Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Leikkaus ja tupakka

+4
Soile
haidi66
Minni67
Punapippuri
8 posters

Siirry alas

Leikkaus ja tupakka Empty Leikkaus ja tupakka

Viesti kirjoittaja Punapippuri Ma Maalis 19, 2012 10:49 pm

Häpeäkseni on tunnustettava että olen tupakoitsija...Monet kerrat vuoden pituisella lakolla ollut, mutta kun minulla tuo paino aina lähtee lakossa syöksykierteeseen, ylöspäin!
Itseasiassa nytkin kaikki ylimääräiset kilot mitä kannan ovat tulleet tupakkalakkojen myötä, eivät tosin ole hävinneet mihinkään kun olen aloittanut uudelleen polttamisen, mutta onpa painonnousu pysähtynyt..
Nyt sitten kysynkin että leikkaavatko ollenkaan tupakaoitsijoita vai pitääkö lopettaa ennen leikkausta?


Viimeinen muokkaaja, Punapippuri pvm Ti Maalis 20, 2012 3:07 am, muokattu 1 kertaa
Punapippuri
Punapippuri

Viestien lukumäärä : 32
Paikkakunta : Loppi
Registration date : 15.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ja tupakka Empty Vs: Leikkaus ja tupakka

Viesti kirjoittaja Minni67 Ti Maalis 20, 2012 12:16 am

Oo huoletta, tupakoitsija täälläkin ....leikattu sellainen. Hoitaja sanoi esikaynnillä, että pitäisi olla ilman jokunen aika ennen leikkausta.

Leikkauksen jälkeen ei viikkoon edes maistunut tupakka, mutta tyhmä kun olen, niin puoliväkisin aloin uudelleen Sad

Minni67

Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 57
Paikkakunta : Tampere
Registration date : 02.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ja tupakka Empty Vs: Leikkaus ja tupakka

Viesti kirjoittaja haidi66 Ti Maalis 20, 2012 1:56 am

täällä kans tupakoitsija ja kyllä mut leikattii, tosin lekuri sano et paranee nopeemmin jos ei polta leikkauksen jälkeen noin viikkoon, mut mä kyllä poltin heti ku sairaalasta pääsin ja hyvin toivuin, tosin en kyllä suosittele kenellekkää polttamista, mut kerroin oman tilanteeni Embarassed
haidi66
haidi66

Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 58
Paikkakunta : loviisa
Registration date : 23.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ja tupakka Empty Vs: Leikkaus ja tupakka

Viesti kirjoittaja Punapippuri Ti Maalis 20, 2012 3:05 am

Kiitos vastauksista, hyvä tietää ettei homma ainakaan tuohon kariudu Smile
Punapippuri
Punapippuri

Viestien lukumäärä : 32
Paikkakunta : Loppi
Registration date : 15.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ja tupakka Empty Vs: Leikkaus ja tupakka

Viesti kirjoittaja Soile Ti Maalis 20, 2012 3:21 am

Mä oon kanssa polttanut kuin korsteeni ja saanut sitten myös keuhkosairauksia, ammattitautina astma (aiheuttajana kosteusvauriohomeet), alfa1-antitrypsiinin puutos (harvinainen hengitystiesairaus-kollageenipuutos joka aiheuttaa keuhko- ja maksavaurioita) ja pisteenä i:n päälle emfyseema. Uniapneakin tuli vielä sitten viimesen 10 kg:n kylkiäisenä. Mulle sanottiin reilu vuosi sitten, että elinaikaa olis sellanen 7v jos jatkan tupakointia. No mulla on nuorin lapsi vielä alle kouluikänen. Pakko oli ajatella sitten tätä asiaa silmästä silmään ja lopetin vuosi sitten tupakoinnin zampixin avulla. Mun tilanteessa ei olisi leikattu jos olisin tupakoinut, mutta johtui siis noista sairauksista. Entisenä tupakoitsijana sanon että kyllä se töitä teettää lopettaminen mutta lopussa kiitos seisoo. Ensimmäinen ½-vuotta oli vaikeeta mutta nyt on hieno fiilis kun on päässyt eroon. Nyt kun vielä pääsen kiloista eroon niin kiitän ja kumarran, ehkä ajelen fillarilla jo ensi kesänä.
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ja tupakka Empty Vs: Leikkaus ja tupakka

Viesti kirjoittaja Möhköfantti Ti Maalis 20, 2012 7:19 am

Kyllä tupakoitsijat leikataan Very Happy Itse kävin tupakalla vielä puolituntii ennen leikkaus saliin vientiä. Mutta sepä tupakka olikin sitten toistaiseksi viimeinen nyt jo reilu 18 viikkoo viimeisestä tupakasta Very Happy
Möhköfantti
Möhköfantti

Viestien lukumäärä : 156
Paikkakunta : oulun seutu
Registration date : 14.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ja tupakka Empty Vs: Leikkaus ja tupakka

Viesti kirjoittaja Punapippuri Ti Maalis 20, 2012 8:24 pm

eikös yhteenaikaan sanottu että tupakoitsijat toipuvat leikkauksista nopeammin kun niillä on niin kiire leikkauksen jälkeen tupakalle että nousevat hetimiten liikkeelle Wink
Punapippuri
Punapippuri

Viestien lukumäärä : 32
Paikkakunta : Loppi
Registration date : 15.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ja tupakka Empty Vs: Leikkaus ja tupakka

Viesti kirjoittaja suski76 Ke Maalis 21, 2012 3:14 pm

heips..

Joo, itse siis leikkauksessa viikko sitten ja tupakoin vielä aamulla, kun leikoon kävelin. Siellä sain laastarin olkapäähän, jota pidin sairaalassa koko ajan. Kun kotiuduin sairaalasta, sytytin tupakan Sad

suski76

Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 47
Paikkakunta : Ulvila
Registration date : 04.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ja tupakka Empty Vs: Leikkaus ja tupakka

Viesti kirjoittaja punkeroinen Ma Heinä 23, 2012 3:19 am

Minulla tulossa (toivonmukaan) leikkaus ja campix kuurin pyysin kunviimeks lääkärissä kävin. 4 päivä menossa lääkkeellä ja saapi nähä miten käy!!
punkeroinen
punkeroinen

Viestien lukumäärä : 48
Paikkakunta : keski-suomi
Registration date : 05.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ja tupakka Empty Vs: Leikkaus ja tupakka

Viesti kirjoittaja Soile Ma Heinä 23, 2012 7:29 am

Tsemppiä punkeroinen!Itse lopetin yli 20 vuotisen tupakoinnin campixin avulla 1½-vuotta sitten ja olen todella tyytyväinen! Keuhkosairaana vointini on parantunut huomattavasti ja olen hyvin onnellinen siitä ettei se riippuvuus enää vie minua! Siis oikeasti on vapauttavaa kun ei tarvitse miettiä missä ja koska seuraavaksi pääsee tupakalle! Leikkauksista (gpb 2/12 ja sappirakon poisto 7/12) nopeasti. Toivon kaikille sitä haluaville savutonta loppuelämää! <3
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ja tupakka Empty Vs: Leikkaus ja tupakka

Viesti kirjoittaja trintilla Ma Heinä 23, 2012 2:17 pm

Minäkin täältä huutelet tsemppiä. Itsekin lopetin yli 20 vuode tupakoinnin champixin avulla. Nyt 3 vuotta savuttomana.

Lääkkeillä tupakoinnin lopettaminen oli yllättävän helppoa. Vinkkinä voisin sanoa, että kannattaa syödä niitä lääkkeitä vähintään lääkärin suositteleva aika, ja lopettaa hitaasti. Näin annat itsellesi parhaan mahdollisuuden siihen, että lopetat tupakoinnin kokonaan.

Tupakoinnin lopettamiseen verrattuna kaiki leikkaukseen liittyvä oli helppoa, ainakin minun mielestäni Smile
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ja tupakka Empty Vs: Leikkaus ja tupakka

Viesti kirjoittaja Soile Ma Heinä 23, 2012 7:01 pm

Komppaan trintillaa...Mulla lopetus onnistui toisella kertaa ja suhteellisen helposti, itsekin söin champixia hiukan suositusta pidempään mutta vain ½-tablettia viimeisen kuukauden! Ekalla kertaa lopetin liian aikaisin ja sorruin. Mutta nyt päätös on pitänyt ja pitää. Tiedän ettei mun sovi ottaa savujakaan, niin pysyy savuttomuus ja elämänlaatu on parantunut huomattavasti!
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ja tupakka Empty Vs: Leikkaus ja tupakka

Viesti kirjoittaja punkeroinen La Heinä 28, 2012 4:59 am

Kiitos tuesta!! Enpä ole kaikille lähimmäisillekkään kertonu, jotenkin en jaksa kyselyitä että tekeekö mieli/miten sujuu/ jotain... tuntuu et on niin hek.kohtanen juttu...

tänään tosiaan lääkkeen 9 päivä ja vielä poltan, ajattelin että voin polttaa sinne viimeseen päivään saakka ja sitten loppuu.

Koko kuurin ostin juuri ajatuksella että tulisi kokonaan syötyä.. ettei sitten alkais taas polttamaan!!

joo ja minäkin yli 20 vuotta polttaneena voin sanoa että tapa on tän lääkityksen kanssa se mistä ittesä pitää tapella, ei ite nikotiinista. Mieli ei tee mutta polttaa vaan tottumuksesta... jospa se tästä Smile
punkeroinen
punkeroinen

Viestien lukumäärä : 48
Paikkakunta : keski-suomi
Registration date : 05.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ja tupakka Empty Vs: Leikkaus ja tupakka

Viesti kirjoittaja Soile Ma Heinä 30, 2012 12:20 am

Tuttu juttu. Minua ärsytti kaikki kyselyt että ootko viel lakossa jne. Mä sanoin napakasti vaan että olen LOPETTANUT. Ja todellakin tapa on juurtunut kyllä tiukkaan, mutta kyllä siitä pääsee kun tahtoo. Itse poltin lähes 30-vuotta ja olin todella riippuvainen, yölläkin poltin kun kävin vessassa ja aamulla ensimmäisenä jne. Mutta oikeesti nautin nyt siitä VAPAUDESTA kun ei tarvi miettiä sitä seuraavaa röökiä.
Toivon että onnistut!
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ja tupakka Empty Vs: Leikkaus ja tupakka

Viesti kirjoittaja punkeroinen Ma Heinä 30, 2012 2:04 am

Mulla on tapana käydä useastikkin hermo savuilla. Millä olette korvanneet tuon tavan? ettei vaan tulis liikaa syötyä, tuntuu ainakin että syö koko ajan vaikka syö 4h välein Smile kun ei oo sitä tupakkaa välissä...
punkeroinen
punkeroinen

Viestien lukumäärä : 48
Paikkakunta : keski-suomi
Registration date : 05.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ja tupakka Empty Vs: Leikkaus ja tupakka

Viesti kirjoittaja Soile Ma Heinä 30, 2012 3:57 am

No mä lisäsin veden juontia ja popsin mm porkkanoita kun oli "tupakka-aika". Jotkut pastillit ja purukumi toimii joillakin. Ja liikunta, ulkoilu...Mä kävin koiran kanssa useammin lenkillä kun tuli nikkikset. Toivottavasti keksit omat korvaavat jutut:)
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Paikkakunta : Kouvola
Registration date : 20.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ja tupakka Empty Vs: Leikkaus ja tupakka

Viesti kirjoittaja trintilla Ti Heinä 31, 2012 4:49 pm

Mulla oli jotain pähkinöitä tms. Aina taskussa aluks. Lisäksi mulla oli kirja tupakkapaikalla (parvekkeella) olin aina lukenut kun olin tupakilla. Jätin kirjan pihalle ja pidin edelleen lukuhetkiä partsilla, toimi melkein yhtä hyvin ku hermosavut.
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ja tupakka Empty Vs: Leikkaus ja tupakka

Viesti kirjoittaja punkeroinen Pe Elo 03, 2012 2:58 am

3 päivä ilman Shocked rupee repii jo aika pahasti... no yritän miettiä että kohta pitäis nikotiini riippuvuus olla ohi.. että sitten ei tarvii käydä muuta taistelua kun sitä jota varmaan saa käydä aika kauan...

Jotenkin tuntuu ettei mikään katkee mihinkään vaan jatkuu vaan samalla tai eri asialla, ja syömisestä jää loppu pois kun ei polta ja tuntuu että syö koko ajan vaikka syö 5 kertaa päivässä...

tekee vaan niin mieli...
punkeroinen
punkeroinen

Viestien lukumäärä : 48
Paikkakunta : keski-suomi
Registration date : 05.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ja tupakka Empty Vs: Leikkaus ja tupakka

Viesti kirjoittaja punkeroinen Ti Elo 28, 2012 2:47 am

28 päivää viimesestä tupakasta..

Onko muilla campixilla lopettaneille tullu fyysisiä oireita lääkkeestä??

Mulla nyt viimesen viikon ollu lonkat kauheen kipeenä ja jalkaterät tuntuu kun korkkareilla olis kävelly päivän.. Johtuuko tuosta lääkkeestä vai siitä ettei einään liiku parvekkeelle ja takasi Smile heh heh
punkeroinen
punkeroinen

Viestien lukumäärä : 48
Paikkakunta : keski-suomi
Registration date : 05.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ja tupakka Empty Vs: Leikkaus ja tupakka

Viesti kirjoittaja trintilla Ti Elo 28, 2012 4:11 am

Mahti onnittelut, hieno homma, upeeeta.

Itsellä ei champixista tullut fyysisiä oireita, ainoastaan psyykkisiä, ja nekin positiivisia (äärimmäistä rauhallisuutta, mukavia unia).

Nuihin kipuihin voi toki olla monta selitystä, mutta tutkaile, josko menisivät ohi, jos ei niin kannattee niistä varmaan lekurille mainita. Älä nyt kuitenkaan lääkitystä ainakaan heti lopeta, kun olet niin hyvään alkuun päässyt tuossa lopettamisessa.

Tsemppiä
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaus ja tupakka Empty Vs: Leikkaus ja tupakka

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa