Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kapu77 esittäytyypi

+14
Huugibuugi
Simppa83
haicu
matamiina
Jazzi
zelda
Soile
Pallokala
eräpena
hansu
Massiivi
ritu
Orkidea
Kapu77
18 posters

Sivu 1 / 3 1, 2, 3  Seuraava

Siirry alas

Kapu77 esittäytyypi Empty Kapu77 esittäytyypi

Viesti kirjoittaja Kapu77 Ke Maalis 07, 2012 5:12 am

Heips,

ajattelin kirjoitella tänne ja vähän esittäytyä, kun suunnittelevat mulle sitä leikkausta ja oon käyny nyt lueskelemassa näitä kirjoituksia täältä. Eli oon kolmen pienen lapsukaisen isä, ja painoa rutkasti liikaa (BMI 41) ja pituutta liian vähän painoon nähden Smile Paino alkoi kertyä yläasteen jälkeen ja sit sitä on koko ajan tasaisesti tullu lisää. Oon ehtiny kokeilla jo kaikenlaista laihduttamista painonvartioista Atkinsoniin, mut mikään ei auttanut, se mitä lähti tuli takaisin lähes tuplana joka kerta. Vuosi sitten alkoi kyteä ajatus tästä leikkauksesta ja nyt on jo kierretty ravitsemusterapeutit ja sisätautilääkärit. Testit tehty ja nyt odotellaan, josko ne hyväksyisivät leikkaukseen. Lähipiirissäni ei ole ketään kelle tämä leikkaus olisi tehty, enkä itseasiassa tunne ketään leikattua.

Kovasti tosin itseäni vielä mietityttää tämä leikkaus tai ei itse leikkaus vaan sen jälkeinen elämä, et minkälaista se on, osaako syödä oikein, juoda oikein jne. Halu ja toive leikkaukseen on kuitenkin olemassa, vaikka mitään vakavampia liitännäissairauksia ei vielä olekkaan. (tosin kaikki nivelet ja selkä sökönä) Mut haluaisin nähdä lasteni kasvavan aikuisiksi ja että pystyisin tekemään heidän kanssaan asioita tulevaisuudessa Smile Ja uskon tämän leikkauksen parantavan näiden asioiden toteutumista

Toivottavasti pääsisin leikkaukseen pikaisesti.
Kapu77
Kapu77

Viestien lukumäärä : 31
Registration date : 07.03.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Kapu77 esittäytyypi Empty Vs: Kapu77 esittäytyypi

Viesti kirjoittaja Orkidea Ke Maalis 07, 2012 5:21 am

Heippa Kapu77 ja tervetuloa mukaan! Smile

Minulla on leikkauksesta vähän yli 6 viikkoa ja eilen sanoin kirurgille jälkitarkastuksessa, että elämä tuntuu tällä hetkellä ihmeen normaalilta. Smile Välillä sitä kokonaan unohtaa, että edes on ollut leikkauksessa, vaikka siis silti pidän huolen ravinnosta ja juomisista, mutta siihenkin tottuu nopeesti. Jos joku erityinen asia askarruttaa, niin kysy rohkeasti tässä palstalla tai yksityisviestillä! Smile

Paljon stemppiä! Smile
Orkidea
Orkidea

Viestien lukumäärä : 181
Registration date : 26.05.2011

Viesti kirjoittaja ritu Ke Maalis 07, 2012 11:55 am

2.5 vuotta leikkauksesta ja elämä on ihan normaalia, voi syödä ja juoda kaikkea mitä mielitekee kun muistaa nuo rajoitukset että ei syä sellaisia marjoja jossa paljon siemmeniä eikä hedelmien kalvoja jotka pannassa loppuelämän, tietysti annoskoot ovat pieniä, antaa tämä aivan uuden mahdollisuuden elää Smile

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja Massiivi Ke Maalis 07, 2012 4:57 pm

Moro,

tervetuloa joukkoon tummaan! Aika samat luvut kuin minulla (bmi, minulla 4 mukulaa, isoja tosin). Vähän sinä sanoit miettiväsi että miten sitä leikkauksen jälkeen osaa syödä, no, sanonpa vaan että helpommin kuin ennen leikkausta!

Minäkään en tunne tosielämässä ketään joka olisi leikattu mutta täällä foorumillahan meitä on paljon. Täältä voi kanssa kysellä yhtä sun tuosta jos mieltä vaivaa jokin homma.

Massiivi

Viestien lukumäärä : 134
Registration date : 30.01.2012

Viesti kirjoittaja Kapu77 To Maalis 08, 2012 3:37 am

Tervehdys vaan teille kaikille,

hienoa, että on perustettu tällainen paikka, jossa voi jakaa ajatuksiaan ja etsiä vastauksia kysymyksiin ihmisiltä jotka ovat jo kokeneet tämän tai vasta menossa leikkaukseen. Usko ja toivo on kova, että tästä löytyy apu, tosin en ole saanut vielä mitään päätöstä siitä pääsenkö edes leikkaukseen, lääkäri tosin sanoi, että kriteerit täyttyy, joten huoli leikkaukseen pääsemisestä on kai turha.

Mut kait sekin on normaalia, et se leikkauksen jälkeinen elämä mietityttää niin kovasti, et voiko sitten oikeasti syödä lähes kaikkea ja edes joskus ottaa sen oluen tai ihan pienen wiskin (koskaan tosin en ole ollut mikään alkoholin suurkuluttaja, mut aina se sauna olut joskus maistuu tai pieni wiski).

Sitä mä eniten täs ootan, et jaksais touhuta lasten kanssa ja tehdä yhdessä enemmän juttuja Smile .

Kapu77
Kapu77

Viesti kirjoittaja hansu To Maalis 08, 2012 1:57 pm

Heh heh... Kyllä sen viskin voi ottaa ja kaksikin, mutta kannattaa kuullostella oloa. Mulle noi tiukat viinakset ei oikein sovi. On kuin vetäisis koivuhalolla otsaan. Enkä minäkään ole mikään Alkon rivassa roikkuja Cool

Ja kaikkea voi ajan kanssa syödä niin kuin ennenkin. makuasiat tosin muuttuvat leikkauksen myötä monilla. Nyt kohta se 1,5 vuotta leikkauksesta. Elämä on hyvillä raiteilla. Muksujen (1so+2pientä) kanssa jaksaa jo paremmin touhuilla ja harrastella uusia asioita.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010

Viesti kirjoittaja Kapu77 To Maalis 08, 2012 2:56 pm

Huomenta Hansu,

hyvä kuulla, et voi edes kokeilla viskin ottamista, vaikka sitten sen ihan pikkuruisen Smile

Mut pääasiahan se on et sais tän painon alas ja eläm laadun taas paremmaksi. Ja et jaksais paremmin touhuilla lasten kanssa.
Kapu77
Kapu77

Viesti kirjoittaja eräpena To Maalis 08, 2012 3:44 pm

Very Happy sunny Basketball
eräpena
eräpena

Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 65
Registration date : 15.12.2010

Viesti kirjoittaja Pallokala Pe Maalis 09, 2012 2:22 am

Tervetuloa Kapu myös minun puolestani.
Leikkauksesta mulla 8 kk ja periaatteessa voin syödä ja juoda mitä vaan, määrät vaan on pieniä.
Alkoholiakin on muutama kerta tullut kokeiltua, entinen "suosikki" siideri ei käy enää, tekee pahan olon jo parin hörpyn jälkeen. Sen sijaan pari kolme salmiakkikossua käy, enkä ees oo kovin humalassa. Alkoa en käytä kun pari kertaa vuodessa eli en kuitenkaan mikään deeku ole Wink

Tää leikkaus on parasta mitä mulle (lasten syntymän ja puolison löytymisen jälkeen) on tapahtunut, olo on super ja tunnen itseni taas kauniiksi ja naiselliseksi Very Happy
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010

Viesti kirjoittaja Kapu77 Pe Maalis 09, 2012 4:05 am

Hei Pallokala

Hyvä kuulla, et alkoholi ei ole täysin pannassa. En mäkään käytä alkoholia kuin ehkä kerran kahdessa kuukaudessa. Ja hieno kuulla, et leikkauksesta on ollut sinulle apua, toivottavasti minäkin saan siitä avun.
Kapu77
Kapu77

Viesti kirjoittaja Kapu77 To Maalis 22, 2012 4:44 am

Enpä ole hetkeen tänne kirjoitellutkaan, mutta ajattelin kysyä sellaista, että aloititteko eneilyn jo ennen kuin tiesitte leikkauspäivää vai odottelitteko tietoa leikkauspäivästä?

Mulla ei ole kuulunut mitään pitkään aikaan mistään, en sit tiedä hätäilenkö, mut odottavan aika vaan on piiitkä... Varsinkin kun kaikki kokeet ja testit on tehty jo.

Kapu77
Kapu77

Viesti kirjoittaja Soile To Maalis 22, 2012 5:32 am

Moikka! Sut ilmeisesti leikataan Lahdessa kuten minutkin on leikattu. Vaikka olenkin täältä toisesta suunnasta. Mulla meni sellanen 3kk gastron jälkeen kun tuli leikkausaika. Enen aloitin 4-viikkoa ennen leikkausta ja siinä ajassa sain riittävän määrän painoa pudotettua. Vaatimus on muistaakseni -8%, jotta maksa pienenee riittävästi. Kyllä elämä vaan tuntuu helpommalta nyt leikattuna ja kevyempänä. Mun leikkauksesta ei oo vielä kun 6-viikkoa joten en osaa tosta alkosta sanoa muuta kun että yllätyin viime vl kun olin pitkään odottanut että otan saunaoluen ja kuinkas ollakkaan, se ei maistunutkaan vaikka olen oluen ystävä ollut. Mutta uskon ettei siitä tule ongelmaa ja joskus voin jotain alkoholiakin nautiskella. Melko nopeesti tää elämä tuntuu aika tavalliselta. Ja pystyy syömään kaikkee. Jotain poikkeuksia saattaa toki olla, mutta en itse ole kokenut ainakaan joutuneeni luopumaan mistään tärkeästä! Tsemppii!Smile Ja kuulumisiin!
Soile
Soile

Registration date : 20.06.2011

Viesti kirjoittaja zelda To Maalis 22, 2012 2:21 pm

Moi Kapu77!
Leikkauksesta tänään tasan viikko!!Ihan normaalilta tuntuu ainakin mun olo jo nyt, vaikken edes tikkejä ole vielä saanut pois Razz
Mulla on alkoholin täys kielto 3 kk, mutta sen jälkeen ei mitään rajoituksia. Uuden mahan ja suolen täytyy kehittää itsestään hapon kestäviä, niinkuin vanha mahalaukku oli, siksi moinen, mutta eri paikoissa vähän eri ohjeet Very Happy
Z
zelda
zelda

Viestien lukumäärä : 73
Registration date : 30.09.2011

Viesti kirjoittaja Kapu77 Pe Maalis 23, 2012 4:29 am

Soile: Joo, mut pitäis leikata Lahdessa, mut mitään ei oo vielä kuulunut. Mä kans suunnittelin, et aloitan eneilyn heti, kun saan tietää leikkausajan eli ehkä neljä viikkoa ennen leikkausta todennäköisesti. Ja sitä ennen pyrin syömään kevyesti ja ainakin huolehtia, et paino ei enään nouse yhtään Very Happy

Kyl mäkin uskon, et siit alkosta ei tule ongelmaa, koska en ole koskaan ollut mikään suurkäyttäjä. Et jos homma sitä vaatii, et ei enään sauna oluita, niin sit ei enään oteta saunaoluita, ei mun maailma siihen lopu. Pääasia et saadaan paino alas ja elämä paremmaksi Very Happy

Kapu77
Kapu77

Viesti kirjoittaja Soile Pe Maalis 23, 2012 5:20 am

Toivottavasti asia etenee-on hieno fiilis kun saa tietoon sen leikkausajan niin menee sitten helpommin se odottelu ja pääsee eneilemään! Tsemppiä!Mä olin ihan hämmästynyt ettei olut maistunu mut ei se muakaan haittaa. Varmaan tulee joskus joku naukku otettua mutta hienointa on todellakin tää keventynyt olo!!!Aivan mahtavaa;)
Soile
Soile

Viesti kirjoittaja Kapu77 Ma Huhti 09, 2012 3:19 am

lopultakin lähete on lähtenyt kohti päijät-hämettä ja nyt taas odottellaan lisää.

Jos joku olisi leikattu päijät-hämeessä, niin olisin kiinnostunut kuulemaan/lukemaan kokemuksia sieltä, vaikka yksityisviestillä.

Oikein hyvää pääsiäistä kaikille!
Kapu77
Kapu77

Viesti kirjoittaja Orkidea Ma Huhti 09, 2012 3:30 am

Jee, hienoa! Smile Oikein paljon onnea! flower
Olet päässyt yhden suuren askeleen eteenpäin!

Hyvää pääsiäistä myös sinulle! Wink
Orkidea
Orkidea

Viesti kirjoittaja Kapu77 Ma Huhti 09, 2012 3:35 am

Kiitos! Very Happy
Kapu77
Kapu77

Viesti kirjoittaja Massiivi Ma Huhti 09, 2012 3:47 am

Tsemppiä viime metreille ennen leikkausta!

Massiivi

Viesti kirjoittaja Soile Ma Huhti 09, 2012 3:50 am

Hieno homma!Smile Mut on leikattu Päijät-Hämeessä 2 kk sitten, hyvin kaikki meni...nopeeta toimintaa. Aamulla menin ravinnotta, vastaanotettiin ja käytäväpaikalla odottelin leikkuriin, siellä sujui kaikki komeesti ja uni tuli nopeesti, heräämössä muutamia tunteja ja illaksi osastolle takaisin. Yhden yön vain olin sairaalassa ja sitten kotiin. Eivät paljoa aikailleet. Mut jos jotain erityistä haluut kysellä niin laita yv. Mulla meni muistaakseni noin 2kk siitä kun lähete lähti niin leikkausaikaan. Onko sulla jo gastrokin tehty?
Soile
Soile

Viesti kirjoittaja Kapu77 Ma Huhti 09, 2012 4:28 pm

No on ollu nopeata toimintaa Very Happy , toivottavasti mäkin pääsisin jo kahden-kolmen kuukauden päästä leikkaukseen. Mut täytyy nyt vaan rauhoittua odottelemaan. joo, on mulla gastrokin tehty ja kaikki muutkin testit ja kokeet.
Kapu77
Kapu77

Viesti kirjoittaja Soile Ma Huhti 09, 2012 5:24 pm

Sulla on hyvässä mallissta tuo homma, oletettavasti pääset leikkaukseen vielä ennen kesääWink Kuukauden ene-dietti on ennen leikkausta ja vaativat noin -8% painonpudotuksen. Pari viikkoa ennen leikkausta on käynti PÄKS:ssä jolloin otetaan vielä labroja ja hoitaja haastattelee ja punnitsee, ottaa mitat jalkoihin laitettavia "pumppuja" varten. Ne oli minulla ainakin vuorokauden jaloissa, sellaset hassut "sukat" jotka pumppaa vuorotelleen ilmaa ja estää veritulppien syntyä. Tuo nopea kotiutus yllätti itsenikin. Vaikka en sairaalassa viihdykkään niin olisin kyllä periaatteessa voinut vielä toisenkin yön olla. Toki kotonakin hyvin pärjäsin ja sai nukuttua rauhassa. Mut kotimatka oli aika tukala, kun maha oli vielä silloin täynnä sitä ilmaa. Eli ei kannata säikähtää alkuun ilmavaivoja, ne menee onneksi ohi viikossa. Ja muuten ei kipuja juurikaan ollut, ekan vuorokauden sai iv:nä riittävästi kipulääkettä eli aina kun pyysi. Eli sairaalassa ei syömistä liiemmin ennätä harjoitella, hiukan maistelin seuraavana päivänä puuroa ja jotain ruskeeta lientä. Leikkauksen jälkeisenä yönä sain juotua vettä ja mehua. Pissatti kyllä vähän väliä mutta sekin onneksi jo helpottanut. Viisi pientä haavaa jäi, tikit oli itse sulavia, tosin hiukan avitin muutamia jotka ei menanneet irrota. Haavojen päällä olevat laput otettiin pois heti seuraavana aamuna ja kävin suihkussa. Hyvin se menee ja siitä lähtee, tuntuu käsittämättömältä miten aika onkaan mennyt nopeesti leikkauksen jälkeen. Reilu 3-viikkoa olin saikulla ja se meni syödessä/juodessa ja levätessä. Yllättävän aikaavievää aluksi oli kaikki ja väsymystä myös paljon, mutta sekin pikkuhiljaa helpottaa. Tsemppiä Kapu 77!!!
Soile
Soile

Viesti kirjoittaja Kapu77 La Huhti 14, 2012 11:25 pm

Nyt se lopultakin tuli, aika leikkaavan kirurgin luo ja nukkumatin tapaaminen 18.5 Very Happy
Kapu77
Kapu77

Viesti kirjoittaja Massiivi La Huhti 14, 2012 11:33 pm

Onneksi olkoon! Nyt jo loppusuora häämöttää!

Massiivi

Viesti kirjoittaja Orkidea Su Huhti 15, 2012 12:11 am

JEEE!! cheers
Todella paljon onnea! Very Happy
Orkidea
Orkidea