Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Gastro huomenna, kamala jännitys päällä, viime hetken vinkkejä?!

+6
Piipi 70
Helka
Elämä edessä
tigertytto
eräpena
Aries
10 posters

Siirry alas

Gastro huomenna, kamala jännitys päällä, viime hetken vinkkejä?! Empty Gastro huomenna, kamala jännitys päällä, viime hetken vinkkejä?!

Viesti kirjoittaja Aries To Elo 18, 2011 12:07 am

IIIIIIIIiiiikkk... Huomenna se on. Gastroskopia. Olen yrittänyt olla fiksu, enkä lukea kaikkia mahdollisia kauhukertomuksia kyseisestä toimenpiteestä, mutta väkisin muutama simmuihin iskeytynyt. Viime hetken hyviä neuvoja tuosta selviytymiseen kiitos?!

Aries

Viestien lukumäärä : 51
Registration date : 11.05.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Gastro huomenna, kamala jännitys päällä, viime hetken vinkkejä?! Empty Vs: Gastro huomenna, kamala jännitys päällä, viime hetken vinkkejä?!

Viesti kirjoittaja eräpena To Elo 18, 2011 12:46 am

Kuuntele hoitsun ohjeet ja hengität. Hetkessä ohi.
eräpena
eräpena

Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 65
Registration date : 15.12.2010

Gastro huomenna, kamala jännitys päällä, viime hetken vinkkejä?! Empty Vs: Gastro huomenna, kamala jännitys päällä, viime hetken vinkkejä?!

Viesti kirjoittaja tigertytto To Elo 18, 2011 1:09 am

Hengitä rauhassa ja jos sustakin tuntuu sille että et saa hengiteltyä nenän kautta niin kyllä se onnistuu suunkin kautta vaikka siellä onkin kaikenmaailman kapulat ja letkut Smile
Keskittyminen rauhassa hengittelyyn auttoi ainakin mulla..meinas tulla paniikki kun en jostain syystä osannut/pystynyt hengittämään nenän kautta..mutta kun ajattelin siinä lavetilla koko ajan et tää on kohta ohi ja tää on kestettävä että pääsen leikkaukseen niin kyllä se siitä Smile Itse en pitänyt toimenpidettä ollenkaan niin pahana mitä olin tosissani pelännyt Embarassed
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja Aries To Elo 18, 2011 1:17 am

Kiitos Eräpena ja Tigertyttö <3

Aries

Viesti kirjoittaja Elämä edessä To Elo 18, 2011 3:55 am

Hyvin se menee!
Tosiaan, keskity kuuntelemaan ohjeita. Minä olin luullut, etten osaisi hengittää. En muistanutkaan jännittää hengitystäni, vaan unohdin sen, kun hoitaja kehotti hengittämään syvään. Tottelin tietysti heti, enkä tuntenut mitään pahaa. Minulle eivät sanoneet, että ei tarvitse välittää nieluun valuvasta limasta. Niimpä sitten nieleskelin sitä ihan turhaan, olisin voinut vaan antaa sen valua ulos! Sain kuitenkin kehut mallipotilaan käyttäytymisestä! Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009

Gastro huomenna, kamala jännitys päällä, viime hetken vinkkejä?! Empty Gastro ohi, hiphei!!!! :D

Viesti kirjoittaja Aries To Elo 18, 2011 9:32 pm

Nyt se on ohi!! Tai siis jo monta tuntia sitten Very Happy Mä oon niiiiiiin happyhappy kun se meni todella hyvin, ei ollut yhtään niin kamala kuin pelkäsin. Ei se kivaa tai mukavaa ollut, mutta kestin sen hyvin. Sain minäkin kuulla olevani mallipotilas Very Happy
Hoitaja oli todella ihana ja lääkäri myös mukava, auttoi kummasti. Alussa sain myös puudutetta suihkaistuna nieluun, se varmasti auttoi.
Nyt odottelemaan tuloksia, hyvältä kaikki kuulemma näytti. Syyskuun lopussa lääkäreillä seuraava kokous johon minunkin tapaukseni pääsee, leikkaus mahdollista loka(marras)kuussa. Ihana fiilis Very Happy
Niin ja SUUUUUUUREN SUUURET kiitokset teille kaikille, tein juuri niinkuin neuvoitte, hengitä. Sitä ja teitä ajattelin koko ajan, keskity hengitykseen keskity hengitykseen... Jälkeenpäin ei ehkä niin naisellinen olo kun sylkee limaa ja röyhtäilee, mutta mitäpä sillä väliä Smile Halihalit!! flower

Aries

Viesti kirjoittaja Aries To Elo 18, 2011 9:34 pm

Niin ja se myös pelkäämäni painokontrolli: -4 kg! Very Happy

Aries

Viesti kirjoittaja Helka Pe Elo 19, 2011 12:02 am

Mahtavaa Aries, sekä tuo painonpudotus että hyvin mennyt gastro! Very Happy

Mullakin meni kesäkuussa gastro mallioppilaan lailla, jos pitäis parilla sanalla kuvailla operaatiota niin sanoisin että se on epämiellyttävää muttei satu. Hengittämiseen keskittyminen on siinä tosiaan tärkeintä.

Minäpäs sainkin tänään leikkausajan Peijakseen! Ja leikkuuaika on jo kuukauden päästä eli 19.9., eneilyn aloitan viimeistään maanantaina.

Helka

Viestien lukumäärä : 166
Registration date : 31.07.2010

Viesti kirjoittaja Piipi 70 La Elo 20, 2011 12:07 am

Voih!!

Luen "kateellisena" teidän "positiivisia" juttuja gastrosta.. Crying or Very sad
Itse koin sen pahimpana juttuna, missä olen mukana ollut ja olen sentään synnyttänyt 3 lasta, eikä kenekään synnytys sujunut helposti tai kivutta.. Mad

Ei se muakaan sattunut, vaan oksensin koko "operaation" ajan eli siitä hetkestä kun laittoivat letkun kurkkuun siihen saakka kun se oli ulkona.. limaa tuli litroja!! Yökkimisrefleksi jäi päälle, vaikkei mulla ole edes mitenkään herkkä kurkku vaan sieltä saa ottaa näytteitä ilman mitään yökkimistä.. aamuisin tosin se on paljon herkemmässä kuin muulloin ja joskus jopa hammasharja saa refleksin, mutta VAIN aamulla!! Ja gastrohan tietty oli aamulla..
'Sanoinkin toimenpiteen jälkeen ettei koskaan enää!! Sad

ps. en saanut puudutetta kurkkuun, olisi kuulemma ollut ihan turhaa..???? Rolling Eyes

Piipi 70

Viestien lukumäärä : 53
Registration date : 03.03.2011

Viesti kirjoittaja SataSalama Ti Elo 30, 2011 4:30 am

Voikohan sen tehdä nukutettuna? Mullekkin se on pahin painajainen koko tässä prosessissa.

SataSalama

Viestien lukumäärä : 15
Registration date : 11.08.2011

Viesti kirjoittaja Soile La Marras 12, 2011 6:04 am

Pieleen meni gastro minulla, kolme kertaa yitti, mutta ei onnistunut kun en pystynyt yökkäilyltä ja kouristelulta nielemään sitä letkua. Oli tunne että tukehdun. Olin toimenpiteen alussa rauhallinen ja yritin hengitellä rauhassa, mutta paniikki siitä tuli ja kipeäksi kurkku, syljin ja niistin verta. Kurkku on kipeä vielä nyt illallakin kun toimenpide tehtiin päivällä. Tosi kurjaa kun näin kävi. Olin kovasti odottanut että homma hoituu ja tuo lisätietoja ja vie hommaa eteenpäin. Yllättävää oli, että ensin sanottiin, että tämän on onnistuttava ja sitten kun kysyin että mitä nyt sitten kun meni pieleen. Lääkäri sanoi ettei gastro ole välttämätön, ulostenäytteestä voidaan myös katsoa onko heliko-bakteeri. Jostain olen muistaakseni lukenut ettei kaikkialla edes tehdä gastroa, onko tosiaankin näin? Kyllä olisin halunnut että lääkäri olisi nähnyt onko kaikki kunnossa leikkaukseen. Lähete lähtee kuitenkin eteenpäin, mikä nyt on kuitenkin tärkeintäSmile
Soile
Soile

Registration date : 20.06.2011

Viesti kirjoittaja tumppi La Marras 12, 2011 12:56 pm

kyllähän se yökkäyttää,mutta ei se siihen kuole.on ohi muutamassa minuutissa.hengitä suun kautta niin on helpompaa.en kyllä itse mene vapaaehtoisesti uudestaan,vain jos on pakko. Shocked

tumppi

Viestien lukumäärä : 21
Registration date : 24.01.2011

Viesti kirjoittaja BLOCCO Su Marras 13, 2011 8:16 am

Kiitos kun olette kertoneet omat gastro kokemuksenne. Ja se on ikävä juttu Soile, että sinun gastro meni peiellen, mutta eiköhän me suurin osa olla siitä kuitenkin selvitty ihan kunnialla. Suurin osa meistä ei vaan tule sitä täällä kertoneeksi - onpahan yksi etappi tässä projektissa.
Eihän mahantähystys-toimenpide tietenkään niitä mukavimpia kokemistani ollut, mutta on sitä tässä pahempiakin paikkoja joutunut läpi käymään, vaikken kuulukkaan synnyttävään sukupuoleen.
Turha siitä on painajaisia etukäteen ottaa. Siellä on "gastropolilla" ammattinsa osaava henkilöstö - myös Tampereella TAYSissa - ja kun kuuntelee heidän ohjeensa, ymmärtää ne ja toimii niiden mukaan niin homma hoituu varmaan ihan okei. Eihän se kestänyt kuin muutaman minuutin. Ja tärkeintähän on tutkimuksen antama informaatio.

BLOCCO

Viestien lukumäärä : 201
Registration date : 19.10.2010

Viesti kirjoittaja Soile Su Marras 13, 2011 9:35 am

No niin olisin toki itsekin toivonut että gastro olisi onnistunut ja saatu tarvittavat tulokset. Vaan eipä onnistunut minulle tämä. Kolme lasta olen kyllä synnyttänyt ilman kipulääkkeitä. Keuhkot on tähystetty kahdesti ja paljon muitakin ikäviä toimenpiteitä tehty. Vaikeaa kuvitella että olisin ainoa jolla tämä toimenpide olisi epäonnistunut?!
Soile
Soile

Registration date : 20.06.2011

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa