Jännitystä, epävarmuutta, ajatuksia, vertaistukea?
4 posters
Jännitystä, epävarmuutta, ajatuksia, vertaistukea?
.
Viimeinen muokkaaja, Tanlittan pvm Ke Elo 15, 2012 6:33 pm, muokattu 1 kertaa
Tanlittan- Viestien lukumäärä : 3
Registration date : 11.02.2011
Vs: Jännitystä, epävarmuutta, ajatuksia, vertaistukea?
moikka, en kertonut minäkään aluksi ku läheisille ja pomolle, mutta nyt ku leikkauksesta on 2kk niin olen kertonut kaikille, koska onhan työkaverit ihmetelly miten oon saanu laihdutettua 24kg syyskuun alusta. painoa tiputin ennen leikkausta 8kg ja loput lähteny sen jälkeen ssihen sun pitää varautua, että kun sut on leikattu niin aluks ei mahaa todellakaan mahdu just mitään ja muistaa syödä todella hitaasti, niin säästyt pahimmilta mahakivuilta, muista juoda tarpeeks vaikka tuntuu et ei meinaa mennä alas, ota pieniä huikkia kerrallaan, älä edes koita juoda yli puolta desiä kerrallaan, koska ei tuu menee alas ja ne vitamiinit on ehdottamasti syötävä, koska sapuskasta et saa kaikkea mitä tarvitset ja ku otat ne heti aamulla niin ei pääse unohtumaan. ja hyvin ainakin mun kaikki kaverit on ymmärtäny miks kävin leikkauksessa koska mulla ei ollu enään muuta vaihto-ehtoa, siis oheissairaudet on estäny mun liikunnan kokonaan ja ilman sitä en pysty laihduttamaan, siks toi ohitusleikkaus oli ainoo aihto-ehto, vaikka kalliks kävi ku mut leikattii yksityisella puolella. mutta en oo päivääkään katunu ja ei toi ollut mikään hinta uudesta elämästä ja oon ilonen että menin sinne kun kiloja ei ollut kerenny kertyä viellä 100kg, mutta mulle jo 88kg on aivan liikaa ku pituutta on 158cm ja ikääkin kertyny jo 46v. tsemppiä sulle ja toivottavasti pääset nopeesti leikkaukseen ja sitä myöten uuden elämän alkuun täällä voit kysyä mitä haluat ja täältä löytyy myös paljon hyviä neuvoja ja apua melkeen mihin vaan, ollaanhan me kaikki käyty samat jutut läpi. mulla leikkaus meni tosi hyvin keskiviikkona leikattii ja torstaina aamulla pääsin jo kotiin, sairasloma kesti vähän yli 2 viikkoa, mutta ite olin kunnossa jo viikossa ja tikit poistettii 10 päivän päästä ja haavat parani niin et ei nyt edes jälkiä näy, ellei tiedä mistä kohtaa on leikattu vatsanahkojen ja rintojen leikkauksen oon myös käynyt läpi tossa 3v sitten, kun sain silloin 6v sitten laihdutettua ihan ite melkeen 40kg ruokavaliolla ja todella ahkeralla liikunnalla, eli alkuun reipasta kävely ja kun paino tippu niin aloin käymjään kuntosalilla 3-5 kertaa viikossa ja sen avulla mulla pysy paino hallinnassa melkee 5 vuotta, kunnes sairastuin ja aktiivinen liikunta jäi kokonaa pois, lihosin vähän yli vuodessa reilut 34kg, siks leikkaus yksityisellä koska en olis pystynyt odottamaan yli 1-2 vuoden jonoa julkiselle puolelle. nyt ei ton lihomisen takia kerenny mitkään vatsan tai muunkaan kohdan nahat kerenny venyä, eli mitä nyt oon laihtunu niin ei oo jääny mitään roikkoja vaan kaikki palautunu takas ja nyt voi taas nähdä omat varpaansa ja jopa vatsalihaksetkin on viellä jäljellä vuosien treenaamisen takia sairaalasta ja ravitsemusterapeutilta saat hyvät ohjeet mkiten syöt leikkauksen jälkee ja myös jatkossa, nyt mä pystyn syömään jo suht paljon kerralla, mut ei läheskään sitä mitä ennen ja mitään rasvasta mun ei edes tee mieli, makeeta kylläkin mutta siihen pystyy ite tekemään vaikka mitä herkkuja ihan hirveetä määrää sokeria, jota muuten kroppa ei tuu ottamaan vastaan kysele mitä haluut koitan neuvoa parhaani mukaan, kuten kaikki täällä ja terve tuloa joukkoon iloseen
haidi66- Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 58
Registration date : 23.10.2011
kaikilla meillä varmaan on jossain vaiheessa jonkinlaisia pelkoja ja epävarmuustekijöitä, mutta jos sinä todella haluat leikkausta niin anna mennä vaan!!!jos jää liikaa miettimään ja puntaroimaan ja epäilemään niin sitten siihen ei tule mentyä ja sen jälkeen pettymys voi olla suuri....varsinkin jos ei omin voimin saa painoa alas tai pahimmassa tapauksessa lihoo lisää...
mut leikataan ens viikolla ja kyll mä oon jo kuukauden jännittäny mut luulen että tämä on vaan sellasta ramppikuumetta ja uskon että kaikki menee hyvin sekä sulla että mulla!!
minä en oo pahemmin huudellut että menen leikkaukseen täällä tietysti ja isälleni,veljelleni ja miehelleni sekä parhaalle ystävälleni olen kertonut, se on miten kukin itse asian näkee..en koe että häpeäisin sitä millään tavalla vaan en koe tarvetta selitellä omia tekemisiäni ja päätöksiäni...
onnea matkaan!!!
mut leikataan ens viikolla ja kyll mä oon jo kuukauden jännittäny mut luulen että tämä on vaan sellasta ramppikuumetta ja uskon että kaikki menee hyvin sekä sulla että mulla!!
minä en oo pahemmin huudellut että menen leikkaukseen täällä tietysti ja isälleni,veljelleni ja miehelleni sekä parhaalle ystävälleni olen kertonut, se on miten kukin itse asian näkee..en koe että häpeäisin sitä millään tavalla vaan en koe tarvetta selitellä omia tekemisiäni ja päätöksiäni...
onnea matkaan!!!
Emppu81- Viestien lukumäärä : 46
Ikä : 42
Registration date : 14.08.2011
No mä olen laulanut leikauksesta lähes kaikille Nyt leikkaus on viikon päästä niin sitä miettii että mitä sitä on tullut tehtyä.
Mä olen itsestäni ylpeä että olen hakenut apua tähän prosesessiin joka on vasta alussa, leikkauksen jälkeen ne tositoimet vasta alkaakin.
Emppu on tiputtanut hienosti painoa!
Mä olen itsestäni ylpeä että olen hakenut apua tähän prosesessiin joka on vasta alussa, leikkauksen jälkeen ne tositoimet vasta alkaakin.
Emppu on tiputtanut hienosti painoa!
Aurora- Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 29.04.2011
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa