Sairaloman pituus?
+6
Piuku
juusto
Minni67
Bulla65
Elämä edessä
Rapu -60
10 posters
Sivu 1 / 1
Sairaloman pituus?
Olen saanut jo päätöksen, että pääsen leikkaukseen, mutta vielä en tiedä tarkkaa aikaa. Nyt kuitenkin mieltäni askarruttaa se, kuinka pitkä sairasloma leikkauksesta tulee? Haluaisin keskutella asiasta etukäteen työantajani kanssa ja tiedän hänen sitä kysyvän.
Jos joku jo leikkauksen läpikäynyt voisi vastata. KIITOS
Jos joku jo leikkauksen läpikäynyt voisi vastata. KIITOS
Rapu -60- Viestien lukumäärä : 5
Registration date : 07.09.2011
Vs: Sairaloman pituus?
Hei Rapu!
Käytäntö vaihtelee sairaaloittain. Minä sain Joensuusta saikkua yhteensä 27 päivää, joka on siellä aika vakio. Siis leikkuuta edeltävästä matkapäivästä lähtien.
Käytäntö vaihtelee sairaaloittain. Minä sain Joensuusta saikkua yhteensä 27 päivää, joka on siellä aika vakio. Siis leikkuuta edeltävästä matkapäivästä lähtien.
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
Hei Rapu ja tervetuloa mukaan!
Mä sain sairauslomaa neljän sairaalapäivän lisäksi kolme viikkoa eli yhteensä 19 työpäivää.
Mä sain sairauslomaa neljän sairaalapäivän lisäksi kolme viikkoa eli yhteensä 19 työpäivää.
Bulla65- Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010
Moikka
mullekin puhuttiin tuosta kolmesta viikosta, mutta itse en sairaslomaa tarvinnut. Jos oikein raskas työ ja paljon joutuu esim. nostelemaan ja kantamaan, kannattaa mainita siitä lääkärille. Meille sanottiin ettei kolmeen-neljään viikkoon saisi muutamaa kiloa enempää nostella.
mullekin puhuttiin tuosta kolmesta viikosta, mutta itse en sairaslomaa tarvinnut. Jos oikein raskas työ ja paljon joutuu esim. nostelemaan ja kantamaan, kannattaa mainita siitä lääkärille. Meille sanottiin ettei kolmeen-neljään viikkoon saisi muutamaa kiloa enempää nostella.
Minni67- Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 57
Registration date : 02.11.2010
minulle kirjotettiin neljä viikkoa,mutta nyt leikkauksesta on kulunut kaksi ja aivan hyvin voisin jo aloittaa työt. olo on aivankuin ei mitään olisi tehtykään,paitsi mitä nyt haavoja kutittaa
juusto- Viestien lukumäärä : 7
Registration date : 28.08.2011
Mulla kävi samoin kuin juustolla. Raskaan työn takia sain "puhuttua" kolme viikkoa (sisälsi sairaalassa olo päivät). Jännitti silloin että riittääköhän se. Mutta kahden viikon päästä tuntui että olisi aivan hyvin voinut mennä jo töihin. Mulla ei ollut, eikä ole vieläkään tullut mitään ongelmia. Jostain näistä ketjuista näin ennen leikkausta, että lisääkin sairaslomaa saa, jos sitä jostain syystä tarvitsee. Se rauhoitti minut. Jos sun on pakko työnantajalle jotain sanoa, niin sano 2-4vkoa. Eihän sitä oikeastaan muuta voi sanoa. Ja jos syystä tai toisesta pitää olla pitempään, niin se on mielestäni sen ajan murhe. Tsemppiä odotteluun.
Piuku- Viestien lukumäärä : 189
Registration date : 26.10.2010
3-6 viikkoa voidaan sanoa olevan se tavallinen haarukka. Joillekin tulee muutaman viikon jälkeen todella raskas väsymys kuten esim. mulle tuli. Pari viikko leikkauksen jälkeen olin elämäni vedossa mutta sitten vaan iski se pienen energiasaannin väsy päälle. Ei vaan jaksanut tehdä mitään. En siis ollut kipeä, ainoastaan väsynyt. Sen takia mulla oli saitsua yhteensä 6 viikkoa ja tiedän että muutamalla muulle on käynnyt aivan samalla tavalla. 4 viikkoa kirjoitettiin kysymättä Peijaksessa.
Kimby- Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009
Sain kaksi viikkoa saikkua leikkauspäivä mukaan lukien ja se oli riittävästi, teen toimistotoitä, toisella viikolla kävin jo parissa paltsussa. Lähinnä sen toisen viikon tarvitsi syömisen opetteluun, töissä oli heti vaikeampi huolehtia säännöllisestä syömisestä.
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
TYKSistä sain yhteensä 20 päivää. Olin mahalaukun ohitusleikkauksessa.
Kotletti- Viestien lukumäärä : 14
Registration date : 07.09.2011
KIMBY, laskiko sulla HB, vai tuliko tuo väsy "muuten vaan"?
Mulla sujuu kanssa syömiset ok, samoin juominen suht koht ok, vatsa toimii, ei satu mihinkään jne MUT voi helvata kuinka mua väsyttää..millään ei jaksais koko päivää olla hereillä
Mulla sujuu kanssa syömiset ok, samoin juominen suht koht ok, vatsa toimii, ei satu mihinkään jne MUT voi helvata kuinka mua väsyttää..millään ei jaksais koko päivää olla hereillä
Minni67- Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 57
Registration date : 02.11.2010
Eiku väsy tuli ihan muuten vaan. Ei mun HB ole tainnut olla alle 140 ikinä. Kirurgi sanoi että joillekin tulee väsy eikä sille voi mitään eikä mikään veriarvo kertonut syytä väsymykseen. Mielenkiintoista oli vaan se että se tuli vasta 2 viikkoa leikkauksen jälkeen. Viikko leikkauksen jälkeen olin täynnä energiaa ja meinasin lähteä juoksemaan maratonia.
Kimby- Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009
Minut kanssa leikattu Joensuussa, ja oletus oli että sairaslomaa 27 päivää (laskien sairaalaantulopäivästä). Mut sit mr.murphy puuttui peliin ja sairaslomaa tulikin tuplasti enemmän.
Eli tarvii varmaan työnantajalle kertoo että "jos kaikki menee suunnitelmien mukaan..."
Eli tarvii varmaan työnantajalle kertoo että "jos kaikki menee suunnitelmien mukaan..."
Pallokala- Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010
Similar topics
» Sairasloman pituus
» Sairaalassaolon pituus
» Bypassissa ohitetun suolen pituus??
» HUS leikkausjonojen pituus ja prosessin vaiheet
» Sairaalassaolon pituus
» Bypassissa ohitetun suolen pituus??
» HUS leikkausjonojen pituus ja prosessin vaiheet
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla: