Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Viimeinkin

5 posters

Siirry alas

Viimeinkin Empty Viimeinkin

Viesti kirjoittaja piipa2012 Ke Joulu 05, 2012 6:04 pm

Hei kaikille!

Kuten monet muutkin olen lukenut tätä palstaa. Olen yli viisikymppinen naisimmeinen Savosta. Kaikkien kommervenkkien jälkeen mulla on leikkaus ensi viikolla Kys:ssä. Te leikatut varmaan tiedätte tunteet: pelottaa, jännittää, riemastuttaa että vihdoinkin...Kaikista eniten jännittää ruokailu, miten sitä osaa olla hotkimatta ja ahtamatta liikaa ensi alkuun. Toinen on juominen miten sitä nestettä tarpeeksi.. jne. miettintää on menossa.
Eilen olin hoitsun ja lääkärin juttusilla, vaikka pelotti että tulee epuu ettei kiloja tarpeeksi tippunut. Vihreätä valoa kuitenkin näytettiin...
Sitten iski jo pieni paniikki siitä vihreästä puvusta...onko kokemuksia millainen se on päällä ja kauanko sitä tarttee pitää? Embarassed

piipa2012

Viestien lukumäärä : 18
Registration date : 18.05.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Viimeinkin Empty Vs: Viimeinkin

Viesti kirjoittaja Kaisuli Ke Joulu 05, 2012 6:35 pm

Tarkoitatko sitä pukua mikä puetaan leikkauksen ajaksi päälle?

Ainakin Oysissa se oli sellainen mulle ainakin aika suuri vihreä, vähän vuoreltaan fleecemäinen ja raskas...Siinä oli paljon vetoketjuja ja hoitaja auttoi sen pukemisessa! Very Happy

Se puettiin juuri ennen leikkaussaliin lähtöä ja sain sen pois heti kun pääsin osastolle! Se oli TOSI kuuma (lämpimänä sen onkin tarkoitus potilas pitää!) ja siksi halusin sen pois heti kun vain mahdollista! Smile Hoitaja kyllä suositteli, että pidetään vielä leikkauksen jälkeinen yö, mutta olisin paistunut siihen! Very Happy

Ei se ollut paha ollenkaan!

Kaisuli

Viestien lukumäärä : 16
Registration date : 27.09.2012

Viesti kirjoittaja piipa2012 To Joulu 06, 2012 7:16 pm

Hei, kiitti vastauksesta, mulla vaan ahtaanpaikan kammo ja kun näin potilaan kävelevän siinä iski paniikki. No onneksi taidan olla suurimman osan ajasta unten mailla. Kaipa sen voi sitten riisua pois jos kovin ahdistaa....

piipa2012

Viesti kirjoittaja etana La Joulu 08, 2012 2:22 am

Onnea leikkaukseen! onko se vihreä puku vain lämpimän vuoksi vai onko sillä jotain muuta merkitystä? en ole aiemmin sattunut kuulemaan koko puvusta mitään. Tehdäänkö sinulle ohitus vai sleeve?
itse olen menossa ohitukseen tammikuun lopulla Oulun terveystalolle. eli ENE päälle heti uudenvuoden jälkeen!
etana
etana

Viestien lukumäärä : 46
Registration date : 08.10.2012

Viesti kirjoittaja piipa2012 La Joulu 08, 2012 10:25 pm

Hei mulle tehdään ohitusleikkaus, jostain tältä luin tuosta puvusta. Ilmeisesti se ei ole kaikkialla käytössä, eikä tuollakaan sairaalassa ilmeisesti aiemmin ole ollut. Jalkoja se jotenkin pumppaa ettei tulisi veritulppia.
Pakokauhu iskee kyllä välillä että onko oikea ratkaisu, vaikka tässä kohta on menny pari vuotta että on ollut aikaa harkita ja miettiä asiaa. Mutta enää pari päivää ja se on menoa.
Tsemppiä enenilyyn!!!!!

piipa2012

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Su Joulu 09, 2012 4:11 pm

Tervemenoa leikkuriin Piipa!
Ole rauhallinen, sillä olet taitavissa ja hyvissä käsissä! Muista se palkinto, joka leikkuusta myöhemmin tulee. Kaikki menee mitä mainiommin!! Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009

Viesti kirjoittaja piipa2012 Ma Joulu 10, 2012 1:49 am

Kiitos Sinulle, olen lukenut kommenttejasi, jaksat aina meitä tukea ja kannustaa. Tämä portaali on tosiaan antanut uskoa ja uskallusta leikkaukseen. Lämmintä joulun odotusta Sinulle ja kaikille muillekin!

piipa2012

Viesti kirjoittaja piipa2012 Su Joulu 16, 2012 10:07 pm

Onpa omituinen tunne kun saa kaikkea, rajoitusten puitteissa, syödä. Mikään ei ole tökkinyt sen kummemmin, ihan pelottaa että voiko tää mennä näin helposti....

piipa2012

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Ma Joulu 17, 2012 2:26 am

Terve Piipa2012!
Hienoa, että olet päässyt hyvin alkuun!! Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009

Viesti kirjoittaja lihava89 Ti Joulu 18, 2012 5:42 pm

Onnea leikkauksesta! Minut leikattiin 10.12, Kampin Terveystalossa, ohitusleikkaus tehtiin myös ja hyvin on lähtenyt rullaamaan! Olen onnistunut syömään semmoseen tahtiin, ettei ole tullut kunnolla nälän tunnetta eikä sitten semmosta liian täyttä tunnetta. Monesti tuntuu että tuolla jossakin olisi kuin joku ilmakupla kun aloittaa syömisen... En sit tiedä onko se jonkinlaista närästystä?

Mä muistan että mulle tuli siinä vaiheessa pieni paniikki kun oli aika lähteä leikkaussaliin, siinä leikkauspöydällä jalat vaan tärisi ja kokoajan toivoin et laittaispa ne äkkiä sen nukutuslääkkeen kun iski semmoinen ahdistavapaniikki kun ties et kohta se on menoa Smile mutta kampin terveystaloa voin kaikille suositella! ihana henkilökunta Smile

tsemppiä sulle jatkoon ja kerro ihmeessä miten matka leikkauksen jälkeen on rullannut!! Smile
lihava89
lihava89

Viestien lukumäärä : 277
Ikä : 35
Registration date : 06.11.2012

Viesti kirjoittaja piipa2012 La Joulu 22, 2012 12:52 pm

Hei ja kiitoksia!

Masu ihan ok. ei mitään häikkää sen suhteen. Paino vaan pysyy samoissa lukemissa. Veden juonti on oikukasta mutta täältä vinkkiä lukeneena niin huoneenlämpöistä ja mehulla huijattuna menee alas. Kyllä mua ketuttaa jos tääkään ei auta...

Hyvää Joulua Kaikille ja paljon parempaa Uutta Vuotta kun ei se maailmanloppu tullutkaan.

piipa2012

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa