Ruokailu kysymys!!!
+10
m30/157
toukka79
Tyrannosaurus
hansu
Kimby
ritu
Pallokala
Bulla65
Lyltsy
tigertytto
14 posters
Sivu 2 / 3
Sivu 2 / 3 • 1, 2, 3
Vs: Ruokailu kysymys!!!
Ai niin ja vielä tuli yksi kysymys mieleeni...lasketaanko piimä juomaksi?kuinka pian syömisen jälkeen uskaltaa juoda pikkuisen kerrallaan piimää?
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Siitä määrästä jonka lautaselle tms. otat. Se max. 2 dl, ehkä ei vielä noin lähellä leikkausta niinkään paljoa.
Juomia ei kannata ihan pian syömisen jälkeen ottaa, ei piimääkään. Eihän se vaarallista ole mutta voi olla epämiellyttävää jos tulee liian täysi olo ja joutuu oksentamaan.
Juomia ei kannata ihan pian syömisen jälkeen ottaa, ei piimääkään. Eihän se vaarallista ole mutta voi olla epämiellyttävää jos tulee liian täysi olo ja joutuu oksentamaan.
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
Ok ja kiitos lytsy vastauksestasi
Joisin ruokailujen välillä vain vettä ja voit ottaa sen 2dl piimää tai maitoa sitten pelkästään aamu/väli/iltapalana.
Tyrannosaurus- Viestien lukumäärä : 230
Ikä : 48
Registration date : 27.05.2009
Mä juon usein aamupalaksi ja välipalaksi erilaisia rasvattomia/sokerittomia juotavia jogurtteja. Ne voi laskea nesteeksi ja samalla saa proteiinia ja kalsiumia
Ohjeen mukaan meillä ruoka-> 30min juoma tai juoma -> 15min ruoka.. Helpommalla pääsee kun juo ensin ja sitten odottaa 15min ja syö. Vesipullo aina mukana! Suolapähkinät olen myös havainnut näppäriksi sekä näkkilaivän juustolla.
Tulee syödä vähintään 6 kertaa päivässä. Jokainen kerta voi olla sen 2dl max. , mutta pitkään määrä on paljon pienempi.
Sulla pitäis olla kirjalliset ohjeet tästä kaikesta. Minusta on epäeettistä jos ovat leikanneet tilanteessa, jossa et ole ymmärtänyt annettua ohjeistusta. Toivottavasti asia ei ole näin.
Ohjeen mukaan meillä ruoka-> 30min juoma tai juoma -> 15min ruoka.. Helpommalla pääsee kun juo ensin ja sitten odottaa 15min ja syö. Vesipullo aina mukana! Suolapähkinät olen myös havainnut näppäriksi sekä näkkilaivän juustolla.
Tulee syödä vähintään 6 kertaa päivässä. Jokainen kerta voi olla sen 2dl max. , mutta pitkään määrä on paljon pienempi.
Sulla pitäis olla kirjalliset ohjeet tästä kaikesta. Minusta on epäeettistä jos ovat leikanneet tilanteessa, jossa et ole ymmärtänyt annettua ohjeistusta. Toivottavasti asia ei ole näin.
toukka79- Viestien lukumäärä : 185
Registration date : 05.08.2010
Selvis syy kylkikipuun... olen ollut nyt lauantaista asti taas sairaalassa..keuhkokuvista löytyi nestettä vasemmasta keuhkosta eli kolmatta päivää ollaan täällä tyksissä treeni kyljestä läpi keuhkoihin ja nestettä tullut yli litran...päääsis jo kotiin..kamala ikävä lapsia..ja pelottaa kannattiko tää leikkuu mulla ollenkaan..kunpa sais pitää henki kultansa :/
Sulla kyllä vastustaa! Toivottavasti aurinko vielä paistaa! Ja paistaa se!
m30/157- Viestien lukumäärä : 29
Registration date : 27.01.2010
Voi ei! Parane pian! Voimia sulle sylin täydeltä!!
Tyrannosaurus- Viestien lukumäärä : 230
Ikä : 48
Registration date : 27.05.2009
kiitos onnen toivotuksista..toivon vaan niin kovasti että paranen eikä tulisi enää tämän jälkeen takapakkia tälläsellä hetkellä sitä miettii kannattiko mennä ollenkaan vaikka turha sitä on nyt enää miettiä..pelottaa vaan jos en selviäkkään tästä ollenkaan
Voimahali Tigertyttö
Lovely- Viestien lukumäärä : 271
Registration date : 24.07.2010
kiitos lovely niitä tarvitaan.
Usko vaan tigertyttö, kyllä kannatti mennä. Mullakin oli joitain komplikaatioita leikkauksen jälkeen ja silloin masensi ja fiilis oli sellanen että voi kun sais kaiken peruttua.
Nyt olo on normaali, paitsi paljon kevyempi ja helpompi.
Parmepaa kohti menet koko ajan, nyt vaan tsemppaa itsesi ja rohkeasti kohti terveempää ja laadukkaampaa elämää!
Nyt olo on normaali, paitsi paljon kevyempi ja helpompi.
Parmepaa kohti menet koko ajan, nyt vaan tsemppaa itsesi ja rohkeasti kohti terveempää ja laadukkaampaa elämää!
Pallokala- Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010
Kiitos pallokala näin haluan itsekkin uskoa.Tässä kohtaa on vaan tärkeysjärjestys mennyt ihan uusiksi...en enää välitä miltä näytän kunhan saan elää
Tässä onkin se hassu pointti mulla, että minä peiliin katsoessani näen saman pullean Pallokalan kuin ennenkin, vaikka monet päivittelevät miten valtavasti olen laihtunut ja näytän hyvältä.
Mutta oloni on helpompi, liikkuminen jouhevampaa ja mm. selkäkipuja paljon vähemmän kuin 30kg sitten.
Eli ei ulkonäöllä olekkaan merkitystä, vaan sillä että elämä ei ole koko ajan kipujen kanssa taistelua ja hengästymistä ja hikoilua.
Toki huonokin elämä on elämisen arvoista, mutta nyt on jo aika tehdä elämästä hyvää, kivaa ja helpompaa.
Mutta oloni on helpompi, liikkuminen jouhevampaa ja mm. selkäkipuja paljon vähemmän kuin 30kg sitten.
Eli ei ulkonäöllä olekkaan merkitystä, vaan sillä että elämä ei ole koko ajan kipujen kanssa taistelua ja hengästymistä ja hikoilua.
Toki huonokin elämä on elämisen arvoista, mutta nyt on jo aika tehdä elämästä hyvää, kivaa ja helpompaa.
Pallokala- Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010
Mielestäni syöt aika vähän. Itse söisin iltapalaksi vielä luonnonjugurttia tai viiliä, jos maha kestää maitotuotteita.
Minulla runsas viikko leikkauksesta. Maha on edelleen vasemmalta puolelta aika kipeä, turvoksissa ja mustelmilla.
Minulla runsas viikko leikkauksesta. Maha on edelleen vasemmalta puolelta aika kipeä, turvoksissa ja mustelmilla.
Kotletti- Viestien lukumäärä : 14
Registration date : 07.09.2011
laitan sulle kotletti yksityis viestiä nyt
Kysymys ruuan määrästä....Mitä jos syö vahingossa yli sen 15-2 dl?
Vai pystyykö edes syömään vahingossa liian paljon?vai laittaako kroppa oksentamaan siinä vaiheessa kun menee yli?
Otin makkarakeittoa ja soseutin sen ja mietin että mitä jos tässä annoksessa onkin vahingossa yli se 2 dl
Vai pystyykö edes syömään vahingossa liian paljon?vai laittaako kroppa oksentamaan siinä vaiheessa kun menee yli?
Otin makkarakeittoa ja soseutin sen ja mietin että mitä jos tässä annoksessa onkin vahingossa yli se 2 dl
Ota desimitta käyttöön.
Leppis- Viestien lukumäärä : 352
Registration date : 17.06.2011
Kyllä se maha sanoo milloin olet liikaa syönyt ja uskon että olet tarpeeksi varovainen ettet syö liikaa.
ritu- Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008
Taas olis konkareilta kysyttävää
Paljon hehkutetaan kanamunan hyvyydestä sen proteiinin takia niin miten missä muodossa sitä voi syödä kun leikkauksesta on 3 viikkoa?vai voiko vielä ollenkaan?Mun muistaakseni ne sanoivat osastolta lähtiessä ja rt sanoi viiko leikkuusta kun soitti mulle että kanamuna on hyvä syötävä...mut en oo nyt ihan varma miten saan sitä syödä kun olen vielä viikon sosemmaisella...
Tekis mieli pinaattikeittoa ja kanamuna
Paljon hehkutetaan kanamunan hyvyydestä sen proteiinin takia niin miten missä muodossa sitä voi syödä kun leikkauksesta on 3 viikkoa?vai voiko vielä ollenkaan?Mun muistaakseni ne sanoivat osastolta lähtiessä ja rt sanoi viiko leikkuusta kun soitti mulle että kanamuna on hyvä syötävä...mut en oo nyt ihan varma miten saan sitä syödä kun olen vielä viikon sosemmaisella...
Tekis mieli pinaattikeittoa ja kanamuna
Itse söin soseutettuna munaa, jo toisella viikolla.
Piuku- Viestien lukumäärä : 189
Registration date : 26.10.2010
Viimeaikaisten tietojen valossa, ja jo sulla on vielä viikko soossia jäljellä niin munakokkeli ois passeli. Munassa on proteiinin lisäksi tärkeitä rasvoja ja valtavasti myöskin erilaisia vitamiineja. Itse syön päivittäin 2-4 kananmunaa edelleenkin.
Kimby- Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009
kiitos rakkaat ystävät vastauksistanne
Minulla on pari viikkoa bypass-leikkauksesta. Olin kaverin luona käymässä ja hän oli hankkinut kuulemma tosi hyvää savunmakuista viskiä. En uskaltanut maistaa.
Olisiko lasillisesta viskiä ollut haittaa?
Olisiko lasillisesta viskiä ollut haittaa?
Kotletti- Viestien lukumäärä : 14
Registration date : 07.09.2011
mä en osaa sanoa mutta omaltakohdaltani osaan että mä en uskaltais millään vielä edes ajatella mitään alkoholi juomisia...mut niinku sanoin en tiedä sun tilanteesta enkä muutenkaan osaaa sanoa koska uskaltaa ekan kerran maistella.
Sivu 2 / 3 • 1, 2, 3
Sivu 2 / 3
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa