Katar esittäytyy-leikattu 2.4.
+4
t.si
possuna
pilvipouta
Katar
8 posters
Katar esittäytyy-leikattu 2.4.
Olen tätä palstaa jo muutamia kuukausia lukenut ja nyt uskaltaiduin mukaan!
Olen 46-vuotias kahden lähes aikuisen lapsen äiti ja ihanan mieheni vaimo. Työuraani teen omassa yrityksessä. Lähtöpainostani 158 kg huolimatta, tunsin itseni melko terveeksi.
Viime vuoden joulukuussa aloin tutkailla sleeve-leikkausta enemmänkin ja silloin poikkesin näillekin sivuille ensimmäisen kerran -mukavaa luettavaa. Huomasin heti, ettei kärsivällisyyteni riitä jonottamaan kunnallisella puolella eli jostain oli rahat leikkaukseen keksittävä. Joulun ja uuden vuoden lomailin vielä Thaimaassa ja pari kuukautta kypsyttelin leikkausajatusta. Maaliskuussa menin sitten Terveystaloon lääkärin vastaanotolle, jolloin heti kuulin leikkauspäivän 2.4. Ennen leikkausta kävin labrassa ja ravintoterapeutilla ja siinä kaikki! Ennen leikkausta pudotin painoani 8 kg ihan vaan ruokailutottumuksia muuttamalla.
Nyt on masu leikattu kaksi päivää sitten. Ei juuri kipuja, eikä näläntunnetta. Kotiin tullessa söin pikku tipan mansikkakeittoa. Ja sitä vettä ja vettä. Se on mulle vaikeaa, kun ei ole jano. No nyt sitten vaan harjoitellaan uutta elämää varten!
Olen 46-vuotias kahden lähes aikuisen lapsen äiti ja ihanan mieheni vaimo. Työuraani teen omassa yrityksessä. Lähtöpainostani 158 kg huolimatta, tunsin itseni melko terveeksi.
Viime vuoden joulukuussa aloin tutkailla sleeve-leikkausta enemmänkin ja silloin poikkesin näillekin sivuille ensimmäisen kerran -mukavaa luettavaa. Huomasin heti, ettei kärsivällisyyteni riitä jonottamaan kunnallisella puolella eli jostain oli rahat leikkaukseen keksittävä. Joulun ja uuden vuoden lomailin vielä Thaimaassa ja pari kuukautta kypsyttelin leikkausajatusta. Maaliskuussa menin sitten Terveystaloon lääkärin vastaanotolle, jolloin heti kuulin leikkauspäivän 2.4. Ennen leikkausta kävin labrassa ja ravintoterapeutilla ja siinä kaikki! Ennen leikkausta pudotin painoani 8 kg ihan vaan ruokailutottumuksia muuttamalla.
Nyt on masu leikattu kaksi päivää sitten. Ei juuri kipuja, eikä näläntunnetta. Kotiin tullessa söin pikku tipan mansikkakeittoa. Ja sitä vettä ja vettä. Se on mulle vaikeaa, kun ei ole jano. No nyt sitten vaan harjoitellaan uutta elämää varten!
Katar- Viestien lukumäärä : 15
Registration date : 04.04.2013
Vs: Katar esittäytyy-leikattu 2.4.
Tervetuloa joukkoon Katar. Minutkin on leikattu Terveystalolla, mutta Kampissa. Ja kun laskun on maksanut, niin se raha on mennyt, enkä jaksa siitä murehtia. Ois se voinut mennä huononpaankin. Ja nyt kun tarttee syödä niin vähän ja voi jättää kaikki makeat pois, niin siinähän se rahallinenkin puoli löytyy. Miten on ruvennut menemään kotona?
pilvipouta- Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012
Onnea ja kiva kuulla että kaikki on mennyt hyvin. Mä odotan että saisin lekkaus ajan ennen kesälomia, Lahteen menen näytille ensikuussa. Mitä luulette, milloin minut leikataan???
possuna- Viestien lukumäärä : 28
Just söin muutaman pikkulusikallisen bataattisosekeittoa, ei se nyt pahaakaan ollut, mutta ei paljoa pysty syömään. Toi riittävä nesteen saaminen vähän mietityttää. Leikannut lääkäri kyllä lohdutti ja sanoi, että kyllä sen kropassaan tuntee jos elimistö alkaa kuivua. Hänen mukaansa se 2 litraa ei ole mikään ehdoton. Vatsa kun ei millään vedä noita määriä, ainakaan vielä. Ja toinen ongelma on ne proteiinijuomat: mokan makuista olen tänään muutaman kulauksen juonut-ei ole mikään lemppari drinkki. Milloin sut pilvipouta on leikattu? Mikä on pudotussaldo nyt?
Possuna, missä vaiheessa meet hoitoketjua? Ootko siis menossa ekaa kertaa lääkäriin leikkaushaaveista puhumaan vai miten?
t.si- Viestien lukumäärä : 93
Registration date : 11.02.2013
t.si
Olen jo haaveet kertonut ja lähete lahteen lähtenyt, eli tapaan leikkaavan lääkärin ja "nukkumatin"....eli sen jälkeen se pussikuuri ja leikkaus, jos siellä mua ei hylätä, mutta kauankoha saan odottaa!
Olen jo haaveet kertonut ja lähete lahteen lähtenyt, eli tapaan leikkaavan lääkärin ja "nukkumatin"....eli sen jälkeen se pussikuuri ja leikkaus, jos siellä mua ei hylätä, mutta kauankoha saan odottaa!
Ok, parhaan tilanteen sulle osaa kertoo esim sis. tautien sairaanhoitaja. Jokaisessa sairaalassa kun se jonotilanne on niin hurjan erilainen.
Joissain shpiireissä tosta tilanteesta ( kirurgin tapaamisesta) menee leikkuriin vaan noin 4vk, joissain 6kk.
Joissain shpiireissä tosta tilanteesta ( kirurgin tapaamisesta) menee leikkuriin vaan noin 4vk, joissain 6kk.
t.si- Viestien lukumäärä : 93
Registration date : 11.02.2013
Mun toive on päästä ennen sairaalan kesälomia, kun muuten menee koko kesä odottaessa
Katar, ymmärrän hyvin tuon, että ei jaksa julkisella puolella enää tarpeitaan selitellä ja leikkaukseen pääsyä anoa. Minäkin tein äkkipäätöksen helmikuun alussa, kun olin kaksi vuotta sitten saanut kielteisen päätöksen Meilahdesta. En ollut silloin tarpeeksi lihava ja sairas, painoindeksi vain 39, ja uniapnea ja verenpainetauti. Nyt rajoja on taas nosteltu, ja vaikka painoindeksini oli jo 41 ja lisäksi oli tullut diabetes, en jaksanut enää ajatella sitä mahdollisuutta, että en saisi leikkausta vieläkään.
Siispä "keksin" minäkin rahat, reilut 9000 eikä nyt kaduta. Pankkilainan maksan vuodessa, mutta pikkumasusta sain elämään laatua lisää ja mahdollisesti niitä vuosiakin. Minulla on kaksi viikkoa nyt leikkauksesta ja olo on todella hyvä. Tsemppiä sinullekin!
Siispä "keksin" minäkin rahat, reilut 9000 eikä nyt kaduta. Pankkilainan maksan vuodessa, mutta pikkumasusta sain elämään laatua lisää ja mahdollisesti niitä vuosiakin. Minulla on kaksi viikkoa nyt leikkauksesta ja olo on todella hyvä. Tsemppiä sinullekin!
-Tuulia-- Viestien lukumäärä : 89
Registration date : 21.03.2013
Minulla oli vähän sama tilanne... Kunnallisella ei otettu tosissaan kun paino indeksi pyöri 39 - 41 välillä ja rasitteena VAIN 2. tyypin diabetes... Niinpä lähdin tallinnaan, kun siellä pääsi leikkuriin silloin puolella suomen hinnasta, hetkeäkään en ole päätöstä katunut.
Aikaa meni ekasta sähköpostista leikkaukseen noin pari kuukautta, siinä välissä kävin yhden kerran tallinnassa konsultaatiossa ja tokalla kerralla meninkin jo leikatavaksi, letkunnielennät ja muut tutkimukset tehtiin päivää ennen leikkausta.
tsemppiä uuteen elämään
Aikaa meni ekasta sähköpostista leikkaukseen noin pari kuukautta, siinä välissä kävin yhden kerran tallinnassa konsultaatiossa ja tokalla kerralla meninkin jo leikatavaksi, letkunnielennät ja muut tutkimukset tehtiin päivää ennen leikkausta.
tsemppiä uuteen elämään
trintilla- Viestien lukumäärä : 406
Registration date : 12.02.2012
Kyllä on uskomatonta miten hyvä olo minulla on vaikka vasta neljäs päivä leikkauksesta. Ei kipuja, ei sitten yhtään. Yölläkin voi nukkua hyvin kyljellään. Nyt jaksaa jo kevät auringossa vähän ulkoilla ja uuden vaa'ankin kävin tänään ostamassa Ajattelin lopettaa ruoan kanssakin stressaamisen: syön mikä maistuu (tarkoittaa sitä, että proteiinijuomat saavat pysyä nyt jääkaapissa). Tänään maistoin pinaattikeiton joukkoon sekoitettuna vähän raejuustoa ja kyllä oli hyvää. Mukavaa pureskella edes jotain.
Ihan kaikille, jotka jännittävät leikkausta tai kipuja sen jälkeen, tahdon kyllä kertoa, että pelko on aivan turha. Heräämössä minulla oli hetken aikaa pahaolo ja ensimmäisenä yönä painon tunnetta ylävatsassa. Niihin vaivoihin sai heti lääkettä ja siitä lähtien on olo parantunut hetki hetkeltä. Pitää välillä muistuttaa itseään, että on toipilas. Onneksi sillä verukkeella saa muun perheen siivoamaan
Ihan kaikille, jotka jännittävät leikkausta tai kipuja sen jälkeen, tahdon kyllä kertoa, että pelko on aivan turha. Heräämössä minulla oli hetken aikaa pahaolo ja ensimmäisenä yönä painon tunnetta ylävatsassa. Niihin vaivoihin sai heti lääkettä ja siitä lähtien on olo parantunut hetki hetkeltä. Pitää välillä muistuttaa itseään, että on toipilas. Onneksi sillä verukkeella saa muun perheen siivoamaan
TErvetuloa Katar ja onnittelut pikkumasusta!
Minut on ohitus-leikattu päivä sinun jälkeesi. Sinulleko tehtiin siis se sleeve?
Minut on ohitus-leikattu päivä sinun jälkeesi. Sinulleko tehtiin siis se sleeve?
Huugibuugi- Viestien lukumäärä : 108
Registration date : 02.07.2012
Juu sleevattu olen! Kirjoittelinkin sun omaan viestiketjuun
Tänään sain tikit pois ja huomenna pääsee saunaan-hurraa! Leikkauksesta siis 10 päivää ja kiloja siinä ajassa lähtenyt tasan neljä. Töissäkin kävin jo parina päivänä, ensi viikolla sitten enemmän. Sairaslomaa sain kyllä, mutta yrittäjänä en kyllä oikein pysty pitämään. Eikä siinä mitään, olo on ollut todella hyvä. Pikku annoksia menee, eikä ihan pelkkää kiisseliä ja sosekeittoa tarvitse syödä. Kokonaispudotus nyt 14 kg ja kyllä jo jotkut vaatteet tuntuu väljiltä
Ja kyllä se kesäkin sieltä tulee- toivon niin
Ja kyllä se kesäkin sieltä tulee- toivon niin
Hei Katar!
Onnea uudelle pikkumahalle ja hyvää vointia sinulle!!!
Onnea uudelle pikkumahalle ja hyvää vointia sinulle!!!
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa