Tuhti esittäytyy
+12
Cissi45
sallan
rolli82
Leppis
Pallokala
HyeeNa!
Massiivi
maija411
Soile
koskpir
haidi66
Tuhti
16 posters
Sivu 2 / 2 • 1, 2
Vs: Tuhti esittäytyy
Huuu, leikkaukseen enää muutama päivä, keskiviikkona se olisi... nyt jo jännittää! Kuvittelin että ei jännittäisi lainkaan kun on tuo hoitoalakin aika tuttu itselle, mutta kylläpä vaan on levoton olo ja perhosia vatsassa!
Lisäksi oikeasti pelottaa se, että jos minä olenkin sellainen poikkeus joka leikkauksen jälkeenkin himoitsee juuri kaikkea sitä mitä nytkin tekee mieli ja loppuelämä tulee olemaan sitten taistelua kun tekee kaikkea mieli mutta mahaan ei mahdu Kaikkein eniten kun kuitenkin toivon että kauheat ruoan ja makeanhimot häviäisivät ja pääsisin syömisen ja sen jatkuvan ajattelun pakkomielteestä irti ja voisin keskittyä muunlaiseen elämään!
Lisäksi oikeasti pelottaa se, että jos minä olenkin sellainen poikkeus joka leikkauksen jälkeenkin himoitsee juuri kaikkea sitä mitä nytkin tekee mieli ja loppuelämä tulee olemaan sitten taistelua kun tekee kaikkea mieli mutta mahaan ei mahdu Kaikkein eniten kun kuitenkin toivon että kauheat ruoan ja makeanhimot häviäisivät ja pääsisin syömisen ja sen jatkuvan ajattelun pakkomielteestä irti ja voisin keskittyä muunlaiseen elämään!
Tuhti- Viestien lukumäärä : 24
No kyllä se ainakin alkuun muuttuu radikaalista(himot häviää tai ei tee mieli jotain josta kerran saa huonon olon), mutta ihminen on helposti tapojensa orja, pitäisi löytää uusia juttuja elämään syömisen tilalle, ja sen asian ja valintojen miettimistä se loppuelämä on.
Eka vuosi kun paino putosi ja fokus oli siinä syömisen opettelussa ym. helposti meni kaikki. Toinen vuosi on enemmän ollut sitä omien valintojen miettimistä, ja useammin joku pieni herkkukin suuhun menee, mutta kun perussyöminen ( määrä, laatu, tiheys) on kunnossa, ei paino ole lähtenyt onneksi nousemaan. Mutta ei leikkaus ole automaatti, ei laihtumisen tai painon pitämisenkään suhteen.
Leikkaus menee hyvin, tsemppiä leikkauksen jälkeiseen elämään!
Eka vuosi kun paino putosi ja fokus oli siinä syömisen opettelussa ym. helposti meni kaikki. Toinen vuosi on enemmän ollut sitä omien valintojen miettimistä, ja useammin joku pieni herkkukin suuhun menee, mutta kun perussyöminen ( määrä, laatu, tiheys) on kunnossa, ei paino ole lähtenyt onneksi nousemaan. Mutta ei leikkaus ole automaatti, ei laihtumisen tai painon pitämisenkään suhteen.
Leikkaus menee hyvin, tsemppiä leikkauksen jälkeiseen elämään!
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
Stemppiä Tuhti leikkaukseen!
Orkidea- Viestien lukumäärä : 181
Registration date : 26.05.2011
Tsemppii leikkaukseen! Omalta kohdaltani voin sanoo, että melko nopeesti sen uuden elämäntavan oppii ja nyt kun reilu 4kk leikkauksesta niin ei edes paljoa tule asiaa ajateltua. Muutos on ollu ehkä suurikin, mutta siihen on tottunut nopsaan.... Joskus tulee vähän herkuteltuakin, mutta maha toimii sitten aika reippaasti ja humalaan asti en ole itseäni leikkauksen jälkeen juonut, muutama karpalolonkero riittää. Ruoka menee oikeestaan kaikki, mutta vaan pieni annos. Hassultahan tää tuntuu välillä, yks päivä syötiin lasten kanssa mansikoita vaniljakiisselin kanssa ja ei sitten millään mahtunut koko kipollinen. Kyllä se maha ilmottaa kun tulee stoppi. Hyvä muutos tämä on, painokin tippuu pikkuhiljaa ja terveyttä ja elinvoimaa tulee lisää
Soile- Viestien lukumäärä : 622
Registration date : 20.06.2011
Kotona oltu muutama tunti, ja olen jo parit torkutkin ottanut. Yllättävän kipeä olen mutta kiva kun leikkaus on ohi (ja meni kuulemma hyvin). Jatkan kun jaksan
Nyt (tuleva ex-) Tuhti vaan lepäät ja otat särkylääkettä. Kipuja ei tarvii sietää.
Juo mitä pystyt ja syö lusikankärjellisiä mutta usein.
Pari päivää niin sit alkaa jo helpottaa.
Ens juhannuksena sit jo jalalla koreasti kokkotansseissa ja koreessa asussa.
Juo mitä pystyt ja syö lusikankärjellisiä mutta usein.
Pari päivää niin sit alkaa jo helpottaa.
Ens juhannuksena sit jo jalalla koreasti kokkotansseissa ja koreessa asussa.
Pallokala- Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010
Kiitos Pallokala, pitää varmaan sitten opetella ensin tanssimaan
Nyt jaksaa jo vähän kertoa tilanteesta:
Nyt menee jo hyvin. Leikkauksen jälkeen olin kipeä ja pahoinvoiva ja luultavasti kipulääkkeestä pahoinvointi vain lisääntyi, sain heräämössä kolmea eri pahoinvointilääkettä ennen kuin helpotti. Leikkauspäivän olin ihan tokkurassa, hyvä että pysyin hereillä sen verran että sain kotiin soitettua ja muutaman tekstarin laitettua. Seuraavana päivänä olin vielä kovin kipeä, taksimatka - 120 km - oli melko raskas, ja kotonakin nukuin melkeen koko illan.
Eilen oli sit jo ihan erilainen olo, ja tänään samoin. Vähän tikit noissa tähystysreijissä kiristää, ja syöminen on aina jännittävää, mutta muuten kipua aiheuttaa eniten selkä joka oli kipee jo ennen leikkausta.
Leikkauspäivän iltana sain vaan vettä, sit seuraavana päivänä sairaalassa söin muutaman lusikallisen rahkaa ja saman verran sosekeittoa, illalla kotona sitten meni puoli desiä viiliä
Eilen ja tänään olen syöny sellaisia 50-70 ml:n annoksia mikrojuustosavuporokeittoa, viiliä, pilttisosetta, piimää. Nutridrinkkiä pitäis juoda 3 kpl viiden ekan päivän aikana mutta en pysty, eilen yritin ja siitä tuli ihan karsee oksettava olo. Vettä oon saanu menemään puolisen litraa eilen, tänään jo enemmän. Aina jos ottaa liian tiheästi lusikallisia jotain, sattuu mahaan ja "ruoka" jää tuohon ylös. Tai siltä tuntuu, mutta ihmeen hyvin tää sujuu.
Paino oli laskenut 14 kg kun menin leikkaukseen, nyt noin 16 kiloa mennyt.
Jos leikkausiltana tai torstaina olis kysytty, olisin voinut sanoa että on tää aika kamalaa - mutta nyt jo sanon että pieniä epämukavuuksia ne vaan oli, hyvä tästä tulee!
Särkylääkettä ei ole tarvinnut ottaa kuin kerran tänäaamuna selkäkipuun
Nyt jaksaa jo vähän kertoa tilanteesta:
Nyt menee jo hyvin. Leikkauksen jälkeen olin kipeä ja pahoinvoiva ja luultavasti kipulääkkeestä pahoinvointi vain lisääntyi, sain heräämössä kolmea eri pahoinvointilääkettä ennen kuin helpotti. Leikkauspäivän olin ihan tokkurassa, hyvä että pysyin hereillä sen verran että sain kotiin soitettua ja muutaman tekstarin laitettua. Seuraavana päivänä olin vielä kovin kipeä, taksimatka - 120 km - oli melko raskas, ja kotonakin nukuin melkeen koko illan.
Eilen oli sit jo ihan erilainen olo, ja tänään samoin. Vähän tikit noissa tähystysreijissä kiristää, ja syöminen on aina jännittävää, mutta muuten kipua aiheuttaa eniten selkä joka oli kipee jo ennen leikkausta.
Leikkauspäivän iltana sain vaan vettä, sit seuraavana päivänä sairaalassa söin muutaman lusikallisen rahkaa ja saman verran sosekeittoa, illalla kotona sitten meni puoli desiä viiliä
Eilen ja tänään olen syöny sellaisia 50-70 ml:n annoksia mikrojuustosavuporokeittoa, viiliä, pilttisosetta, piimää. Nutridrinkkiä pitäis juoda 3 kpl viiden ekan päivän aikana mutta en pysty, eilen yritin ja siitä tuli ihan karsee oksettava olo. Vettä oon saanu menemään puolisen litraa eilen, tänään jo enemmän. Aina jos ottaa liian tiheästi lusikallisia jotain, sattuu mahaan ja "ruoka" jää tuohon ylös. Tai siltä tuntuu, mutta ihmeen hyvin tää sujuu.
Paino oli laskenut 14 kg kun menin leikkaukseen, nyt noin 16 kiloa mennyt.
Jos leikkausiltana tai torstaina olis kysytty, olisin voinut sanoa että on tää aika kamalaa - mutta nyt jo sanon että pieniä epämukavuuksia ne vaan oli, hyvä tästä tulee!
Särkylääkettä ei ole tarvinnut ottaa kuin kerran tänäaamuna selkäkipuun
Tuhti kuulostaa aika samalta toi sun ruokailu kun mulla alussa, eli todennäkösesti kaikki hyvin.
Määrät on pieniä ja aika yksipuolisiakin. Taisin elää alkuun pari viikkoa viililinjalla kun muu ei oikein uponnut. Paino tais tippua kilo per päivä alkuun, mutta kyllä se sit siitä tasaantuu.
Enkä minäkään noita Nutridinkejä pystynyt, jotenkin tuntuivat liian tuhdilta.
Jatka rauhassa tolla ja testaile pikkuhiljaa mitä menee.
Muutama pv myöhemmin sain laimennettua lihaperunasoselaatikkoo menemään ja sit jo puolikkaan näkkileivän Keijulla ja possuleikkeellä.
Proteiineja alkaa sit pikkuhiljaa sietämään, mutta tosiaan nyt alkuun vaan mitä alas saa.
Määrät on pieniä ja aika yksipuolisiakin. Taisin elää alkuun pari viikkoa viililinjalla kun muu ei oikein uponnut. Paino tais tippua kilo per päivä alkuun, mutta kyllä se sit siitä tasaantuu.
Enkä minäkään noita Nutridinkejä pystynyt, jotenkin tuntuivat liian tuhdilta.
Jatka rauhassa tolla ja testaile pikkuhiljaa mitä menee.
Muutama pv myöhemmin sain laimennettua lihaperunasoselaatikkoo menemään ja sit jo puolikkaan näkkileivän Keijulla ja possuleikkeellä.
Proteiineja alkaa sit pikkuhiljaa sietämään, mutta tosiaan nyt alkuun vaan mitä alas saa.
Pallokala- Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010
Tsemppiä toipumiseen! Kyllä se siitä lähtee syöminen ja juominen pikkuhiljaa...Mulle ei PÄKS:ssa ees suositeltu mitään mitää nutridrinkkejä määrätty. Aluksi tosiaan on pientä kaikki mutta sillä selvii sairasloma-ajan ja koko ajan homma helpottu!
Aurinkoista kesää!
Aurinkoista kesää!
Onnittelut hyvin menneestä leikkauksesta Tuhti ja tsemppiä jatkoon! (: Kerrohan kuulumisia aina välillä. (:
HyeeNa!- Viestien lukumäärä : 985
Registration date : 26.08.2011
Terve!
Leikkauksesta tulee nyt viikko ja hyvin on mennyt - mahassa olevia niittejä kiristelee ja kutittelee, mutta ei liiaksi. Syöminen sujuu yllättävän hyvin, välillä jo tuumailen että pitäisköhän olla varovaisempi (varsinkin kun kävin eilen katsomassa youtubessa videon sleeveleikkauksesta, oli se aika karseaa katottavaa ) mutta kun ei suurempia ongelmia ole niin ei ole. Ruokani ei ole edes välttämättä ihan niin sosemaista kun pitäisi mutta mutta... mm. muusia olen syönyt ja jopa kanaa pikku murusia suussa jauhanut pieneksi.
Vatsantoiminta on ongelma, ilmeisesti hyvin yleinen. Minulla uutta, koska sairastan Crohnin tautia ja yleensä vatsa toimii ihan liiankin hyvin
Ei väsytä suuremmin, kotona jaksaa pyykätä ja laittaa ruokaa jne.
Ja siis olen kauhean tyytyväinen Ja mun vaatekomero on ihmeiden aitta, monta uutta vaatetta on jo löytynyt - eli sellaisia joita olen tilaillut ja huomannut sitten ettei suurinkaan koko sovi (ja en ole viitsinyt palauttaa) ja nyt kun painoa on mennyt yhteensä 17,6 kiloa, osa niistä jo sopii. Ja entisen neljän leuan sijasta minulla on enää ehkä 2 ja puoli leukaa
Leikkauksesta tulee nyt viikko ja hyvin on mennyt - mahassa olevia niittejä kiristelee ja kutittelee, mutta ei liiaksi. Syöminen sujuu yllättävän hyvin, välillä jo tuumailen että pitäisköhän olla varovaisempi (varsinkin kun kävin eilen katsomassa youtubessa videon sleeveleikkauksesta, oli se aika karseaa katottavaa ) mutta kun ei suurempia ongelmia ole niin ei ole. Ruokani ei ole edes välttämättä ihan niin sosemaista kun pitäisi mutta mutta... mm. muusia olen syönyt ja jopa kanaa pikku murusia suussa jauhanut pieneksi.
Vatsantoiminta on ongelma, ilmeisesti hyvin yleinen. Minulla uutta, koska sairastan Crohnin tautia ja yleensä vatsa toimii ihan liiankin hyvin
Ei väsytä suuremmin, kotona jaksaa pyykätä ja laittaa ruokaa jne.
Ja siis olen kauhean tyytyväinen Ja mun vaatekomero on ihmeiden aitta, monta uutta vaatetta on jo löytynyt - eli sellaisia joita olen tilaillut ja huomannut sitten ettei suurinkaan koko sovi (ja en ole viitsinyt palauttaa) ja nyt kun painoa on mennyt yhteensä 17,6 kiloa, osa niistä jo sopii. Ja entisen neljän leuan sijasta minulla on enää ehkä 2 ja puoli leukaa
Hienoa ja onnea Tuhdille!! Se on kumma kun meidän pitää niin hirveästi pyrkiä osoittaa että haluamme tosissamme laihtua. Onkohan muissa leikkauksissa samanlaista? Mä oon ihan varma et jokainen meistä joka puhuu lääkärin kanssa asiasta ja esittää toiveeksi leikkaukseen pääsyn on yrittänyt laihtua monella tavalla epäonnistuen lopulta. Itse nyt siinä et 1.11 saan tietää leikkausajan koska pitää osoittaa et olen tosissani et haluan laihtua. Kun en minäkään ole ihan untuvikko niin sanoakseni. ja perusteluja olisi monia miksi pitäisi laihtua. No nyt tulee ensin syyskuussa kilpirauhasen poistoleikkaus ja siitä toipuminen. Saas nähdä miten käy nyt on karppauksella pudonnut paino 9 kg.
Sabiinax- Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 68
Registration date : 01.04.2012
Hei Tuhti ja onnea uudesta elämästä! Olen mielenkiinnolla surffaillut ja lukenut näitä sivuja. Kiva kun kerroit leikkauksesta ja sen jälkeisestä ajasta! Itsellä oli 15.6.2012 käynnit kirurgilla yms. Nyt odottelen ravitsemusterapeutille ja soittoa dieetin aloittamisesta. Leikkaus olisi tulossa elokuun lopulla... Jänskättää! Tsemppiä jatkoon!
Vemmukka- Viestien lukumäärä : 11
Registration date : 26.06.2012
Kuulumisia, kuulumisia...
Hyvin menee Leikkauksesta on nyt 2,5 kk, ja parin viikon kuluttua on tulossa se jälkitarkastus Vaasassa.
Paino on pudonnut kaikenkaikkiaan (just tänään punnittu) 28,9 kg ja vointi on mitä parhain. Ennen leikkausta noin 14 kg ja sen jälkeen nyt noin 15 kg. Syön noin 3 h välein, annoskoko maksimissaan 1,5 dl. Kaikkea voin syödä ja juoda, mikään ei aiheuta huonoa oloa tai kipuja (minullehan tehtiin sleeve, johtuisko siitä?). Helppoa on, kun tulee niin nopeasti täyteen ettei ole tarvetta ahtaa itseensä kaikkea maailman syötävää
Tuttavat jo huomaa että painoa on lähtenyt, ja vanhat vaatteet alkaa käydä suuriksi - ihanaa!
Eipä mulla muuta, kerron sitten taas vaikka mitä jälkitarkastuksessa kerrottiin
Hyvin menee Leikkauksesta on nyt 2,5 kk, ja parin viikon kuluttua on tulossa se jälkitarkastus Vaasassa.
Paino on pudonnut kaikenkaikkiaan (just tänään punnittu) 28,9 kg ja vointi on mitä parhain. Ennen leikkausta noin 14 kg ja sen jälkeen nyt noin 15 kg. Syön noin 3 h välein, annoskoko maksimissaan 1,5 dl. Kaikkea voin syödä ja juoda, mikään ei aiheuta huonoa oloa tai kipuja (minullehan tehtiin sleeve, johtuisko siitä?). Helppoa on, kun tulee niin nopeasti täyteen ettei ole tarvetta ahtaa itseensä kaikkea maailman syötävää
Tuttavat jo huomaa että painoa on lähtenyt, ja vanhat vaatteet alkaa käydä suuriksi - ihanaa!
Eipä mulla muuta, kerron sitten taas vaikka mitä jälkitarkastuksessa kerrottiin
Kiva kuulla susta Tuhti! (: Hyvin näyttää menneen ja toivottavasti menee jatkossakin! (: tsemppii!
HyeeNa!- Viestien lukumäärä : 985
Registration date : 26.08.2011
Hyvä kuulla, hieno homma! Tsemppii jatkoon:)
Sivu 2 / 2 • 1, 2
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa