Milloin salaattia leikkauksen jälkeen?
+2
Orkidea
SataSalama
6 posters
Milloin salaattia leikkauksen jälkeen?
Hei,
Minut on leikattu viikko sitten. Ruokaohjeet olen saanut , mutta niissä ei sanota, milloin voi salaatteja syödä eli siis kypsentämättömiä vihanneksia? Siis toki salaattikin täytyy pureskella huolella, mutta milloinkahan voisin niillä herkutella
Minut on leikattu viikko sitten. Ruokaohjeet olen saanut , mutta niissä ei sanota, milloin voi salaatteja syödä eli siis kypsentämättömiä vihanneksia? Siis toki salaattikin täytyy pureskella huolella, mutta milloinkahan voisin niillä herkutella
SataSalama- Viestien lukumäärä : 15
Registration date : 11.08.2011
Vs: Milloin salaattia leikkauksen jälkeen?
Minulle sanottiin, että pitäisi noin kuukausi odottaa! Varsinkin siis porkkanaraasteen ja muun sellaisen kanssa. Niin ja sillonkin pitää syödä tosi varovaisesti, ettei paikat mene tukkoon.
Miten sinulla on on muuten mennyt tämä ensimmäinen viikko?
Meneekö ruoka hyvin alas? Mikä on sinulle hyvä annoskoko? 0,5-1dl?
Mitä kaikkea olet uskaltanut jo kokeilla?
Minut leikattiin maanantaina ja siksi olen näin utelias.
Miten sinulla on on muuten mennyt tämä ensimmäinen viikko?
Meneekö ruoka hyvin alas? Mikä on sinulle hyvä annoskoko? 0,5-1dl?
Mitä kaikkea olet uskaltanut jo kokeilla?
Minut leikattiin maanantaina ja siksi olen näin utelias.
Orkidea- Viestien lukumäärä : 181
Registration date : 26.05.2011
Ja vielä yksi kysymys
Montako kertaa päivässä saat syötyä?
Montako kertaa päivässä saat syötyä?
No niin ajattelinkin , että varmaan on tuo kuukausi sellainen aika. Ensi alkuun ei mikään maistunut mutta nyt jo pari päivää maistuu ihan hyvin Annoskoko on noin 1-1,5 dl. Näkkileipä maistuu tosi hyvälle ja sen saa purtua ihan muusiksi suussa. Viiliä, kasvissosekeittoa, rahkaa jne olen syönyt. välillä 2h välein ja välillä 3 h välein. Vettä olen saanut tissutellen juotua reilun litran.
Paljonko sulla menee kerrallaan? Äskön söin yhden näkkärin ja se on riittävä. Sipaus beceliä oli päällä.
Paljonko sulla menee kerrallaan? Äskön söin yhden näkkärin ja se on riittävä. Sipaus beceliä oli päällä.
Näkkäriä en olekaan kokeillut, mutta kuulostaa hyvältä! Taidan ostaa sitä seuraavaksi! Minä pystyn syömään noin 1dl kerralla, mutta määrään vaikuttaa ruuan koostumus. Keittoja menee ehkä hieman enemmän, kun esim. keitettyjä vihanneksiä ja kalaa. Kaikki vähänkin makea tökkii todella pahasti ja tulee pahaolo. Ruokailukertoja päivässä ei ole vielä monta, mutta yritän tihentää ruokailurytmiä. Raskasta! HUH HUH! Vettä saan onneksi juotua päivän aikana noin litran!
Mutta kyllähän tämä on aikamoista harjottelua!
Mutta kyllähän tämä on aikamoista harjottelua!
Mitä sinä olet syönyt tänään? Mulla nyt alkoi huolestuttamaan , että miksiköhän voin syödä enemmän kuin sinä...siis se 1,5 dl on mennyt muutamia kertoja.
SataSalama, ei siitä tarvii huolestua, se on ihan yksilökohtaista miten paljon kukakin voi leikkauksen jälkeen syödä. Toisilla menee enemmän ja toisilla vähemmän. (:
HyeeNa!- Viestien lukumäärä : 985
Registration date : 26.08.2011
Paljonkohan mahalaukku sitten venyy... olis ollut kiva jos nyt menis vaan puoli desiä ja lopuksi se 2 dl. Tällä syömämäärällähän minä syön kohta kuten ennenkin :/
HyeeNa.. paljonko sinä oot alussa syönyt , entäs nyt kerta annoksen määrä?
HyeeNa.. paljonko sinä oot alussa syönyt , entäs nyt kerta annoksen määrä?
Ei se siitä veny ellet ala vetää ihan hirveitä annoksia. (:
Minua ei ole vielä edes leikattu. (:
Minua ei ole vielä edes leikattu. (:
No en tietenkään ala sitä venyttelemään mutta minusta se on outoa , että kylläisyyden tunne tulee vasta siinä 1,5 dl paikkeilla. Ja silloin se stoppi tosiaan tulee eikä tee enempää mieli. Minusta se kuitenkin tuntuu tosi isolta määrältä viikon jälkeen leikkauksesta kun täällä monet sanoo syövänsä vain 2-3 rkl.
Kyllä varmaan tuntuu vähän kummalta mutta ei sulla syytä pelkoon ole, se on kuitenkin tosi vähän mitä syöt. (:
Mulla kohta 3 viikkoa leikkauksesta ja koskaan en vuelä oo siihen pisteeseen syöny että tulis se stoppi. Mulla menee varmaan sellainen 1- 1½ dl kerralla.
Krisu75- Viestien lukumäärä : 121
Registration date : 25.11.2010
Minä olen tänään syönyt aamulla kaurapuuroa noin 1dl ja sitten päivällä noin 1dl tomaattikeittoa, missä oli raejuustoa ja tonnikalaa. Nyt pitäis taas mennä syömään jotain... Kun vaan ei oikein ole sitä näläntunnetta ja vatsa tuntuu täydeltä... Ennen teki kaikkee mieli ja mikään ei riittänyt! Hassua tää elämä!
Mutta olen HyeeNan kannassa samaa mieltä, ettei kannata huolestua, sillä minulle ainakin kirurgi sanoi, että on todella yksilöllistä miten pystyy syömään leikkauksen jälkeen. Jotkut joutuu opettelemaan kaikki alusta ja kun taas toiset voi aloittaa vähän normaalimmin. Tsemppiä paljon!
Mutta olen HyeeNan kannassa samaa mieltä, ettei kannata huolestua, sillä minulle ainakin kirurgi sanoi, että on todella yksilöllistä miten pystyy syömään leikkauksen jälkeen. Jotkut joutuu opettelemaan kaikki alusta ja kun taas toiset voi aloittaa vähän normaalimmin. Tsemppiä paljon!
kylläisyyden tunne häviää väliaikaisesti leikkauksen jälkeen monilla. Sitä ei kannata jäädä odottelemaan vaam lopettaa syöminen ajoissa.
Kimby- Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009
Täällä keskustellaan leikkauksenjälkeisestä ruokavaliosta ja mm. salaatista:
https://laihdutusleikkaus.palstani.com/t1976-ruoka-leikkauksen-jalkeen-on-sosemaista
https://laihdutusleikkaus.palstani.com/t1976-ruoka-leikkauksen-jalkeen-on-sosemaista
Fisu- Viestien lukumäärä : 99
Registration date : 15.12.2010
Ai, tuossahan onkin hyvä keskustelu aiheesta.Kiitos
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa