Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

sannuli täällä moi

+7
Katar
t.si
Heli
meevin
Pellukka
trintilla
Sannuli
11 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

sannuli täällä moi Empty sannuli täällä moi

Viesti kirjoittaja Sannuli Ma Huhti 29, 2013 3:11 am

Olen vihdoin päättänyt hakeutua lihavuusleikkaukseen eestaas sompailun jälkeen. Pituus 165 ja paino 112kg. Taitaa juuri mennä yli 40 painoindeksi. Ruokavaliolla hoidossa oleva tyypin 2 diabetes, kilpparin vajaatoiminta ja nyt uusimpana verenpaineen heittelyt, joihin betasalpaajaa määrätty kokeeksi. Mitään varsinaisia diagnooseja ei kai ole, kunhan aloitettu noihin kaikkiin lääkehoito ja that's it.

Päätös leikkauksesta syntyi kun ystävä uskaltautui sellaiseen ja on tosi hoikka, kaunis ja onnellinen nyt. Haluan myös olla onnellinen ja terve ja nyt näyttää siltä etten siihen itse pysty.

Mahtaako turussa olla joitain lääkäreitä, jotka ovat enemmän leikkaushoitoihin kallellaan kuin muut? Oma työterveyslääkäri on niin tökerö nuori ja lihava mies itsekin, etten usko hänen suostuvan lähetettä kirjoittamaan. Lisäksi vaativatko lääkärit käymään ravitsemusterapeutilla ennen lähetteen kirjoittamista? Taustalla mulla useita laihdutuksia ja laihdutusyrityksiäkin, usealla eri menetelmällä ja väitän että tiedän enemmän laihduttamisesta kuin moni muu ammattilainenkaan... Laughing

Sannuli

Viestien lukumäärä : 42
Registration date : 28.04.2013

Takaisin alkuun Siirry alas

sannuli täällä moi Empty Vs: sannuli täällä moi

Viesti kirjoittaja trintilla Ma Huhti 29, 2013 3:49 am

Vastaanpa sinulle tännekin Smile

Eli olet kuin minä. Pituutta minulla on 160cm, painoa oli 104kg. Diagnooseina kilpparin vajis ja 2. tyypin diabetes. Lisäksi säin masennuslääkkeitä.

Tk-lääkäri ei lähetettä antanut ja minulla ei ollut voimia tapella, niinpä menin Tallinnaan leikattavaksi. Leikkauspäivänä painoa oli 97 kiloa.

Leikkauspöydälle jäi diabeteslääkkeet (metformin) ja kuukautta myöhemmin lopetin masennuslääkkeet.

Leikkauksesta on nyt reilu vuosi ja verensokerini ovat kuin terveellä, paino idenksi pyörii 27 hujakoilla, eli pikkusen on vielä pudotettavaa, mutta elämä hymyilee ihan eri tavalla kuin ennen.

Kilpparin vajiksesta ei pääse eroon, mutta edes se ei enää vaivaa mieltä samoin kuin ennen. Hetkeäkään en ole leikkausta tai siihen käyttämiäni rahoja katunut. Päin vastoin, harmittaa että en rohkaistunut tähän jo aiemmin.

Tsemppiä jatkoon Sannuli
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Registration date : 12.02.2012

Viesti kirjoittaja Sannuli La Toukokuu 04, 2013 5:27 am

Työterveyslääkärillä käyty ja vastaanotto oli aika nuiva. Menin flunssan takia hakemaan saikkua ja samalla kysäisin tätä asiaa, lekuri käski ottamaan uuden ajan jolloin käsitellään vain tätä. Miksi ihmeessä? Oiskai se siinä samassa menny? Vai haastatteleeko se lähetteen tekeväkin lääkäri mut???

Sen verran ketutti että isännän kanssa käytiin keskustelu, mitä maksaa yksityisesti ja missä leikattais. Isäntä ei tyrmännyt asiaa vaan lupasi jopa tallinnaan lähteä mukaan (toki viinalasti mielessä) ...Jospa tää nyt selkiytyis johonkin suuntaan.

Sannuli

Viesti kirjoittaja Pellukka La Toukokuu 04, 2013 12:10 pm

Ainakin meidän pienellä terveysasemalla lääkärit harvoin suostuvat flunssan saikun haku reissulla mistään muusta keskustelemaan... näin se vaan on, vaikka meikäläisen mielestä se on ihan ahterista Evil or Very Mad
Jos mä mietin esim. mun omaa lääkäriä, niin se ei todellakaan olisi mua ilman kunnon haastattelua minnekkään lähettäny, kun leikkauksiin on niin tarkat rajat ja kriteerit ja omassa terkassa noiden lähetteiden laittaminenkin on kuulemma tiukentunut, kun kaikessa pitää säästää... Idea
Joten kyllä mun mielestä tämmönen asia kuitenkin tarvii ihan oman käynnin... joten häntä pystyyn ja aikaa varaamaan... I love you

Vaikka itsellä tämä aika jonka olen jo odottanu on ollu pitkä ku mikä, on tämä kuitenkin aika tarpeellista, kerkiää myös pääkoppa tuleviin muutoksiin mukaan, vaikka omasta mielestä olisin voinu heti mennä leikkuripöydälle sillo lähetteen laiton aikaan drunken
Pellukka
Pellukka

Viestien lukumäärä : 303
Registration date : 29.08.2012

Viesti kirjoittaja meevin La Toukokuu 04, 2013 2:35 pm

Kannattaa varata oma aika tälle asialle ja valmistautua hyvin. Itse kirjoitin ylös laihdutushistoriani, millaisia painonpudotuksia ja -nousuja, millä keinoin pudotettu, kaikki ryhmät yms. On nopeuttanut asioita sekä tk-lääkärillä että rav.terapeutin luona.

meevin

Viestien lukumäärä : 517
Registration date : 21.11.2012

Viesti kirjoittaja Sannuli La Toukokuu 04, 2013 10:28 pm

No mä oon tämmönen heti tänne kaikki ja nyt ihminen. Pitääkin heti alkaa kirjoittamaan ylös, vaikka ihan joka vuosihan mä jonkun laihiksen aloitan.... Mad

Sannuli

Viesti kirjoittaja Pellukka La Toukokuu 04, 2013 10:37 pm

Tervetuloa vaan joukkoon mulletännekaikkiheti porukkaan... kyllä täälläkin on pinnaa kysytty, mutta lopussa se kiitos seisoo toivottavasti Embarassed cheers
Pellukka
Pellukka

Viesti kirjoittaja Sannuli Ti Toukokuu 07, 2013 9:18 pm

Huomenna siis pitkä vastaanottoaika omalle työterveyslääkärille. Aikaa muutettu nyt jo alkuperäisestä ja ilmoitettu ettei muut kuin akuutit työssäoloon liittyvät asiat kuulu työterveyden piikkiin. Elikkäs meitsi maksaa senkin nyt sitten itse. Evil or Very Mad

Ja saako siitä leikkauksesta palkallisen sairasloman? Vai pitääkö sovitella vuosiloma siihen kylkeen? Entäs jos täytyykin yksityisesti tää hoitaa? Tuleeko sairasloma palkallisena jos teettää sen esim. tallinnassa?

Sannuli

Viesti kirjoittaja Heli Ti Toukokuu 07, 2013 10:03 pm

Moi!
Sulla sit on hankalaa. Mulla ihan työterveyslääkäri suositteli leikkausta ja en ole kuulukkaa, et jonkun pitäs ite maksaa keskustelusta työpaikkalääkärin kanssa!!!!
Sullahan hoidetaan niin sanotusti sairautta, on sokerit ja verenpaineet+muut jutut. Senhän pitäs olla työnhyvinvointia ja työssä jaksamista ja sehän on työnantajan
edun mukasta jos työ kyky paranee:))

Heli

Viestien lukumäärä : 22
Registration date : 20.08.2012

Viesti kirjoittaja Heli Ti Toukokuu 07, 2013 10:06 pm

Niin jäi sanomatta, et kyl siitä pitäs saada palkallinen sairasloma, en ainakaan ole kuullu, ettei joku saisi:)

Heli

Viestien lukumäärä : 22
Registration date : 20.08.2012

Viesti kirjoittaja t.si Ke Toukokuu 08, 2013 2:23 am

poistettu

Viimeinen muokkaaja, t.si pvm La Tammi 11, 2014 9:07 am, muokattu 1 kertaa

t.si

Viestien lukumäärä : 93
Registration date : 11.02.2013

Viesti kirjoittaja trintilla Ke Toukokuu 08, 2013 2:53 am

Itseasiassa palkallinen sairasloma ei ole 100% varma edes niillä jotka leikataan kunnallisesti... kun se riippuu ihan siitä mitä leikkaava kirurgi sattuu papereihin kirjoittamaan.

Tallinnan leikkuun jälkeen voi olla aika vaikiaa saada palkallista sairaslomaa...

Eli siis kun lakihan sanoo suunnilleen jotta "Työntekijällä, joka on sairauden tai tapaturman vuoksi estynyt tekemästä työtään, on oikeus sairausajan palkkaan. " Ja kun laihdutusleikkausta ei vieläkään aina pidetä sairautena, tai siis periaatteessa lihavuutta ei pidetä sairautena jota hoidettaisiin leikkauksella, niin palkallinen sairausloma voi olla joskus ongelma jos lääkäri kirjoittaa "väärät" koodit lappuihin...
trintilla
trintilla

Viesti kirjoittaja Sannuli Ke Toukokuu 08, 2013 4:28 am

Mites sulla Trintilla kävi?

Sannuli

Viesti kirjoittaja trintilla Ke Toukokuu 08, 2013 7:21 am

Minä olin työttömänä leikkuun aikaan, joten en edes hakenut sairaslomia... Joten siitä puolesta ei ole kokemusta.
trintilla
trintilla

Viesti kirjoittaja Sannuli Ke Toukokuu 08, 2013 10:25 pm

Jaa, tää Täti Moonika pisti suutuspäissään tuulemaan. bounce

Reippaasti lyhennetty versio: Työterveyslääkärille mennessäni taisin olla hieman fuckoff-fiiliksellä valmiiksi ja tilanne oli sitten sen mukainen. Lekuri oli sitä mieltä että koska viimeksi hänen tarjottuaan minulle ravitsemusterapeutin vastaanottoa en ottanut sitä vastaan, en ole kokeillut kaikkia keinoja laihtuakseni. Että olisi pitänyt nyt puoli vuotta katsoa voiko ravitsemusterapeutti mua auttaa... Mad

Sanoin välittömästi ettei käy ja pyysin lähetettä vedoten siihen että olen päätökseni tehnyt ja kriteerit täyttyvät kirkkaasti. Lääkäri vääntelehti ja väisteli, kunnes sanoin että kiitos ja näkemiin. Vasta sitten hän sanoi että ok, laitetaan lähete menemään, mutta jonot ovat pitkät, tuskin sinä jaksat jonottaakaan jollet jaksa puolen vuoden päähän odottaa... Jolloin minä äkkipikaistuksissani tämäytin että juu ei tarvii vaivautua, menen yksityisesti.

No kotona sitten mietin että voi helvetti, kun ois pitkäjänteisyyttä ihmiselle suotu, vaan ei niin ei. Lähdin soittelemaan lihavuusleikkauksia tekeviä paikkoja läpi ja totesin että kaikissa oli hinta sen piirun verran alle 9000e. Terveystaloon soittaessani mainitsin että työterveytemme on siellä ja kysyin voiko jotain tutkimuksia tehdä työterveyden piikkiin. No eka ravitsemusterapeutti ja verikokeet saan sitä kautta, muuten hinta on tuo sama. silent

No siitä se muru lähti vierimään ja nyt on sitten ens viikolle varattu aika Ovaskalle, eli leikkaavalle kirurgille. Ja mä oon ihan et mitä helvettiä just tapahtui??!?!! affraid

Tuo terveystalon lihavuusleikkauspaketti on muuten aika hyvä:
Leikkauspäätöksen jälkeen lihavuusleikkauksen hintaan (8980 €)Terveystalossa sisältyy:

leikkaukseen valmistelu, leikkausta edeltävän dieetin ohjaus ja leikkaus (ohitusleikkaus eli bypass tai mahalaukun kavennus eli sleeve) sekä 2 vrk yöpymiset heräämössä/osastolla (7780 €)
vuoden seurantapaketti (arvo n. 1200 €), mihin sisältyy:
o sairaanhoitajan seurantasoitto toipumisen alkupäivinä
o kirurgin seurantakäynti
o kolme ravitsemusterapeutin seurantasoittoa tai käyntiä
n. 800 € arvoinen labrapaketti
Leikkauksen hinta ei sisällä:
gastroskopiaa (tehdään vain tarvittaessa)
mahdollisia erikoislääkärin konsultaatioita
ennen leikkausta tarvittavia selvityksiä, ravitsemusterapeutin tai muun ammattilaisen konsultaatiota eikä kirurgin vastaanottoa

Eli lähinnä arvostan noita lihavuusleikkaukseen erikoistuneiden ravitsemusterapeuttien tapaamisia. Muutenkin nyt tuntuu kätevältä että myöhemmin voin hoitaa monet asiat työterveyden kautta koska kaikki leikkuritietoni näkyvät heidän koneellaan. Ei aina tarvitse selitellä. Mutta siis......Ihanaa ja samalla iiik!! Ja voi mun kukkaro parkaa. Sanoin isännälle et tää lada päivitettiin just porscheksi, päivitys asennetaan joskus ens kuussa, viimeistään elokuussa.

Sannuli

Viesti kirjoittaja Sannuli Ke Toukokuu 08, 2013 10:28 pm

Ja älkää sanoko että oon hätäinen, koska just sitä mä olen. Kauhistuttaa ja ihastuttaa itseänikin nyt tää touhu.

Sannuli

Viesti kirjoittaja Pellukka Ke Toukokuu 08, 2013 11:37 pm

Jos mulla ois ollu noin nuiva lääkäri, oisin varmaan tehny tollasen ratkasun myös mä.... tai siis... mun työterveyslääkäri ois varmaan ollu juuri tuollainen Shocked mutta mun omalääkäri, joka on ollu mun lääkäri 12 vuotta... hänen kanssaan keskustellen päästiin ratkasuun... onneks Very Happy mulla ei olis ollu mahiksia tehdä mitään velkoja, joten ois ollu mahdotonta yksityisesti edetä mihinkään....

JOTEN... Sannuli, tsemppiä... cheers
Pellukka
Pellukka

Viesti kirjoittaja Sannuli To Toukokuu 09, 2013 12:29 am

Kiitos. Kyllä se tästä.

Karsin pari lehtitilausta ja delegoin pojan puhelinlaskun anopille + lopetin jäsenyyden kuntosalilla, siinä säästin jo 90e/kk, ei jää niin paljoa maksettavaksi leikkauksesta. Kyllä tää nyt hirvittää tää lisävelka kun asuntovelkaakin on jo, mutta huoh, kun hengähtää syvää ja miettii niitä pluspuolia niin helpottaa.

Sannuli

Viesti kirjoittaja Katar To Toukokuu 09, 2013 12:31 am

Hieno juttu! Kirjoittelinkin jo aiemmin, että mut leikattiin samassa paikassa viisi viikkoa sitten. Aivan loistava hoito: ihanaa henkilökuntaa ja huolenpito hyvää. Koskaan aikaisemmin mua ei olla nukutettu, mutta tästä käynnistä jäi todella miellyttävä kokemus. Eikä tarvinnut kipua kärsiä, tosin ei sitä juuri ollutkaan. Tohtoritalon ravitsemusterapeutti on oikein mukava ja hänellä on todella hyvä tietämys leikkaukseen valmistautumisesta ja sen jälkeisestä ruokavaliosta yms.
Ensimmäisestä lääkärikäynnistä meni viisi viikkoa, niin mut olikin jo leikattu. Ei tartte kuukausitolkulla jännittää. Tähystykseen en joutunut ollenkaan-onneksi Smile
Nyt kun koko "projektin" aloittamisesta on kulunut pian 11 viikkoa, on painoa pudonnut 19 kg. Olen niiiin onnellinen jo tästäkin määrästä. Taatusti ei mene sunkaan rahat hukkaan, tämä sijoitus kannattaa!

Katar

Viestien lukumäärä : 15
Registration date : 04.04.2013

Viesti kirjoittaja Sannuli To Toukokuu 09, 2013 12:38 am

Katar, hieno juttu! Hei voitais vaikka nähdä sit ku minutkin on leikattu? Mun ystävä on sleeveleikattu myöskin ja häneltä saan korvaamatonta tukea ja neuvoja, mutta tukiporukkaa ei ole koskaan liikaa!

Sannuli

Viesti kirjoittaja -Tuulia- To Toukokuu 09, 2013 1:26 am

Samoja fiiliksiä. Minä valitsin yksityisen tien, koska työterveydestä saamani lähete ei edennyt. En ollut tarpeeksi lihava enkä sairas, ihan saman kokoinen kuin sinäkin, painoindeksi ihan himpun verran yli 40. Työterveydestä sain kyllä kaiken mahdollisen tuen, ensin sen lähetteenkin pari vuotta sitten, nyt sen etukäteen tarvittavan labrapaketin ja ilman muuta nautin neljän viikon palkallisen sairausloman.

On tämä lihavuuteen liittyvä sairaudenhoito kummallista. Ei millään haluttaisi hoitaa tehokkaalla tavalla, vaan kyykytetään ja nöyryytetään, pannaan polvillaan anomaan, että saisi hoitoa, eli sen leikkauksen.

Rahaa se vain on, omaan terveyteemme me satsaamme. On sitä turhempiinkin asioihin pankkilainoja otettu. Minäkin otin edellisen autoon. Oma terveys on kyllä huomattavasti tärkeämpi kohde.

Minut leikattiin Eirassa, ei ole siitäkään mitään huonoa sanottavaa. Sama hinta. Ja näin pääsee nopsasti eteenpäin. Helmikuun alussa otin sinne ekan kerran yhteyttä ja nyt leikkauksestani tulee jo seitsemän viikkoa. Kesää on kiva odottaa 15 kiloa kevyempänä.

-Tuulia-

Viestien lukumäärä : 89
Registration date : 21.03.2013

Viesti kirjoittaja Sannuli To Toukokuu 09, 2013 2:39 am

Mulle sanoi se koordinoiva sairaanhoitaja Tarja Suuraho kun soitin, että heillä ei kyykytetä ketään, ei syyllistetä eikä painosteta pitkiin eneilyihin. Lyhyt intensiivinen viidenkin kilon pudotus riittää hieman ennen leikkausta. Puhuttiin muutenkin aika kauan puhelimessa, lopuksi sanoi että harmi kun olet menossa turkuun, olisi halunnut nähdä minut ja päästä juttelemaan. Kertoi myös että monet heidän asiakkaistaan ovat olleet hakeutumassa kunnallisesti leikkaukseen mutteivät ole jaksaneet ainaista kyykyttämistä. Mulle tuli sellainen olo että yritetään kaivamalla saada syy leikkauksen peruamiseen..

Sannuli

Viesti kirjoittaja Merja To Toukokuu 09, 2013 2:50 am

Mie oon ja kuullut saman laisia kommentteja ja ihmetellyt, minunkin paperit on seilannu missä sattuu, ja pikkasen ollut juupas eipäs leikkiä, nyt olen 3 vk varttunut et menisi vihdoin oikeaan paikkaan ja saisin sen leikkaus ajan.
Merja
Merja

Viestien lukumäärä : 123
Registration date : 29.01.2013

Viesti kirjoittaja t.si To Toukokuu 09, 2013 4:43 am

Muistathan, että se yksityislääkäri voi kirjoittaa sen lähetteen pyynnöstäsi myös sinne julkisellekin puolelle, tulee halvemmaksi kuin tuo yksityinen leikkaus. Wink
Ja mm. tuo gastroskopia, joka vaaditaan, maksaa yksityisellä lähes 500€ sekin, tohon ei ilm. kuulu muutkaan labrakokeet ENNEN leikkausta jne, eli hinta nousee reippaasti vielä tuosta.

t.si

Viestien lukumäärä : 93
Registration date : 11.02.2013

Viesti kirjoittaja -Tuulia- To Toukokuu 09, 2013 11:10 am

Eiran sairaalan hinnan (8995 euroa) lisäksi minulle tuli lisäkuluja vain noin 200 euroa. Maksoin normaalin yksityistaksan kirurgin ja sisätautilääkärin tapaamisesta ennen leikkausta ja yhden neljänkympin ylimääräisen labrakokeen, joka tehtiin leikkauksen jälkeen. Noista lääkärikuluista tuli Kelan korvaus. Sisätautilääkärin sijasta olisi kelvannut myös työterveyslääkärin lausunto siitä, että olen sopiva leikkaukseen, mutta hän sanoi, että tuntee asiaa niin huonosti, että ei mielellään tekisi sitä, kun ei oikeastaan tiedä, mitä pitäisi minusta lausua, ja minusta se oli ihan ok. Sen sijaan hän auliisti kirjoitti työterveyshuollon puolesta lähetteet etukäteen tarvittaviin labroihin, joten niistä en maksanut. Gastronkin olisin saanut, mutta labrakokeissa ei ollut mitään, miksi se olisi pitänyt tehdä, joten ei sitten tehty.

Kyllähän tuo 9000 toki aika läjä rahaa on, mutta minusta se on ihan hyvä vaihtoehto. Minä en päässyt julkiselle puolelle! Satsattiin miehen kanssa vähän säästämiseen ja otin loput pankista lainaa. Vuoden päästä laina on maksettu ja itse olen terve ja huomattavasti hoikempi, näin toivon Very Happy

-Tuulia-

Viestien lukumäärä : 89
Registration date : 21.03.2013

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla: