Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

IIIIIkkkkk... Peijaksesta soitto!! :D

+8
Helka
tigertytto
sallan
Leppis
BLOCCO
Bulla65
bulleriina
Aries
12 posters

Siirry alas

IIIIIkkkkk... Peijaksesta soitto!! :D Empty IIIIIkkkkk... Peijaksesta soitto!! :D

Viesti kirjoittaja Aries Ma Syys 26, 2011 6:52 pm

Ei juma! On tää elämä kuulkaa ihmeellistä! Ekaksi tuntuu, että saa päähän osumia oikein olan takaa ja sitten seuraavana hetkenä se hymyilee nurkan takaa salakavalasti.

Soitin aamulla Peijakseen, kun tuntui, että ei mistään kuulu mitään. Sanoivat siellä, että lähete on tänään tullut perille. Leikkausaika menee loppuvuoteen, eivät voi luvata mitään ennen joulua.

No sitten äsken soittivat Peijaksesta päin mulle. Sain kirurgille ja RT:lle tapaamisajan nyt keskiviikolle eli ylihuomiseksi ja leikkauspäivämäärä tod.näk. 14.11.!!!!!!!!!!!!!!!

IIIIIKKKSSSSS ja jaikkkkkssss ja ihanaa ja jännää ja outoa ja mahtavaa ja upeaa jnejnejne kaikkea yhtäaikaa! Kädet tärisee niin, ettei loppupäivän töistä tuu varmaan mitään!! Very Happy

cheers Very Happy Smile Surprised Shocked Laughing Razz Rolling Eyes I love you I love you I love you

Aries

Viestien lukumäärä : 51
Registration date : 11.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

IIIIIkkkkk... Peijaksesta soitto!! :D Empty Vs: IIIIIkkkkk... Peijaksesta soitto!! :D

Viesti kirjoittaja bulleriina Ma Syys 26, 2011 7:25 pm

Upea juttu, onnea!

bulleriina

Viestien lukumäärä : 182
Registration date : 09.04.2009

IIIIIkkkkk... Peijaksesta soitto!! :D Empty Vs: IIIIIkkkkk... Peijaksesta soitto!! :D

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ma Syys 26, 2011 7:57 pm

Paljon onnea leikkausajasta, voin uskoa että tuntuu hienolta Smile
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010

Viesti kirjoittaja BLOCCO Ma Syys 26, 2011 9:07 pm

Hienoa Aries - kiitos toivotuksista, joilla evästit minua tuolla toisaalla keskiviikkoista leikkausta varten!
Pääset nyt sinäkin kunnolla ENEilemään;-) Jos ottaa tiukille niin katso miten minä tein (haku noihin vanhoihin viesteihini)
ENE on helppoa kuin heinänteko - kun noudattaa ohjeita ja pitää ruokapäiväkirjaa, johon merkkaa KAIKKI mitä suuhunsa laittaa - ja juo riittävästi!
tsemppiä ja halihugsit!

BLOCCO

Viestien lukumäärä : 201
Registration date : 19.10.2010

Viesti kirjoittaja Leppis Ti Syys 27, 2011 1:15 am

Onnea pikaisesta leikkausajasta. cheers

Leppis

Viestien lukumäärä : 352
Registration date : 17.06.2011

Viesti kirjoittaja Aries Ti Syys 27, 2011 3:17 am

Kiitos ihanat! BLOCCOlle tuplahalit Smile

Aries

Viesti kirjoittaja sallan Ti Syys 27, 2011 4:45 am

Onnea!

sallan

Viestien lukumäärä : 47
Registration date : 02.05.2011

http://liianpaksuaidiksi.blogspot.com/

Viesti kirjoittaja tigertytto Ti Syys 27, 2011 4:58 am

Täältäkin onnittelut cheers sunny
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja Helka Ti Syys 27, 2011 2:59 pm

Mahtavaa Aries! Niin ne asiat nytkähtelevät eteenpäin! Very Happy

BLOCCOlle myös tsemppiä leikkaukseen, tulethan rapotoimaan kuulumisia kun ehdit/pystyt. I love you

Helka

Viestien lukumäärä : 166
Registration date : 31.07.2010

Viesti kirjoittaja BLOCCO Ti Syys 27, 2011 4:11 pm

kiitos Helka ... ja Aries, tuplahaleihin vastattu - ympärysmittani enää 126 cm, joten johan tuosta 10 v tyttärenikin ylettyi saamaan kätensä ympäri;-)
(1,5 v. sitten olin vielä 164 kg, mutta nyt ottelupaino on enää 126 kg)
Tänään jätin jo diabeteslääkityksen ja harjoittelen tuollaista listaa, jossa opastetaan palleahengitystä, sängystä nousemista ja punkassa verenkiertoa elvyttäviä nilkka- ja nyrkkiliikkeitä;-)
...ja vaimon kanssa opiskellaan, jotta mitä sitä saakaan sitten syödä
kun keskiviikkona menee sisään niin perjantaina pitäisi TAYSista päästä ulos, toivotaan että aikataulu pitää...
Toivon mukaan ensi viikolla pystyn jo raportoimaan - ehtimisestä ei kai pitäisi nyt pariin viikkoon olla kiinni...mutta sairalaan en ota läppäriä, vaan palaan palstalle konsa tokenen kotikoneen ääreen.
Nyt se on sitten menoa, sillä osastolta juuri soittivat ja vahvistivat huomisen aikatalulun, joten jos ei Turussa, Porissa tai Lahdessa ym. ole sairaalapaloja eikä tuossa valtateillä tai rautateillä isompia onnettomuuksia, niin yksi leikkaussali on minua varten osan huomisesta...
Toivon mukaan leikkauspöydälle jää diabetes, verenpainetauti, uniapnea, kihti ym., tai edes osittain osa noista taudeista, jotka ovat vaatineet 14 pilleriä päivässä eli 98 pilleriä viikossa...

BLOCCO

Viestien lukumäärä : 201
Registration date : 19.10.2010

Viesti kirjoittaja Mrs. Piggy Ti Syys 27, 2011 8:26 pm

Lykkyä pyttyyn, Blocco! Hieno juttu!
Mrs. Piggy
Mrs. Piggy

Viestien lukumäärä : 30
Registration date : 21.06.2011

Viesti kirjoittaja Aries Ke Syys 28, 2011 1:47 am

Tsemppiä huomiselle BLOCCO!! Jäädään odottelemaan kuulumisiasi.

Aries

Viesti kirjoittaja Aries To Syys 29, 2011 1:19 am

Noniin, Peijas päivä takana, tavattu kirurgi, sairaanhoitaja sekä ravitsemusterapeutti. Olipahan kuulkaa myrskyisää omalle mielelle. Vaikka kuinka luulin olevani kaikkeen valmistautunut hyvin, silti oli jännää. Äidilleni sanoinkin, että jos mut ois nostettu seinälle, oisin varmaan kynsistäni jäänyt siihen roikkumaan Wink

Jotenkin jännältä tuntui se, ettei kukaan missään vaiheessa ole kyseenalaistanut, paitsi ehkä ihan eka endokrinologi, niitten varmaan pakko tsekata ihmisten totisuusaste leikkauksen suhteen, että onkohan tää leikkaus nyt varmasti mulle oikea ratkaisu. Sen verran omakuva on varmasti vääristynyt, että pitää itseään paljon pienempänä, että oonko mä ihan oikeesti noin iso sitten, että kaikki vaan kannustaa leikkaukseen... Kyllä tässä saa ihan oikeesti kaksin käsin pidellä päätä mukana, että kestää tän kaiken myllerryksen mikä välillä mielessä pyörii. Onneksi olen vahvaa tekoa Very Happy

Nyt se on sitten varma juttu, että leikkaus on 14.11. Eneily pitää kuulemma aloittaa heti, näin sanoi kirurgi, itse päätin kuitenkin siirtää aloituksen ensi maanantaille, joten jos jollekulle osuu samoihin aikoihin, niin tsempataan yhdessä. En vedä täysin pussikeitoilla, niistä ei pala kuin käpy, rt:ltä sai hyvät ohjeet sekoitus (pussit ja normiruoka) ruokavalioon, sillä mennään. 6 viikkoa eneillen kuulostaa aika pitkältä ennen leikkausta, kun aiemmin toinen sh mainitsi, että 2-4 viikkoa ja täälläkin monella ollut tasan kuukausi ennen leikkausta. Onko muilla ollut näin pitkään? 10 kiloa olisi siis tarkoitus eneillen tiputtaa ennen leikkausta, 8% painosta sanoi kirurgi.

1.11. ennen leikkausta on tulotarkastus, jolloin on labrat, sydänfilmi, fysioterapeutin tapaaminen (pulloon puhaltelu, ylösnousuharj.yms), rt:n kanssa koelounas sekä viimeiset haastattelut leikkaavan kirurgin, sh:n ja rt:n kanssa. Sitä kohti eneillen matkaan minä... I love you

Niin ja GBP tehdään.

Halit!

Aries

Viesti kirjoittaja Piuku To Syys 29, 2011 1:57 am

Mulle sanoi ensimmäisellä lääkäri käynnillä (sisätautilääkäri), että 2vkoa riittää mun tapauksessa eneilyyn ennen leikkausta. Aloitin kuitenkin "koe luontoisesti 8 vkoa ennen leikkausta kahden viikon eneilyn, ihan vain koe mielessä, että onnistuuko ylipäätään. No toisaalta en onnistumista epäillyt, koska olen joskus paastonnutkin mehuilla 2vkoa. Sen jälkeen söin aika kevyesti pari viikkoa. Gastroskopiassa ja ultrassa käydessäni leikkaava lääkäri sanoi että 4vkoa ennen leikkausta aloitetaan eneily. Käytännössä se oli kuitenkin 4,5vkoa koska esikäynnillä sairaanhoitaja sanoi että eneä jatketaan leikkauspäivään saakka, vaikka vaadittu pudotus oli jo hulppeesti saavutettu. Mutta ei se mua oikeastaan haitannu,t koska motivaatio oli kova ja kaikki oli omasta painosta pois. Joten eneilin n. 6,5vkoa + 2vkoa kevyesti syöntiä siinä alkupuolella.

Piuku

Viestien lukumäärä : 189
Registration date : 26.10.2010

Viesti kirjoittaja Elise Pe Syys 30, 2011 8:22 pm

Mulle ravitsemusterapeutti sanoi, että viikko ennen leikkausta täytyy lopettaa eneily, koska se kuivattaa kehoa niin paljon. On varmaan aika henkilökohtaisia siis nämä ohjeet.

Itse en lopulta eneillyt ollenkaan juuri ennen leikkausta (paitsi tietysti aiemmin sen ene-kuurin Jorvissa 10 vkoa). Pudotin painoa ruokavaliolla ja liikunnalla ennen leikkausta. Ja näin jälkikäteen ajateltuna kunnon liikuntaputki ennen leikkausta oli varmasti mulle paras juttu, hapenottokyky parani ja lihakset vahvistui ja uskon että osittain siksi parantuminenkin on mun kohdalla ollut suht vauhdikasta.

Tsemppiä Aries! Smile

Elise

Viestien lukumäärä : 26
Registration date : 20.09.2011

Viesti kirjoittaja Muhku Su Loka 02, 2011 3:24 am

Eneilyaika oysin mukaan on aina vähintään 3vko yleisesti. Mutta jos painoa enemmän ja halutaan esim. saada 15kg pois niin aloitetaan ene aikaisemmin.

Itsekin eneilin osaksi pusseilla ja osaksi ruoalla ja hyvin putosi 7kg paino, alle kahteen viikkoon. Minulla kun ei ollut hirveästi aikaa pudotella kun leikkausaika jo ilmoitettiin.
Ene lopetetaan kahta päivää aikasemmin, syödään pari päivää ns. kevyesti jotta saapi tarvittavia aineksia elimistöön ennen leikkausta.

JA minulla myös oli todella raskasta urheilua ja paljon ennen leikkausta, se teki todella hyvää. Ja odottelee, että pääsisi jo treenaamaan lisää.

Tsempit sulle cheers

Muhku

Viestien lukumäärä : 43
Registration date : 30.08.2011

Viesti kirjoittaja Aries Ma Loka 31, 2011 11:40 pm

Voi juma... huomenna ois tulotarkastus sairaalassa. Nyt vasta katsoin leikkauksen esittelyvideon netistä. Rupes taas mielessä pörräämään jos minkälaiset jutut... Jänskättää ja rehellisesti sanottuna myös pelottaa Sad Oon melkolaisen itkuherkkä, ihanat mainokset saa kyyneliin. Jänskään siis sitäkin, että repsahdanko jonkun kirurgin edessä tms. ja sit ne aattelee, että tolla vippaa vähän latvassa.......
Huh. Kaipa tää olotila tästä. Huomenna taas askeleen lähempänä itse leikkausta, joka siis tasan kahden viikon päästä on varmastikin jo ohi.
Eneily mulla ei ole sujunut niin hyvin kuin oli suunnitelmissa, 4 viikossa lähtenyt vain 6 kiloa, 4 pitäisi lopussa kahdessa tiputtaa. Toivottavasti tästä ei tule mitään estettä koko hommalle... Jännittää siis sekin. Jos olisin kissa, mut vois kynsistä nostaa seinälle, sen verran on kaikki hermot nyt pinnalla. Sama tilanne oli viimeksikin eka kerran sairaalassa käydessä, mutta nyt panikoin jo ennalta.
Gastrosta selvisin teidän kaikkien upean tuen voimin, mennään samalla voimalla nytkin!!

Aries

Viesti kirjoittaja Helka Ti Marras 01, 2011 1:38 am

Älä Aries jännitä turhaan liikaa, hyvässä hoidossa olet Peijaksessa! Mulla tuli juuri tänään täyteen kuusi viikkoa leikkauksesta ja olo on mainio, leikkauken jälkeen on kiloja pudonnut 11kg, tasaisesti ja varmasti putoaa ekan parin viikon spurtin jälkeen noin kilo viikossa. Smile

GBP on iso leikkaus, siitä ei pääse minnekään, mutta kuten olen täältä varmaan lukenut, suurimmalla osalla leikkaus ja siitä toipuminen sujuu ilman suurempia ongelmia. Tsemppiä siis vikalle kahdelle leikkaukseen valmistautumisviikolle ja yritä pinnistellä vielä painoa vähän pois! Wink

Helka

Viestien lukumäärä : 166
Registration date : 31.07.2010

Viesti kirjoittaja Aries Ti Marras 01, 2011 3:02 am

Kiitos ihana Helka!! I love you

Aries

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa