sairasloman pituus leikkauksen jälkeen?
+3
Puksu
anjuska
Dreamer
7 posters
sairasloman pituus leikkauksen jälkeen?
Kuinka pitkään olette olleet sairaslomalla leikkauksen jälkeen? Olen lukenut että jotkut on olleet 4 viikkoakin, mulle sanottiin tays:ssa että 2 viikkoa. Tokihan mä 2 viikon päästä menen töihin jos vointi sallii ja lääkäri niin sanoo, mutta mietityttää vaan kun olen vanhustyössä kotihoidossa, jossa raskaita nostoja ja ergonomiasta ei usein tietoakaan ahtaissa tiloissa ja tavallisissa sängyissä. Pärjääkö fyysisesti raskaassa työssä niin pian vai onko ihan sama tekeekö fyysisesti kevyttä vai kuormittavaa työtä?
Dreamer- Viestien lukumäärä : 52
Registration date : 01.03.2012
Vs: sairasloman pituus leikkauksen jälkeen?
Et pärjää raskaassa työssä noin äkkiä leikkauksen jälkeen. Ainakin se 4 viikkoa pitää olla saikulla.
anjuska- Viestien lukumäärä : 37
Registration date : 23.10.2012
Kiitos anjuska vastauksestasi, täytyy sitten lääkärille vielä puhua asiasta. Ekalla tapaamisella kun asiasta häneltä kysyin, niin ei häntä tuntunut kiinnostavan mitä työtä teen, sanoi vaan että sairasloma on 2 viikkoa
Dreamer- Viestien lukumäärä : 52
Registration date : 01.03.2012
Mulle sanottiin ettei saa 3-4 vikkoon leik.jälkeen nostella mitään 2kg raskaampaa, ei edes kauppakassia
Puksu- Viestien lukumäärä : 39
Registration date : 08.10.2012
Samaa olen itsekin miettinyt, kuinka pitkä sairausloma, kun mulla kans työssä nostoja/siirtoja, eikä ole mitään apuvälineitä ja yksin. Mutta, kai lääkäri sen sit tietää...
possuna- Viestien lukumäärä : 28
Registration date : 04.04.2013
Mulle sisätautilääkäri sanoi, että 3 vkoa ja kirurgi puhui toissapäivänä 2 vkosta. Varmaan pakko ottaa varovasti just tollasten nostojen ja rehkimisen kans, kun se kirurgi puhui vuolaasti myös leikkaussaumoihin mahdollisesti tulevista tyristä ym.... Eiks ne tuu herkästi just nostelemisesta? Mäkin hoitoalalla, ja joskus täytyy olla yksinkin töissä....
matamiina- Viestien lukumäärä : 161
Registration date : 14.06.2012
Minulla on kevyt istumatyö ja silti lääkäri kirjoitti mitään kysymättä neljän viikon sairausloman. Huomenna on sen viimeinen päivä. Olisin varmaankin viimeisen viikon jo ihan selvinnyt kokopäivätyössäkin, mutta ruokailun opettelun ja liikunnan aloittelun kannalta tämä aika on minusta ollut ihan tarpeen.
-Tuulia-- Viestien lukumäärä : 89
Registration date : 21.03.2013
matamiina: Tulen askeleen sinun jäljessä....eli ensikuussa näen kirurgin ja saan kuulla pääsenköön leikkausjonoon, toivon todella että pääsen!
Aika vähältä kuullostaa sairausloma, kun työ on"raskasta", nostot ja siirrot, en todellalaan halua mitään tyrää. Vaihdetaanpa jatkossa ajatuksia, kun kuljemme aika samaa tahtia Onnea, kun olet päässyt leikkausjonoon. Koskakohan on leikkaus?
Aika vähältä kuullostaa sairausloma, kun työ on"raskasta", nostot ja siirrot, en todellalaan halua mitään tyrää. Vaihdetaanpa jatkossa ajatuksia, kun kuljemme aika samaa tahtia Onnea, kun olet päässyt leikkausjonoon. Koskakohan on leikkaus?
possuna: taysin kesäsulun jälkeen, sanoi kirurgi. viimeistään lokakuun puolivälissä, mikäli hoitotakuu pitää. Toivotaan, että pitää!
matamiina: Olet menossa Tayssiin, miksi sinne....olen luullut, että kaikki keskisuomalaiset menevät Lahteen!!! Mä en ole edes käynyt kirurgin juttusilla, mutta olen hieman "kysellyt" koska, jos minut hyväksytään.... Pienen pieni mahdollisuus, ennen sukua, tai sitten syksyllä.
....ei sukua, vaan sulkua
possuna: osa eteläistä keski-suomea vaihtoi vuoden vaihteessa sairaanhoitopiiriä keski-suomen shp:stä pirkanmaalle, siksi täältäpäin keski-suomea mennään nykyään taysiin
Ok, näin vähän ajattelin.
Kovasti yritän kiloja pois, kun menen Lahteen ensikuun alussa....
Kovasti yritän kiloja pois, kun menen Lahteen ensikuun alussa....
onnea matkaan!
minut leikattiin 30.1. ja saikkua sain 5vk+1vk tinkasin vielä kaupan päälle. eli raskaan työntekijät luulis saavan sen 5vk. olen yrittäjä ja maksan itse lomittajan itselleni, niin sain vielä helposti tuon 1vk lisää. sattui olemaan lasten hiihtoloma viikko
minut leikattiin 30.1. ja saikkua sain 5vk+1vk tinkasin vielä kaupan päälle. eli raskaan työntekijät luulis saavan sen 5vk. olen yrittäjä ja maksan itse lomittajan itselleni, niin sain vielä helposti tuon 1vk lisää. sattui olemaan lasten hiihtoloma viikko
etana- Viestien lukumäärä : 46
Registration date : 08.10.2012
Olen kuullut, että hoitoalalla muutama on saanut 5viikon saikun. Oi, sinut jo leikattu Ihanaa... Mulla edessä, jos minut nyt sitten hyväksytään!
Lahdessa kävin ja kysyin sairausloman pituutta, lääkäri sanoi että yleisin on 3viikkoa. Oli kiva käynti, kaikki oli tosi ystävällisiä ja mukavia
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa