Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Vemmukka esittäytyy

5 posters

Siirry alas

Vemmukka esittäytyy Empty Vemmukka esittäytyy

Viesti kirjoittaja Vemmukka Ke Kesä 27, 2012 4:15 pm

Moi! Olen muutaman kerran käynyt täällä katselemassa mitä tuleman pitää ja hyvältä näyttää. Tällä hetkellä olen 45v nainen - täyttämässä 46 elokuussa, asun entisen Oulun läänin alueella. Olin tuonne 25v. aika sutjakka 60-66kg, jonka jälkeen paino alkoi vain nousta ja nousta. Laihdutusyrityksiä on useita ja olinpa joskus 2004-2005 jossakin laihdutuslääketutkimuksessakin mukana. Syksyllä 2008 minulle tehtiin selkäleikkaus, jota ennen lopetin tupakanpolton ja paino nousi seuraavan parin vuoden aikana 25 kg. Uusi "istumatyö" ja lounasetu takasivat sen, että tuostakin paino nousi kesän 2010 aikana 8kg eli pahimmillaan painoin 131,6 kg. Syksyllä 2010 aloitin Cambridge-kuurin, jolla sain 3 kk:n aikana pois yli 18 kg. Selkäoireilu kuitenkin vei motivaation ja nyt paino on hiljaa hivuttautunut takaisin 124,7 kg:n eli BMI on nyt yli 47.

Elokuun alussa 2011 lähti työterveyslääkärin lähete kohti keskussairaalaa, eka käynti lokakuulla ja gastroskopia (työterveyshuollon kautta, joka nopeutti prosessia) huhtikuulla 2012. Nyt 15.6.2012 oli käynnit kirurgin, anestesialääkärin, sairaanhoitajan ja fysioterapeutin luona. Positiivista oli kuulla, että painoa "tarvitsee" pudottaa n. 5 kg... vaikkakin kuukauden dieetillä varmaan lähtee se 10kg. Ravitsemusterapeutille on nyt aika tuloillaan ja odottelen vain soittoa leikkausajasta, joka kesälomista johtuen on elokuun loppupuolella. Leikkaus jännittää tosi paljon, varsinkin kun kirurgi aloitti tapaamisen kertomalla, että potilaista kuolee n. 0,5% Shocked Ei vainenkaan se ole sen jänskätyksen syy, sillä kyllähän kaikissa leikkauksissa on omat riskinsä. Eniten mietityttää tällä hetkellä miten toteuttaa tuota ruokapuolta, kun työhöni sisältyy lähes viikottain Hesan kokousreissuja...

Upeaa, että tällainen sivusto on luotu, koska juuri vertaistuki on parasta! Ihanaa kesää kaikille sunny

Vemmukka

Viestien lukumäärä : 11
Registration date : 26.06.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Vemmukka esittäytyy Empty Vs: Vemmukka esittäytyy

Viesti kirjoittaja maija411 Ke Kesä 27, 2012 4:30 pm

Heippa!

Täältä löytyy ohje ruokaeneililyyn https://laihdutusleikkaus.palstani.com/t2221-ruualla-eneillyjaohjeita. Katsoppa oisko siitä sulle apua kokousmatkoille.

Mulla itsellä oli muutama kahvikokous eneilyn aikana, niihin varasin easydietin kiissselin mukaani ja toisessa joka oli pitempi suklaavanukkaan samaa sarjaa.

Tervetuloa joukkoon. flower

Leikkaus oli oikeestaan ihan helppo nakki. vaikeempaa oli opetella syömään oikein leikkauksen jälkeen. Vieläkin mulla tuottaa vaikeuksia oikeen proteiinimäärän saanti. Mutta tärkein tavoite mulla oli että pääsin polvileikkaukseen ja se raja on saavutettu ja toivun jo toisetsa leikkauksesta tänä vuonna ja vuoden sisään varmaan tulee se 3 leikkaus vielä eteen eli toinen polvi.

Ja vaikka tää onki sulle tervetulotivotus niin hehkutan samantien että nyt on painoraja sairaaloisesta siirtynyt vaikeen puolelle *kauheen onnellisena kehuu*

Tsemppii taipaleelle. bounce
maija411
maija411

Viestien lukumäärä : 180
Registration date : 21.12.2011

Viesti kirjoittaja Vemmukka Ke Kesä 27, 2012 4:41 pm

Upeaa sinulta Maija! Ja hurjan paljon kiitosta tuosta linkistä ja vinkeistä! Ruokavaliojuttuja tässä olen jo kahlaillutkin, koska se on varmaan aika työläs osuus... Very Happy

Vemmukka

Viesti kirjoittaja Pallokala Ke Kesä 27, 2012 8:28 pm

Mulla ainakin oli niin heikko itsekuri, että mun piti eneilyn aikana olla pussienellä, muuten repsahti.
Paljon jouduin reissaamaan ja oleen "työlounailla". Nämä skippasin sit kokonaan, olin pöydässä ja neuvottelin pelkän vihreän salaatin äärellä tai sit jos mua ei tarvittu ruokailemassa vaan pelkässä palaverissa niin menin sit syrjemmälle ja sekoitin Nutrifast-juoman itselleni. Ja vesipullo aina mukana.
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010

Vemmukka esittäytyy Empty Leikkauspäivän aamu

Viesti kirjoittaja Vemmukka Ma Syys 03, 2012 1:25 pm

Tässä istuskelen koneella ja suunnittelen suihkuun lähtemistä. Leikkaus on iltapäivällä ja sairaalaan tarvitsee mennä vasta yhdeksi. Kahvi tekis kyllä poikaa Wink Kurkussa on jo useamman päivän tuntunut oudolle ja valkosipulitabletteja on syöty runsainmitoin ettei vaan tauti pukkaa päälle. Nyt alkaa jo jänskätys olemaan melko korkealla.

8/2010 131,6 kg
11/2010 113,8 kg
1.8.2011 123,8 lähete työterveyshuollosta
9/2011 arviokäynti OYS:ssa
12/2012 tieto leikkausjonoon pääsystä
15.6.2012 124,8 kg Leikkausta edeltävä käynti kirurgin ym. luona
16.7.2012 127,7 itse aloitettu ENE
16.8.2012 kutsu leikkaukseen
21.8.2012 Ravitsemusterapeutilla käynti
3.9.2012 115,8 kg leikkauspäivän aamuna

http://www.tickerfactory.com/weight-loss/wl3iV1g/

Vemmukka

Viesti kirjoittaja Eija-Stiina Ma Syys 03, 2012 2:26 pm

Onnea matkaan flower

Eija-Stiina

Viestien lukumäärä : 288
Registration date : 27.06.2012

Viesti kirjoittaja Valma72 Ma Syys 03, 2012 4:29 pm

Paljon onnea matkaan, itse olen taipaleen alussa ja saan aina uskonvahvistusta näistä viesteistä joissa mennään eteenpäin.
Valma72
Valma72

Viestien lukumäärä : 43
Ikä : 52
Registration date : 28.05.2012

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics