Dumping???
+2
Bullero
Pallokala
6 posters
Dumping???
Mulla 4,5 kk leikkauksesta ja eka kunnon dumping iski eilen.
Huono olo, kylmänhikisyys, sydän hakkasi ja hetken kuluttua vatsakipu.
Onneksi kesti vain vajaan 3 tuntia.
Ja dumpingin sain mansikkajäätelöstä! Jätskiä olen syönyt aiemminkin, mutta ehkä
tuo makea mansikka oli liikaa.
Kysynkin että miten pahoja oireita teille on dumping tehnyt ja auttaako niihin mikään?
Vai onko vain odotettava että menee ohi.
Kämppikseni säikähti eilen kamalasti, ei meinannut uskoo että pitää vaan odotella
että kohtaus menee ohi, oli jo lääkärii viemässä.
Huono olo, kylmänhikisyys, sydän hakkasi ja hetken kuluttua vatsakipu.
Onneksi kesti vain vajaan 3 tuntia.
Ja dumpingin sain mansikkajäätelöstä! Jätskiä olen syönyt aiemminkin, mutta ehkä
tuo makea mansikka oli liikaa.
Kysynkin että miten pahoja oireita teille on dumping tehnyt ja auttaako niihin mikään?
Vai onko vain odotettava että menee ohi.
Kämppikseni säikähti eilen kamalasti, ei meinannut uskoo että pitää vaan odotella
että kohtaus menee ohi, oli jo lääkärii viemässä.
Pallokala- Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010
Vs: Dumping???
Heippa!
Mulla on tänään tasan 6 viikkoa leikkurista ja olen saanut jokusen dumpingin, lähinnä ilmeisesti liian nopeasta syönnistä / huonosta pureskelusta. Olen huomannut, että eka oire alkavasta dumpingista on voimakas "juuttuneen palan" tunne rintalastassa. Sitten alkaa sylkeä nousta suuhun. Tuosta sylen erittymisestä tiedän, että menen oksentamaan. Kun oksennan itse "vapaaehtoisesti", dumping ei pääse pahaksi. Mutta näissä tapauksissa kyse on ollut jostain kiinteästä ruuasta, esim. karjalanpiirakasta tai kalkkunafileleikkeestä - en tiedä toimisiko tuo jonkin nestemäisen eli jäätelön kanssa.
Mulla on tänään tasan 6 viikkoa leikkurista ja olen saanut jokusen dumpingin, lähinnä ilmeisesti liian nopeasta syönnistä / huonosta pureskelusta. Olen huomannut, että eka oire alkavasta dumpingista on voimakas "juuttuneen palan" tunne rintalastassa. Sitten alkaa sylkeä nousta suuhun. Tuosta sylen erittymisestä tiedän, että menen oksentamaan. Kun oksennan itse "vapaaehtoisesti", dumping ei pääse pahaksi. Mutta näissä tapauksissa kyse on ollut jostain kiinteästä ruuasta, esim. karjalanpiirakasta tai kalkkunafileleikkeestä - en tiedä toimisiko tuo jonkin nestemäisen eli jäätelön kanssa.
Bullero- Viestien lukumäärä : 90
Registration date : 02.05.2011
Itse asiassa tuo "pala" kurkussa fiilis mullakin on aiemmin ollut ja tuo syljen eritys. Oksennusta en ole saanut, en vaikka tunkisi sormet kurkkuun tai varpaat.
Kylmänhikisyyttä ja sydämen tykytystä ei tuohon ole aiemmin liittnyt. Eikä eilen ollut pala-kurkussa-oloa vaan suoraan tuli huono olo, hiki ja tykytys. Eikä oksentaminen onnistunut taaskaan.
Mutta jos syy on siinä että jätski meni liian nopeasti ohutsuoleen, niin ei kai se sieltä enää yläkautta voi poistuakkaan.
Kylmänhikisyyttä ja sydämen tykytystä ei tuohon ole aiemmin liittnyt. Eikä eilen ollut pala-kurkussa-oloa vaan suoraan tuli huono olo, hiki ja tykytys. Eikä oksentaminen onnistunut taaskaan.
Mutta jos syy on siinä että jätski meni liian nopeasti ohutsuoleen, niin ei kai se sieltä enää yläkautta voi poistuakkaan.
Pallokala- Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010
Mulla yli 1.5 vuotta leikkauksesta ja sain keskiviikon asiakastilaisuudessa dumpingin kai liiasta syömisestä tai veden juomisesta liian pian vähän liikaa syömisen päälle tai musse-jälkiruuasta tms. No siis se tuli vasta puoli tuntia syömisen jälkeen. Tuskanhiki, heikotus, silmissä pimenee, oli pakko mennä istumaan, tai olisin pyörtynyt. No alle 10 minuutissa se meni ohi mutta oli kauheaa, pitkästä aikaa. Minusta siihen ei oikein auta mikään paitsi ehkä makuulle käyminen. Sitä vaan ei tuolla oikein voinut tehdä.
Toisaalta dumping on mun ystävä, josta on hyvä tietää että se on olemassa, kunhan ei liian usein vieraile.
Toisaalta dumping on mun ystävä, josta on hyvä tietää että se on olemassa, kunhan ei liian usein vieraile.
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
heh tuttu tunne, ei tuu mullakaa oksennus vaikka mitä tekisin ja toi paha olo saattaa kestää useita tunteja ja samoin vatsa kipu myös ja ripuli. en oo leikkauksen jälkeen kertaakaan suoraan sanottuna paskantanu kunnolla vaan jatkuva ripuli joka on niin vaaleeta, et melkeen valkosta onko jollain muulla samaa oiretta
haidi66- Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 58
Registration date : 23.10.2011
No niin luulen että sekin on nyt siten koettu tyhmä kun olin ja ahnehtusin suklaata liikaa...mulle ei tullut sydämmen tykytystä mutta tärinä ja hiki tuli...onkohan toi sit sitä??
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
On. Verensokerit heittää kirjaimellisesti volttia. Eka se nousee jyrkästi ja heti perään laskee yhtä jyrkästi.onkohan toi sit sitä??
Kimby- Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009
Kiitos tiedosta Kimby ja oikein hyvää joulua sulle
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa