Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Dumping-oireilu

+3
ritu
MRA123
Laihduttava
7 posters

Siirry alas

Dumping-oireilu Empty Dumping-oireilu

Viesti kirjoittaja Laihduttava Ma Joulu 27, 2010 7:32 am

Varoitus: tekstissä ällöttäviä yksityiskohtia, en suosittele lukemaan jos et halua tietää niitä Very Happy

Voihan helvetti suoraan sanottuna. Mikä olo! Tai no nyt alkaa helpottaa edes vähän, kun kävin juuri oksentamassa. Mutta viimeinen tunti ollut jotain järkyttävää.

Mä jo aiemmin illalla kirjoittelin, että tuli vähän huono olo, kun söin liian nopsaan riisipuuroa ja luumusoppaa. Mutta se huono olo ei ollut mitään, se meni ohi vartissa.
Nyt olin menossa sänkyyn, mutta päätin ottaa pienen viipaleen kinkkua vielä. Ja kun tuplatyhmä olen, hörppäsin vähän piimää päälle. Elämäni virhe. Kinkkupala ei ollut iso, mutta söin sen liian nopeaan, enkä pureskellut tarpeeksi hyvin. Ja siihen vielä hiukan nestettä päälle. Joten jokainen leikattu varmaan osaa kuvitella sen tunteen.

Jos sitä kipua pitäisi arvioida asteikolla 1-10, mentiin pahimmassa vaiheessa varmaan 9½:n paikkeilla. Ja mikään ei helpottanut. Kunnes alkoi yskittää ja oksensin hiukan limaa (ja vissiin sen piimähörpyn ulos). Siitä olo helpottui hiukan, mutta ei täysin. Edelleen tuntui se kipeä kohta tuolla mahassa, tosin vähän alempana jo mitä aiemmin. Ja kipu oli laantunut ehkä 6½:n paikkeille. Mutta olo ei silti ollut hyvä. Ripuloimassakin kävin.

Lopulta lähdin tähän koneelle etsimään täältä tietoa kauanko dumping-oireet yleensä kestää, mutta jouduinkin hyvin pian juosta vessaan oksentamaan. Pari pientä oksua ja nyt alkaa olo olla ok. Tärisyttää, mutta kipu on kadonnut ja huono olokin alkaa olla parempi. Kokonaisuudessaan tuo kohtaus kesti noin tunnin. Nyt voisi jo alkaa harkita petiin menoa, tosin en tiedä tekeekö makuuasento vielä hyvää. Mutta aion kohta testata.

Ja anteeksi vuodatukseni! Tämä oli oikeastaan toinen kunnonn dumping-kohtaus meikäläisellä....ekasta selvisin oksentamatta. Ja lieviä on toki ollut tässä välissä, mutta näin pahana ei koskaan aiemmin. Joten oli pakko purkaa. Ja löytyypä nyt aiheella otsikoitu ketjukin, jos muut tuoreet leikatut etsivät kokemuksia tästä. Suosittelen vain lukemaan nämä kokemukset, en suosittele kokeilemaan tunnetta käytännössä Evil or Very Mad

Nyt sinne sänkyyn koittamaan, josko tämä olisi kunnolla ohi. Ahneella on kakkainen loppu Razz

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Dumping-oireilu Empty Vs: Dumping-oireilu

Viesti kirjoittaja MRA123 Ma Joulu 27, 2010 1:52 pm

Voi laihduttava, tiedän mistä kirjoitat! Mulle ei onneksi noita "kipukohtauksia" ole niinkään tullut mutta noita pahoja oloja, huh huh. Aattona sekä joulupäivän iltana kävin kanssa kyökkimässä ja ripuloimassa, mulla vaan ei tule tavaraa ylös lainkaan, sellaista limaa ja vaahtoa... mut helpottaa se oloa kuitenkin.

Myötätuntoni sulle Laihduttava, nää pahat olot vaan on pakko kokeilla (mun ainakin kerta toisensa jälkeen) ennenkuin uskoo et ei voi syödä enää samalla lailla kuin ennen, valitettava tosiasia mutta jos en olisi leikkaukseen päässyt niin sama vanha meno jatkuisi, siitä olen tasan varma, ainakin mun kohdalla!
Onneksi joka kerrasta kuitenkin jää jotain pääkoppaan talteen!

Muutoin mun joulu meni oikein mallikkaasti, söin kuin "hevonen" ja ajattelin että vaakaan en mene kun tuntui siltä että olo on niin "turvonnut" koko ajan, eilen illalla sitten uskaltauduin.... ja mikä yllätys se olikaan, paino oli pudonnut pyhien aikana n. kilon. TÄÄ OLI PARAS JOULU IKINÄ!!! En koskaan ole päässyt joulusta yli ilman lihomista! Kaikkea söin, omasta mielestäni tosi paljonkin, mut osoitti sitten kaiketi sen että "normisti" voisi syödä enemmän jos kerran paino putoaa tuohon tahtiin muutamassa päivässä.

Soriiiii..... tuli sotkettua ihan näitä muita asioita tähän ketjuun, vois olla kait parasta et avais oman "miten meni joulu ja syömiset" ketjun....
MRA123
MRA123

Viestien lukumäärä : 595
Ikä : 52
Registration date : 29.09.2009

Viesti kirjoittaja ritu Ma Joulu 27, 2010 2:45 pm

Onneksi en ikinä ole saanut syömisestä kipukohtausta mutta viime pääsiäisenä sain dumpigin mämmistä ja vaniliakastikkeesta jota en ikinä enää tartte syödä ja ainut kerta kun olen oksella joutunut käymään joskus tulee makeasta vähän huono olo että täytyy käydä makaamassa se vartti että menee ohi mutta ei ikinä suolasesta ruuasta mutta enhän minä vielä 2kk leikkauksesta ainakaan kinkkua uskaltanut syödä esm: viime jouluna elin graavikalalla ja lanttulaatikolla enkä lihaa vielä syönyt kuin jauhelihana ja sitäkin kerralla ehkä ruokalusikallisen vaikka eihän lihaa vieläkän kerralla paljon yli ruokalusikkaa mene kalaa uppoaa paremmin kun saa suussa hienommaksi.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja Laihduttava Ma Joulu 27, 2010 5:59 pm

Vielä tänäänkin on tuosta vähän huono olo. En ole oikein mitään saanut alas, vähän laimennettua tuoremehua koittanut juoda. Mutta eiköhän se tästä, todellakin ainakin taas oppi jotain!!

Mä olen Ritu kyllä pystynyt syömään vähän kinkkua nyt joulun aikaan, kunhan olen pureskellut kunnolla ja syönyt hitaasti. Ja jo aiemminkin olen kokolihaa saanut alas, mutta siinä sama homma tuon pureskelun ja hitaan syömisen kanssa. Nyt vaan hotkin liian nopsaan ja tosiaan vielä huikka juomaa päälle, niin olishan se pitäny tietää miten käy.

Mutta kyllä nämä varmaan on ihan toisaalta tärkeäkin osa tätä opetteluprosessia, ainakin näistä todellakin jää jotain oppia pääkoppaankin!

Laihduttava

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ma Joulu 27, 2010 7:26 pm

Nyt on kyllä myös oksutautia liikkeellä.. että jos kestää pitkään, voi olla myös sitä Smile
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Viesti kirjoittaja Laihduttava Ma Joulu 27, 2010 9:31 pm

Ei oo oksutautia, kyllä tuo oli niin selkeä dumpingoire. Se kipu tuntui just tuossa ruokatorven kohdalla ja alkoi heti syömisen jälkeen. Joten eiköhän se sitä ollut.

Nyt olen jo jotain saanut tänään alas ja olo alkaa pikku hiljaa olla normaali. Mutta saa nähdä koskenko joulukinkkuun enää ikinä Very Happy

Laihduttava

Viesti kirjoittaja heiduska72 Ti Joulu 28, 2010 3:37 pm

No nioin, pitihän se tämänkin tytön kokeilla miltä se dumping-oireet tuntuu. En uskonut lukemastani, että kamalaa on.
Eilen laitoin lohilaatikkoa ja söin sen n2dl ja olin todella tyytyväinen, olo kylläinen ei pahaa oloa jne. Mutta kuinkas ollakkaan
laittelin ruuat kaappiin ja vanhan tavan mukaan otin vielä yhden haarukallisen suuhuni. Ei tarvinnut tytön käydä sohvalle istuskelemaan vaan mennä samantien vessaan oksentamaan. Oksensin vähän reilummin kuin olin ahtanut hetkeä aikaisemmin suuhuni ja olo korjaantui heti.
En aikaisemmin ole ruokailun jälkeen oksentanut, tulipahan sekin samalla koettua. En halua kokea uudestaan!!!
Ajattelin vaan että usko nyt Heiduska että et voi mättää suuhusi kaikkea mitä mieli tekee!!! No
heiduska72
heiduska72

Viestien lukumäärä : 57
Ikä : 52
Registration date : 12.11.2010

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ke Joulu 29, 2010 12:29 am

Minä taiteilen dumping oireiden kanssa viikottain ja oksennellutkin olen kyllä useasti. Mutta joulu meni mallikkaasti ja eilen oli sitten "huono" päivä kerrassaan kauhia.... että näin täällä...
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Joulu 29, 2010 4:12 am

mulla kun on tämä hiton huono muisti niin kysyn vielä kerran täällä dumping oireille tarkoitetussa ketjussa jotta...
Miten sen oireilun voi välttää?Mitkä kaikki virheet sen laukaisevat?Ja vähän tyhmänä kysymyksenä kysyn että eihän siihen voi kuitenkaan kuolla? Embarassed
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja Laihduttava Ke Joulu 29, 2010 4:16 am

Mulla ainakin sen aiheuttaa selkeästi liian nopea syöminen. Jos pureskelen kunnolla ja syön hitaasti, pystyn syömään ihan mitä vain. Mutta jos hotkaisen jotain entiseen malliin, tuo tunne tulee takuulla.

Toisilla sitä taas aiheuttaa kaiketi se, jos syö liikaa. Mä en ole vielä liikaa onnistunut syömään, ainakaan tietoisesti, joten en tiedä oireilisiko mulla samalla tavalla.

Mutta en usko, että siihen voi kuolla. Vaikka se tunne ehkä välillä jopa niitäkin mietteitä aiheutti päällä ollessaan Very Happy . Mutta kaipa tuosta aina silti selviää.

Laihduttava

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla: