Aineenvaihduntasairaudet ja lihavuus
2 posters
Sivu 1 / 1
Aineenvaihduntasairaudet ja lihavuus
Moi palstalaiset!
Oisko teillä tietoa aineenvaihduntasairauksista tai muista sairauksista, jotka voivat aiheuttaa (yletöntä lihomista)? Entäpä löytyykö kokemusta kilpirauhasen vajaatoiminnasta, joka aiheuttaa oireita, mutta ei näy labrakokeissa? Antaakohan lääkäri lääkkeitä kokeiltavaiksi, josko oireet poistuisi, jos kilppariarvot normirajoissa? Onko teitillä tietoa Cushingin oireyhtymästä?
Epätoivoisesti googletan tietoa aineenvaihduntasairauksista/häiriöistä, sillä sisätautilääkäri epäili minulla jonkin sellaisen olevan. Testeissä ei näy mitään, sokerit vielä normaalit, mutta ylärajalla. Kilpirauhastestit otettu puolivuosittain, ei mitään. Mä vaan lihon enkä laihdu ENElläkään kun hyttysen kakan verran. Leikkauspäätös tehty, vaan milloin lienee Oysissa ajankohtainen...
Toivottavasti teillä ois tietoo... etukäteen kiitos ja kumarrus!
joku80
Oisko teillä tietoa aineenvaihduntasairauksista tai muista sairauksista, jotka voivat aiheuttaa (yletöntä lihomista)? Entäpä löytyykö kokemusta kilpirauhasen vajaatoiminnasta, joka aiheuttaa oireita, mutta ei näy labrakokeissa? Antaakohan lääkäri lääkkeitä kokeiltavaiksi, josko oireet poistuisi, jos kilppariarvot normirajoissa? Onko teitillä tietoa Cushingin oireyhtymästä?
Epätoivoisesti googletan tietoa aineenvaihduntasairauksista/häiriöistä, sillä sisätautilääkäri epäili minulla jonkin sellaisen olevan. Testeissä ei näy mitään, sokerit vielä normaalit, mutta ylärajalla. Kilpirauhastestit otettu puolivuosittain, ei mitään. Mä vaan lihon enkä laihdu ENElläkään kun hyttysen kakan verran. Leikkauspäätös tehty, vaan milloin lienee Oysissa ajankohtainen...
Toivottavasti teillä ois tietoo... etukäteen kiitos ja kumarrus!
joku80
joku80- Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 04.10.2008
Kilpirauhasen vajaatoiminta
Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Lääkeannosta ei ole muutettu nyt 2v eli kaiken pitäisi olla kohdallaan, mutta mutta... Kävin viime viikolla ravitsemusterapeutin luona ja hän sanoi: että on nähnyt uransa aikana ja kilpirauhashäiriöiset eivät laihdu samaa vauhtia kuin muut, vaikka labrojen mukaan kaiken pitäisi olla kunnossa. Minulla tuo 1200 kcal/pv ei auta ja pienemmällä määrällä en pysty elämään täysipainoisesti.
Voin sanoa varmasti että jos labrojen mukaan kaikki on kunnossa niin lääkkeitä et saa. Mutta uskoisin että vikaa on jossain muussa kuin kilpirauhasessa. Toivottavasti selviää. Tsempit.
Voin sanoa varmasti että jos labrojen mukaan kaikki on kunnossa niin lääkkeitä et saa. Mutta uskoisin että vikaa on jossain muussa kuin kilpirauhasessa. Toivottavasti selviää. Tsempit.
kiitos kommentista pullis!
Niin vähän arvelinkin, ettei lääkkeitä saa edes kokeiltavaksi, jos labrakokeiden mukaan kaikki ok... No jospa tämä tästä.
JOKU80
JOKU80
joku80- Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 04.10.2008
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa