Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ruoka leikkauksen jälkeen on sosemaista!!!

+27
lisbet
eräpena
anssidi
Inka
Muhku
m30/157
Fisu
justinat
Piuku
BLOCCO
Helka
toukka79
silkkiuikku
Lovely
Leppis
Pallokala
Bullero
Lyltsy
Kotletti
Hansu46
HyeeNa!
kissus nytkö jo
ritu
hansu
tigertytto
Kimby
Rintasir
31 posters

Sivu 6 / 6 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6

Siirry alas

Ruoka leikkauksen jälkeen on sosemaista!!! - Sivu 6 Empty Vs: Ruoka leikkauksen jälkeen on sosemaista!!!

Viesti kirjoittaja lisbet Ma Tammi 30, 2012 11:17 pm

Nostanpa tätä, kun on niin hyvä aihe ja samalla kysyisin, että miksi omega3:t on kielletty? Tuli sellainen tässä ketjussa esiin ja minulle ihan uusi tieto. Osaisiko joku mahdollisesti kertoa asiasta jotain?

Sit toinen asia, millaisella aikataululla olette uskaltautuneet syömään herne-ja papuruokia? Herneissäkin kun on aikamoiset kuoret (vai kuvittelenko nyt vaan?) ja sit kun saattaa esim. hernekeitosta vähän kaasuvaivaa seurata...

lisbet

Viestien lukumäärä : 127
Registration date : 24.02.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Ruoka leikkauksen jälkeen on sosemaista!!! - Sivu 6 Empty Vs: Ruoka leikkauksen jälkeen on sosemaista!!!

Viesti kirjoittaja Rintasir Ke Helmi 01, 2012 10:37 pm

Se Omega3 on kielletty vain ennen leikkausta, jos ei muutoin mitään ongelmia aiheuta. Minulle aiheuttaa nykyään sitä, että herkästi tulee mustelmia ja veri vuotaa nenästä vähän väliä. Sisätautilääkäri käski lopettaa omegat sen vuoksi. Ennen leikkausta on pari/kolme viikkoa ennen lopetettava Omegat, jottei veri olisi niin juoksevaa. Voi tulla helpommin vuotoa ja jotain tihkuvuotoakin!

Herneitä ja papuja ei ihan näin maallikkonäkökulmasta lähtisi kovin pian leikkuun jälkeen suosittelemaan. Mutta oman voinnin ja tuntemusten mukaan. Toisethan ei voi syödä esim. pähkinöitä ja siemeniäkään "koskaan", mutta itse nykyään tykkään niistä ja pakasteherneistäkin (sulana tietty). Viimeisestä leikkuusta on 1v 2 kk.
Rintasir
Rintasir

Viestien lukumäärä : 104
Registration date : 14.09.2008

Viesti kirjoittaja lisbet To Helmi 02, 2012 1:43 am

Kiitos Rintasir tiedosta! omalla kohdallani en ole koskaan huomannut, että omega3 vaikuttaisivat mitenkään mustelmien ilmaantumiseen tai verenvuotoon, vaikka (ainakin veriarvojen mukaan) minulla on suurikin "taipumus" kumpaiseenkin. No, tämäkin lienee hyvin yksilökohtaista Smile

Näin minäkin ajattelin noista pavuista ja herneistä. Ois vaan ollut niin makoisaa ruokaa tuo rokka näin paukkupakkasilla, hyvää, edullista ja riittoisaa Smile ehkäpä ensi laskiaisena sitten!

lisbet

Viestien lukumäärä : 127
Registration date : 24.02.2011

Viesti kirjoittaja Leppis La Helmi 11, 2012 5:39 am

Hyvä tietää miksi! Minulle ei pelkkä ei usein riitä, vaan perustelut on tarpeen. Smile

Leppis

Viestien lukumäärä : 352
Registration date : 17.06.2011

Viesti kirjoittaja Massiivi La Helmi 11, 2012 5:04 pm

Taidan jättää omegan pois, jos kuitenkin pääsisin leikkaukseen kuun vaihteessa.

Massiivi

Viestien lukumäärä : 134
Registration date : 30.01.2012

Viesti kirjoittaja Kaisuli Ke Loka 10, 2012 1:10 am

Mulla tuli ihan semmonen fiilis nyt, että ydinfysiikkakin on helpompaa kuin ruokailu leikkauksen jälkeen Shocked

Kaisuli

Viestien lukumäärä : 16
Registration date : 27.09.2012

Viesti kirjoittaja Simppa83 Ke Loka 10, 2012 11:21 am

se on sitä kun tehdään kärpäsestä härkänen itselle sanottiin, että ei liemiruokia leikkauksen jälkeen vaan jotain mitä on hyvä pureskella/niellä. Esim jotain jauhelihaa tms ja näin sanoi rterapeutti/leikkaava lääkäri ja hyvin on mennytkin. -47kg leikkauksesta noin 6kk ja siitä se 27kg, mutta noi syömiset/mitä määrätään syömään on aika aluekohtaisia. Toiset sanoo et nestemmäistä ruokaa ja toiset jotain mitä voi hyvin pureskella. Itse kyl suosittelen kuuntelemaan mitä rterapeutti/leikkaava lääkäri neuvoo syömään. Alue kohtaiset leikkauksetkin ovat erillaisia periaatteessa vaikka olisi samanlainen leikkaus. Näin hoitava Lääkäri mulle sanoi, että jossain Leikataan ns kovemmin ja joissain pehmeämmin.
Simppa83
Simppa83

Viestien lukumäärä : 64
Ikä : 41
Registration date : 20.03.2012

Viesti kirjoittaja Rosmariini Ke Loka 10, 2012 2:44 pm

Oon samaa mieltä ku Simppa83, et totelkaa mitä oma ravintoterapeutti tai lääkäri neuvoo syömään. Ite oon nyt mutustellu kirpun kokosia pehmeitä annoksia kolme viikkoo eikä ongelmia ole ollu. Pehmeeseen ruokaan kuuluu mm. jauheliha. Ja pehmeitä ruokia löytyy vaik kuinka paljon! Ei se ruokailu mitään vaikeeta ole.

Very Happy
Rosmariini
Rosmariini

Viestien lukumäärä : 216
Registration date : 16.02.2011

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 6 / 6 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa