
Nyt paino huitelee 90kg:n kieppeillä
Tätä kautta pääsin takaisin endokrinologin asiakkaaksi ja toukokuussa Rt laittoikin jo viestiä hälle, että puoltaa leikkausta. Kesäkuussa endo soitti, laittoi lähetteet labraan, ylävatsan ultraan ja "YÄK" vatsan tähystykseen. Nämä olikin sitten heti elokuun alussa. Kaikki hyvin! Paitsi se Helikobakteeri.. Nyt on just viikon kuuri menossa tähän ja 24.10 selviää onko bakteeri häädetty, toivottavasti! Onko kellään käynyt niin, ettei olisi ekalla kuurilla hoito onnistunut?
Jos sitten kaikki ok, lähtee heti lähete kirurgille:) Ja jonoja ei kuulemma ole! Peijaksessa siis leikataan.
No kuukausi sinne tänne ei haittaa, ruokavalio edelleen pitää ja ei haittaa vaikka tässä ehtisi muutaman kilon tiputtaa. Kaikki aina eteenpäin:D
Muutamien kirjoituksia äsken lueskelin ja totesin, että itsekkin saatan olla ihan eri mitoissa omissa 40v-Bileissä! Siihen siis aikaa reilu vuosi.
On todella hienoa, että tälläinen palsta on olemassa ja varmasti aion itsekkin nyt sitten aktiivisesti olla mukana kirjoittelemassa, saamassa neuvoja ja motivaatiota teiltä
'*Vilttis*
Pitkään olen seurannut ja lukenut täältä kirjoituksia ja nyt "viisastuneena" päätin rekisteröityä mukaan porukkaan
Elikkäs itse olen -74 syntynyt nuori nainen, 3 lasta ja puoliso. Vantaalla asustellaan ja töitä tehdään.
Tosiaan innostuin nyt viimein kirjoittelemaan kun asiat etenevät ja loppusuora häämöttää leikkauksen suhteen. Jo melkein kolme vuotta sitten otin asian leikkauksesta puheeksi TK-lääkärin kanssa ja kävin siitä 1/2 vuoden päästä ekan kerran juttelemassa endokrinologin kanssa. Vaihtoehtona oli liittyä painonhallintaryhmään Hus:sissa tai ainakin laihduttaa 5kg. Tuolloin painoa oli about 105kg/ 158cm..onhan siinä muutama ylimääräinen..
No minäpä jäin sitten empimään, en liittynyt ryhmään, enkä edes sitä vaivaista 5kg saanut pois! Nyt kyll jälkikäteen miettii, että mikä siinä olisi niin vaikeata ollut?
No, meni reilu vuosi ja asia edelleen mielessä leikkauksen suhteen. Mun onneksi meillä kävi töissä erään tuotefirman esittelijät (proteiinijuomia) ja niillä alkoi tammikuussa 2013 uusi "Kinkun sulatus"- kurssi joka kesti 10vkoa. Siltä istumalta kahvihuoneessa päätin, että nyt viimeistään tää muutos ja järkevä päätös on tehtävä!
Seuraavalla viikolla alkupunnitus; 104.8kg ja 10 vkoa myöhemmin -10.6kg! Hyvä minä!
Samalla kuin aloitin tämän kurssin otin yhteyttä ravitsemusterapeuttiin (lähetteen sain nivelrikon vuoksi) ja kuukausittain olen käynyt hänen vastaanotolla ja käyn siis edelleen.
Nyt paino huitelee 90kg:n kieppeillä
Tätä kautta pääsin takaisin endokrinologin asiakkaaksi ja toukokuussa Rt laittoikin jo viestiä hälle, että puoltaa leikkausta. Kesäkuussa endo soitti, laittoi lähetteet labraan, ylävatsan ultraan ja "YÄK" vatsan tähystykseen. Nämä olikin sitten heti elokuun alussa. Kaikki hyvin! Paitsi se Helikobakteeri.. Nyt on just viikon kuuri menossa tähän ja 24.10 selviää onko bakteeri häädetty, toivottavasti! Onko kellään käynyt niin, ettei olisi ekalla kuurilla hoito onnistunut?
Jos sitten kaikki ok, lähtee heti lähete kirurgille:) Ja jonoja ei kuulemma ole! Peijaksessa siis leikataan.
No kuukausi sinne tänne ei haittaa, ruokavalio edelleen pitää ja ei haittaa vaikka tässä ehtisi muutaman kilon tiputtaa. Kaikki aina eteenpäin:D
Muutamien kirjoituksia äsken lueskelin ja totesin, että itsekkin saatan olla ihan eri mitoissa omissa 40v-Bileissä! Siihen siis aikaa reilu vuosi.
On todella hienoa, että tälläinen palsta on olemassa ja varmasti aion itsekkin nyt sitten aktiivisesti olla mukana kirjoittelemassa, saamassa neuvoja ja motivaatiota teiltä
'*Vilttis*
Vilttis- Viestien lukumäärä : 15
Registration date : 05.09.2013
Vs: Vilttis uutena mukaan!
Tervetuloa minunkin puolesta foorumille..itsekkin olen menossa tiistaina leikkurille peijakseen...
Paksu perhonen- Viestien lukumäärä : 27
Registration date : 21.01.2013
Tervetuloa minunkin puolesta mukaan, minäkin olen uutukaisia.
@annukka1955
--------------------------------------------------
aloituspaino 113 kg, BMI 41,5 ikä 58 v.
@annukka1955
--------------------------------------------------
aloituspaino 113 kg, BMI 41,5 ikä 58 v.
annukka1955- Viestien lukumäärä : 219
Registration date : 21.07.2013
Terve Vilttis!
Minun Helikobakteeri rakasti minua niin, että tarvittiin 2 kuuria. Niiden välillä tein kaikkeni, jotta se pirulainen kuolisi. Söin ja join kaikkea, mitä olin lukenut sen nitistämisestä= emäksisiä ruoka-aineita, koska se tykkää asustella happamessa mahassa. Apteekista ostin Molkosan-juomaa ja viimein se lähti. Sen vuoksi leikkuuni viivästyi n. puoli vuotta mutta sen ajan käytin pyrkimällä sisäistämään pikkumahaisen elämää monilla vertaistukipakstoilla. Onneksi on nämä palstat!!!
Oikein hyvää aurinkoista syksyviikonloppua sinulle!!
Minun Helikobakteeri rakasti minua niin, että tarvittiin 2 kuuria. Niiden välillä tein kaikkeni, jotta se pirulainen kuolisi. Söin ja join kaikkea, mitä olin lukenut sen nitistämisestä= emäksisiä ruoka-aineita, koska se tykkää asustella happamessa mahassa. Apteekista ostin Molkosan-juomaa ja viimein se lähti. Sen vuoksi leikkuuni viivästyi n. puoli vuotta mutta sen ajan käytin pyrkimällä sisäistämään pikkumahaisen elämää monilla vertaistukipakstoilla. Onneksi on nämä palstat!!!
Oikein hyvää aurinkoista syksyviikonloppua sinulle!!
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
Moikka ja tervetuloa mukaan! Mä olen myös -74, ja kolme lasta & mies löytyy myös Vaikka painoa on hurjasti enemmän kuin sulla (pituutta vain 3cm enemmän) niin samoin haaveilen olevani nelikymppisilläni (onneksi niihin on vielä reilu vuosi aikaa, oon loppuvuonna syntynyt) ihan eri mitoissa kuin nyt
Sujuvaa helicon häätöä!
Sujuvaa helicon häätöä!
matamiina- Viestien lukumäärä : 161
Registration date : 14.06.2012
Terve Vilttis, tsemppiä sinulle koitokseen. Mikä sinun tilanne on nyt. Minulla parisen viikkoa leikkauksesta ja ensi viikolla minua puntaroidaan neuvolassa kun satanen alittuu... Jihuu. Ensi vuonna ne nelikymppiset häämöttää ja ajattelin olla aika hehkee misukka. Tämä on parasta mitä lasten jälkeen elämässäni on tapahtunut, enkä kadu pätkääkään.
MANTA1- Viestien lukumäärä : 60
Ikä : 50
Registration date : 11.08.2013
Pitäisi ehkä olla aktiivisempi kirjoittelemaan, mut ehkä se tästä muuttuu kun asiat ehkä taas etenee :-) helikostahan mulla oli lääkärin soittoaika alunperin 24.10 mut päätin sitten soittaa ja kysyä olisiko aikaisempaa aikaa ja olihan siellä! Nyt ma 14.10 sit tulee soitto ja toivon todella että kaikki nyt ok! Mut ehkä en jaksa edes sinne asti odottaa... Soitan etukäteen jo ite niitä labratuloksia... :-)) Malttamatonko?? joo! Ens ke olis kanssa seuraava rav.tera. Mut jos se lähete nyt sit ma sinne kirurgin puolelle lähtee ni onnellinen olen! Sit odottelemaan vastaanottoaikaa. Ja lomamatkakin olisi tiedossa etelään tammikuun lopussa eli saas nähdä kumpi tulee ensin..onhan täs kuitenkin aikaa melkein 4kk eli ehkä pieni toivo päästä leikkaukseen ennen sitä :-) Mites teillä muilla asiat etenee? Ja ne 40v... Ai että sitä saattaa olla erilainen olotila siinä vaiheessa!! Hyvä me! Ihanaa syksyä kaikille :-)
Nyt sitten heliko häädetty ja lähete lähti kirurgille :-) postia odotellessa! Jonoja ei kuulemma ole. Rupeaa jännittää..
*Vilttis*
*Vilttis*
Hienosti asiasi etenee Vilttis!!!!
Nanne Napaneera- Viestien lukumäärä : 516
Registration date : 16.01.2013
Oikein mukava lukea taivaltasi, nyt vaan rutistus leikkaukseen saakka, siihen voimia kovasti ja sitten eikun uudella innostuksella leikkauksen jälkeen laihtumaan. Onnea.
annukka1955- Viestien lukumäärä : 219
Registration date : 21.07.2013
Eilen oli rav.tera ja paino edelleen alaspäin. Nyt ei sitten enää uutta aikaa antanutkaan vaan seuraavaksi nähdään infotilaisuudessa! Siellä kuulemma kirurgi, rav.tera, muuta leikkaukseen meneviä ja psykologi( uusi käytäntö) jonka kanssa voi jutella tarvittaessa asioista mikä leikkauksessa tai sen jälkeisessä mietityttää. Tämä info järjestetään aina to ja parin viikon päästä voisi jo päästä :-)) nyt vaan odotellaan sitä soittoa SH:lta. Infosta saakin sitten ilmeisesti jo leikkausajankin tietää? Ja mahd. Eneilyt. Onko muita lähiaikoina Peijakseen menijöitä tai siellä olleita täällä? Olisi kiva kuulla kokemuksia :-))
Jee!! Tänään tuli postia oikein Express-lähetyksenä Peijaksesta! Ensi to 30.10 info ja Pe 29.11 käynti osastolla, huh :-)
Mut nyt ois kiva kuulla muilta, että tuleeko infotilaisuudessa jo tieto koska pitää mahd. alkaa eneilee? Ja saako siellä jo tietää leikkauspäivän? Kuinka pian teillä on tuon osastokäynnin jälkeen ollut itse operaatio? Voi ei tää alkaa oikeasti tuntumaan todelliselta :-) keuhkoröntgeniin ja labroihin vielä ennen torstaita.
*Vilttis*
Mut nyt ois kiva kuulla muilta, että tuleeko infotilaisuudessa jo tieto koska pitää mahd. alkaa eneilee? Ja saako siellä jo tietää leikkauspäivän? Kuinka pian teillä on tuon osastokäynnin jälkeen ollut itse operaatio? Voi ei tää alkaa oikeasti tuntumaan todelliselta :-) keuhkoröntgeniin ja labroihin vielä ennen torstaita.
*Vilttis*
Tänään oli aamulla taas kerran labrat (samat kun jo elokuussa) sekä sydänfilmi ja keuhkokuvat. Kaikki ok ja nyt torstain infoa ja kirurgin tapaamista odotellessa :-))
Onko muita vielä tän puolella leikkaukseen meneviä? Kyllä mä paljon luen teidän kirjoituksia, mutta teitä on niin monta :-) Ei meinaa aina pysyä perässä kuka oli ketäkin :-)
Onko muita vielä tän puolella leikkaukseen meneviä? Kyllä mä paljon luen teidän kirjoituksia, mutta teitä on niin monta :-) Ei meinaa aina pysyä perässä kuka oli ketäkin :-)
No niin!! Nyt on aika leikkaukseen 10.12!! Ja siihen on vaan 5vkoa, apua:-) viikko edelleen "normi hiilaritonta", jo tutuksi tullutta ja loput 4vkoa sitten vaan prot.pirtelöillä tai vaihtoehtona myös 3pirtelöä ja 20g protskua jostain järkevästä, ja tietty kasviksia. Pääasia että paino ei nouse, ei mitään kilomääriä tiputettavaksi enää annettu. Toki saa tippua..Koko vuos kun on jo -12kg hiljalleen mennyt :-)) mut lähellä ollaan H-hetkeä jo!
Jee, onnea leikkuuajasta
Pellukka- Viestien lukumäärä : 303
Registration date : 29.08.2012
Hienoa Villtis!
..pikku masu on jo ihan nurkilla odottamassa-ihkua!!!.
Täällä lähti myös kolmas ene päivä ja painoa mennyt alaspäin -1.5kg
..pikku masun saan 3.12(ellei sitten mikään ylllättävä sitä estä)
..pikku masu on jo ihan nurkilla odottamassa-ihkua!!!.
Täällä lähti myös kolmas ene päivä ja painoa mennyt alaspäin -1.5kg
..pikku masun saan 3.12(ellei sitten mikään ylllättävä sitä estä)
Kiitoksia Pellukka ja Nanne Napaneera:-)
Miten Nanne N, oliko sulla jo paino miinuksella ennen kun sait päivämäärän? Onnea siitä:-)) Täytyy lukea sun tarina:-) Kyl toi ene kuitenkin vähän jännittää siitä huolimatta ettei tarvitse painon pudota, kunhan pysyy samassa. Miten se onnistuu?? Töissä, kotona, viikonloppuna, joka paikassa ;-) Neljä viikkoa ja juotavaa, ei hampaille töitä! Ok kasviksia tietty, kai sit Kokoajan!
Miten Nanne N, oliko sulla jo paino miinuksella ennen kun sait päivämäärän? Onnea siitä:-)) Täytyy lukea sun tarina:-) Kyl toi ene kuitenkin vähän jännittää siitä huolimatta ettei tarvitse painon pudota, kunhan pysyy samassa. Miten se onnistuu?? Töissä, kotona, viikonloppuna, joka paikassa ;-) Neljä viikkoa ja juotavaa, ei hampaille töitä! Ok kasviksia tietty, kai sit Kokoajan!
Vilttis - pudottelin painoa jo ennen enen aloitusta hieman, reilu 4kg - olin kevennetyllä ruokavaliolla.
Tänään puntari näytti -3.2kg/4vr(133kg-->129.8kg)k..t o s i n uskon että lukemaan vaikuttaa tuo menkka turvotus joka laski nyt pois ja sitä tulee yleensä siinä 1kg verran.
..eilen olikin kolmas, eikä toinen ene vuorokausi.
Hyvin on kuitenkin alkanut tippumaan jos 2.2kg:kin olisi pudonnut.
Miulla näyttää nyt menevän niin, etten saa pusseja ales kuin sen 2 max.3..eli 1-2pussin kalorit(112-224kcal)sitten ruokana.
Miun vuorokausirytmi on silla tapaa sellainen "erikoinen" etten pusseja kerkeä juoda..tai kerkeäsin jos väkisellä ämppäisin mutta tuo 2(3) on sopiva ja loput evästä.
Tarkkana kyllä saan olla, etten popsi evästä liikaa..kaloreja saa siis laskea, vaikka siitä en yhtään tykkää ..olisi paljon kätsempää vain heitellä valmista kurkusta ales(pirtelöt)se sallittu määrä.
Noihin VLCD keittoihin en koske, joskus maisteltu ja ne ne vasta on..huuuuuih!
Nämä pirtelöthin menee näin: paksulla pillillä piiiiitkä imu ja heti jotain kaloritonta päälle, huh kun ovat pahoja imellöksiä!
..pikkasen tuota marja-jogurttipirtelöä maustoin mustikoilla(n. 1/2dl/annos)ja aavistuksen parempaa oli, varsinkin kun pakkasessa pitää sen 15min.
..musta/punaherukka voisi olla v i e l ä parempi..
Tänään puntari näytti -3.2kg/4vr(133kg-->129.8kg)k..t o s i n uskon että lukemaan vaikuttaa tuo menkka turvotus joka laski nyt pois ja sitä tulee yleensä siinä 1kg verran.
..eilen olikin kolmas, eikä toinen ene vuorokausi.
Hyvin on kuitenkin alkanut tippumaan jos 2.2kg:kin olisi pudonnut.
Miulla näyttää nyt menevän niin, etten saa pusseja ales kuin sen 2 max.3..eli 1-2pussin kalorit(112-224kcal)sitten ruokana.
Miun vuorokausirytmi on silla tapaa sellainen "erikoinen" etten pusseja kerkeä juoda..tai kerkeäsin jos väkisellä ämppäisin mutta tuo 2(3) on sopiva ja loput evästä.
Tarkkana kyllä saan olla, etten popsi evästä liikaa..kaloreja saa siis laskea, vaikka siitä en yhtään tykkää ..olisi paljon kätsempää vain heitellä valmista kurkusta ales(pirtelöt)se sallittu määrä.
Noihin VLCD keittoihin en koske, joskus maisteltu ja ne ne vasta on..huuuuuih!
Nämä pirtelöthin menee näin: paksulla pillillä piiiiitkä imu ja heti jotain kaloritonta päälle, huh kun ovat pahoja imellöksiä!
..pikkasen tuota marja-jogurttipirtelöä maustoin mustikoilla(n. 1/2dl/annos)ja aavistuksen parempaa oli, varsinkin kun pakkasessa pitää sen 15min.
..musta/punaherukka voisi olla v i e l ä parempi..
Tsemppiä Nannelle eneilyyn...
Mä oon jossain kohtaa hieman ihmetelly, että mikä se Nannen erilainen vuorokausrytmi oikein on?
Mä oon jossain kohtaa hieman ihmetelly, että mikä se Nannen erilainen vuorokausrytmi oikein on?
Pellukka- Viestien lukumäärä : 303
Registration date : 29.08.2012
Dooo..se on sellainen rytmi että maataan tolkuttoman pitkään ja valvotaan sika myöhään!
Totta toinen puoli ..nousen kyllä arkiaamuisin klo. 06.30-07.30 välillä laittelemaan poikasen koulutielle, hoidan koirat: ruoka ja ulkoilu..mutta miehen vapailla ja viikonloppuisin mie nukkua porskutan monesti iltapäivään.
(ellei mitään sovittua menoa)
Arkisin aamupäivästä jatkan unia vielä, koska olen yökyöpeli ja väsyttää tietenhin jos 2-3h unukat takana.
Tykkään valvoa myöhään, aina tykännyt - jopa vauvana. (ja sitten kuulemma tykkäsin nukkua 4h päikkäreitä talvella kovassa pakkasessa vaunuissa)
Eli..mie nukkua porskutan sitten siihen saakka kun poikanen saapuu koulusta.
..nukahdan aamup. yleensä siinä klo. 11.00 aikoihin ja nukun vaihtelevasti 1-3h
Tällainen vielä mahdollista kun olen kotosalla, työelämässsä olessa jo toinen juttu..t o s i n sillonhin valvoskelen yli puolen yön reippahasti, en vain osaa aiemmin asettua(kokeilu on ja sitten pyöritään ja pyöritään sängyssä..)
..siis, pöllö mikä pöllö!
Vielä..eli nyt eneillessä mie saatan hyvinkin nukkua kun olisi ns. "ruoka aika"..ei edes nälkäkään minua herätä
Esim. lounas jää usein välistä ja syön välkkärin kun poikanen saapuu koulusta, sitten onkin jo 3h päästä päivällinen..eli sovellan omaan rytmiini noita ruokailuja mutta kalorit pysyy sen 1000kcal./vrk
TOKI jos paino alkaa junnaamaan eikä putoa, mie sitten katson tilannetta uudemman kerran: Esim. RT:n suosittelema 4pss+eväät+lisäprotsku= 1000kcal/vrk
Nyt tärkeintä että paino tippuu, maksa pienenee ja näin ollen uusi pikku masu odottaa.
Juttelin RT:n kera aiemmin tästä "rytmistäni" ja hän sanoi että jos miun paino tippuu leikkauksen jälkeen ja sitten pysyy hallinnassa olipa rytmini mikä vain, se ihan Ok - näin itsekin ajattelen.
..on niin monta tarinaa kuin ihmistäkin, emmekä ole samaan muottiin valettuja..onneksi
Totta toinen puoli ..nousen kyllä arkiaamuisin klo. 06.30-07.30 välillä laittelemaan poikasen koulutielle, hoidan koirat: ruoka ja ulkoilu..mutta miehen vapailla ja viikonloppuisin mie nukkua porskutan monesti iltapäivään.
(ellei mitään sovittua menoa)
Arkisin aamupäivästä jatkan unia vielä, koska olen yökyöpeli ja väsyttää tietenhin jos 2-3h unukat takana.
Tykkään valvoa myöhään, aina tykännyt - jopa vauvana. (ja sitten kuulemma tykkäsin nukkua 4h päikkäreitä talvella kovassa pakkasessa vaunuissa)
Eli..mie nukkua porskutan sitten siihen saakka kun poikanen saapuu koulusta.
..nukahdan aamup. yleensä siinä klo. 11.00 aikoihin ja nukun vaihtelevasti 1-3h
Tällainen vielä mahdollista kun olen kotosalla, työelämässsä olessa jo toinen juttu..t o s i n sillonhin valvoskelen yli puolen yön reippahasti, en vain osaa aiemmin asettua(kokeilu on ja sitten pyöritään ja pyöritään sängyssä..)
..siis, pöllö mikä pöllö!
Vielä..eli nyt eneillessä mie saatan hyvinkin nukkua kun olisi ns. "ruoka aika"..ei edes nälkäkään minua herätä
Esim. lounas jää usein välistä ja syön välkkärin kun poikanen saapuu koulusta, sitten onkin jo 3h päästä päivällinen..eli sovellan omaan rytmiini noita ruokailuja mutta kalorit pysyy sen 1000kcal./vrk
TOKI jos paino alkaa junnaamaan eikä putoa, mie sitten katson tilannetta uudemman kerran: Esim. RT:n suosittelema 4pss+eväät+lisäprotsku= 1000kcal/vrk
Nyt tärkeintä että paino tippuu, maksa pienenee ja näin ollen uusi pikku masu odottaa.
Juttelin RT:n kera aiemmin tästä "rytmistäni" ja hän sanoi että jos miun paino tippuu leikkauksen jälkeen ja sitten pysyy hallinnassa olipa rytmini mikä vain, se ihan Ok - näin itsekin ajattelen.
..on niin monta tarinaa kuin ihmistäkin, emmekä ole samaan muottiin valettuja..onneksi
Nanne. Ei toi rytmisi taida asiaan haitata. Minäkin elelen aamun juomisilla ja ruokailut painottuvat iltaan/alkuyöhön. Tiedän, että rytmi mättää, mutta minkäs teet kun nukahdat myöhään ja muutaman tunnin unien jälkeen masu huutelee syömistä... Tosin nyt sairaslomalla siitä alkaa olla jo haittaa, kun tuo kulutuskin on laskenut runsaan lepäilyn myötä. En ole uskaltanut ruokia kovin karsiakaan, jotta saisin tuota leikkaushaavaa kasvateltua kiinni. Ei taida pelkällä kahvilla parantua
hansu- Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010
hansu - pikaista paranemista siun haavalleis ..kurja juttu tuollainen
Juu, kylläpä miulla on ilta/yö painoitteista aina ollut syöminen..itse asiassa niin pitkään kuin muistan, ihan tuolta n. 13v lähtien.
..ja aina on uni maistunut paremmin aamuisin - aamuntorkku siis.
Juu, kylläpä miulla on ilta/yö painoitteista aina ollut syöminen..itse asiassa niin pitkään kuin muistan, ihan tuolta n. 13v lähtien.
..ja aina on uni maistunut paremmin aamuisin - aamuntorkku siis.
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa