Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Mitä tapahtuu ensimmäisellä käynnillä sisätautilääkärin luona?

+5
meevin
Palleroinen
punatukka
t.si
Tesuma
9 posters

Siirry alas

Mitä tapahtuu ensimmäisellä käynnillä sisätautilääkärin luona? Empty Mitä tapahtuu ensimmäisellä käynnillä sisätautilääkärin luona?

Viesti kirjoittaja Tesuma Ti Kesä 11, 2013 3:05 am

Minulla olisi vihdoinkin keskiviikkona ensimmäinen aika OYS:n sisätautien polille? Mitä ekalla käynnillä tehdään? Jutellaanko vain vai tehdäänkö jotain tutkimuksia? Verikokeissa kävinkin jo viime viikolla.

Jännittää jo hiukan miten homma etenee ja se pääsenkö ylipäätään leikkaukseen. Painoa olen nyt itse pudottanut 144,1 kilosta 106,8 kiloon. Toivon että se katsotaan eduksi tässä asiassa. Diabetes, verenpainetauti yms löytyy taustalta ja BMI on yhä 40,9.

Tesuma

Viestien lukumäärä : 16
Registration date : 27.02.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

Mitä tapahtuu ensimmäisellä käynnillä sisätautilääkärin luona? Empty Vs: Mitä tapahtuu ensimmäisellä käynnillä sisätautilääkärin luona?

Viesti kirjoittaja t.si Ti Kesä 11, 2013 3:13 am

poistettu

Viimeinen muokkaaja, t.si pvm La Tammi 11, 2014 8:56 am, muokattu 1 kertaa

t.si

Viestien lukumäärä : 93
Registration date : 11.02.2013

Mitä tapahtuu ensimmäisellä käynnillä sisätautilääkärin luona? Empty Vs: Mitä tapahtuu ensimmäisellä käynnillä sisätautilääkärin luona?

Viesti kirjoittaja Tesuma Ti Kesä 11, 2013 3:31 am

Kiitos vastauksesta.

Joku sanoi toisaalla että oli tutkittu verenkiertoa,suuta, niveliä ja vatsaa. Onko teillä muilla toimittu näin?

Itse mietin että voiko leikkaus jäädä tuollaisesta kiinni? Hampaat toki ehtii jonotus aikana hoitamaan varmaan, mutta miten nivelten tutkiminen asiaan liittyy?

Tesuma

Viesti kirjoittaja punatukka Ti Kesä 11, 2013 4:28 am

Heips!
Minulle sisätautilääkäri määräsi noiden alku verikokeiden lisäksi tuolloin spirometrian, gastroskopian ja vatsan UÄ:n. Joten näistä tuli sitten aikanaan uusi kutsu sairaalaan tutkimuksiin. Smile
Ravitsemusterapeutilla olin jo käynyt aiemmin.

Hienosti olet painoa pudottanut, joten on jo ainakin näyttöä, että painonpudotus sinulta onnistuu! Shocked

punatukka

Viestien lukumäärä : 108
Registration date : 21.12.2012

Viesti kirjoittaja Tesuma Ti Kesä 11, 2013 5:10 am

Kiitos vastauksestasi Punatukka. Toivotaan että painonpudotuksesta on hyötyä, eikä käänny minua vastaan. Ettei lääkäri totea että katsotaan josko pystyt pudottamaan itsekin loput 50 kiloa. Ja sitten ne kilot pitäisi vielä pitääkin pois.

Tesuma

Viesti kirjoittaja Palleroinen Ti Kesä 11, 2013 3:18 pm

Upeasti olet pudottanut painoa, onnittelut! Smile
Sairaalakohtaisesti vaihtelee nuo käytännöt, mutta kannattavaksi on havaittu kirjoittaa ihan paperille ylös painohistoriaa, ongelmia mitä ylipaino on sinulle tuonut, syitä miksi haluat leikkaukseen ja millaisia muutoksia se realistisesti elämääsi toisi. Tämä kaikki auttaa lääkäriä vakuuttumaan siitä, että olet pohtinut asiaa joka kantilta. Tsemppiä!
Palleroinen
Palleroinen

Viestien lukumäärä : 157
Registration date : 21.11.2009

Viesti kirjoittaja Tesuma Ti Kesä 11, 2013 4:37 pm

Olenkin tehnyt koneella selostuksen painohistoriasta ja mitä vaikutuksia sillä on ollut terveyteen sekä miksi haluan leikkaukseen. Lisäksi olen pitänyt ruokapäiväkirjaa kuukauden ajan jonka ajattelin ottaa mukaan. Lisäksi tein selostuksen miten olen aiemmin syönyt. Kun täytin elintapakyselyä niin nykyinen tilanne on ihan eri kuin vaikkapa joulukuussa. Olen muuttanut oikeastaan kaiken ruoka-asioissa.
Lisäksi otan mukaani lausunnon painonhallintaryhmästä jossa olen ollut lokakuu 2012- huhtikuu 2013 välisenä aikana (kaupungin ryhmä joka kokoontui 2-4x kuukaudessa).

Tesuma

Viesti kirjoittaja meevin Ti Kesä 11, 2013 6:22 pm

Mulla oli sis.lääkärikäynti erittäin lyhyt, n5min. Paineli vähän vatsaa, totesi että mahtuu leikkaamaan, ja katsoi painon. Tosin meillä ensin oli rav.terapeutin käynti, jossa käytiin läpi kaikki asiat. Lääkäri vaan totesi, että laitetaan sitten lähete, sitähän se rav.terapeuttikin suosittelee. Lähetteen laittoi spiroon ym, joista piti olla soittoaika, mutta eipä soittanut vaan laittoi lähetteen menemään suoraan niiden perusteella. Eli käytännöt vaihtelee sairaaloittain mutta varmaan myös potilaskohtaisesti.

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Registration date : 21.11.2012

Viesti kirjoittaja Pellukka Ti Kesä 11, 2013 10:34 pm

Mäkin voisin tässä heittää pari sanaa siitä, mitä sisätautilääkärin vastaanotolla tapahtui minulle... Ennakkoon kävin luovuttamassa verta putkiin labrassa elikäs siinä katottiin, ettei mulla ole mitään sellaista sairautta heti kättelyssä mikä vaikuttaisi tulevaan... itse vastaanotolla ensimmäisenä ilmottautumisen jälkeen menin hoitajan kanssa käymään puntarissa ja sitten puhuimme mukavia sen lääkärin kanssa 15 minsaa... lähinnä keskusteltiin siitä, että olenko hänen mielestään sopiva leikkaukseen... sitten siitä lähete lähti eteenpäin ravitsemusterapeutille, jossa kävin ja sen jälkeen obetiimi(rav.terapeutti, sis.lääkäri ja kirurgi) teki päätöksen, että kirurgille jonotetaan seuraavaks. Kaikki tämä juontaa siihen, että he miettivät onko mulla pää mukana tässä touhussa, eikä ole mitään sellaista sairautta tai syömishäiriöö, joka estää leikkauksen.. Shocked
Pellukka
Pellukka

Viestien lukumäärä : 303
Registration date : 29.08.2012

Viesti kirjoittaja Tesuma Ke Kesä 12, 2013 2:47 am

Kiitos vastauksistanne Meevin ja Pellukka.

Tesuma

Viesti kirjoittaja matamiina Pe Kesä 14, 2013 6:06 pm

Mulla ei tapahtunut paljon mitään Smile Vaakalla käynti ja vähän juttelua, ei muuta. Ei edes kirurgi seuraavalla käynnillä "tutkinut" mitään, sielläkin vain lyhyt juttelutuokio ja siinäpä se. En valita, eteenpäin veivät nämäkin käynnit Smile

matamiina

Viestien lukumäärä : 161
Registration date : 14.06.2012

Viesti kirjoittaja meevin Pe Kesä 14, 2013 9:05 pm

Käytiinköhän Matamiina samalla sis.lääkärillä. Hyvin oli nopea herra, olin ulkona vastaanotolta jo ennen kuin aika olis ollut. Toivottavasti kirurgikin on yhtä "helppo" ja matka jatkuu kuten sullakin. Se aika tosin varmaan menee syksylle, ajattelin kuitenkin sinne soitella, varmaan ensi viikolla.

Huomasinkin että olet vissiin ihan eri sairaaloissa käynyt, vaikka keskisuomesta kumpikin.

meevin

Viesti kirjoittaja Tesuma La Kesä 29, 2013 4:05 pm

Käynti takana. Noin tunnin olin lääkärin juttusilla. Juttelimme asiasta. Lääkäri tutki vatsan, kuunteli sydämen, mittasi pulssia jaloista, tunnusteli kaulaa jne. Näytti jonkun tietokone "animaation" leikkauksesta (siis mistä mahalaukku pienennetään jne.). Kyseli tuntuuko että yhä tarvitsen leikkausta (painoa oli tippunut tuolloin 37kg) ja sanoi että täytän kaikki kriterit. Lähete ravitsemusterapeutille (aika 19. elokuuta ) kirurgille (aika menee syksylle). Homma etenee. Leikkaushoito on noin 4-6kk.

Viimeinen muokkaaja, Tesuma pvm La Kesä 29, 2013 11:33 pm, muokattu 1 kertaa

Tesuma

Viesti kirjoittaja Palleroinen La Kesä 29, 2013 5:01 pm

Hienoa, noin se homma tosiaan etenee Very Happy 
Palleroinen
Palleroinen

Viestien lukumäärä : 157
Registration date : 21.11.2009

Viesti kirjoittaja pullanen La Kesä 29, 2013 7:14 pm

40 min myöhässä....päivää...lavitsalle....masun koputtelua...poltanko tupakkaa.....juu laitetaan eteenpäin.....lihoa ei saa...painoa pitää saada lisää alas(-15kg oli silloin tiputettu)....näkemiiin...
Että sellainen käynti oli minulla....Very Happy

pullanen

Viestien lukumäärä : 13
Registration date : 20.07.2012

Viesti kirjoittaja meevin La Kesä 29, 2013 7:46 pm

kuullostaa Pullanen tutulta, taidettu käydä samalla herralla

meevin

Viesti kirjoittaja Heippis Su Kesä 30, 2013 1:09 am

Minulla oli myös aivan täysi kopio Pullasen lääkärikäynnistä Laughing Aika typertynyt olo oli hetken aikaa ovesta poistumisen jälkeen Shocked 

Heippis

Viestien lukumäärä : 91
Registration date : 19.04.2013

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa