Piitu Pirkanmaalta joukossa mukana
+22
Piuku
BLOCCO
Maiski
dunbar
eräpena
pillipulla
Riski_iita
Minni67
Aallotar
malluska
Gilraen84
ritu
peikkomuori
Tertsukka
Poutapilvi
Matias
toukka79
simri
MRA123
sateenkaarenpäässä
Möhköfantti
Piitu
26 posters
Sivu 1 / 3 • 1, 2, 3
Piitu Pirkanmaalta joukossa mukana
Moikka, lähes vuoden olen tätä loistavaa palstaa seuraillut ja tietoa ahminut. Nyt rohkaistuin minäkin esittäytymään. Olen Pirkanmaalta ja menossa TAYSiin helmikuussa ravintoterapeutille ja sisätautilääkärille. Terveyskeskuksesta sain lähetteen nyt syksyllä. Kovasti jännittää mitä tuleman pitää.
Piitu- Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 14.12.2010
Vs: Piitu Pirkanmaalta joukossa mukana
Tervetuloa mukaan, täältä löytää paljon tietoo ja aina apua jos joku mietityttää
Möhköfantti- Viestien lukumäärä : 156
Registration date : 14.11.2010
Tervetuloa Piitu joukkoon suureen ja mahtavaan. Täällä saa todella paljon erilaisia vinkkejä ja ideoita. Vertaistuki lähellä.
sateenkaarenpäässä- Viestien lukumäärä : 214
Registration date : 26.07.2010
Hei Piitu ja tervetuloa mukaan!
MRA123- Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009
Tervetuloa mukaan!
simri- Viestien lukumäärä : 73
Registration date : 05.06.2010
Tervetuloa!
toukka79- Viestien lukumäärä : 185
Registration date : 05.08.2010
Tervetuloa Piitu
Matias- Viestien lukumäärä : 143
Registration date : 03.09.2009
Kiitos kaikille
Tervetuloa joukkoon
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Poutapilvi; toi sun pienenemishistoria on kannustava!!
Kiitos Piitu Vaikka olin ihan hilkulla perua leikkauksen sitä mietittyäni 3v. ja epäröityäni koko ajan. Tää on kyll ollut mun pelastukseni ja kaiken kaikkiaan uskomattoman helppo ja ihana tapa painonhallintaan.
Nyt on pientä jumia liikenteessä, mutta tässä vaiheessa saa jo ollakkin
Nyt on pientä jumia liikenteessä, mutta tässä vaiheessa saa jo ollakkin
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Tämä palsta on siis aivan loistava! Omia mietteitään pitää ihan outoina ja seuraavassa hetkessä saa lukea jonkun pohtivan ihan samoja juttuja. Vuoden minäkin pallottelin josko yrittäisin päästä leikkaukseen vaiko tällä kertaa todella onnistuisin itse (heh-heh). Sitten on tää luuseri-ajattelu: enkö todellakaan pysty laihduttamaan itse ja eihän tätä nyt voi ainakaan kavereille paljastaa. Nyt huomaan vetäneeni suklaata pari viikkoa kuin henkensä kaupalla, koska herkuttelu (lue:"elämä") loppuu kohta?! Tupakattakin olen pystynyt olemaan lähes 10 vuotta ja elämä jatkui ilman sitäkin ja oluenkin voi juoda ilman tupakkaa. Voi jee, varmaan olisi lataamoon valmis. Taikka sittenkin sinne leikkaukseen
Heips!
Minäkin tähän sulle uskalsin skriivata, mulla sama homma helmikuussa edessä Tayssissa ja pikkasen paljon jännittää...
Minäkin tähän sulle uskalsin skriivata, mulla sama homma helmikuussa edessä Tayssissa ja pikkasen paljon jännittää...
Tertsukka- Viestien lukumäärä : 100
Registration date : 27.12.2010
Moikkis Piitu! Ja tervetuloa pastalle Minä olen myös suht uusi täällä ja Taysiin odottelen leikkausaikaa. Eilen sain kutsun gastroenterologian poliklinikalle helmikuun alkuun, joten asiat etenee.Parin viikon päästä kokeilen eneilyä neljä viikkoa. Mulla vähän samanlaisia ajatuksia ja tunteet vaihtelee kovasti tuon leikkauksen suhteen. Tosin päätöksen olen tehnyt ja sitä innolla odotan. Mutta naureskellen katselin esim. joulupöydässä lautastani ja tuumailin, että ensi vuonna taitaa olla pikkusen vähemmän tavaraa lautasella Tsemppiä odotteluun!
peikkomuori- Viestien lukumäärä : 43
Registration date : 09.12.2010
Jonkun toisen jutun alla jo kyselinkin, muttei vastausta ole vielä tullut. Yritin etsiä tältä foorumilta syytä siihen letkun nielentään, en löytänyt. Mitä muuta syytä kuin Helicobakteeri? Itselle muutama kk sitten tehty puhallustesti, jossa ei Helicoa löytynyt.
Letkun nielemisellä on se tarkoitus että siinä katsotaan sun mahan kunto ja samalla nähdään ettei siellä ole mitään ylimääräistä tai muutakaan mikä estäisi leikkauksen.
ritu- Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008
Kiitos ritu! Tätä vähän pelkäsinkin, että syitä löytyy muitakin kuin helico Mutta kun siellä yksityisellä puolella ei tunnu olevan tarvetta, niin elättelin toivoa
Miksiköhän sitten yksityisellä ei tähystetä ollenkaan? Tietty hyvä mun kannalta, mut kummastelin vaan, mut ne selitti siel et jos maha ei mitää oirehdi niin turha sinne katsoa ja todeta et kaikki on kunnossa
Gilraen84- Viestien lukumäärä : 249
Ikä : 40
Registration date : 16.12.2010
Juuu-u, kumpa olisikin varaa tohon yksityiseen! Toisaalta joskus oli jotain ylävatsaoireita ja työterveydessä puhuttiin vatsantähystyksestä, mutta kieltäydyin eikä lääkäri siihen "pakottanutkaan". Eli pakko sitten tässä kohtaa vain ajatella sen olevan MINUN PARHAAKSENI, pah!
Minä olisin ymmärtänyt että tähystys tehdään jotta vatsalaukun kunto saadaan selville,ettei ole mahahaavaa tai muita ongelmia koska leikkauksen jälkeen ei voi näitä enää hoitaa.Minulle kerrottiin että tulehduskipulääkkeet pitää ennaltaehkäisevästi jättää kokonaan pois ettei se pieni vatsalaukku raasu ärry.Saan kyllä tilalle sopivamman lääkkeen
malluska- Viestien lukumäärä : 48
Ikä : 71
Registration date : 06.01.2011
Ei minunkaan maha oireile mutta silti tähystävät koska on tullut noita lääkkeitä napsittua aikalailla monta vuotta.
malluska- Viestien lukumäärä : 48
Ikä : 71
Registration date : 06.01.2011
Mua on ottanu päähän ja pelottanut sen 45minuuttia ohjelman jälkeen kuinka mun käy (uusi BMI45, jos ei sairauksia). Mitään etukäteislaihdutuksia ei voi aatellakkaan ennen ekaa TAYS-käyntiä (joka siis toivottavasti ei ole samalla viimeinen)! Toisaalta joulusuklaan syönti jäänyt päälle ja toi 45 voi hyvinkin olla jo saavutettu (hyvä vai huono)?!? Masentavaa.
No, tänään tuli kirje TAYSista ja melkein porua väänsin, kun vihdoin uskaltauduin avaamaan. Olin varma, että kirjeessä on "kohteliaasti ilmoitamme, että sinut on poistettu..." ONNEKSI OLIKIN VAIN LÄÄKÄRIAJAN SIIRTO YHDELLÄ PÄIVÄLLÄ!!!
Mnä niin haluan siihen leikkaukseen ennenkuin terveys pettää. Muutoin lukuisten laihdutusyritysten jälkeen voi olla kyllä ihan varma ettei onnistu.
No, tänään tuli kirje TAYSista ja melkein porua väänsin, kun vihdoin uskaltauduin avaamaan. Olin varma, että kirjeessä on "kohteliaasti ilmoitamme, että sinut on poistettu..." ONNEKSI OLIKIN VAIN LÄÄKÄRIAJAN SIIRTO YHDELLÄ PÄIVÄLLÄ!!!
Mnä niin haluan siihen leikkaukseen ennenkuin terveys pettää. Muutoin lukuisten laihdutusyritysten jälkeen voi olla kyllä ihan varma ettei onnistu.
No niin, r-terapeutilla käyty. Kysyin, että mikä kohdallani voisi olla esteenä leikkaukselle ja hän ei keksinyt mitään Tietenkin, kirurgi lopullisesti päättää, mutta kuitenkin. IHANAA Ja kuitenkin niin pelottavaa... 6 kuukauden jonosta puhui tämä terapeutti, joskin kirugille on ensin noin kuukauden jono. Mutta optimisti ajattelisi loppu vuodesta leikkauksen olevan
Hei Piitu! Aika menee nopeaan. Mulla oli tänään tähystys Hatanpäällä ja oli positiivinen kokemus..eli ei niin paha kuin odotin. Mulla meni joulukuun alusta (rt ja sisätaudit) aika tähän maaliskuun alkuun kirurgille. Sulla on tietty eri kun oota Tayssin jonoissa. Leikkausta povasi mulle ennen kesää. Katsotaan miten käy
toukka79- Viestien lukumäärä : 185
Registration date : 05.08.2010
mä kävin kans eilen rt:llä kun eneilen tässä ja kysyin kanssa tota leikkaus aikaa niin rt sanoi et Tampereella hyvä tilanne ja mahdollisesti minäkin leikkaukseen jo ennen kesää, tosin mä vielä odottelen aikaa tähystykseen,
tieto lähetteen menemisestä sinne on jo mennyt ja siitä ilmoitus mulle tullut
tieto lähetteen menemisestä sinne on jo mennyt ja siitä ilmoitus mulle tullut
Tertsukka- Viestien lukumäärä : 100
Registration date : 27.12.2010
Sivu 1 / 3 • 1, 2, 3
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa