Apilan leikkaus takana
+9
Pooh
Viipe
Sayura
meevin
Tuplanainen
Elämä edessä
hansu
annukka1955
apila
13 posters
Sivu 2 / 2 • 1, 2
Vs: Apilan leikkaus takana
Annukka täällä. Onpa mukava lukea iloisia uutisia leikkauksen jälkeen. Minä tässä lähden huomenna perjantaina kohti Joensuuta (veljen perheeseen kylään) ja siitä lauantaina (kummilapsien, kolmoset, aikuisia) perheeseen kylään ja olen siellä maanantaihin saakka jolloin menen sinne sisätautilääkärille ja ravintoterapeutille. Siitä sitten näkönsä näyttää mitä sanotaan. Tsempatkaa minua? Kirjoitan sitten kun tulen kotiin mitä sanottiin, vähän jännittää. En ole saanut kotona mitään muuta aikaan kuin tiskauksen ja roskapussit. Täytyy sitten siivota kun tulen ja jännitys vähenee. Mulla on aina sellainen, kun jännitän en pysty siivoamaan, tämä muu asia vie niin paljon keskittymistä etten pysty muihin isompiin keskittymään. No, siitä se sitten. Hyvää viikonloppua, ensi viikolla jutellaan täällä taas. Annukka.
annukka1955- Viestien lukumäärä : 219
Registration date : 21.07.2013
Tsemppiä Annukka, hyvin se menee! Kunhan vaan paino pysyy lasku suunntaisena, ei varmasti mitään esteitä leikkaukselle ole. Hyvää viikonloppua myös sinulle.
Miia- Viestien lukumäärä : 85
Registration date : 02.06.2013
Kiitokset tsempeistä Miia,
Miten sinulla huristaa? Minä olen ollut paljon menossa kavereilla jne.... on tullut syötyäkin siellä ja ei ole ollut niin tarkkaa kuin täällä kotona. Nyt palaan normaalirytmiin, vatsa on aivan liian täyden oloinen, ei ole kiva olla. Paino oli noussut kilon verran joten se täytyy pudottaa pois, vatsakipuja (närästystä) ollut, täytyy hakea Somakia siihen, auttaa turvotukseen ylävatsalla.
Kirjoittele ja voi hyvin!
Miten sinulla huristaa? Minä olen ollut paljon menossa kavereilla jne.... on tullut syötyäkin siellä ja ei ole ollut niin tarkkaa kuin täällä kotona. Nyt palaan normaalirytmiin, vatsa on aivan liian täyden oloinen, ei ole kiva olla. Paino oli noussut kilon verran joten se täytyy pudottaa pois, vatsakipuja (närästystä) ollut, täytyy hakea Somakia siihen, auttaa turvotukseen ylävatsalla.
Kirjoittele ja voi hyvin!
annukka1955- Viestien lukumäärä : 219
Registration date : 21.07.2013
Annukka, hienosti on mennyt. Ei mitään ongelmia. Viimeiset millimetrit vielä kun menee haavoista kiinni niin pääsee oikein kunnolla urheilun makuun. Syöminen ei tuota ongelmaa, kunhan muistaa annoskoon ja juo vasta ruokailun jälkeen. Pieniä siemaisuja olen kyllä jo ruoankin kanssa juonut, eikä se ole haitannut. Makea ei näköjään minulle sovi, tulee todella nopeasti paha olo, se on ainoa muutos jota olen huomannut. Tosin tuohan nyt ei ole ollenkaan paha juttu.
Vinkiksi voin antaa, kun kavereita tapaat. Vaikka söisitkin siellä kavereiden luona jotain epätervellisempää/herkkuja ja niin eihän siihen maailma kaadu. Kun pidät ne annoskoot pieninä niin ei siitä herkuttelusta tule ongelmaa eikä paino nouse. Siis jos tarjolla on vaikka kakkua, otat sen pienen siivu, mutta et santsaa. Jos tarjolla on suolapaloja, maistat yhden tai kaksi mutta et enmpää. Siten pystyt nauttimaan olostasi, kavereistasi ja tarjoamisista, ilman pahaa mieltä. Miltä kuulostaa?
Tuo kilon nousu ei ole niin kauhea, minulla jojotti koko laihdutuksen ajan paino. Sitkeästi pitää vaan jaksaa, kyllä se siitä!
Aurinkoisia syyspäiviä ja tsemppiä taisteluun, Miia
Vinkiksi voin antaa, kun kavereita tapaat. Vaikka söisitkin siellä kavereiden luona jotain epätervellisempää/herkkuja ja niin eihän siihen maailma kaadu. Kun pidät ne annoskoot pieninä niin ei siitä herkuttelusta tule ongelmaa eikä paino nouse. Siis jos tarjolla on vaikka kakkua, otat sen pienen siivu, mutta et santsaa. Jos tarjolla on suolapaloja, maistat yhden tai kaksi mutta et enmpää. Siten pystyt nauttimaan olostasi, kavereistasi ja tarjoamisista, ilman pahaa mieltä. Miltä kuulostaa?
Tuo kilon nousu ei ole niin kauhea, minulla jojotti koko laihdutuksen ajan paino. Sitkeästi pitää vaan jaksaa, kyllä se siitä!
Aurinkoisia syyspäiviä ja tsemppiä taisteluun, Miia
Tämä 3. viikko leikkaukesta on mennyt jo "normisti". Ei oo ollut kipuja ollenkaan ja on pystynyt tekemään hyvin sellaisia 4km lenkkejä. Ruokailut sujuu hyvin, oon jo monipuolistanut ruokavaliota eikä mikään ole tökkinyt. En oo uskaltanut viel pullaa enkä muuta makeeta syödä. Ainut on rahkat ja jugurtit, mitkä on makeeta ja ne on menneet hyvin. Paino on tippunut leikkauksesta (19. 7,4kg. Olen tosi tyytyväinen leikkaukseen =) Tsemppiä kaikille!
apila- Viestien lukumäärä : 133
Registration date : 01.06.2013
Moi Apila.
Hienostihan sulla on mennyt. Itse en omaa painoani tiedä, kun ilmeisesti mun puntari ei tahdo toimia. Ainakin luulisin, että siinä on se vika. Jos puntariin olisi uskominen, ei mulla ole paino pudonnut ollenkaan sen ensimmäisen viikon jälkeen. En oikein usko siihen.
Liikkuminen on jo todella helppoa, kipulääkkeitä en ole ensimmäisen viikon jälkeen edes ottanut. Makeita olen maistanut, mutta ainakin minulle niistä tulee paha olo. Sokeria en ole kohta 2 vuoteen enää käyttänyt ja sitä muutenkin vältellyt, joten johtuisiko siitä osittain?
Odotan innolla rt luon käyntiä (11.9.) pelkästään sen takia, että pääsen puntariin.
Mutta jatketaan samaan malliin, hyvinhän meillä on tämä mennyt.
Aurinkoisia syyspäiviä, Miia
Hienostihan sulla on mennyt. Itse en omaa painoani tiedä, kun ilmeisesti mun puntari ei tahdo toimia. Ainakin luulisin, että siinä on se vika. Jos puntariin olisi uskominen, ei mulla ole paino pudonnut ollenkaan sen ensimmäisen viikon jälkeen. En oikein usko siihen.
Liikkuminen on jo todella helppoa, kipulääkkeitä en ole ensimmäisen viikon jälkeen edes ottanut. Makeita olen maistanut, mutta ainakin minulle niistä tulee paha olo. Sokeria en ole kohta 2 vuoteen enää käyttänyt ja sitä muutenkin vältellyt, joten johtuisiko siitä osittain?
Odotan innolla rt luon käyntiä (11.9.) pelkästään sen takia, että pääsen puntariin.
Mutta jatketaan samaan malliin, hyvinhän meillä on tämä mennyt.
Aurinkoisia syyspäiviä, Miia
Hienoa Apila, hyvin sä vedät!
Kokeile tosi varovasti pullaa jne, jos mielesi tekee. Maistele ja pureskele hyvin, jotta sylkeä tulee mukaan sulattamaan syödyn ruuan. Minä olin pulla/suklaakoukussa ennen leikkuria. Niihin toivoin pikkumahaltani apua, jotta voisin vähentää. Mieleni tekee edelleen välillä niitä, mutta on huomattavasti helpompi joko kokonaan kieltäytyä niistä tai tyytyä pieneen määrään niitä. Jos syön liikaa makeaa, sydämeni alkaa hakkaamaan vimmatusti ja tulee jotenkin v:mäinen olo sokeritasapainon heittelystä! Pyrin syömään niitä vain juhlahetkinä, ennen mätin niitä "kuin viimeistä päivää". No, olinkinhan sitten tynnöri ulkomuodoltani, enkä enää ikinä halua menettämiäni kiloja takaisin!
Oikein hyvää aurinkoista syksyviikonloppua sinulle ja edelleen hyvää vointia!!
Kokeile tosi varovasti pullaa jne, jos mielesi tekee. Maistele ja pureskele hyvin, jotta sylkeä tulee mukaan sulattamaan syödyn ruuan. Minä olin pulla/suklaakoukussa ennen leikkuria. Niihin toivoin pikkumahaltani apua, jotta voisin vähentää. Mieleni tekee edelleen välillä niitä, mutta on huomattavasti helpompi joko kokonaan kieltäytyä niistä tai tyytyä pieneen määrään niitä. Jos syön liikaa makeaa, sydämeni alkaa hakkaamaan vimmatusti ja tulee jotenkin v:mäinen olo sokeritasapainon heittelystä! Pyrin syömään niitä vain juhlahetkinä, ennen mätin niitä "kuin viimeistä päivää". No, olinkinhan sitten tynnöri ulkomuodoltani, enkä enää ikinä halua menettämiäni kiloja takaisin!
Oikein hyvää aurinkoista syksyviikonloppua sinulle ja edelleen hyvää vointia!!
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
Kolme viikkoa leikkauksesta takana ja 8kg lähtenyt painoa. Olen oikein tyytyväinen, kun ihmiset jo huomaa, että painoa on lähtenyt. Makea (pulla, suklaa, karkki) ei ole vieläkään maistunut enkä oo niitä syönytkään, kun ei oo tehnyt mieli. Kalorimäärät jäävät aika alhaisiksi, maksimissaan 7-800kcal/päivä, joskus jää 600kcal. Täytyisi yrittää varmaan syödä pieniä välipaloja parin tunnin välein. Nyt syön n. 4h-3 tunnin välein. Mutta kuitenkaan ei oo väsymystä.
Wow, kohta olet Apila kaksinumeroisessa painossa!
Tuplanainen- Viestien lukumäärä : 250
Registration date : 04.06.2013
Apila, sulla on kyllä todella hyvin lähtenyt hommat luistamaan. Mulle sanottiin Lahdessa, että korkeintaan saa olla 3 tuntia ruokailujen välillä. Oletko huomannut mitään oireiluja, kun on ollut 4 tuntia väliä? Eivät sanoneet, miksi niin tärkeää juuri tuo 2-3h välein syönti. Nälkä kun ei todellakaan ole joka kerta kun noin usein syö. Itse kävin juuri rt:n luona ja puntari näytti näin kuukauden jälkeen leikkauksesta -7 kg. Olen ihan tyytyväinen tuohon lukuun.
Hienosti sullakin menee, Miia. Se kaikki on alaspäin, mitä tapahtuu, ja se on hienoa. Sitä on vaan niin malttamaton =) Kun tulee pidempi ruokailuväli, niin tulee sellainen heikko olo, mutt ei suoranaista nälkää. Yritän nyt tihentää ruokailuvälejä, koska varsinkin töissä kolmesta tunnin välistä tulee äkkiä viisi. Tarkkana pitää olla, että syö ja juo riittävästi ja siitä täytyy pitää huolta. Vitamiineja en oo viel syönyt, vasta jälkitarkastuksen jälkeen. Tekis mieli jo alkaa popsia, ettei tuu puutostiloja, mutt ehkä viel kuukauden jaksaa odottaa. Nyt vaan mennään eteenpäin ja jos hankaluuksia tulee, niin selvitellään sitten niitä =)
Moi Apila ja kiitos.
Eikö sulla aloitettu vitamiinejä jo sairaalassa? Minä sain jo heti eka päivänä leikkauksen jälkeen kalkkiatabletin jossa oli D-vitamiinit mukana sekä monivitamiinit. Reseptit kourassa niiden kanssa lähdin kotiin ja olen koko ajan niitä syönyt. Onko nyt sitten eri sairaaloissa eri ohjeistus noiden suhteen? Mulla on jo tulossa ekat verikokeetkin noiden vitamiininen tarkkailun suhteen marraskuussa, että onko määrät riitävän suuria. Omituista. :O
Eikö sulla aloitettu vitamiinejä jo sairaalassa? Minä sain jo heti eka päivänä leikkauksen jälkeen kalkkiatabletin jossa oli D-vitamiinit mukana sekä monivitamiinit. Reseptit kourassa niiden kanssa lähdin kotiin ja olen koko ajan niitä syönyt. Onko nyt sitten eri sairaaloissa eri ohjeistus noiden suhteen? Mulla on jo tulossa ekat verikokeetkin noiden vitamiininen tarkkailun suhteen marraskuussa, että onko määrät riitävän suuria. Omituista. :O
Joo, mitään lisäravinteita ei saa ottaa ennen jälkitarkastusta. Soitin viel ja yritin houkutella, ett voisin aloittaa aikaisemmin, mutt en saanut lupaa. Kun nuo kalorimäärät jää niin pieniksi, niin mietityttää, meneekö arvot ihan mataliksi. Sanoi siellä, että vatsan pitää kunnolla parantua ennkuin aloitetaan vitamiinit. Joten paljonkin on erilaisia käytäntöjä. Mulla on ekat verikokeet ennen jälkitarkastusta. Oletko Miaa laskenut, minkälaisia kalorimääriä syöt päivittäin?
Heippa
Samoin minä sain täällä meillä heti vitamiinit ja kalkki-D tabletit. Ja kalorit pitäisi saada siihen 1000 ja proteiinia lähemmäks 80g. Itellä kun jäi kalorit 500 kummankin puolen niin oli tosi heikko ja voimaton olo. Varsinkin jos proteiinit jäi vielä alhaiseksi.
Samoin minä sain täällä meillä heti vitamiinit ja kalkki-D tabletit. Ja kalorit pitäisi saada siihen 1000 ja proteiinia lähemmäks 80g. Itellä kun jäi kalorit 500 kummankin puolen niin oli tosi heikko ja voimaton olo. Varsinkin jos proteiinit jäi vielä alhaiseksi.
Eija-Stiina- Viestien lukumäärä : 288
Registration date : 27.06.2012
Apila, en ole kaloreita laskenut, kun ei ole mitään kalorilaskinta mulla. Syön 2-3 tunnin välein. Aamupalan, 2 lämmintä ateriaa, iltapalan sekä 3välipalaa päivässä.
Miia, ilmainen kalorilaskin on esim kiloklubissa. Sinne kun merkkaa ruuat niin näkee kaloreiden lisäksi esim hiilarit ja rasvat, eikö ole tuttu sulle?
meevin- Viestien lukumäärä : 517
Registration date : 21.11.2012
Kiitos Meevin vinkistä! Tälle päivälle suunniteltujen ruokien kalorimääräksi tulisi n. 900. Tosin ne määrät eivät ehkä ole ihan niin isoja, kun mitä tuo kalorilaskin ehdottaa, mutta suuntaa antava. Ihan siis kohillaan ainakin tänään näyttäisi olevan. Pitänee jatkaa tuon laskurin käyttöä ja katsoa jatkossakin kuinka kalorit pysyvät tuossa toivotussa 1000 kcal/pvä.
Tänään jälkitarkastus ohi ja kaikki ok. Painoa lähtenyt leikkauksen jälkeen 13kg (7 viikkoa) ja kokonaispudotus 15-17kg, riippuen mistä ajankohdasta pudotus lasketaan, kun ensikäynnin jälkeen jälkeen paino nousi muutaman kilon =). Senttejä on karissut vyötäröltä n. 20. Kenkiäkin pitää jo vaihtaa pienempiin. Olen kyllä niin tyytyväinen =) Välillä paino pysytettelee pitkään samoissa lukemissa, mutt sitt taas liikahtaa. Liikkumista olen lisännyt ja nyt se tuntuu jo mukavalle =) Tsemppiä vaan kaikille. Huomenna ostamaan vitamiineja=)
Minut leikkasi sama kirurgi, Heikkinen Ja ei voi kun kehua. Ja muutenki Kampin Terveystalon porukka on ihania ja asiansa osaavia. Tykkäsin hirveästi ja tunsin olevani hyvissä käsissä
Ja hienosti paino tippunut!!! Vau
Ja hienosti paino tippunut!!! Vau
lihava89- Viestien lukumäärä : 277
Ikä : 35
Registration date : 06.11.2012
Joo, Heikkinen ja muu porukka tosi osaavia. Olin kans tyytyväinen. Ja sulla on uus tosi hieno kuva =) !
Kiitän ja kumarran
Leikkaus siis oli 19.8 ja nyt on kokonaispudotus kesästä 21.5 kg =) Ja olen tosi tyytyväinen. Ruokailut sujuu hyvin. Vielä en oo uskaltanut kokeilla rajojani, vaan syön 3-5h välein ja ruuan koot vaihtelevat laadun mukaan. Keittoja menee n. 1,5 dl-2dl, kiinteämpää ruokaa n. 1,5 dl. Välipaloilla syön rahkaa ja marjoja tai leivän, kinkulla ja juustolla. Joskus otan keksin kahvin kanssa, mutta makeaa pyrin välttämään. Kerran olen saanut pahoinvointikohtauksen syötyäni jotain ällöimelää jälkkäriä. Nyt tiedän, että sellaiset ällömakeet kannattaa jättää syömättä. Aikas hyvin olen pärjännyt, välillä tuntuu, että onko mitään leikkusta ollutkaan=)
Vaatekoko on pienentynyt ja kun katsoo peiliin, niin on jo ihan tyytyväinen olo=) Ja vaaka on siinä lukemassa, jossa se ei ole pitkään aikaan ollut. Vielä on paljon matkaa, mutta leikkauspäätös oli niin oikea. Nyt voi jo tyytyväisenä katsoa itseään. Ja sitä tunnetta ei ole ollut pitkään aikaan. Tsemppiä kaikille omiin vaiheisiinne. Kyllä tämä kannattaa.
Vaatekoko on pienentynyt ja kun katsoo peiliin, niin on jo ihan tyytyväinen olo=) Ja vaaka on siinä lukemassa, jossa se ei ole pitkään aikaan ollut. Vielä on paljon matkaa, mutta leikkauspäätös oli niin oikea. Nyt voi jo tyytyväisenä katsoa itseään. Ja sitä tunnetta ei ole ollut pitkään aikaan. Tsemppiä kaikille omiin vaiheisiinne. Kyllä tämä kannattaa.
Mukava kuulla että hyvin menee! Itse en ole vielä hirveesti sisäistänyt laihtumista, vaikka vaa'alla käyn usein ja pidän painoa silmällä ja tiedän laihtuneeni reippaasti yli 30kg. Olen ottanut kuvia matkan varrelta ja silti tuntuu et vatsa on hirveän kokonen vieläkin. Oon yrittänyt miettiä et tekeekö se ylimääräinen nahka siitä vain sen olosen Toivon että nahka alkais palautumaan, yritän uskotella itselleni että ehkä ikäni auttaa tässä asiassa mutta saa nähdä
Oikein mukavaa marraskuun loppua apila ja tsemppiä sinullekkin eteenpäin, itse kärvistelen näitten viimeisten 15kg kanssa, tuntuu et menee ikuisuus mutta onhan tän painon keräämiseenki mennyt useampi vuosi... joten rauhassa vaan
Oikein mukavaa marraskuun loppua apila ja tsemppiä sinullekkin eteenpäin, itse kärvistelen näitten viimeisten 15kg kanssa, tuntuu et menee ikuisuus mutta onhan tän painon keräämiseenki mennyt useampi vuosi... joten rauhassa vaan
Sivu 2 / 2 • 1, 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa