Valkoisia valheita
+14
hansu
Lovely
sallan
Fruits13
Soile
Orkidea
Tiinzku
Punapippuri
tytteli70
Pallokala
maija411
Virpsu
zelda
anumiia
18 posters
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Valkoisia valheita
En halua kertoa kaikille että olen menossa lihavuusleikkaukseen. Kuitenkin työpaikalla työkaverit ihan satavarmasti utelevat sairaslomani syytä. Onko kenelläkään hyvää "valkoista valhetta"? Joo- ehkä hieman lapsellista, mutta pakko jokin hätävale keksiä Ideoita kehiin rakkaat kanssakärsijät
anumiia- Viestien lukumäärä : 29
Ikä : 39
Registration date : 02.03.2012
Vs: Valkoisia valheita
Moi anumiia!
Minullakin on vain muutama ihminen joka tietää leikkauksesta. Olen sanonut että olen menossa pieneen operaatioon, ei mitään vakavaa ja leikkauksen jälkeen sairaslomaa tulee 2 viikkoa. Utelijoille aion vastata että laihdutan lääkärin ohjeilla ja ruokavaliolla.
Zelda
Viimeisiä viedään!!!!!
Minullakin on vain muutama ihminen joka tietää leikkauksesta. Olen sanonut että olen menossa pieneen operaatioon, ei mitään vakavaa ja leikkauksen jälkeen sairaslomaa tulee 2 viikkoa. Utelijoille aion vastata että laihdutan lääkärin ohjeilla ja ruokavaliolla.
Zelda
Viimeisiä viedään!!!!!
zelda- Viestien lukumäärä : 73
Registration date : 30.09.2011
Moi,
Itse olen töissä sanonut suoraan, että olen poissa 1-2 vkoa enkä ole sen kummemmin kertonut syytä, eivät ole uskaltaneet kysyä, että miksi Pari läheisintä työkaveria ja esimies tietää syyn.
Itsellä on leikkaus ensi viikon keskiviikkona 21.3.
Itse olen töissä sanonut suoraan, että olen poissa 1-2 vkoa enkä ole sen kummemmin kertonut syytä, eivät ole uskaltaneet kysyä, että miksi Pari läheisintä työkaveria ja esimies tietää syyn.
Itsellä on leikkaus ensi viikon keskiviikkona 21.3.
Virpsu- Viestien lukumäärä : 58
Registration date : 20.02.2012
Heips!
Mä taas oon niin asiakkaille kertonut ja puolelle kaupunkii nissä oon mitä mulle on tehty ja kannustuksia vaan tullut.
Mutta jos ois pitäny valehdella oisin jotain naistenvaivoihin liittyvää toimenpidettä heittänyt kehiin.
Mä taas oon niin asiakkaille kertonut ja puolelle kaupunkii nissä oon mitä mulle on tehty ja kannustuksia vaan tullut.
Mutta jos ois pitäny valehdella oisin jotain naistenvaivoihin liittyvää toimenpidettä heittänyt kehiin.
maija411- Viestien lukumäärä : 180
Registration date : 21.12.2011
Kun sanot hieman häveliäästi että "naisten vaivoja" jonka takia leikataan, eivät ilkeä kysellä sen tarkemmin. Jos joku kysyy niin sanot ettet haluaisi sen tarkemmin alkaa erittelemään diagnoosia.
Minä kerroin töissä näin, ja kukaan ei sen kummemmin udellut, eivät kehdanneet. Meillä kylläkin miesvaltainen porukka.
Minä kerroin töissä näin, ja kukaan ei sen kummemmin udellut, eivät kehdanneet. Meillä kylläkin miesvaltainen porukka.
Pallokala- Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010
Mulla sama ongelma etten haluaisi edes työnantajalle kertoa. Taijan käyttää tuota naistenvaiva syytä.. mutta onko niin, että kahden viikon s-lomalla selviää vai riippuuko kumpi leikkaus tehdään?mulle sanottiin, että riippuu myös työn raskaudesta. Itelläni työ ei ole fyysisesti kovin raskasta ja on suunniteltu sleeve. Perjantaina kuulen sitten varmemmin..jänskättää!
tytteli70- Viestien lukumäärä : 21
Registration date : 12.03.2012
itse en myöskään aijo kertoa keellekkään jos lekkaukseen pääsen, työnantajallekkaan ei tarvitse syytä kertoa (meillä ainakin menee työterveyshuoltoon sairaslomatodistukset) ajattelin sanoa että kyseessä pieni leikkausoperaatio.
Asiasta tietävät mieheni ja sisareni.
Asiasta tietävät mieheni ja sisareni.
Punapippuri- Viestien lukumäärä : 32
Registration date : 15.02.2012
Se on tosiaan jokaisen oma asia mitä operoidaan ja kelle kertoa.
Työnantajalla on sinänsä oikeus saada tietää sairausloman syy, jotta voi myöntää palkallisen sairasloman. Mutta koodi saikkulapussa ja jos vaivautuu sit selvittämään sen niin sit selvittää. Silti on vaitiolovelvollinen, eli operaatiosta ei saa juoruilla.
Minä en olis kestänyt sitä juoruilua ja kuhinaa, joten jätin kertomatta mitä mulle on tehty. Jotkut kyllä miettivät ääneen että "onkohan käynyt rasvaimussa" kun 7 viikon sairasloman + 1 kk kesäloman jälkeen palasin 20 kg pienempänä töihin.
Työnantajalla on sinänsä oikeus saada tietää sairausloman syy, jotta voi myöntää palkallisen sairasloman. Mutta koodi saikkulapussa ja jos vaivautuu sit selvittämään sen niin sit selvittää. Silti on vaitiolovelvollinen, eli operaatiosta ei saa juoruilla.
Minä en olis kestänyt sitä juoruilua ja kuhinaa, joten jätin kertomatta mitä mulle on tehty. Jotkut kyllä miettivät ääneen että "onkohan käynyt rasvaimussa" kun 7 viikon sairasloman + 1 kk kesäloman jälkeen palasin 20 kg pienempänä töihin.
Se on tosiaan jokaisen oma asia mitä operoidaan ja kelle kertoa.
Kiitti vinkeistä pitänee lyödä työkavereille jauhot suuhun.
Oliko sinulla Pallokala jotain komplikaatioita kun olit 7 viikkoa saikulla vai kirjoittiko niin pitkä ilman rutinoita? Kamalasti tuntuu vaihtelevan saikun määrä, riippuen kirurgista.
Mulla ens viikolla kirurgin vastaanotto ja siellä selviää leikkauspäivä ja pitää muistaa kysyä tuo sairasloman pituus samalla.
Oliko sinulla Pallokala jotain komplikaatioita kun olit 7 viikkoa saikulla vai kirjoittiko niin pitkä ilman rutinoita? Kamalasti tuntuu vaihtelevan saikun määrä, riippuen kirurgista.
Mulla ens viikolla kirurgin vastaanotto ja siellä selviää leikkauspäivä ja pitää muistaa kysyä tuo sairasloman pituus samalla.
Hei!
Minä kerroin töissä mihin leikkaukseen menen...En saanut muuta kuin kannustusta kaikilta työkavereilta...Mitä tuota peittelemään
Näkevät jo siinä kun syö todella vähän...Ja minulla ainakin luki sairauslomatodistuksessa Obesitas eli liikalihavuus.... Itse olen hoitoalalla joten sairaslomaa tuli 3viikkoa...Mutta vielä sen päälle mulla on 3 viikkoa talvilomaa... Tsemppiä kaikille!!!
Minä kerroin töissä mihin leikkaukseen menen...En saanut muuta kuin kannustusta kaikilta työkavereilta...Mitä tuota peittelemään
Näkevät jo siinä kun syö todella vähän...Ja minulla ainakin luki sairauslomatodistuksessa Obesitas eli liikalihavuus.... Itse olen hoitoalalla joten sairaslomaa tuli 3viikkoa...Mutta vielä sen päälle mulla on 3 viikkoa talvilomaa... Tsemppiä kaikille!!!
Tiinzku- Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 58
Registration date : 21.02.2012
Minulla luki sairaslomatodistuksessa syynä: Muu lihavuus!
Orkidea- Viestien lukumäärä : 181
Registration date : 26.05.2011
...aika erikoisia sairasloman syitä....jos tiukkis työnantaja ei maksa palkkaa saikkuajalta jos syynä lihavuus (sehän ei kai ole oikeastaan sairaus....)
Punapippuri- Viestien lukumäärä : 32
Registration date : 15.02.2012
Mun valinta oli myös se, että kerroin leikkauksen syyn vain perheelle ja siskolleni ja yhdelle kaverille. Meillä on iso työryhmä ja siellä kerroin vain meneväni leikkaukseen ja että olen noin 1kk s-lomalla. Kukaan ei yrittänytkään udella enempää kun sanoin että en halua asiasta enempää puhua. Kukaan ei ole kiinnittänyt asiaan sen enempää huomiota. Työnohjattavani huomasi kyllä kun palasin töihin, että olen laihtunut, muut sanoneet vaan paremman näköiseksi. S-lomatodistus piti toki toimittaa pomolle, en tiedä tarkastiko diagnoosin mutta palkan olen saanut normaalisti. Ja hänelläkin on vaitiolovelvollisuus jos sattui diagnoosin ymmärtämään.
Soile- Viestien lukumäärä : 622
Registration date : 20.06.2011
kirjoittaja Punapippuri lähetetty Ke Maalis 14, 2012 10:06 pm
...aika erikoisia sairasloman syitä....jos tiukkis työnantaja ei maksa palkkaa saikkuajalta jos syynä lihavuus Wink (sehän ei kai ole oikeastaan sairaus....)
Kyllä liikalihavuus on sairaus. Ei ne meitä sairaaloissa huvikseen leikkele, niin paljon ei yhteiskunnalla ole varaa maksaa. Kela maksaa päivärahan sillä periaatteella että on kyse sairauden hoidosta. Diangnoosina on usein tuo E66 tai E66.8.
...aika erikoisia sairasloman syitä....jos tiukkis työnantaja ei maksa palkkaa saikkuajalta jos syynä lihavuus Wink (sehän ei kai ole oikeastaan sairaus....)
Kyllä liikalihavuus on sairaus. Ei ne meitä sairaaloissa huvikseen leikkele, niin paljon ei yhteiskunnalla ole varaa maksaa. Kela maksaa päivärahan sillä periaatteella että on kyse sairauden hoidosta. Diangnoosina on usein tuo E66 tai E66.8.
Fruits13- Viestien lukumäärä : 17
Registration date : 08.10.2011
anumiia, mulla oli sisäistä verenvuotoo ja jouduttiin avaamaan kiireesti uudestaan. Eli avoleikkaus. Ja sit tuli vielä tihkuvuotoa, verenmyrkytystä ja keuhkokuumetta. Kunto romahti aikalailla ja toipuminen sit pitkittyi.
Mutta nyt kaikki erinomaisesti ja olen erittäin tyytyväinen että menin leikkaukseen.
Mutta nyt kaikki erinomaisesti ja olen erittäin tyytyväinen että menin leikkaukseen.
Hui mikä kokemus pallokalalla! Onneksi olet kuitenkin jälkikäteen tyytyväinen
Itsellä on pian edessä anopille kertominen... Ensi viikon äitienpäivävierailu meinattiin ajoittaa klo.20 jälkeen, jolloin voin sanoa, että olen menossa seuraavana aamuna klo.8 verikokeisiin niin en voi syödä mitään. Mulla siis ene menossa nyt... Ennen leikkausta ei sitten varmaan enää nähdäkään, eikä ainakaan viikkoon leikkauksen jälkeen kun anoppi on reissussa. Mutta sitten pitäisi jo alkaa kertomaan... ei mene joka kerta läpi, että: "Syötiin just niin ei maistu."
Jännittää ihan pirusti. Anoppi ja appiukko eivät ole varmaan kovin ymmärtäväisiä... Appiukko on niitä ihmisiä, joka ei ymmärrä miksi joku ei hiihdä tai miksi joku juo limsaa. Anoppi myös sanonut välillä varsin kipakasti minun painostani, joten ihan aiheesta jännitän heidän reaktioitaan...
Itsellä on pian edessä anopille kertominen... Ensi viikon äitienpäivävierailu meinattiin ajoittaa klo.20 jälkeen, jolloin voin sanoa, että olen menossa seuraavana aamuna klo.8 verikokeisiin niin en voi syödä mitään. Mulla siis ene menossa nyt... Ennen leikkausta ei sitten varmaan enää nähdäkään, eikä ainakaan viikkoon leikkauksen jälkeen kun anoppi on reissussa. Mutta sitten pitäisi jo alkaa kertomaan... ei mene joka kerta läpi, että: "Syötiin just niin ei maistu."
Jännittää ihan pirusti. Anoppi ja appiukko eivät ole varmaan kovin ymmärtäväisiä... Appiukko on niitä ihmisiä, joka ei ymmärrä miksi joku ei hiihdä tai miksi joku juo limsaa. Anoppi myös sanonut välillä varsin kipakasti minun painostani, joten ihan aiheesta jännitän heidän reaktioitaan...
Heipsan. Mä en ole kertonut leikkauksesta kun miehelle, lapsille ja siskolle. Vanhempani tietävät että olin "operaatiossa" mutta ei millaisessa. Ollaan heillä käyty syömässäkin leikkauksen jälkeen ja olen onnistunut ihan huomaamatta syömään sen pienen oman annokseni siinä seurustelun lomassa niin, ettei kukaan ole mitään kysllyt. Samoin homma on toiminut töissä. Sanoin kyllä ennen leikkausta, että pitää laihduttaa leikkauksen jälkeen (ene) ja sitten vaan olen sanonut että sen jälkeen olen pysynyt pienissä annoksissa yms. Mä en kertakaikkiaan jaksa ihmisten päivittelyjä eikä tää asia mun mielestä heille edes kuulu. Moni nainen käy "naisten leikkauksissa" yms. ilman että siitä kukaan enempiä kyselee.
Sallan kerro appivanhemmille leikkauksesta jos siltä tuntuu, tai sitten kerro että olet tiukalla dieetillä koska lääkäri on niin määrännyt.
Tollasille puusilmille yleensä "lääkärin määräys" on jumalan sanaa.
Tollasille puusilmille yleensä "lääkärin määräys" on jumalan sanaa.
Jokahinen itse päättää kelle kertoo ja mitä. Itse olen vedonnut verensokerin tasaisena pitämiseen, siksi syön usein ja en ahda paljoo kerralla
Mutta toi "lääkärin määräys" on tosi hyvä
Mutta toi "lääkärin määräys" on tosi hyvä
Lovely- Viestien lukumäärä : 271
Registration date : 24.07.2010
Voi kunpa toimisikin tuo "lääkärin määräys"... Jos heille noin sanoo, on vastaus jotain tyyliin:"No etkö itse tajunnut, että pitäisi laihduttaa?" tai "Lääkäriin astiko se piti mennä kuulemaan, että kannattaa liikkua ja syödä terveellisesti?" tms. Ja kyllä, he ovat aika mustavalkoisia ihmisiä...
Ajattelin sanoa, että minulla on todettu eräs sairaus, minut on leikattu ja toipuminen on hidasta. Sanon, että en halua sairaudesta puhua. Näin en edes joudu valehtelemaan Onhan mulla tuo PCOS todettu, eikä anoppi sitä tiedä. Mietin, että voisin kertoa asian näillä sanoin jo ennen leikkausta, eipähän tarvi sitten jälkikäteen kysellä. Miehen vaan pitää varautua soittelurumbaan, sillä anoppi ei uskoo sanaa "ei". Hän melko varmasti soittelee perään, että: "No mikäs sillä sallanilla on?" Tämä on nähty ennenkin.
Ajattelin sanoa, että minulla on todettu eräs sairaus, minut on leikattu ja toipuminen on hidasta. Sanon, että en halua sairaudesta puhua. Näin en edes joudu valehtelemaan Onhan mulla tuo PCOS todettu, eikä anoppi sitä tiedä. Mietin, että voisin kertoa asian näillä sanoin jo ennen leikkausta, eipähän tarvi sitten jälkikäteen kysellä. Miehen vaan pitää varautua soittelurumbaan, sillä anoppi ei uskoo sanaa "ei". Hän melko varmasti soittelee perään, että: "No mikäs sillä sallanilla on?" Tämä on nähty ennenkin.
Reistaavat sappikivet käyvät syyksi kaikkeen. Pitää välttää liikaa syöntiä. Ei voi syödä rasvaisia/paistettuja ruokia jne... Ja voithan sanoa, että leikkauksessa on kyse sappikivien poistosta
hansu- Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010
Jep, tuo on myös hyvä juttu Hansu ja olen minäkin sitä käyttänyt (koska on tosiasiakin vielä), odottelen tässä sappirakon poistoon!
Hei, Toi sappirakko/sappikivet onkin hyvä
Sallan, luin äskettäin Tuomas Kyrön kirjan Miniä. Appiukkosi vaikuttaa samanhenkiseltä. Itsekään en ole kertonut näistä suunnitelmista kuin ihan muutamalle. Äidille tai anopille, ehei, ei puhettakaan että vielä sanoisin mitään. Ja jos niille mumisee gynen vaivoista jotain niin nehän saa vettä myllyyn. Muistaakohan ne että mulle on jo sterilisaatio tehty? Jos sitä käyttäis... Noo, kai se on jotain kehitettävä, kunhan edes sinne leikkaukseen asti pääsee.
tuulahdus- Viestien lukumäärä : 86
Registration date : 16.11.2011
Sivu 1 / 2 • 1, 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa