Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Nyt se on tehty, Annukka kotona

+20
Elämä edessä
Dreamer
matamiina
Aurora
haidi66
Soile
sasa
Inkeriina34
BLOCCO
Linttaleena
Lyltsy
Maria-76
Metsänpeikko
Pallokala
HyeeNa!
Jazzi
Rosmariini
Massiivi
pilksuke
AnnukkaK
24 posters

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Siirry alas

Nyt se on tehty, Annukka kotona - Sivu 2 Empty Vs: Nyt se on tehty, Annukka kotona

Viesti kirjoittaja Aurora Pe Kesä 01, 2012 2:33 pm

Hienoa. Lisää proteinin saantia niin albumiini arvo nousee, mulla oli talvella ihan siinä alarajoilla.

Aurora

Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 29.04.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Nyt se on tehty, Annukka kotona - Sivu 2 Empty Vs: Nyt se on tehty, Annukka kotona

Viesti kirjoittaja matamiina Pe Kesä 15, 2012 12:35 am

Moikka Annukka, kiitos perusteellisesta selvityksestä leikkauksesta! Tosi kiva kuulla miten kaikki menee.... Itsellä tie sinne on vasta alussa...leikkaava sairaala on todennäköisesti Tays mullakin.

Onko paino lähtenyt laskuun reippaammin?

matamiina

Viestien lukumäärä : 161
Registration date : 14.06.2012

Viesti kirjoittaja AnnukkaK Su Kesä 17, 2012 8:25 am

Hei Matamiina, me ollaankin aika samanmoisia. Smile Melko lailla sama ikä ja (alkuperäinen) koko, ja samanlaisia laihdutusrypistyksiä samoin lopputuloksin. Tuosta se lähtee.

Minä hermostuin vaa'alla hyppäämiseen ja siirsin mokoman laitteen vaatehuoneen uumeniin. Ei ne lukemat yhtään hauskemmilta ole näyttäneet. Katsotaan sitten parin viikon päästä ravitsemusterapeutin kanssa. Mutta toisaalta tietynlainen punnitusjännitys, joka varmaan täällä ihan kaikille on tuttua, on poissa.

Yksi ystävä kysyi, kun kerroin kohta olevasta seurantakäynnistä, että jännittääkö punnitus. Yllättäen huomasin, että ei jännitä. Nyt ei ole enää kyse laihdutuskuurista, ja siitä, että pitäisi tiettyyn ajankohtaan mennessä saada pudotettua mahdollisimman paljon painoa pois. Nyt on kyse siitä, miten elän loppuelämäni. Paino on sitä mitä on, se putoaa sitä vauhtia kuin putoaa ja sen verran kuin putoaa. Nyt en pyri miellyttämään ketään tuloksillani vaan elämään sellaista elämää, jota jaksan loppuikäni.

Seurailen syömisiäni ja juomisiani siksi, etten ryhtyisi syömään pelkkää voileipää kun sen saa niin nopeasti, vaan että saisin riittävästi proteiinia ja nestettä ja että määrät eivät vaivihkaa hivuttautuisi liian isoiksi tai ateriavälit liian pitkiksi. Muuten määrät ovat niin pieniä, että jos mieli tekee syödä rasvaista juustoa (aiemmin niin syntistä herkkuani), otan sitä hyvällä omallatunnolla. Nyt vaan riittää pieni pala. Oikein harmitti taas marketissa, kun olisin ostanut hyvää juustoa, mutta pienimmätkin palaset olivat 150 g tai isompia. Pitänee alkaa käydä palvelutiskeillä pyytämässä sirpale sitä ja toinen tuota. Smile
AnnukkaK
AnnukkaK

Viestien lukumäärä : 84
Registration date : 13.04.2011

Viesti kirjoittaja AnnukkaK To Kesä 28, 2012 11:01 pm

Ravitsemusterapeutilla käyty. Paino on pudonnut 11 viikossa leikkauksen jälkeen 8 kg, leikkausta edeltävän enen alusta 15 kg ja kaiken kaikkiaan tämän prosessin alusta 40 kg. bounce

Sairaalasta palatessa kävin vaatekaupassa ostamassa päällä pysyvät housut. Luottomyyjä ihasteli kaventunutta olemustani ja supatti sitten, että hän on kanssa laihtunut kun on käynyt siinä leikkauksessa, viikko minun jälkeeni. Very Happy Tunnustin sitten itsekin. Olin ihan järkyttynyt, kun mahduin housuihin kokoa 52. Pää luulee vielä, että kokonumero olisi entinen 60, mutta persaus on kaventunut... Razz
AnnukkaK
AnnukkaK

Viesti kirjoittaja Dreamer Pe Kesä 29, 2012 12:55 am

Hei Annukka!
Onnittelut painonpudotuksesta! Ihan mahtavaa cheers

Kellä ravitsemusterapeutilla olet taysissa käynyt? Mulla on 10.7. aika R. Räsäselle (onkohan mies vai nainen?) ja jännittää kovasti minkälainen vastaanotto siellä on..

Dreamer

Viestien lukumäärä : 52
Registration date : 01.03.2012

Viesti kirjoittaja AnnukkaK Pe Kesä 29, 2012 5:49 am

Riina Räsänen on todella mukava nainen. Hänen luonaan minäkin olen käynyt, paitsi että tällä kertaa oli joku sijainen. Riina on minua aina rohkaissut ja keskittynyt onnistumisiin ja hyviin puoliin, kun itse olen ollut vaipua masennuksen valtaan painonpudotuksen takkuillessa tai sorruttuani syömään liikaa kesken enen. Smile
AnnukkaK
AnnukkaK

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Pe Kesä 29, 2012 11:54 am

Hienoa Annukka!
Sitkeästi vain eteenpäin mennään!! Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009

Viesti kirjoittaja AnnukkaK Pe Kesä 29, 2012 9:40 pm

Kuulemma pidetään hyvänä tuloksena, jos leikkauksen jälkeen puolet ylipainosta lähtee. Ilmeisesti tähän lasketaan myös leikkausta edeltävän ene-dieetin tulos, mutta ei aiempia laihtumisia. Ravitsemusterapeutti laskeskeli, että minun kohdallani normaalipaino olisi 70 kg, mutta 105 kg kohdalla "puolikkaan" tavoite täyttyy. Itse haaveilen pääseväni kaksinumeroisiin lukuihin, jossa olen ollut viimeksi 19-vuotiaana. Ja että on ihan normaalia, etten saavuta niitä "6 kg kuukaudessa" -vauhteja, joita täälläkin esiintyy: olen pudottanut etukäteen niin paljon, että painonpudotus on pakostakin jo hitaampaa. Kyllähän minä sen tiesin, mutta on mukavaa, että joku "ammattilainenkin" sen sanoo, uskoo paremmin. Smile
AnnukkaK
AnnukkaK

Viesti kirjoittaja Dreamer La Kesä 30, 2012 12:50 am

Kiva kuulla että ravitsemusterapeutti on mukava ja kannustava. Ihan tarpeeksi on saanut kuulla syyllistäviä kommentteja vuosien varrella..

Dreamer

Viesti kirjoittaja Krisu75 Su Heinä 01, 2012 3:41 am

Hei vaan!
Mulla kans leikkausta edeltävää pudotusta 27kg ja oon huomannu että vauhti on hitaampaa kuin niillä joilla pienempi pudotus ennakkoon. Kuitenkin oon tyytyväinen tämänhetkiseen vauhtiin, n. 1kg/viikko, enkä nopeampaa tahtia haluaisikaan. Kaikkiaan on -50 kg jo rikki, tammikuussa lehtiin gbp.

Tsemppiä jatkoon!!
Krisu75
Krisu75

Viestien lukumäärä : 121
Registration date : 25.11.2010

Viesti kirjoittaja AnnukkaK Ma Elo 27, 2012 8:13 pm

Kävin neuvolassa päivittämässä tetanusrokotteen ja samalla vaa'alla, kun kotivaaka ei ole hirveän tarkka. Leikkauksesta tuli perjantaina 19 viikkoa, ja paino on pudonnut viimeisen enen alusta 22 kg, leikkausaamusta 15 kg, projektin alusta 2011 maaliskuusta kaikkiaan 48 kg. 50 kg rajapyykki lähenee... Very Happy Välillä tuntuu, että paino saisi pudota nopeamminkin, mutta toisaalta kunhan vaan on laskusuunnassa, se riittää. Jos vaikka erilaiset nahkaroikot vetäytyisivät edes lähes samaa tahtia. Epäilen kyllä, että paremmanlaatuisen syömisen ja juomisen myötä painonlaskukin nopeutuisi, mutta vielä en ole jaksanut ottaa siitä stressiä.
Tukka tosin lähtee niin, että olen miettinyt pitkän tukkani pätkimistä lyhyemmäksi ennenkuin siitä tulee ihan hiirenhäntä.
AnnukkaK
AnnukkaK

Viesti kirjoittaja matamiina Ti Elo 28, 2012 3:30 am

Hienoa! Kohta viiskymppinen paukkuu!!!

matamiina

Viestien lukumäärä : 161
Registration date : 14.06.2012

Viesti kirjoittaja Dreamer Ti Elo 28, 2012 12:52 pm

Mahtava tulos sulla jo!!

Dreamer

Viesti kirjoittaja Vemmukka Ke Elo 29, 2012 10:39 pm

Onneksi olkoon, paljon on jo lähtenyt! Ja olit tosi hienon kertomuksen tehnyt. Mulla itsellä on nyt leikkausaika 3.9. ja jänskätys korkeimmillaan.

Upeita syyspäiviä sinulle ja tsemppiä ruokailuihin! Niihin tarvitsen varmaan itsekin vielä tukea ja tsemppausta!

Vemmukka

Viestien lukumäärä : 11
Registration date : 26.06.2012

Viesti kirjoittaja Aurora Su Syys 02, 2012 6:10 pm

Oli kiva nähdä tiistaina vaikkakin pikaisesti Very Happy Mä olin se joka liukeni ekana Very Happy

Aurora

Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 29.04.2011

Viesti kirjoittaja Puppe Ma Syys 03, 2012 6:05 pm

Heips kaikille pitkästä aikaa, en nimittäin ole moneen kuukauteen käynyt sivuilla. Leikkaus asiassa kohdallani EI ole tapahtunut yhtään mitään, eli homma ei etene koska lääkäri on EDELLEEN sitä mieltä että mun TÄYTYY yrittää ominvoimin pudottaa painoani joka on tällä hetkellä 123,9 kg, eikä se siitä miksikään muutu, olenhan sitä jo vuosia yksin yrittänyt. Mitä ihmettä mun pitää tehdä että, homma etenis. Mitään ns.estettä leikkaukselle ei ole, kaikki tähänastiset labrat, tähystykset yms. ovat olleet ok. Harmittaa tää joutava odottelu bounce En jaksa aloittaa kaikkea alusta... Basketball
Puppe
Puppe

Viestien lukumäärä : 8
Registration date : 21.01.2012

Nyt se on tehty, Annukka kotona - Sivu 2 Empty AnnukkaK, matka jatkuu...

Viesti kirjoittaja AnnukkaK Ma Loka 15, 2012 7:55 pm

Iloa ja hehkutusta. Very Happy Very Happy

Tänään TAYSissä ravitsemusterapeutin puolivuotistarkastus leikkauksen jälkeen. Kaikki on hyvin, ruokapäiväkirjan mukaan syön aika sopivasti, kuituja ja kasviksia voisi vähän lisätä ja margariinin vaihtaa toiseen. Nyt, puoli vuotta leikkauksen jälkeen, mulla ei ole mitään ongelmia syömisen kanssa, muuta kuin että muistaisin ottaa evästä mukaan jos on odotettavissa, etten pääse helposti kiireiden vuoksi syömään riittävän usein.

Painoni on pudonnut maaliskuusta 2011 yhteensä 52,5 kg, leikkausta edeltävän enen alusta 28 kg, leikkauspäivästä 20 kg. Kuulemma hyvänä tuloksena pidetään sitä, jos leikkausta edeltävän enen alussa olevasta ylipainosta putoaa puolet. Minulla on lähtenyt 36%, 50% rajaan on 10 kg. Vastasin terpalle, että eiköhän se puolessatoista vuodessa lähde...

Välillä tuntuu, että paino jumittaa eikä laske mihinkään. Taaksepäin laskien 20 kg/26 viikkoa muodostaa kuitenkin ihan riittävän hyvän keskiarvon. bounce
AnnukkaK
AnnukkaK

Viesti kirjoittaja PyöreäMuoto Ti Loka 16, 2012 12:17 am

Hienoa,todella upeaa lukea sinun matkaasi ja tuloksia on tullut todellakin ja lyhyessä ajassa Very Happy
flower
PyöreäMuoto
PyöreäMuoto

Viestien lukumäärä : 73
Registration date : 15.10.2012

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 2 / 2 Edellinen  1, 2

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa