Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Sisätautilääkärin seuranta 6kk ennen leikkausta AINA, onko totta?!?!

5 posters

Siirry alas

Sisätautilääkärin seuranta 6kk ennen leikkausta AINA, onko totta?!?! Empty Sisätautilääkärin seuranta 6kk ennen leikkausta AINA, onko totta?!?!

Viesti kirjoittaja Äitikarhu Ke Helmi 01, 2012 7:13 pm

Kuulin puhuttavan, että ennen leikkausta pitäisi jonossa ja sisätautilääkärin seurannassa olla pakollinen 6kk jakso. Onko tämä totta? Mitä siinä seurataan jos on? Meidän sairaalassa leikkaukset alkavat maaliskuun lopulla, eli jonoa ei käytännössä ole kun itse menen sisätautilääkärille ensi kuussa. Eli soi olla mahdollista, että pääsisin nopeastikin leikkaukseen mutta jos on pakollinen 6kk odotus niin se siitä... Kovasti iloitsen jos joku viitsii vastata Smile
Äitikarhu
Äitikarhu

Viestien lukumäärä : 74
Registration date : 02.01.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Sisätautilääkärin seuranta 6kk ennen leikkausta AINA, onko totta?!?! Empty Vs: Sisätautilääkärin seuranta 6kk ennen leikkausta AINA, onko totta?!?!

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ke Helmi 01, 2012 8:34 pm

Minen ainakaan oo tuommosesta kuullu.. Surprised
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Registration date : 26.08.2011

Sisätautilääkärin seuranta 6kk ennen leikkausta AINA, onko totta?!?! Empty Vs: Sisätautilääkärin seuranta 6kk ennen leikkausta AINA, onko totta?!?!

Viesti kirjoittaja Äitikarhu Ke Helmi 01, 2012 8:39 pm

En minäkään! Tilanne on se, että meidän keskussairaalassa ei ole ennen leikattu. Nyt sain sisäpiirin tietoa, että alkavat maaliskuussa leikkaamaan täälläkin, minä elättelen tietysti toiveita, että pääsisin nopeastikin leikkaukseen jos jonoa ei ole ehtinyt kertyä (menen tosiaan lääkäriin helmikuussa). Mutta kuulin myös sitten tämmöisen huhun, että edellyttäisivät 6kk seurantaa. Se tuntuu jotenkin omituiselta, jos kerran muuallakaan ei noin tehdä niin miksi täällä aloittaisivat moisen käytännön? Mutta tutkimattomat ovat tohtorien tiet eli kai tarttee vaan odottaa ja ihmetellä Shocked
Äitikarhu
Äitikarhu

Viesti kirjoittaja dunbar Ke Helmi 01, 2012 9:20 pm

Älä välitä. Täällä etelässä joutuu 10 viikon eneryhmään ennen leikkauspäätöstä. Eli sisätautilääkäri määrää eneryhmään ja sitten odottelet ryhmän alkamista... Mä jouduin odottamaan ekasta sisätautilääkärin käynnistä noin puoli vuotta ennenkuin sain lähetteen Peijakseen. Sit leikkausaika tulikin nopeasti, noin 2kk sisään. Yhteensä mun koko projektiin meni vuosi ja sitä ennen olin vielä tk-lääkärin seurannassa pudottamassa painoa noin vuoden ajan. Eli kaksi vuotta siitä, kun ekan kerran kysyin lääkäriltä lähetettä leikkaukseen.

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009

Viesti kirjoittaja Äitikarhu Ke Helmi 01, 2012 9:47 pm

Etelässähän minäkin olen, kaakonkulmalla Smile Mutta eneryhmän onnistuin välttämään sillä, että mulla on erittäin onnistuneita ryhmälaihdutuksia takana on useampi, pudotusta 25kg painonvartijoissa ekalla kerralla, tokalla vähemmän. Eneilyäkin on takana, keväällä eneilin testiryhmässä+itsenäisesti 12 viikkoa putkeen, sen varjolla lääkäri totesi, ettei mun kohdalla ole tarvetta ryhmään. Lisäksi olen ravitsemusterapeutilla olen käynyt jo keskussairaalassa jokunen vuosi sitten, siitä mulla on hyvät paperit myös.

Minulla on lähete kirjoitettu perjantaina, mennyt samana päivänä perille ja aikoja tuli maanantaina postissa iso läjä. Eli sen suhteen odottelua ei ole, jos lääkäri päättää, että tosiaan leikataan niin tehdään tutkimukset ja odotan leikkurinaikaa. En tosiaankaan kaipaisi mitään väkipakolla väännettyä 6kk seurantaa leikkauspäätöksen jälkeen Sad
Äitikarhu
Äitikarhu

Viesti kirjoittaja Orkidea To Helmi 02, 2012 4:18 am

Mulla ei ainakaan ollut tollasta 6kk seurantaa, enkä ole koskaa mitään sellasesta kuullut. Outoo???
Orkidea
Orkidea

Viestien lukumäärä : 181
Registration date : 26.05.2011

Viesti kirjoittaja Soile To Helmi 02, 2012 4:35 am

Moikka! Jännä kuulla tosiaan että KOKS:ssakin leikkaukset alkaa:) Käytäntöjä ei siis vielä ole että tekevät sitä hoitoketjua varmasti nyt...mutta kyllä siinä helposti menee se ½-vuotta ennenkun kaikki tutkimukset ja tapaamiset on ohi...eli täällä pohjoisen päässä ainakin odotin pisimpään sitä gastro-kirurgin aikaa...ja oletan että siellä etelän päässä tilanne on samanlainen ja kun ei tosiaan noi meidän tähystykset kuulu hoitotakuun piiriin, niin voi ottaa aikaa. Niin ja ollaan tosiaan tyytyväisiä että ei jouduta jonottelemaan mihinkään ene-ryhmiin yms. Ja pohjoisessa on kuulemma 3-4-vuoden jonot, joten ollaan aika onnekkaita täällä etelässä! Toivotaan, että etenee nopsaan! Ja mukavaa on kuulla miten homma toimii omassa sh-piirissä. Itse nyt olen ehkä viimesiä jotka leikataan Lahdessa? En tiedä...tai sitten jatkossakin täältä pohjosen päästä laitetaan Lahteen...matka on mulla sama PÄKS:iin kuin KOKS:iin. Onneksi jälkitarkastukset ja seurannat on ihan tossa POKS:ssa Kuusankoskella, jossa asustelen, ihan tässä sairaalan läheisyydessä.
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Registration date : 20.06.2011

Viesti kirjoittaja Äitikarhu To Helmi 02, 2012 3:53 pm

Missä kävit Soile sen gastron? Pitikö käydä leikkaavassa lasareetissa vai kävitkö siellä paikallisessa? Sairaalanmäki muuten on kuusaalla tuttu, olen käynyt siellä koulua Smile

Mietin, että vaikuttaakohan aikaisemmat jonot koksan leikkausjonoon, siis, että meneekö Peijakseen jonottaneet edelleen sinne vai ottaako koks omansa pois jonosta ja leikkaa itse? Olen niin innoissani ja hämmentynyt, että asiat pyörii mielessä vaikkei kannattaisi vatvoa, asiat etenee painollaan kuten etenee...
Äitikarhu
Äitikarhu

Viesti kirjoittaja Soile To Helmi 02, 2012 11:32 pm

Gastro oli POKS:ssa (entinen KAS), siellä käy Lahdesta kirurgi Kössi tekemässä niitä ilmeisesti 1 pvä/vko ja tapaa samalla leikkaukseen tulevia. En ole kuullut mitä aikovat tehdä, ymmärtääkseni tämä Lahden-sopimuskin on vielä aika uusi, ennen leikattiin HUS:ssa. Mutta voihan olla että jatkossakin pohjoinen lähettää Lahteen ja "etelän" ihmiset leikataan KOKS:ssa. Onhan POKS nykyisin Kouvolan kaupungin alainen eli ostaa sieltä mistä saa palvelut halvemmalla ja tunnetustihan aina KOKS:n ja KAS:n välillä on hiertänyt, kuka hoitaa mitkäkin erikoisalat...Mutta jää nähtäväksi mitä ylipäätään täällä tapahtuu...
Onhan tää niin iso asia että ajatuksia asiasta riittää, itsekin huomannut että hiukan on keskittymisvaikeuksia töissä yms. kun leikkaus on esiviikolla:)
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Registration date : 20.06.2011

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa