Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Leikkaukseen hakeutuva ...

3 posters

Siirry alas

Leikkaukseen hakeutuva ... Empty Leikkaukseen hakeutuva ...

Viesti kirjoittaja sarppa78 Ke Kesä 03, 2009 2:23 am

Olen 31-vuotias ja koko elämäni olen ollut ylipainoinen. Tänään kävin tk:ssa lääkärin juttusilla siitä että haluaisin laidutusleikkaukseen, koska omat yritykset ei tuota tulosta ja painoa on kertynyt jo huimat 156,2 kg ja pituutta on 165...eli BMI taitaa olla n.57.
Lisäksi minulla on alkanut verenpaine kohoamaan ja jalat ei meinaa enään kestää kunnolla. Olen työssä jossa olen jalkojeni päällä noin 8-10 päivässä, toki voin istuä välillä. No lääkäri tuntui ottavan leikkaukseen haluamisen ihan tosissaan, mutta pitöäsi yrittää tiputtaa painoa syksyyn mennessä ja muuttaa ruokailutapoja ensin. Olen tosi paljon lukenut leikkauksista ja tiedän että painoa pitää ensin tiputtaa, mutta joidenkin kokemuksissa joilla on paljon vähemmän painoa kuin minulla..ovat päässeet aika nopeasti ja asia on pantu heti alulle. Kuinka kauan pitää odottaa? Olen oikeiasti aika epätoivoinen...Olemme olleet 10v ilman ehkäisyä ja tuloksena 2 kekskenmenoa...toivo on jo mennyt lapsen saannista ja kohta siitäkin että elän koko eläämääni loppuun asti saatikka sen lopun edes joskus onnellisena.
Onko tk:n kautta pääseminen hankalaa? Ja onko muita ns.reittejä? Toki yritän tosissaan saada sitä ennen kiloja pois, mutta kun se on niin vaikeaa...ravitsemusterapeutille on aika, jotta voidaan asiaa saada eteenpäin.Mutta kuinka pitkä prosessi todellisuudessa on? Olisin kiitollinen jos kertoisitte minulle kokemuksianne, vaikkakin aika paljonhan niitää täällä palstalla jo onkin.

sarppa78

Viestien lukumäärä : 3
Registration date : 03.06.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Leikkaukseen hakeutuva ... Empty Vs: Leikkaukseen hakeutuva ...

Viesti kirjoittaja Tikrustiina75 Ke Kesä 03, 2009 2:43 am

Moikka

Älä missään nimessä luovuta. Oma juttuni lähti tk:ssa alkuun. Lokakuussa juttelin ensimmäisen kerran ja marraskuussa laput lähti Tyksiin. Sain tammikuulle ajan ravitsemusterapeutille ja verikokeisiin. Ja siitä aika sisätautipolille ja viimeisenä kirurgille. Itse olen kohta 34v ja painoa on 103 mutta 109 kg olen lähtenyt. Ja pituutta on 158cm. Painoni on pienempi mutta lapsia ei ole. Leikkaus parantaa sitä raskauden mahdollisuutta.
Kysyit onko muita reittiä leikkaukseen niin on. Yksityisesti voi päästä ja se on huomattavasti nopeampaa, mutta hintavampaa. Pulssissa n.10000 euroa leikkaus+ tutkimukset päälle. Mutta kannattaa harkita molempia vaihtoehtoja.
Alla näet mun matkaani kohti leikkausta.
Tikrustiina75
Tikrustiina75

Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 49
Registration date : 12.01.2009

Leikkaukseen hakeutuva ... Empty Kiitos vastauksestasi

Viesti kirjoittaja sarppa78 Ke Kesä 03, 2009 2:57 am

Kiitos vastauksestasi....tarvitsiko sinun laihduttaa paljon ennen leikkaukseen pääsyä? Ja saitko lähetteen ennen vai jälkeen lahduttamisen? Luulin että lähete laitetaan heti ja siinä odotellessa painoa pudotellaan se tarvittava määrä? Yritän olla menettemättä toivoa, mutta olen niin niin lyllästynyt mnäihin läskeihin, ihmisten katseisiin, puheisiin ja siiehn että mitään ei jaksa tehdä..töissä vielä olen, mutta kuinka kauan? Olen vaan niin väsynyt ja epätoivoinen.

sarppa78

Viestien lukumäärä : 3
Registration date : 03.06.2009

Viesti kirjoittaja Tikrustiina75 Ke Kesä 03, 2009 4:29 am

Itse en laihduttanut yhtään, mutta laihdutus yrityksiä on useita ja niissä painoa on laskenut lähemmäs 20 kg. Laihdutuslääkkeistä ihmediettiin. Omalla kohdalla painonpudotus alkoi ravitssemusterapeutti käynnin jälkeen. Piti syödä 6 kertaa kahvikupillinen ruokaa päivässä, joka vastaa sitä määrää joka leikkauksen jälkeen pitäisi syödä läpi koko elämän. Ennen kuin lääkärini laittoi lähetteen hän antoi 3 viikon harkinta ajan. Ja se oli vaan sen takia että olen varma mihin olen ryhtymässä. Luultavasti sen takia lähetettä ei laitettu vielä. Ja joissain sairaaloissa vaaditaan eneilyä ennen kuin saa lähetteen leikkaukseen, mutta niin kuin aikaisemmin totesin toivoa ei kannat menettää. Jos et hati pääse leikkaukseen niin odot vähän aikaa ja laihduttele edelleen. Sen jälkeen koittaa uudestaan. Toisille tämä matka leikkaukseen on lyhyt ja toisilla se saattaa kestää lähemmäs 2 vuotta.
Päättäväisesti eteenpäin
Tikrustiina75
Tikrustiina75

Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 49
Registration date : 12.01.2009

Viesti kirjoittaja Tangotar-70 Ke Kesä 03, 2009 5:47 am

Meillä "isommilla" painonpudotus ennen leikkausta on ymmärtääkseni välttämätöntä, sillä se vähentää leikkauksen riskejä ja edesauttaa toipumista. Mun painoindeksi oli alussa 55 ja ohjeeksi annettiin ainakin 10kg:n tiputtaminen ennen leikkausta. Tällaisilla ohjeilla siis KYS:ssa, jonne teidät Jyväskyläläisetkin ohjataan leikattavaksi.
Ei muuta kun vaan sitkeästi asiassa eteenpäin! cheers
Tangotar-70
Tangotar-70

Viestien lukumäärä : 57
Registration date : 03.12.2008

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa