Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Tuhti esittäytyy

+12
Cissi45
sallan
rolli82
Leppis
Pallokala
HyeeNa!
Massiivi
maija411
Soile
koskpir
haidi66
Tuhti
16 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Tuhti esittäytyy Empty Tuhti esittäytyy

Viesti kirjoittaja Tuhti Su Maalis 04, 2012 2:54 am

Hei!
Olen nimimerkkini mukaisesti tuhti tyttö, painoa on 134 kiloa ja koskaan ennen se ei näin korkea ole ollutkaan. Noin 8-9 vuotiaasta saakka olen ollut enemmän tai vähemmän ylipainoinen, ja nyt viimeiset vuodet ollaan menty reilusti yli 120 kilon koko ajan. Monenlaiset laihdutuskeinot on käytetty, kiloja on lähtenytkin (parhaimmillaan 20 kiloa painonvartijoissa), viimeksi karppaamalla toissa vuonna 7 kiloa. Vaan koskaan ei sinnikkyys riitä ja aina maistuu ruoka ja herkut liian hyvältä... tämä tuleva laihdutusleikkaus on nyt viimeinen oljenkorteni.

Leikkaukseen päätin hakeutua työterveyslääkärin suosituksesta - parin vuoden ajan siitä puhuttiin, viimeisen sysäyksen päätökselleni antoi kuitenkin miespuolinen ystävä joka on nyt alle kahdessa vuodessa pudottanut painoaan yli 60 kiloa leikkauksen ansiosta. Minulla on nyt kaikki tutkimukset tehty, gastroskopia viime viikolla. Toivon että leikkausaika tulisi vielä ennen kesää, leikkaus suoritetaan Vaasassa. Tämän viikon olen eneillyt, tai osittain eneillyt... ei vielä ihan kauheasti ole motivaatiota kun ei ole vielä "pakko" aloittaa, mutta haluan ettei tule ongelmia sen suhteen että paino ei olisi laskenut kunnolla ja siksi tässä harjoittelen. Nutriletit ovat tuttuja reilun 10 v takaa ja edelleen yhtä kamalia. Kokeilupussit alkaa olla nyt lopussa ja helpoimmin menee alas kasviskeitto ja moccajuoma.

Työskentelen itse hoitoalalla (ja annan siis hyvin huonoa esimerkkiä epäterveellisellä olemuksellani... ) vuorotyössä, laihtuminen auttaisi varmasti hurjasti työssäjaksamiseen. Perheellinenkin olen, lapsista nuorempi on yläasteella, vanhempi armeijan käynyt ja ensi syksyllä opiskelemaan lähtevä. Lisäksi perheessä on pieni ulkoilemaan pyytävä koiruus ja isompi, lahduttamistani tukeva mies. Ai niin, olen 45-vuotias.

Mukava olla täällä!
Tuhti
Tuhti

Viestien lukumäärä : 24

Takaisin alkuun Siirry alas

Tuhti esittäytyy Empty Vs: Tuhti esittäytyy

Viesti kirjoittaja haidi66 Su Maalis 04, 2012 3:09 am

Very Happy terve tuloa joukkoon tuhti Smile täällä saa kyllä tosi hyviä neuvoja kaikkeen ja vertaistukea, mikä on oluu mulle ainakin korvaamaton Smile toivottavasti pääset leikkuuseen ennen kesää ja hyvä et oot jo nyt alottanut eneilyn ainakin osittain ja ku huomaa et paino tipuu, ni se kyllä lisää inspiraatiota kummasti Smile mulle kans oli tää leikkaus viiminen oljenkorsi, vaik painoa ei ollu ku 90kg, mut paljon oheis sairauksia, joista oon leikkuun myöstä päässy melkeen kaikista eroon Smile oikeen iloista kevättä sulle ja stemppiä eneilyyn flower
haidi66
haidi66

Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 58
Registration date : 23.10.2011

Viesti kirjoittaja koskpir Su Maalis 04, 2012 5:28 am

Nämä nimimerkit ovat kivaa luettavaa - niinkuin nyt tuo sinunkin Tuhti. Lämpimästi tervetuloa joukkoomme jakamaan iloja ja suruja.
koskpir
koskpir

Viestien lukumäärä : 68
Registration date : 10.10.2011

Viesti kirjoittaja Soile Su Maalis 04, 2012 7:46 am

Tervetuloa joukkoon tuhti! Toivotaan että piakkoin saat tietoa leikkauspäivästä niin odottaminen on helpompaa ja eneilyn aikataulukin kun selviää niin motivaatio paranee. Uskon niin. Eihän ne pussit hyviä oo mutta hengissä niillä selvii ja tarvittava määrä putoo painoa!
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Registration date : 20.06.2011

Viesti kirjoittaja maija411 Su Maalis 04, 2012 4:33 pm

Heippa!

Tervetuloa joukkoon. Tästä sivustosta on hurjasti apua jos hiukkaakaan on epävarma olo jossain kohtaa. Ja tohon nutrilettiin sanoisin että muista että on myös muita ene tuotteite kuten Allevo, naturdiet yms ja mulla käytössä ollut Easydiet, niitä kun vielä maustaa yrteillä ja vihanneksilla/ juureksilla ne on ihan syötäviä.

Tsemppiä, sunny
maija411
maija411

Viestien lukumäärä : 180
Registration date : 21.12.2011

Viesti kirjoittaja Massiivi Su Maalis 04, 2012 4:42 pm

Tervetuloa joukkoon. Minulla ainakin oli pussien kanssa niin että muutamat sopivat (nutrilet vihannes, kaakao, mokka ja joku muu). Lienee sama mitä pusseja käyttää, tarkoitan että joka pussissa on kuitenkin ne samat vitamiinit etc. Jos yksikin on siedettävä niin siitä on hyvä lähteä!

Massiivi

Viestien lukumäärä : 134
Registration date : 30.01.2012

Viesti kirjoittaja Tuhti Su Maalis 04, 2012 9:03 pm

Aivan, teinkin "listaa" samalla kun nuo koepussit olen käyttänyt läpi, ja kirjasin siihen ylös mitä kykenen käyttämään ja mitä en. Kolmen firman tuotteita minulla oli, ja vielä on pari pussia kokeilematta, ne otan varmaan tänään ( peruna-purjo, ja olikohan se mansikka-mustikka ) ja kaupasta ostin jo pakkaukset mokkaa ja kasviskeittoa. Ja omatekoinen kaali-kasviskeitto on mennyt siinä sivussa täyttämään mahaa ja nälkää.
Tuhti
Tuhti

Viesti kirjoittaja Soile Su Maalis 04, 2012 10:04 pm

Mulle uppos Easy Dietin suklaa-karpalo, se oli ihan hyvää. Lisäksi popsin porkkanaa, salaattia, kurkkua, tomaattia, paprikaa. Ja tosiaan tuon suolakurkun avulla sain kanakeiton uppoamaan. Kyllä se näillä menee ja muistaa juoda tarpeeksi. Mulla kun alkoi vesi jotenkin tökkimään niin join töissä aina pullollisen täysappelsiinimehua vedellä lantrattuna eli kovin laimeena joten ei tullut liikaa kaloreita näistä, että ketoosi säilyi ja nälkä pysyi poissa.
Soile
Soile

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ma Maalis 05, 2012 12:54 am

Tervetuloa tuhti!
Täällä on toinen Kokkolalainen leikkausta odotteleva! (:
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Registration date : 26.08.2011

Viesti kirjoittaja Pallokala Ma Maalis 05, 2012 1:12 am

Tervetuloa ja onnea siitä että olet päättänyt siirtyä kohti terveempää elämää!

Mulla taustat aika samanlaiset kun sulla, lihava lapsuus ja monia dieettejä. Korkeimmillaan paino 128 kg, pituutta 169 cm.

Nyt leikkauksen jälkeen (8kk) painoa pois kaikkiaan reilu 40 kg ja vointi on superpaljon parempi kuin aiemmin Smile
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010

Viesti kirjoittaja Massiivi Ma Maalis 05, 2012 2:31 am

Tampereella suositellaan ENEn lisäksi pari pussia pakastevihanneksia per päivä.Niissä ei juuri ole kaloreita kunhan EI ota mitään maissijuttua.

Massiivi

Viestien lukumäärä : 134
Registration date : 30.01.2012

Viesti kirjoittaja Tuhti La Huhti 28, 2012 8:52 pm

Kyllä odottavan aika on pitkä... viimein tuli Vaasasta kirje että lähetteeni on saapunut ja odottaa sitten siis nyt käsittelyä. Olin niin toivonut että pääsisin leikkaukseen ennen kesää mutta taitaa olla turha toivo. .. No, kunhan edes joskus.
Tuhti
Tuhti

Viesti kirjoittaja Tuhti To Toukokuu 10, 2012 10:20 pm

No niin!!!!

Vaasasta soitettiin että pääsen leikkaukseen 20.6. Eipä tarvitse kantaa huolta juhannuksen vietosta Very Happy
Puhelu tuli maanantaina, ja tänään taas tuli kirje meidän keskussairaalasta, ja se säikäytti ensin. Ajattelin että tähän tämä nyt kaatuu, mutta onneksi luin sen rauhassa loppuun Smile Eli kirjeessä sanottiin ettei minulle voikaan tehdä suunniteltua by-passia, koska sairastan Chronin tautia (joka on ollut vuosia remissiotilassa) - onneksi kuitenkin voidaan tehdä sleeve, se takaa siis sen että jatkossakin voidan tehdä skopiat jos Chron pahenee.

Nyt on sellainen olo että leijun ihan ilmassa, kaikista kiloistani huolimatta Very Happy Ja maanantaina alkaa rankka ENE!
Tuhti
Tuhti

Viesti kirjoittaja Leppis To Toukokuu 10, 2012 11:29 pm

Onnea! cheers Minä odottelen vielä kutsua Peijakseen kirurgia tapaamaan. Neutral

Leppis

Viestien lukumäärä : 352
Registration date : 17.06.2011

Viesti kirjoittaja rolli82 Pe Toukokuu 11, 2012 1:25 am

kuulostaa niin samalta kuin mun elämä. tänään just lääkärille sanoin et aika ikävä antaa asiakkaille ohjeita terveellisempään elämään ku itse on niin täynnä tätä pehmyt kudosta eli pläskiä. sori voi olla kirohäröjä ku katon samalla suomen peliä Very Happy minä nyt vain toivon et huomisissa verikokeissa ei ole mitään häikkää, jolloin lääkäri lupasi laittaa sit lähetteen menemään eteenpäin. mut nyt pitää alkaa keskittymään peliin =))
rolli82
rolli82

Viestien lukumäärä : 227
Registration date : 30.04.2012

Viesti kirjoittaja sallan Pe Toukokuu 11, 2012 7:17 am

Onnea leikkauspäätöksestä ja tsemppiä eneilyyn! Täällä toinen eneilijä!

sallan

Viestien lukumäärä : 47
Registration date : 02.05.2011

http://liianpaksuaidiksi.blogspot.com/

Viesti kirjoittaja Cissi45 La Toukokuu 12, 2012 1:58 am

Onnea leikkauspäätöksestä! Tuohon eneilyyn haluan mainita myös Modifast-tuotteet. Itselle oli ainoastaan nuo tuotteet joita sain alas. Ovat tosi hyvän makuisia, vielä nykyisinkin tekee mieli ottaa noita pusseja vaikka leikkauksesta on jo kulunut yli puolivuotta.

Cissi45

Viestien lukumäärä : 15
Registration date : 16.06.2010

Viesti kirjoittaja Pallokala Su Toukokuu 13, 2012 3:58 am

Makuja on monia. Mulla meni vain Nutrifastin täyteläinen suklaa ja sekin puolikkaana pussina 2,5 dl vettä. Tulipa sit ruokailukertoja 8 päivässä.
Pallokala
Pallokala

Viesti kirjoittaja Tuhti Ti Toukokuu 15, 2012 4:39 am

Virallisen eneilyn eka päivä pulkassa (toki näitä on tullut siis ennenkin käytettyä, noin 10 v sitten, ja tuossa talvella viikon verran makuja testatakseni). Muuten ei ole kauhean vaikeaa mutta tekisi suolaista mieli. Moccapussi, suklaapussi ja metsämansikkapussi meni tänään, sekä kaksi pussia kasviskeittoa, joista toiseen lisäsin keitettyä kukkakaalta ja wasabitahnaa... huomenna täytyy ostaa kilokaupalla tomaatteja, sitä kasviksista voisin nyt mieluiten syödä.

No, enää 5 viikkoa tätä hommaa jäljellä Shocked
Tuhti
Tuhti

Viesti kirjoittaja Orkidea Ti Toukokuu 15, 2012 4:53 am

Aloitus on aina vaikeinta ja sen olet jo tehnyt! Hyvä sinua!
Nyt vaan asenteella 5viikkoa läpi! Hyvin se menee!! Smile
Orkidea
Orkidea

Viestien lukumäärä : 181
Registration date : 26.05.2011

Viesti kirjoittaja Tuhti Ma Kesä 11, 2012 3:33 am

No nyt jo vähän jännittää Smile Huomenna on esikäynti Vaasaan. Dieetillä olen ollut nyt 4 viikkoa, ja painoa on pudonnut vain noin 10 kg... saa nähdä kelpuuttavatko leikkaukseen. Eli painostani siis selvästi alle 10%.. en ole pystynyt eneillä pusseilla täysin, koska yleensä muutaman pussin jälkeen (vuorokaudessa) on tulla oksennus jos ajattelenkin seuraavaa. Olen sitten loput korvannut syömällä esim. raejuustoa, viiliä, näkkileipää. Olen kyllä laskenut että kokonaiskalorimäärä on joka päivä jäänyt 700-800 kalorin välille.

Noh, huomenna sen sitten kuulee. Herätys aamulla 5.30 että ehtii labraan ajoissa Very Happy Ja jos leikkauslupa tulee, on enää reipas viikko odotusta!
Tuhti
Tuhti

Viesti kirjoittaja Soile Ma Kesä 11, 2012 11:51 am

Tsemppii!Kyllä toi 10 kg neljässä viikossa on aivan hieno suoritus!Ei enempää voikkaan lähtee noin nopeesti. Kyllä varmasti leikkaukseen pääset!
Soile
Soile

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ma Kesä 11, 2012 12:20 pm

Ihan hyvältä kuulostaa sun pudotus! Voi vitsi, pääsisipä itsekin nopeasti jo tuohon vaiheeseen! No, ensisyksylle on kaavailtu, jos ennen koulujen alkuja pääsis niin se ois aivan erinomaista. (:
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Registration date : 26.08.2011

Viesti kirjoittaja Tuhti Ti Kesä 12, 2012 3:28 am

Vaasassa käyty, oli labrat ja sydänfilmi, sairaanhoitajan haastattelu, kirurgin tapaaminen, ravitsemusterapeutin tapaaminen (jatko-ohjeet) ja nyt vain odotellaan 9 päivää Smile Kuulemma 2-4 kiloa sais vielä tippua, uskon että ainakin sen 2 kg saan pois. Nyt - vihdoin - alkaa jännittämään!
Tuhti
Tuhti

Viesti kirjoittaja Pallokala Ti Kesä 12, 2012 3:48 am

Upeeta, saa vähän jännittääkikin.
Muutama päivä ja sit saa sanoa laihduttamiselle hyvästit ja
tervetuloa uusi elämä - vaikka paino putoaa, niin ei kuurilla kuitenkaan.
Pallokala
Pallokala

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics