Sisätautilääkärillä vihdoin käyty...
+2
Leppis
jansku27
6 posters
Sisätautilääkärillä vihdoin käyty...
Moikka, eli olen uusi täällä ja tarvitsen kipeästi apua/nauvoja. Olen ollut lapsesta asti lihava ja kokenut sen vuoksi jo lapsesta asti että en kuulu tähän kehoon eli mieleltäni erittäin urheilullinen ja muutenkin reipas..mutta kaikki tavoitteet ja unelmat kariutuneet ylipainon vuoksi.Useita laihdutus kokemuksia on ja tulostakin tullut moneen kertaan vaan ei pysyvää.Sitten päätin sitten kokeilla pääsyä laihdutusleikkaukseen. Varasin ajan omalle lääkärille joka sitten laittoi lähetteen jorvin ened-ryhmään mikä kai on pakollinen ennen leikkausta täällä Espoossa. Tämä lähete laitettiin vuosi sitten lokakuussa. Tammikuussa 2011 aloitin ened-ryhmän ja se sitten päättyi toukokuussa2011. Mulle ei siis ole annettu minkäänlaista vastausta leikkaukseen pääsystä!!!! sanottiin vaan että kaikki jotka ryhmästä haluaa hakea leikkaukseen otetaan ensin sisätautilääkärin vastaan otolle. Yhdelle ryhmäläiselle kuitenkin tuli kirje että "ei tarvetta leikkaukselle",mutta minulle sitten tuli aika verikokeisiin,virtsanäytteeseen ja sydänfilmiin ja 2.11 aika sisätautilääkärille. BMI minulla 38,mutta alkava diabetes ja polvet ja lonkat huonona.Mua pelottaa niin älyttömästi että vuoden on antanut olla epätietoisuudessa ja sitten hylkäävät!!! kertokaa jotain jorvin toimintatavasta ja että näyttääkö lainkaan valoisalta??? vaikka vajaa viikko tuohon aikaan,mutta paineet kovat..
kiitos kaikille jo etukäteen..
kiitos kaikille jo etukäteen..
Viimeinen muokkaaja, jansku27 pvm To Marras 03, 2011 5:12 pm, muokattu 1 kertaa
jansku27- Viestien lukumäärä : 21
Registration date : 28.10.2011
Vs: Sisätautilääkärillä vihdoin käyty...
Minulla on vähän sama tilanne, mutta ene-ryhmä meneillään. Kärsin verenpainetaudista. Minä ootan tosin nyt aikaa gastrokopiaan, niin, että se viittaa siihen, että lähete on tulossa.
Leppis- Viestien lukumäärä : 352
Registration date : 17.06.2011
Näyttää kyllä hyvältä sinun osaltasi Tsemppiä eneilyyn ja kiitos kirjotuksestasi!!! Toivottavasti minäkin saisin asioita eteenpäin.
Kyllähän tuo aika tutulta vaikuttaa. Jorvin kautta minäkin menin, ensin passitettiin tuohon ENE-ryhmään, verikokeisiin ja muihin. Sisätautilääkäri sitten laittoi lähetteen menemään. Lähetteen lähettämisestä meni joku 6 viikkoa kirurgin vastaanottoon Peijaksessa ja siitä toiset mokomat ennen kuin leikattiin.
Tes- Viestien lukumäärä : 24
Registration date : 06.07.2010
Kiitos vastauksestasi Jonotitko pitkään noita muita kokeita kun verikokeita?
kävitkö siis ennen sisätautilääkäriä kaikki tarvittavat kokeet?
Toivottavasti minäkin pääsen leikkaukseen
kävitkö siis ennen sisätautilääkäriä kaikki tarvittavat kokeet?
Toivottavasti minäkin pääsen leikkaukseen
Verikokeet, gastro ja ultra otettiin mulla ENEn aikana. Näin sisätautilääkärin juuri ennen ENEn alkua.
Sisätautilääkäri siis elokuussa, ENE alkoi syyskuussa, lähete lähti lokakuun lopussa (lääkäri soitti), kirurgi joulukuun alussa. Kaikki tämä siis 2010. Leikkaus tammikuussa 2011. Tuntui lähinnä siltä, että koko ajan sai juosta jossain kokeessa, eli sellaista odottavaa/jonottavaa oloa ei tullut. Koko ajan tapahtui jotain pientä ja sit oltiinkin jo leikkauspöydällä.
Sisätautilääkäri siis elokuussa, ENE alkoi syyskuussa, lähete lähti lokakuun lopussa (lääkäri soitti), kirurgi joulukuun alussa. Kaikki tämä siis 2010. Leikkaus tammikuussa 2011. Tuntui lähinnä siltä, että koko ajan sai juosta jossain kokeessa, eli sellaista odottavaa/jonottavaa oloa ei tullut. Koko ajan tapahtui jotain pientä ja sit oltiinkin jo leikkauspöydällä.
Mulla siis nämä jutut mennyt ihan erilailla...nyt siis ensinmäinen käynti sisätautilääkärillä.Odottelin tätäkin aikaa melkein puoli vuotta eneryhmän jälkeen..aika huonot fiilikset tästä kaikesta Näinköhän edes meinaavat leikata..
Aika erikoista, ettet ole aiemmin jo päässyt sisätautilääkärille.
Mun omalääkäri siis laittoi toukokuussa lähetteen leikkaukseen, ja siitä tuli paluuviestinä mulle aika sisätautilääkärille elokuuksi ja passitus syyskuun ENE-ryhmään. Toivottavasti kuitenkin nyt saat asiat eteenpäin, ei niihin gastroon ja muihin kuitenkaan pitänyt kovin pitkään jonottaa. Parissa kuukaudessa olivat kuitenkin tehty ensimmäisestä sisätautilääkärin tapaamisesta. Kyllä sulla vielä varmasti toivoa on.
Nyt vasta näköjään luin aloitusviestisi kunnolla. Jos oma lääkärisi ei ole suoraan tehnyt lähetettä leikkaukseen vaan pelkästään ENE-ryhmään, niin alan ymmärtää, miksi aikaa sisätautilääkärille ei ole saatu sinulle aiemmin. Sitähän on tavallaan pyydettykin sinulle vasta kun ENE-ryhmä on päättynyt. Eli sinänsä kyllä vielä ihan aikataulussa menet.
Oliko tällä toisella ryhmäläisellä tippunut BMI alle 35? Jos ei ole muita "sivutauteja", niin käsittääkseni alle 35:n BMIllä ei leikata.
Mun omalääkäri siis laittoi toukokuussa lähetteen leikkaukseen, ja siitä tuli paluuviestinä mulle aika sisätautilääkärille elokuuksi ja passitus syyskuun ENE-ryhmään. Toivottavasti kuitenkin nyt saat asiat eteenpäin, ei niihin gastroon ja muihin kuitenkaan pitänyt kovin pitkään jonottaa. Parissa kuukaudessa olivat kuitenkin tehty ensimmäisestä sisätautilääkärin tapaamisesta. Kyllä sulla vielä varmasti toivoa on.
Nyt vasta näköjään luin aloitusviestisi kunnolla. Jos oma lääkärisi ei ole suoraan tehnyt lähetettä leikkaukseen vaan pelkästään ENE-ryhmään, niin alan ymmärtää, miksi aikaa sisätautilääkärille ei ole saatu sinulle aiemmin. Sitähän on tavallaan pyydettykin sinulle vasta kun ENE-ryhmä on päättynyt. Eli sinänsä kyllä vielä ihan aikataulussa menet.
Oliko tällä toisella ryhmäläisellä tippunut BMI alle 35? Jos ei ole muita "sivutauteja", niin käsittääkseni alle 35:n BMIllä ei leikata.
HUH HUH..olipahan päivä Sisätautilääkärillä kävin tänään ja kyllä se mua tilitti kovasti..! Olin ihan varma että lähete ei lähe peijakseen koska lääkäri sanoi että oon niin hyvin saanu painoa pois,että pystyisin varmaan kyllä itse pudottamaan...ja eihän se niin olekkaan etteikö sitä saisi pois vaan että pysyykin pois. Joka tapauksessa lähete sitte sinne laitettiin... Kuitenkin pelko takaraivossa että eivät minua leikkaa kun bmi 35 nyt..Hymyäkään ei tuolta lääkäriltä saanut,lopuksi vielä sanoi että ymmärräthän että siihen voi kuolla,haluatko silti leikkaukseen..
onko kellään tietoa siitä hylkääkö peijas useasti potilaita???
Keuhkokuvat,tähystys ja ultra 7.12..
onko kellään tietoa siitä hylkääkö peijas useasti potilaita???
Keuhkokuvat,tähystys ja ultra 7.12..
Paljonko on ihmisiä kuollut laihdutusleikkauksessa? Minulle lääkäri sanoi Lahdessa, että on riski kuolla.
Vai sanovatko lääkärit velvollisuudentunnossa moisen tosiasian. Koska onhan se aina riski, kun lääkärin puukko heilahtaa
Vai sanovatko lääkärit velvollisuudentunnossa moisen tosiasian. Koska onhan se aina riski, kun lääkärin puukko heilahtaa
Slowman- Viestien lukumäärä : 6
Registration date : 23.10.2011
no enpä oo kuullu tapauksista..kaipa se on niiden velvollisuus tuo sanoa
Ei ole suurta riskiä, mutta aina, kun ollaan leikkuupöydällä, siinä on omat riskinsä, leikataan mitä tahansa.
Lääkärin velvollisuus on mainita ko riskistä, vaikka se häviävän pieni olisikin. Mene vaan rauhallisin mielin, yhtä suuri tai varmastikin suurempi riski on, että sinulle tapahtuu esim. liikenneonnettomuus.
Lääkärin velvollisuus on mainita ko riskistä, vaikka se häviävän pieni olisikin. Mene vaan rauhallisin mielin, yhtä suuri tai varmastikin suurempi riski on, että sinulle tapahtuu esim. liikenneonnettomuus.
Minni67- Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 57
Registration date : 02.11.2010
moikka Minni,
Juu en minä sitä pelkää, mut aika huono fiilis jäi sisätautilääkäristä. Kovin kohteliaskaan ei kyllä ollut ja taisi pikkasen loukatakkin mua,mutta hällä väliä jos minut leikataan..kaipa se sitten loppuu..
onko tietoa hylkääkö Peijas potilaita ja mistä tiedän milloin lähete perillä Peijaksessa??
kovin vielä pelottaa ja jännittää leikataanko vaikka lähete sinne meni..
Juu en minä sitä pelkää, mut aika huono fiilis jäi sisätautilääkäristä. Kovin kohteliaskaan ei kyllä ollut ja taisi pikkasen loukatakkin mua,mutta hällä väliä jos minut leikataan..kaipa se sitten loppuu..
onko tietoa hylkääkö Peijas potilaita ja mistä tiedän milloin lähete perillä Peijaksessa??
kovin vielä pelottaa ja jännittää leikataanko vaikka lähete sinne meni..
Kyllä on kovasti erilaisia lähetekäytäntöjä riippuen sairaalasta ja jopa lääkäristä! Itse sain alunperin lähetteen sisätautilääkärille omalta työterveyslääkäriltä Mehiläisestä. Mehiläisen sisätautilääkäriltä sain edelleen lähetteen HyASin sisätautilääkärille, joka puolestaan passitti mut ENE-ryhmään todeten vain, että jos ryhmän jälkeen vielä haluan leikkaukseen, hän puoltaa. Nyt on viikko jäljellä ENEä ja pitäis varata puhelinaika tälle viimeisimmälle lääkärille. Gastroskopiasta ei vielä tietoakaan muuta kuin sen verran, että lekuri kysyi, onko mulle koskaan tehty sellaista. Ota näistä nyt selvää...
Mrs. Piggy- Viestien lukumäärä : 30
Registration date : 21.06.2011
Niin se taitaa vähän olla että tiettyä kaavaa ei ole,mut se nyt tässä lähinnä ihmetyttää kun kaikki muut on ennen ene-ryhmää käyny sisätautilääkärillä mutta mulla aika puol vuotta sen jälkeen ja jos lähetteeseen laittaavat tuon nykyisen bmi:N eikä sitä mikä alkujaan oli ennen ryhmää..niin aika hullulta kuulostaa ja varma kielteinen päätös...mut toivossahan on hyvä elää..uskon kyllä et nyt alkaa sulla sit ne kaikki tutkimukset ja oon kyllä kuullu et vauhdilla menee eteenpäin...Onnea sulle
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa