gsb - taas mukana
+6
HyeeNa!
meevin
pilvipouta
matamiina
Malla
gsb
10 posters
Sivu 2 / 2 • 1, 2
Vs: gsb - taas mukana
:heart:
Viimeinen muokkaaja, pilvipouta pvm To Huhti 11, 2013 10:54 pm, muokattu 1 kertaa
pilvipouta- Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012
:bball:
Viimeinen muokkaaja, pilvipouta pvm To Huhti 11, 2013 10:55 pm, muokattu 1 kertaa
pilvipouta- Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012
Meillä on lähinnä koiria, mutta yksi vanha kissakin keikkuu mukana.
Meidän koiria voi ihastella kotisivuillani:
www.kennelkesselin.net
Virallinen kahden viikon lukema: -6,1kg. Ihan jees.
Meidän koiria voi ihastella kotisivuillani:
www.kennelkesselin.net
Virallinen kahden viikon lukema: -6,1kg. Ihan jees.
Viimeinen Peijas takana, ennen leikkauspäivää
13 pvää leikkaukseen. Alkaa jo hiukan jännittää.
13 pvää leikkaukseen. Alkaa jo hiukan jännittää.
Hienoa, vajaa kaksviikkoa. Menee nopeasti. Kesällä olet jo sorja tyttö.
Eija-Stiina- Viestien lukumäärä : 288
Registration date : 27.06.2012
Leikkaus takana, elämä edessä
Kirjoittelen lisää myöhemmin, mutta kaikki meni oikein mallikkaasti ja suunnitelmien mukaan Peijaksessa 18.3.
Kirjoittelen lisää myöhemmin, mutta kaikki meni oikein mallikkaasti ja suunnitelmien mukaan Peijaksessa 18.3.
Onnea pikkumahasta gsb ja tsemppiä!
matamiina- Viestien lukumäärä : 161
Registration date : 14.06.2012
Pistän tähän mun tän päivän syömiset, jos jotakuta vaikka kiinnostaa
8.30-9.15 1,5dl puurovelliä + 2dl kahvia maidolla. (200+20kcal).
11.00-12.00 Profeel vaniljarahka + 2dl kahvia maidolla (140+20).
14.00-15.00 Kasvissosekeitto 1,5dl ja pari krutonkia siellä likoamassa ja 2dl piimää (20+88).
16.30-17.30 Perunasose, löysä 2dl + 2dl piimää (140+88)
Illalla vielä jotain pientä. Vaikka puuroa yötä vasten, tai siis puurovelliä.
Nyt 726kcal ja tavoite MINULLA noin 1000/pvä.
Lisäksi vettä pitkin päivää, toistaiseksi 3dl, mutta ennen yötä tavoite 6dl.
Näin on olo hyvä eli tämä tahti ja määrä ja ruokavalio tuntuu sopivan mulle tällä hetkellä. Leikkauksesta nyt 5päivää.
8.30-9.15 1,5dl puurovelliä + 2dl kahvia maidolla. (200+20kcal).
11.00-12.00 Profeel vaniljarahka + 2dl kahvia maidolla (140+20).
14.00-15.00 Kasvissosekeitto 1,5dl ja pari krutonkia siellä likoamassa ja 2dl piimää (20+88).
16.30-17.30 Perunasose, löysä 2dl + 2dl piimää (140+88)
Illalla vielä jotain pientä. Vaikka puuroa yötä vasten, tai siis puurovelliä.
Nyt 726kcal ja tavoite MINULLA noin 1000/pvä.
Lisäksi vettä pitkin päivää, toistaiseksi 3dl, mutta ennen yötä tavoite 6dl.
Näin on olo hyvä eli tämä tahti ja määrä ja ruokavalio tuntuu sopivan mulle tällä hetkellä. Leikkauksesta nyt 5päivää.
Tänään 2viikkoa leikkauksesta. Viimeinen viikko ollut flunssaa eli räkää riittää ja yskiminen kipeyttää vatsalihakset.
Paino laskenut ENEn alusta 12,1kg (leikkauksesta 9,1kg).
Kaloreita laskeskelen, 1000-1200kcal/päivä on tullut.
Ruokavalio ollut toistaiseksi varsin liemi ja sosepainotteinen. Lisäksi näkkileipää jonkin verran ja tänään pieni pala ciabattaleipää aamiaisella.
Kahvia, teetä, piimää ja maitoa kuluu. Hiilihappopitoisia ja mehuja en ole juonut lainkaan, ei tee mieli.
Pyrin syömään 6-8 kertaa päivässä, jos piimälasillinen lasketaan välipalaksi.
Herkuista olen syönyt jäätelöä muutaman kerran, xylitolpastilleja, steviasalmiakkia, sokerittomia pastilleja ja muutaman salmiakkilakun palasen.
Dumpingoireita olen saanut kahteen kertaan, ekalla kerralla rahkavaahdosta, jossa ilmaa ja sokeria ilmeisen paljon. Toisella kerralla liian isosta annoksesta rahkaa ja pashaa, liikaa ja liian nopeasti. Liikaa sokeria ja rasvaa varmaan myöskin.
Kerran olen pulauttanut hyvin pureskellun (joulu)kinkkusiivun ulos. Varsinaisesti ei oksettanut, se vaan tuli ylös "pulp"-tyyliin.
Muiden juomien lisäksi juon vettä n. 5-10dl päivässä. Tuoppi koko ajan ulottuvilla, kun kotona olen.
Kaksi viikkoa sairaslomaa ja opettelua takana ja kaksi viikkoa vielä edessä. Ja tarpeeseen tulee. Vaikeaa on syödä riittävän hitaasti, vaikka annokset pieniä onkin. Tai ehkä juuri siksi.
Paino laskenut ENEn alusta 12,1kg (leikkauksesta 9,1kg).
Kaloreita laskeskelen, 1000-1200kcal/päivä on tullut.
Ruokavalio ollut toistaiseksi varsin liemi ja sosepainotteinen. Lisäksi näkkileipää jonkin verran ja tänään pieni pala ciabattaleipää aamiaisella.
Kahvia, teetä, piimää ja maitoa kuluu. Hiilihappopitoisia ja mehuja en ole juonut lainkaan, ei tee mieli.
Pyrin syömään 6-8 kertaa päivässä, jos piimälasillinen lasketaan välipalaksi.
Herkuista olen syönyt jäätelöä muutaman kerran, xylitolpastilleja, steviasalmiakkia, sokerittomia pastilleja ja muutaman salmiakkilakun palasen.
Dumpingoireita olen saanut kahteen kertaan, ekalla kerralla rahkavaahdosta, jossa ilmaa ja sokeria ilmeisen paljon. Toisella kerralla liian isosta annoksesta rahkaa ja pashaa, liikaa ja liian nopeasti. Liikaa sokeria ja rasvaa varmaan myöskin.
Kerran olen pulauttanut hyvin pureskellun (joulu)kinkkusiivun ulos. Varsinaisesti ei oksettanut, se vaan tuli ylös "pulp"-tyyliin.
Muiden juomien lisäksi juon vettä n. 5-10dl päivässä. Tuoppi koko ajan ulottuvilla, kun kotona olen.
Kaksi viikkoa sairaslomaa ja opettelua takana ja kaksi viikkoa vielä edessä. Ja tarpeeseen tulee. Vaikeaa on syödä riittävän hitaasti, vaikka annokset pieniä onkin. Tai ehkä juuri siksi.
Viimeistä sairaslomaviikkoa (4.) mennään. Ens maanantaina paluu arkeen ja töihin. Nyt pari päivää olen syönyt jo melkein mitä vain, mutta pieniä on annokset ja pureskelen niin hyvin kuin maltan.
Painoa lähtenyt nyt -14,2kg (ENEn alusta, 15.2.)
Lasken kaloreita, päivässä säännöllisesti tulee 1000-1200kcal. Liikun päivä päivältä enemmän. Proteiineja saan ruoasta edelleen liian vähän ja hiilareita ja rasvaa liikaa. Teen pieniä muutoksia oikeaan suuntaan vähitellen ja haen sitä loppuelämän tapaa syödä ja voida hyvin.
Ensi viikolla kirurgin ja RT:n tapaamiset. Tulee kuukausi leikkauksesta.
Voin erinomaisesti!
Painoa lähtenyt nyt -14,2kg (ENEn alusta, 15.2.)
Lasken kaloreita, päivässä säännöllisesti tulee 1000-1200kcal. Liikun päivä päivältä enemmän. Proteiineja saan ruoasta edelleen liian vähän ja hiilareita ja rasvaa liikaa. Teen pieniä muutoksia oikeaan suuntaan vähitellen ja haen sitä loppuelämän tapaa syödä ja voida hyvin.
Ensi viikolla kirurgin ja RT:n tapaamiset. Tulee kuukausi leikkauksesta.
Voin erinomaisesti!
Mielenkiintoista lukea näitä siun juttuja, jatka samaan malliin! Millaisia ruokia olet ajatellut syödä työelämään palattuasi?
Palleroinen- Viestien lukumäärä : 157
Registration date : 21.11.2009
Ens viikolla sen näkee miten käytännössä menee, mutta suunnittelen, että aamukahvin yhteydessä siinä klo 9 maissa söisin pienen annoksen puuroa, lounaalla n. klo 12 proteiinia ja kasviksia eli valmiina eväät mukana töissä ja iltapäiväkahvilla rahka tai jugurttiannos.
Aamulla ennen töihin menoa aamiaiseksi yksi näkkileipä tai ruisleipä runsaiden päällisien kanssa & aamukahvi.
Illalla ihan normaalisti vielä 2-3 annosta tasaisin välein. Niistä yksi varmaan joku smoothie tai lasi piimää. Yksi joku ruoka-annos eli proteiinia ja kasviksia. Mutta katsotaan kuin mun käy
Smoothiet on hyviä, sellaiset 100% hedelmää, joko kaupan tai itse tehdyt. Niillä ajattelin korvata sitä sun tätä, jos kiirettä pitää.
Aamulla ennen töihin menoa aamiaiseksi yksi näkkileipä tai ruisleipä runsaiden päällisien kanssa & aamukahvi.
Illalla ihan normaalisti vielä 2-3 annosta tasaisin välein. Niistä yksi varmaan joku smoothie tai lasi piimää. Yksi joku ruoka-annos eli proteiinia ja kasviksia. Mutta katsotaan kuin mun käy
Smoothiet on hyviä, sellaiset 100% hedelmää, joko kaupan tai itse tehdyt. Niillä ajattelin korvata sitä sun tätä, jos kiirettä pitää.
Hienoa gsb!
Hyvää kevättä ja vointia sinulle!!
Hyvää kevättä ja vointia sinulle!!
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
Eka työviikko takana. Paino jatkaa tippumistaan, nyt poissa 17,2kg (15.2. alkaen). Syömiset sujui töissä ihan hyvin. Kolmeen kertaan pääsin eli aamukahvilla, lounaalla ja iltapäiväkahvilla - noin suunnilleen. Rahkaa, viiliä, ruoka-annos, banaani ja ruisleipää. Kahvia, teetä ja vettä.
Myös kotona syömiset sujuu ja kävin torstaina RT:n luona ja sain luvan jatkaa samaan malliin. Eli olen laskenut kaloreita, lasken proteiineja ja tarkkailen painoa ja annoskokoja. 2dl on nykyinen annos ja siinä saa pysyäkin. Ei ole tarvetta kasvattaa annoskokoa. Vettä menee se 1-2litraa päivässä. Liikunta lisääntyy koko ajan, polvet ei kipeydy vaikka on nivelrikot
Aivan loistava fiilis. Elämäni paras päätös oli hakeutua leikkaukseen.
Myös kotona syömiset sujuu ja kävin torstaina RT:n luona ja sain luvan jatkaa samaan malliin. Eli olen laskenut kaloreita, lasken proteiineja ja tarkkailen painoa ja annoskokoja. 2dl on nykyinen annos ja siinä saa pysyäkin. Ei ole tarvetta kasvattaa annoskokoa. Vettä menee se 1-2litraa päivässä. Liikunta lisääntyy koko ajan, polvet ei kipeydy vaikka on nivelrikot
Aivan loistava fiilis. Elämäni paras päätös oli hakeutua leikkaukseen.
Hyvältä kuullostaa! Ja aina kiva kuulla positiivisia kokemuksia ja et kokonaisuudessaan päätös leikkaukseen menosta on ollut oikea, kuitenkin kun sitä kokoajan itsekin päässään pyörittelee, et oisko se sittenkään se oikea ratkaisu... Mut on se
matamiina- Viestien lukumäärä : 161
Registration date : 14.06.2012
No mulla meni se kolmisen vuotta siihen henkiseen valmistautumiseen eli kolme vuotta sitten olin sairaalan painonhallintaryhmässä ja silloin en olisi vielä ollut valmis leikkaukseen vaan päätin vielä yrittää kymmenen viikon ENEn jälkeen perinteisin keinoin. Paino pysyikin vuoden päivät kurissa, mutta sitten kaikki tuli takaisin ja korkojen kera. Mulle leikkaus oli viimeinen vaihtoehto ja lopun viimein enää ainoakin. Myös lääkärien mielestä.
Leikkaukseen jäi diabeteslääkitys. Verenpainelääkitystä jatkan toistaiseksi. Tällä viikolla labrakokeet ja kaikki arvot ovat raja-arvojen sisällä. Eipä ole hetkeen olleet
Leikkaukseen jäi diabeteslääkitys. Verenpainelääkitystä jatkan toistaiseksi. Tällä viikolla labrakokeet ja kaikki arvot ovat raja-arvojen sisällä. Eipä ole hetkeen olleet
Sivu 2 / 2 • 1, 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa