Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ensimmäinen käynti ravitsemusterapeutilla tulossa maanantaina

4 posters

Siirry alas

Ensimmäinen käynti ravitsemusterapeutilla tulossa maanantaina Empty Ensimmäinen käynti ravitsemusterapeutilla tulossa maanantaina

Viesti kirjoittaja pumpulissa Su Kesä 24, 2012 3:49 am

Jännittää niin syötävästi!! Tammikuussa lääkäri tksta laittoi lähetteen leikkaukseen ja yli viiteen kuukauteen ei kuulunut mitään..mutta nyt ois aika maanantaina leikkaavaan sairaalaan aika labroihin ja ravitsemusterapeutille. Mitä tuo käynti pitää sitten sisällään? Ääh, kun olen niin kyllästynyt kuulemaan niitä syö vähemmän ja liiku enemmän juttuja bounce ja terveellisestä ravinnosta.. Tärkeitähän ne on, mutta ne on kuultu niin moneen kertaan..

pumpulissa

Viestien lukumäärä : 30
Registration date : 16.12.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Ensimmäinen käynti ravitsemusterapeutilla tulossa maanantaina Empty Vs: Ensimmäinen käynti ravitsemusterapeutilla tulossa maanantaina

Viesti kirjoittaja maija411 Su Kesä 24, 2012 4:43 am

Heipsan!

No ravinto-oppia ainakin on tulossa ja muistaakseni seuraavaan käyntiin 3 kk kuluttua piti olla saanut painoa pois 5%, tosin toi prosentti määrä taitaa vaihdella sairaaloittain. Lisäksi jonkun verran kerrottiin miten ENE toimii ennen leikkausta. Ei siinä mitään jännittämistä ole.

Joten isosti tsemppiä sulle Smile

maija411
maija411

Viestien lukumäärä : 180
Registration date : 21.12.2011

Ensimmäinen käynti ravitsemusterapeutilla tulossa maanantaina Empty Vs: Ensimmäinen käynti ravitsemusterapeutilla tulossa maanantaina

Viesti kirjoittaja Pallokala Su Kesä 24, 2012 2:00 pm

Ei mulle ainakaan ollut saarnaa ravintoterapeutilla. Täytelin erilaisia lomakkeita, mm. jossa selvitettiin onko ahmismis/ syömishäiriötä ja muutenkin ruokatottumuksista.

Sit rt kertoi ene- vaihtoehdoista, joko pusseilla tai ruokaene. Sain myös erilaisia näytteitä mukaan.

Ja tuli paljon tietoa siitä, kuinka sitten leikkauksen jälkeen syönti aloitetaan missäkin vaiheessa ja miten tulevaisuudessa. Vitamiineista sain myös tietoa, että mitä sitten joutuu loppuikänsä purkista syömään.

Kaksituntinen meni tosi nopsaan ja tuli paljon tietoa. Ainakin meidän rt oli hommassa mukana ja kannusti kovasti, ei moittinut mistään.
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010

Viesti kirjoittaja pumpulissa Su Kesä 24, 2012 10:25 pm

Kiitos..taitaa tää käynti olla sieltä "helpoimmasta" päästä, vielä kun matka on minulla pitkä ja ihan alussa ollaan.. Taitaa seinäjoelle olla kovat jonot tällä hetkellä, kun pelkästään ravitsemusterapeutille pääsyä joutui odottamaan 6kk..

pumpulissa

Viesti kirjoittaja Pallokala Su Kesä 24, 2012 11:40 pm

Kärsivällisyyttä varmasti vaaditaan kun jonot ovat noin pitkät.
Yleensä ravitsemusterapeutilla on ajankohtainen tieto myös jonotilanteesta, joten kysele.

Jaksamista jonotteluun, jokainen päivä vie lähemmäs h-hetkeä!
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010

Viesti kirjoittaja toiveikas Ma Kesä 25, 2012 4:02 pm

Minä kävin torstaina rav.terapeutilla niin yllätyin kun huvikseni aattelin kysästä jono tilannetta tai yleensäkkii et mitenhomma etenee nii kertoi että lähetekun täältä lähtee niin se on 1-2kk niin pääsee leikkaukseen tai ekanahan on tavatta se leikkaava lääkäri ja siellä rav.terapeutti.niin mulle sanottiin!

toiveikas

Viestien lukumäärä : 23
Registration date : 29.02.2012

Viesti kirjoittaja pumpulissa Ti Kesä 26, 2012 12:47 am

Tänään tosiaan olin ravitsemusterapeutilla. Ihan turhaan jännitin Smile Käytiin siis läpi juuri ruokailutottumuksia ja kertoi leikkauksesta ja syömisestä ja kirjoitti omasta puolestaan puoltavan lausunnon leikkaukseen. Ei yhtään ollut sellaista "syö vähemmän ja liiku enemmän", mitä pelkäsin.
Jonotilannettakin kysyin niin hän sanoi että n.vuosi on tällä hetkellä jonoa, tosin sanoi että sisätautilääkäri tietää ajankohtaisen tilanteen paremmin, kun mulla on hälle aika 2viikon päästä. Odottavan aika on pitkä, mutta yritän pudotella painoa nyt sitten odotellessa parhaani mukaan.

pumpulissa

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa